Ässähuhut ja mutut

  • 6 033 120
  • 28 911

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ok, tuolla korvauksella luulisi Liigasta olevan muitakin kiinnostuneita. Jossain isommassa seurassa 3.sentterin palkka.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Kuten moneen kertaan on jo todettu ei Ässät tarvitse vahvistuksia kuin kaksi puolustajaa ja kolme hyökkääjää, siis lähtökohtaisesti. Nyt näyttää ettei tasosta tarvitse tinkiä.

Niin siis edelleen pakkohankintalistalla on ykkösmaalivahti, kaksi kahden ekan pakkiparin puolustajaa sekä vähintään kaksi hyökkääjää kahteen ekaan ketjuun. Näillä kausi alkuun. Sen jälkeen on todennäköistä ja jopa pakko tiukan ottelurytmin lisäksi hankkia vielä ainakin yksi puolustaja leveyteen sekä kaksi hyökkääjää, joista toinen mielellään kahden ensimmäisen ketjun mies. Katsotaan mihin rahat riittää, sillä rosteri vaatii vähintään tuon määrän pelaajia kauden läpiviemiseen. Pienemmällä ei vaan yksinkertaisesti pärjää loukkaantumisten sekä sairauksien vuoksi.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ok, tuolla korvauksella luulisi Liigasta olevan muitakin kiinnostuneita. Jossain isommassa seurassa 3.sentterin palkka.

Ehkä porukka pian ymmärtää, että kyse ei juurikaan ole Niemestä pelimiehenä eikä Kerttulan arvoista.

Hienoa, että Niemi vetää kovassa porukassa kesäteeeniä. Mielelläni Ässissä näkisin, mutta Spink papereissa ylempänä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
Uskomatonta, mitä täältä saa lukea. Puolen vuoden näytöt ajaa vuosikausien näyttöjen ohi. Lisäksi Porilaisuudelle ei anneta mitään arvoa, ehkä ennemminkin päin vastoin?

Ei tämän silti pitäisi palstalla yllättää. Hyvän pelin pelannut messias ja vapahtaja muuttuu hetkessä tuhoon tuomituksi luuseriksi huonon pelin jälkeen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Lisäksi Porilaisuudelle ei anneta mitään arvoa, ehkä ennemminkin päin vastoin?

Varmasti esimerkiksi Selin antaa sille arvoa mutta se ei saa olla määräävin tekijä vaan sopivin palanen otetaan joukkueeseen riippumatta synnyinpaikasta. Se on oikeanlaista joukkueen rakentamista, ainakin minun mielestäni
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Käsittääkseni karvan päälle 100tuhatta.

Tällaista olen kuullut myös. Jos pitää valita kaksikoista Spink/Spink ja Niemi/Salminen, niin päädyn kaksosiin. Mielestäni Spinkit pystyvät tulevalla kaudella parempaan, mitä viime kaudella nähtiin. Vaikka molemmat olivat tovin poissa loukkaantumisten takia, niin pisteet olivat silti 35 ja 32. Pelin kehittyessä molemmilta voisi odottaa 40 pisteen kautta. Lisäksi Spinkkien jatko toisi joukkueeseen jatkuvuutta.

Tietysti Niemi olisi omana poikana mieluisa pelaaja joukkueeseen. Voisi pelata erikoistilanteissa ja toisi syvyyttä keskikaistalle. Ja positiivista on myös se, että Niemi todellakin haluaisi pelata Ässissä. Niemelle tilanteen tekee hankalaksi se, että markkinoilla on tällä hetkellä todella paljon käyttökelpoisia pelaajia. Eli jos Kerttula saa hommattua Ässiin Niemeä paremman sentterin vaikka kalliimmalla hinnalla, niin Niemi ei automaattisesti ole Ässien pelipaidassa. Joukkueeseen pitää hankkia lisäksi maalivahti ja myös puolustajia.

Salminen on näistä neljästä varmasti se, jonka palkkapyyntö on suurin. Jotenkin uskon hänen pelaavan muualla. Itse olen ihan valmis uskomaan myös siihen, että kukaan näistä neljästä ei pelaa Ässissä ensi kaudella. Niemi on varmaan lähimpänä näistä neljästä siihen, että pelaa Ässissä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tällaista olen kuullut myös. Jos pitää valita kaksikoista Spink/Spink ja Niemi/Salminen, niin päädyn kaksosiin. Mielestäni Spinkit pystyvät tulevalla kaudella parempaan, mitä viime kaudella nähtiin. Vaikka molemmat olivat tovin poissa loukkaantumisten takia, niin pisteet olivat silti 35 ja 32. Pelin kehittyessä molemmilta voisi odottaa 40 pisteen kautta. Lisäksi Spinkkien jatko toisi joukkueeseen jatkuvuutta.

Tietysti Niemi olisi omana poikana mieluisa pelaaja joukkueeseen. Voisi pelata erikoistilanteissa ja toisi syvyyttä keskikaistalle. Ja positiivista on myös se, että Niemi todellakin haluaisi pelata Ässissä. Niemelle tilanteen tekee hankalaksi se, että markkinoilla on tällä hetkellä todella paljon käyttökelpoisia pelaajia. Eli jos Kerttula saa hommattua Ässiin Niemeä paremman sentterin vaikka kalliimmalla hinnalla, niin Niemi ei automaattisesti ole Ässien pelipaidassa. Joukkueeseen pitää hankkia lisäksi maalivahti ja myös puolustajia.

Salminen on näistä neljästä varmasti se, jonka palkkapyyntö on suurin. Jotenkin uskon hänen pelaavan muualla. Itse olen ihan valmis uskomaan myös siihen, että kukaan näistä neljästä ei pelaa Ässissä ensi kaudella. Niemi on varmaan lähimpänä näistä neljästä siihen, että pelaa Ässissä.
Siinä missä kaksosilta voi odottaa 40 pinnan kautta, voi Sakkelta odottaa 60 pisteen kautta. Jos tänne saatais joku tuntematon ukko, joka on tehnyt viime kaudella SHLssä yhtä paljon pinnoja kuin Sakke, äijät kusis täällä kermaa. Mutta kun kyseessä on porilainen sylkykuppi, niin tilanne on "hiukan" eri.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Uskomatonta, mitä täältä saa lukea. Puolen vuoden näytöt ajaa vuosikausien näyttöjen ohi. Lisäksi Porilaisuudelle ei anneta mitään arvoa, ehkä ennemminkin päin vastoin?

Ei tämän silti pitäisi palstalla yllättää. Hyvän pelin pelannut messias ja vapahtaja muuttuu hetkessä tuhoon tuomituksi luuseriksi huonon pelin jälkeen.

Huonon pelin jälkeen? Niemi on pelannut Ässissä viimeksi kaudella 2014-2015. Jos pitää valita tuoreista ja vanhoista näytöistä, pitäisi tuoreiden olla aina etusijalla.

Ja se olit muistaakseni sinä joka tuomitsit Niemen alimpaan helvettiin mestaruuskauden jälkeen. Ei ollut silloinkaan vanhoilla näytöillä tai Porilaisuudella mitään arvoa joten ei ehkä kannattaisi jeesustella.

Itse näkisin mielelläni Niemen Ässissä. Vanhat näytöt ja oman kasvatin status eivätkä kuitenkaan tuo enää automaationa sopimusta ja se on mielestäni parempi niin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Huonon pelin jälkeen? Niemi on pelannut Ässissä viimeksi kaudella 2014-2015. Jos pitää valita tuoreista ja vanhoista näytöistä, pitäisi tuoreiden olla aina etusijalla.

Ja se olit muistaakseni sinä joka tuomitsit Niemen alimpaan helvettiin mestaruuskauden jälkeen. Ei ollut silloinkaan vanhoilla näytöillä tai Porilaisuudella mitään arvoa joten ei ehkä kannattaisi jeesustella.

Itse näkisin mielelläni Niemen Ässissä. Vanhat näytöt ja oman kasvatin status eivätkä kuitenkaan tuo enää automaationa sopimusta ja se on mielestäni parempi niin.
Ehkä sinulla ei ole tuon tuoreempia näyttöjä Niemeltä, mutta minulla on. Toivottavasti myös Kerttulalla ja valmennuksella.

En muista miten olen Mikaa kritisoinut, mutta tuskimpa sentään alimpaan helvettiin olen tuominnut. Minulla on ollut epäilykseni Mikan suhteen ja olen saanut luottoa kun olen nähnyt hänen kehittyvän pelaajana. Tämän pitäisi kuitenkin mielestäni vain nostaa näkemykseni luotettavuutta... Minulla ei siis todellakaan ole mitään Mika värilaseja silmillä.

Enkä minä mitään jeesustele... Porilaisuus ei ole minulle litenkään merkittävå tekijä, ihan vaan pikkuinen plussa.

PS: Mestaruuskauden jälkeisellä kaudellahan Mika oli ihan saatanan huono.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siinä missä kaksosilta voi odottaa 40 pinnan kautta, voi Sakkelta odottaa 60 pisteen kautta. Jos tänne saatais joku tuntematon ukko, joka on tehnyt viime kaudella SHLssä yhtä paljon pinnoja kuin Sakke, äijät kusis täällä kermaa. Mutta kun kyseessä on porilainen sylkykuppi, niin tilanne on "hiukan" eri.
Salminen on toki vielä eri tason pelaaja kuin Spinkit. Vaikka itse olen liputtanut Niemen puolesta, niin olen hieman alkanut miettimään riskejä enemmän. Huono kausi alla ja miten on treeni maistunut koronan aikana? Markkinoilla saattaa olla poikkeuksellisesti Niemeäkin isompia vonkaleita Ässien saatavilla tällä hetkellä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Niemen viime kauden heikot otteet johtuvat ehkä eniten pelin ulkopuolisista asioista. Mutta mies on kuitenkin elänyt myös urheilijaelämää joten tietää mitä se on.

Tavallaan Niemeä ja Spinkkejä ei voi laittaa vaakakuppiin, kun molemmilla on puolensa. Uskoisin kuitenkin että Ässät hyötyisi kaksikosta Niemi-Salminen enemmän ja hinta varmaan lienee suunnilleen sama kokonaisuutena. Ja muistetaan nyt että joukkueessa on vielä yksi kallis sentteri Tiivolan nimellä, joka pelillisesti on lähempänä Spinkiä kuin Niemeä.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siinä missä kaksosilta voi odottaa 40 pinnan kautta, voi Sakkelta odottaa 60 pisteen kautta. Jos tänne saatais joku tuntematon ukko, joka on tehnyt viime kaudella SHLssä yhtä paljon pinnoja kuin Sakke, äijät kusis täällä kermaa. Mutta kun kyseessä on porilainen sylkykuppi, niin tilanne on "hiukan" eri.

Jos luit tarkkaan tuon viestin, niin eihän siinä mitenkään tyrmätä Salmisen tai Niemen paluuta. Niemen paluu olisi ihan hyvä juttu ja jos Kerttula saa Salmisen joukkueeseen, niin pidän sitä ihan asiallisena juttuna. Jotenkin itse vain uskon, että Sakke jatkaa uraansa esimerkiksi ulkomailla, vaikka suhteet Kerttulan ovat käsittääkseni kunnossa.

Pointti tuossa viestissä oli lähinnä se, että pelaajatarjonta on tällä hetkellä ihan poikkeuksellinen. Ässät on hyvien pelaajien perässä ja mitä tahansa voi tapahtua tietysti reunaehtona taloudellinen liikkumavara. Tiedän varmana pari Niemen rooliin sopivaa hyökkääjää, joihin Ässät on osoittanut kiinnostusta. Toisen meriitit ovat selkeästi paremmat mitä Mika Niemellä on. Nimiä en tähän laita syistä, joita on monia.

Joka tapauksessa olen aina tyytyväinen siihen, jos Ässiin palaa tasokas oma poika, joka pystyy auttamaan joukkuetta. Se on urheiluromantiikkaa parhaimmillaan. Eli Jesse Joensuuta odottelemaan...
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos luit tarkkaan tuon viestin, niin eihän siinä mitenkään tyrmätä Salmisen tai Niemen paluuta. Niemen paluu olisi ihan hyvä juttu ja jos Kerttula saa Salmisen joukkueeseen, niin pidän sitä ihan asiallisena juttuna. Jotenkin itse vain uskon, että Sakke jatkaa uraansa esimerkiksi ulkomailla, vaikka suhteet Kerttulan ovat käsittääkseni kunnossa.

Pointti tuossa viestissä oli lähinnä se, että pelaajatarjonta on tällä hetkellä ihan poikkeuksellinen. Ässät on hyvien pelaajien perässä ja mitä tahansa voi tapahtua tietysti reunaehtona taloudellinen liikkumavara. Tiedän varmana pari Niemen rooliin sopivaa hyökkääjää, joihin Ässät on osoittanut kiinnostusta. Toisen meriitit ovat selkeästi paremmat mitä Mika Niemellä on. Nimiä en tähän laita syistä, joita on monia.

Joka tapauksessa olen aina tyytyväinen siihen, jos Ässiin palaa tasokas oma poika, joka pystyy auttamaan joukkuetta. Se on urheiluromantiikkaa parhaimmillaan. Eli Jesse Joensuuta odottelemaan...
Niin et tyrmää, mutta sanot suoraan, että "Jos pitää valita kaksikoista Spink/Spink ja Niemi/Salminen, niin päädyn kaksosiin. "

Itsekin haaveilen vielä joskus näkeväni Euroopan kovimman voimahyökkääjän patapaidassa.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin et tyrmää, mutta sanot suoraan, että "Jos pitää valita kaksikoista Spink/Spink ja Niemi/Salminen, niin päädyn kaksosiin. "

Itsekin haaveilen vielä joskus näkeväni Euroopan kovimman voimahyökkääjän patapaidassa.

Jesse teki nyt keväällä Jokereiden kanssa kahden vuoden jatkon, joten katsotaan sitten keväällä 2022, että onko silloin luvassa comeback.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Spinkit olivat kuitenkin piristäviä ilmestyksiä ja pidettyjä pelaajia fanien keskuudessa, ehkä tällä hetkellä kallistuisin heihin, jos vaihtoehtona olisi Niemi ja Salminen.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Nyt kun täällä haaveillaan vaan hyökkäyskalustosta niin itse mietin tuota veskarikuviota ja pakistoa myös. Tarasov olisi tietysti todella hyvä jatko ja uskon hänen olevan ensi kaudella huomattavasti parempi kuin nyt oli. Juha Järvenpään nimi ollut jossai huhuissa. Niemeläisen tilanne myös kiinnostaa ja siihen tarvitaan ehdottomasti korvaaja. Taas on hiirulaispakisto.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
^ Piristävyys ja pidettävyys eivät tee kuitenkaan kummastakaan Spinkistä parempaa pelaajaa kuin Sakari Salminen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ehkä sinulla ei ole tuon tuoreempia näyttöjä Niemeltä, mutta minulla on. Toivottavasti myös Kerttulalla ja valmennuksella.

Tätä minäkin toivon. Ihan viimeisimpien näyttöjen perusteella Spinkien urat ovat kuitenkin menossa selkeämmin eteenpäin.

Liian kärjistynyt vastakkainasettelu on tietysti tympeää. Kerttulalla on ilmeisesti muitakin vaihtoehtoja kuin nämä nyt mainitut.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sama levy tuntuu täällä pyörivän. Vielä kertauksena, sillä porilaisuudella ei ole mitään negatiivista merkitystä ja muutenkin TODELLA marginaalisen mitätön merkitys.

Case- Salminen: Euroopan huippuja hyökkäyspäässä, mutta ei ole pääsarja tasolla 1-ketjun kamaa kokonaisuutena. Jos niitä puutteita miettii niin johan se käy selväksi seuraruletista vaikka missään ei ole pisteiden valossa flopannut.

Case- Niemi: Mies itsensä parhaiten tuntevana huhujen mukaan tarjoaa itseään +100k€ hintaan. Jos puheet hänen ykkössentterin tasostaan pitäisi paikkaansa niin kyseessähän olisi seuralta ryöstö ja Niemeltä itseltään totaalisen idioottimainen hinnoittelu. No totuus lienee että se taso on siellä missä hintakin ja meillä on jo 2-3sentterin slotit täytetty.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
^ Piristävyys ja pidettävyys eivät tee kuitenkaan kummastakaan Spinkistä parempaa pelaajaa kuin Sakari Salminen.

Eikai kukaan sellaista väitäkään? Sakke ei kuitenkaan pelaa missään pelkillä pähkinöillä vaan vielä on muutama vuosi aikaa tahkota hyvää rahaa ja sen takia kyttää varmasti viimeiseen asti sopivaa tarjousta. Hänellä ei ole kiire, pelitaidot tiedetään joka puolella Eurooppaa ja voi vetkuttaa sopparia vaikka syyskuulle halutessaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikai kukaan sellaista väitäkään? Sakke ei kuitenkaan pelaa missään pelkillä pähkinöillä vaan vielä on muutama vuosi aikaa tahkota hyvää rahaa ja sen takia kyttää varmasti viimeiseen asti sopivaa tarjousta. Hänellä ei ole kiire, pelitaidot tiedetään joka puolella Eurooppaa ja voi vetkuttaa sopparia vaikka syyskuulle halutessaan.
Koronan vuoksi on ostajan markkinat. En itsekään usko, että Salminen halua vielä takaisin Ässiin niin pian tuon Ässien surkean 18-19 kauden jälkeen. Hinnasta et tiedä yhtään mitään sinänäkään siis, mutta saahan sitä spekuloida. Markkinoilla on kuitenkin poikkeuksellisen paljon hyviä pelaajia vapaana ja Sakari Salminen on osa pelaajamarkkinoita. Hinta määriytyy sen mukaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Hinnasta et tiedä yhtään mitään sinänäkään siis, mutta saahan sitä spekuloida.

Eipä tiedä kukaan muukaan. Tuossa ylhäällä on pyöritelty Niemen kohdalla +100ke niin Sakke on sitten varmaan 200ke ja siinä on mukana jo kotiseutualennus
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tätä minäkin toivon. Ihan viimeisimpien näyttöjen perusteella Spinkien urat ovat kuitenkin menossa selkeämmin eteenpäin.

Liian kärjistynyt vastakkainasettelu on tietysti tympeää. Kerttulalla on ilmeisesti muitakin vaihtoehtoja kuin nämä nyt mainitut.

Mistä ylipäänsä keskustellaan? Jotain identiteettisiä vääntöjä nykyajan malliin?

En toki epäile etteikö täällä olis joillakin ihan reaalimaailman tietoa tilanteista. Mutta sitten kun hypätään universumiin, jossa kumpainenkin duo olisi lähtökohtaisesti saatavilla, laitetaan päittäin vastakkain, sekotetaan kunkin itsensä hahmottamat Kerttulan arvot, sekä korona-ajan markkinat, niin en enää tiedä mistä matelija alkaa ja mihin loppuu.

Toki, eletään heinäkuuta 2020 ja Ässäosio on jälleen herännyt tunteen paloon. Tovi olikin aika kuollutta. Otetaan posin kautta.

Mistään mitään tietämättä mutuilisin, että Salmisen statuksella ja iällä se vuosi, kaks ulkomailla ja paremmalla liksalla olis ollu poikaa. Tai ainakin mieli halajais pelata mestaruudesta kamppailevassa jengissä. Korona-aika ja ainakin tällä hetkellä parempi terveystilanne Suomessa on toki yks valttikortti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös