Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 543 858
  • 9 521
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tarkoitat varmaan tässä kuvitellussa yhteydessä.

Asiantuntija: epidemia on lisännyt mielenterveysongelmia, syrjäytymistä, perheväkivaltaa ja päihteidenkäyttöä.

Toimittaja: Hyvä.

Tai jos toimittaja ei ehdi kysyä mitään ennen kuin asiantuntija sanoo: "Hyvä."
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Cäncelöinti.
Mitä tämä muuten tarkkaan ottaen edes tarkoittaa? Tiedän kyllä englannin kielen cancel-sanan, sekä Twitterissä toimintakulttuurin, jossa yhdenkin kerran eri mieltä olevien tilit blokataan. Mutta mikä on sellainen juttu, joka on saanut itselleen näinkin karmean sanan?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mitä tämä muuten tarkkaan ottaen edes tarkoittaa? Tiedän kyllä englannin kielen cancel-sanan, sekä Twitterissä toimintakulttuurin, jossa yhdenkin kerran eri mieltä olevien tilit blokataan. Mutta mikä on sellainen juttu, joka on saanut itselleen näinkin karmean sanan?
Känsien stailausta ja tuloksen esittelemistä instassa.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Pitsiturnausta kattelen Solid Sportilta.

Alkaa vituttamaan toi selostajan "maalin taitse" hokema pian.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
"Rapakko" merkityksessä Atlantti. Miksei, perkele, voi sanoa matkustavansa Atlantin yli, Amerikkaan tms., vaan "rapakon taakse"?
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Tällä hetkellä eniten ärsyttää sanan creepy jatkuva viljely kaiken maailman asiayhteyksissä.
Sanoisivat edes suomeksi karmiva/karmaiseva tai puistattava.
Mutta eihän suomalaiset osaa enää suomea käyttää monipuolisesti, joten lienee turha toivo.
 
Viimeksi muokattu:

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
"Juuri niin". Ja kymmenen potenssiin nousee "juurikin niin".
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Muutaman kerran kuullut puhuttavan kelvistä tarkoittaen kevyen liikenteen väylää. Voi saatana sentään kelvi.

Ammattikielessä kevari. Mitäs tykkäät siitä? Toki täsmällisemmin jalankulku- ja pyörätie tai kävely- ja pyörätie. Nämä taipuvat sitten muotoon käpy ja japy.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ammattikielessä kevari. Mitäs tykkäät siitä? Toki täsmällisemmin jalankulku- ja pyörätie tai kävely- ja pyörätie. Nämä taipuvat sitten muotoon käpy ja japy.
Kevari oli minun nuoruudessa kevytmoottoripyörä eli piikki. Ainakin siellä päin Suomea, missä minä nuoruuttani vietin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kevari oli minun nuoruudessa kevytmoottoripyörä eli piikki. Ainakin siellä päin Suomea, missä minä nuoruuttani vietin.

Samoin. Ja on edelleen. Mutta tarkoittaa myös "kevyen liikenteen väylää".
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Seiskyt.

uno, dos, tres, cuatro, cinco, seis… Eli se on 60.

Taitaa olla stadin slangii toi tahi eivät osaa vaan puhua.

Muita ärsyttäviä: sillee, niinku, tavallaa & tiätsä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös