Ässähuhut ja mutut

  • 5 928 281
  • 28 306

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tämä kaveri tulossa Suomeen. Olisiko siinä Ässien kakkosveskari?

Menee kuulemma Ilvekseen, sanottiin tuolla yleisen siirtoketjun puolella..

EDIT: @Juomari Turmio miksi ihmeessä Jami Virtanen tulee takaisin? Eikö yliopisto maistunutkaan, jos kerran keskeyttää jo yhden lukuvuoden jälkeen?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
@PataJaska en osaa sanoa mikä homma syynä takaisin kotimaahan tulemiseen.

Aivan aivan.. eivätkä nämä siviiliasiat tietysti kenellekään meille kuulukaan..

Mutta jos pitää paikkansa, että Virtanen tosiaan tulee takaisin, niin kyllä puun takaa tuli. Ja ensinnäkin kysymys kuuluu tuleeko hän siis ihan Ässien edustukseen? Koska sehän tarkoittaa silloin, että hän ei enää palaa takaisin yliopistosarjaan. Ja kyllä se sotkee samalla hiukan myös kuvioita Viitalan suhteen. Koska käykö tällöin käytännössä niin, että Virtanen kiilaa ohituskaistalta suoraan siihen Viitalalle ajateltuun ruutuun (kunhan nyt se Viitalan jatko siis ensin varmistuu)
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mutta jos pitää paikkansa, että Virtanen tosiaan tulee takaisin, niin kyllä puun takaa tuli. Ja ensinnäkin kysymys kuuluu tuleeko hän siis ihan Ässien edustukseen?

Tuskin palaa Suomeen päästäkseen Ässien a-junnuihin.

Jännä muuten että oman kasvatin paluuseen suhtaudutaan näinkin varauksellisesti.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tuskin palaa Suomeen päästäkseen Ässien a-junnuihin.

Jännä muuten että oman kasvatin paluuseen suhtaudutaan näinkin varauksellisesti.

Varauksellisesti? Päinvastoin mielenkiintoistahan se on, mutta totta että ilmaisin itseäni äsken vähän huonosti. Olisin halunnut nähdä Virtasen kokeilemassa liigassa jo silloin viime kaudella, mutta tämän yliopisto kuvion takia hän ei voinut päästä liigan puolelle. Ja nyt sitten homma kuitenkin loppui yhden vuoden jälkeen, ja jos hän tulee liigaan se tarkoittaa, ettei hän enää voi koskaan palata yliopistosarjaan. Todella hämmentävä juttu, että noin vain luopuu yliopisto unelmastaan, siksi ihmettelin mitä on mahtanut tapahtua. Vaikka kuten todettu, asia ei meille kuulukaan, mutta ei sitä silti voi olla hämmästelemättä..

EDIT: nyt kiinnitin huomiota, että Virtanen ei pelannut kuin puolet NCAA-kaudesta. Loukkaantumisesta ei voi olla kysymys, koska sen takia ei opintoja keskeytetä. Eli olisiko sitten kyse siitä, että yliopistojoukkueessa ei vain yksinkertaisesti tullut luottoa? Ja siitä syystä tällainen todella kovalta tuntuva ratkaisu, että opinnotkin saavat sitten jäädä kun ei pääse samalla kunnolla pelaamaan? Tämä kuulostaisi jotenkin loogiselta..
 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tuskin palaa Suomeen päästäkseen Ässien a-junnuihin.

Jännä muuten että oman kasvatin paluuseen suhtaudutaan näinkin varauksellisesti.

A:n kapteeni, 27 maalin kausi ja liki pinna/peli siinä Tuomiston takana. Olishan se taso mielenkiintosta nähdä.

Itellä ei juurikaan otantaa viime kauden peleistä.

Tuppaako tuo varauksellisuus usein liittymään siihen, että on a) poistunut kylästä ennen Liigapelejä b) valinnut yliopistoreitin.

Isommissa seuroissa se nyt ei ole ennenkuulumatonta, että heitetään kieppi nuorella iällä muualla ja sitten tehdään paluu.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuppaako tuo varauksellisuus usein liittymään siihen, että on a) poistunut kylästä ennen Liigapelejä b) valinnut yliopistoreitin.

Ainakin taannoisesta Tuomistoa koskeneesta keskustelusta tuli mieleen että kaikki eivät täysin tajua tuota yliopistohommaa.

Noista paluun syistä (@PataJaska) puhuttaessa pitää tietysti muistaa ettei se ole ihan pikkuhomma lähteä parikymppisenä toisella puolelle maailmaa pelaamaan ja opiskelemaan. Eli saattaa olla taustalla on ihan inhimilliset syyt.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Noista paluun syistä (@PataJaska) puhuttaessa pitää tietysti muistaa ettei se ole ihan pikkuhomma lähteä parikymppisenä toisella puolelle maailmaa pelaamaan ja opiskelemaan. Eli saattaa olla taustalla on ihan inhimilliset syyt.

No tämähän on juuri se, mitä minullakin ihan ensimmäisenä mieleen tuli, ja siksi tuossa sanoinkin että asiat eivät tietenkään meille kuulu. Koska kaikkein ikävintä olisi se, jos isosta elämänmuutoksesta alkaisi kertymään sellaista selittämätöntä ahdistusta jota menneen vuoden aikana esimerkiksi koronatilanne olisi osaltaan vielä pahentamassa. Ja sitten olisi pakko todeta, että tämä oli huono idea, ei pysty.. tämä vaihtoehto toki selittäisi myös miksi Virtanen pelasi ainoastaan puolet kaudesta. Olisi vain todella kurjaa, jos kyse olisi tällaisesta..
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
En tiedä ymmärsinkö jotain väärin, mutta Virtanen pelasi kyllä koko kauden kaikki joukkueensa pelit.

Virtasella on vain 17 pelattua ottelua.. ja kun käyt katsomassa NCAA:n pistepörssiä niin huomaat, että kaikilla on järjestään noin 28-31 ottelua (tuo kolmisenkymmentä on tietääkseni se sarjan täysimäärä), eli hän siis pelasi vain reilun puolet otteluista

Vai onko kyse siitä, että koronarajoitusten takia Canisius College jäi joukkueena noin pieneen ottelumäärään? Sitähän minä en pysty tietämään..
 

Nigi

Jäsen
Virtasella on vain 17 pelattua ottelua.. ja kun käyt katsomassa NCAA:n pistepörssiä niin huomaat, että kaikilla on järjestään noin 28-31 ottelua (tuo kolmisenkymmentä on tietääkseni se sarjan täysimäärä), eli hän siis pelasi vain reilun puolet otteluista

Vai onko kyse siitä, että koronarajoitusten takia Canisius College jäi joukkueena noin pieneen ottelumäärään? Sitähän minä en pysty tietämään..
Ei siellä joukkueessa 17 ottelua enempää muillakaan ole. Eli maksimipelit taisi pelata.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ei siellä joukkueessa 17 ottelua enempää muillakaan ole. Eli maksimipelit taisi pelata.

Juuri tarkistelin itse samaa, ei siellä kenelläkään kyseisessä joukkueessa tosiaan ole 17 ottelua enempää. Eli jostain tuntemattomasta syystä Canisius College pelasi vain 17 ottelun kauden, syypää tähän lienee arvatenkin korona..
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Nigi

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juuri tarkistelin itse samaa, ei siellä kenelläkään kyseisessä joukkueessa tosiaan ole 17 ottelua enempää. Eli jostain tuntemattomasta syystä Canisius College pelasi vain 17 ottelun kauden, syypää tähän lienee arvatenkin korona..
Kyllä, koronan takia ottelumäärissä on suuria eroja eri divisioonien ja joukkueiden välillä. Normaali oloissaakin NCAA:ssa joukkueiden ja divisioonien ottelumäärät vaihtelevat vähän.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kertokaapa minulle yksi asia, sen perusteella osaan päätellä loput.
Onko Jami Virtasen agentti Haula? (tekisi mieli jättää mainitsematta tuo nimi)
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ja kyllä se sotkee samalla hiukan myös kuvioita Viitalan suhteen. Koska käykö tällöin käytännössä niin, että Virtanen kiilaa ohituskaistalta suoraan siihen Viitalalle ajateltuun ruutuun (kunhan nyt se Viitalan jatko siis ensin varmistuu)

Viitalallahan on paljon kovemmat näytöt junnuista

Virtanen 51 matsia ja 27 maalia
Viitala 26 matsia ja 25 maalia

Puhtaasti maalintekopotentiaalilla Viitalan pitäisi olla edellä, molemmilla yksi tykkikausi U20:ssa
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Onko tää nyt varma juttu edes vai vaan huhua. Jotenkin ihmetyttää miksi poika tulee jo vuoden jälkeen takaisin yliopistosta. Sen mukaan mitä olen kuullut niin tuskin ainakaan koulumenestyksestä on ollut kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Onko tää nyt varma juttu edes vai vaan huhua. Jotenkin ihmetyttää miksi poika tulee jo vuoden jälkeen takaisin yliopistosta. Sen mukaan mitä olen kuullut niin tuskin ainakaan koulumenestyksestä on ollut kiinni.

Huhuhan se on siihen saakka kunnes sopimus julkistetaan.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Oliko muuten jossain Satakunnan kansassa tms. infoa maalivahdeista kun tuolla liigan siirtohuhu-ketjussa oli siitä jotain mainintaa ja muistaakseni Ässien puoleltakin olen asiasta lukenut?

Mun tietojeni mukaan ei olisi vielä toista maalivahtia löytynyt.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Oliko muuten jossain Satakunnan kansassa tms. infoa maalivahdeista kun tuolla liigan siirtohuhu-ketjussa oli siitä jotain mainintaa ja muistaakseni Ässien puoleltakin olen asiasta lukenut?

Mun tietojeni mukaan ei olisi vielä toista maalivahtia löytynyt.
Ei ole silmiin sattunut mitään informaatiota asiasta. Silloin kun Tolvanen Ässiin tuli kerrottiin ylimalkaisesti hänen olevan yksi vaihtoehto alkavan kauden maalivahdiksi.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oliko muuten jossain Satakunnan kansassa tms. infoa maalivahdeista kun tuolla liigan siirtohuhu-ketjussa oli siitä jotain mainintaa ja muistaakseni Ässien puoleltakin olen asiasta lukenut?

Mun tietojeni mukaan ei olisi vielä toista maalivahtia löytynyt.
SK:ssa oli viikko pari sitten, että ensi kauden tandemi olisi signattu
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Jos koulumenestys jää vaadittua heikommaksi, niin yliopistosarjoissa loppuu myös pelit. Mutta toimiiko se myös niin päin että mikäli urheilullisten esitysten puolesta ei mahdu joukkueeseen, niin loppuu myös opiskelustipendi? Omasta pussistaan ei monikaan kykene noita yliopistomaksuja jenkeissä kustantamaan. Niihin uppoaa helposti kymmeniä tuhansia dollareita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös