Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 543 728
  • 9 521

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
”Sydän on oikealla”. No ei ole, vitun kyrpänaama.
 

axe

Jäsen
”Sydän on oikealla”. No ei ole, vitun kyrpänaama.

Tosa muuten yksi ärsyttävyyden taso on se, että se on niin käytetty jo toiseen suuntaan että tollainen kääntö on vaan halpahintainen kopio. Sama kun keksittäisiin nyt ottaa omalle seuralle iskulauseeksi että "Taas hassuttelee vastustajaa Pelicans" tai "Ässät on terästä".
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
"Viitekehys" alkaa pursota ulos korvista ja sieraimista. Olen niin lopensa kyllästynyt tähän yhtäkkiä ilmestyneeseen muotivouhotukseen. Nykyään kaikki mahdollinen asia on jossain saaterin "viitekehyksessä".
Viitekehys on yksi sana lisää poliitikkojen sanavarastoon, jotta voivat puhua tunnin sanomatta oikeasti yhtään mitään. Toisaalta viitekehys kuulostaa kyllä siltä kehykseltä, minkä sisällä viitenumero on laskua maksettaessa.
 
Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taas iltapäivälehti viljelee sanaa ”rakas”.

”Laura Lepistön synnytys lähestyy - julkaisi herkän yhteiskuvan Tommi-rakkaan kanssa”

Miksei voi olla, että aviomiehensä kanssa?
Olettaisin, että aviomies on puolisolleen rakas. Jos ei ole, niin sitten on asiat huonosti.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
On paljon ärsyttäviä mutta ai saatana miten on alkanut vituttaa "tolppien siirtely" ja "olkiukko"
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kerrottiinkohan Petteri Orpolle sydänlääkärillä, että kummalla puolella se sydän on?
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Hyvesignalointi
Intuitiivinen voimataulu
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Edistyneet tilastot.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ranut.

Olisiko ollut n. pari vuotta sitten kun olin ravintolassa tilaamassa ruokaa. Taululla luki päivän annoksen kohdalla "lehtipihvi+ranut". Mun oli kysyttävä mitä ne ranut on, ennen kuin uskalsin tilata. Sain tarjoilija-neidiltä hämmentyneen kysyvän katseen ja jouduin toistamaan kysymyksen.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Ranut.

Olisiko ollut n. pari vuotta sitten kun olin ravintolassa tilaamassa ruokaa. Taululla luki päivän annoksen kohdalla "lehtipihvi+ranut". Mun oli kysyttävä mitä ne ranut on, ennen kuin uskalsin tilata. Sain tarjoilija-neidiltä hämmentyneen kysyvän katseen ja jouduin toistamaan kysymyksen.
Väitätkö ettet oikeasti tiennyt mitä niillä ranuilla tarkoitetaan? Tarjoilija varmaan sitten täsmensi, että ne on ranskalaisia. Siis mitä hittoa, ai jotain ihmiskauppaa?
Millä nimellä itse kutsut uppopaistettuja perunasuikaleita?
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Väitätkö ettet oikeasti tiennyt mitä niillä ranuilla tarkoitetaan? Tarjoilija varmaan sitten täsmensi, että ne on ranskalaisia. Siis mitä hittoa, ai jotain ihmiskauppaa?
Millä nimellä itse kutsut uppopaistettuja perunasuikaleita?
Ihan käsi sydämellä voin sanoa etten tiennyt. Ikinä en ollut kuullut/nähnyt tuollaista sanaa. Yksi tamperelainen kaveri intissä kyllä sanoi käsikranaattia ranuksi.

Ranskikset.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Ihan käsi sydämellä voin sanoa etten tiennyt. Ikinä en ollut kuullut/nähnyt tuollaista sanaa. Yksi tamperelainen kaveri intissä kyllä sanoi käsikranaattia ranuksi.

Ranskikset.
Hämmästyttävää, mutta pakko kai se on uskoa kun niin sanot.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ranut on ärsyttävä sana. Merkityksen olen kyllä tiennyt, mutta en käytä sitä sanaa. Ranet on vielä kamalampi. Ranskikset tai pelkät ranskalaiset on hyvä. "Belgialaiset" ovat tuotteena parempia. Vaan eihän ne ranskalaiset välttämättä nykyään ole edes perunaa vaan jostain jauhomössöstä puserrettuja.

Minua ärsyttää jos digataan jostakin. Osoittaa huonoa kielitajua. Englantia puhuva sanoo "do You dig it?" Ei todellakaan "do You dig of it?" Siis digataan jotakin.
Joku kielitajuton palloaivo on joskus luullut, että diggaaminen ja tykkääminen käyttäytyvät samoin.
 
Viimeksi muokattu:

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Kaakkao.
Vanilija.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Majo ja ranet.... Käsittääkseni lyhennyksiä siis joita käytetään sanoista majoneesi ja ranskan perunat. Ymmärrän että näitä käytetään ammattikeittiöissä työntekijöiden keskuudessa ja kaveriporukoissa.

Tiivistahtisessa työssä on hyväkin lyhennellä sanoja, jos vain kaikki ymmärtävät lyhennyksien merkityksen. Kyllähän minäkin kirjoitan aina lappuuni johon kirjoitan nuo erityisruokavaliosalaatit että ei majo. Turha se on kirjoitella pidemmälti kun on tärkeämpääkin tekemistä ja tiedän hyvin itse mitä se ei majo tarkoittaa.

Mutta ei näitä majo ja ranet lyhennyksiä pitäisi tuoda ammattikeittiöissäkään mielestäni sinne asiakkaiden puolelle.

Ja nyt saatan saada jotain ns. luoteja itseäni kohden mutta sanonpahan vaan että en välttämättä tykkää myöskään Hämeenlinnasta käytettävää lyhennettä Hämpton. Nyt varsinkaan kun täällä Hämeenlinnassa on villityksenä tuoda näitä Hämpton-kylttejä pitkin Hämeenlinnaa.

Kaveriporukoissa, keskustelupalstalla nämä lyhennykset kivoja ja ihan asiansa ajavia mutta ei näitä pitäisi omasta mielestäni viljellä näin laajasti ja näkyvästi ympäri Hämeenlinnaa. Toki ymmärrän että kyltti olisi ollut varmaan liian iso jo jos siihen olisi kirjoittanut ihan vain Hämeenlinna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös