Ärsyttävää.... Mika Saukkonen.. Miksi?

  • 8 496
  • 19

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jo pitemmän aikaa on Saukkosen Mikan puoluellisuus Otteluiden selostajana Vit****nut, mutta kyllä eilinen oli jo pohjanoteeraus selostajalta, joka jossain haastattelussa aikoinaan vannoi olevansa puolueeton juuri asemansa vuoksi. Mene Mika Saukkonen nyt itseesi ja ala toimimaan ammatissasi sen vaatimalla tavalla. Tiedän sinun lukevan näitä sivuja joten olen varma palautteen perille menemisestä.
Jari Kurrin en myöskään olisi koskaan uskonut alentuvan saman moiseen "nyt meidän pitää tehdä kaksi maalia, siis ei meidän vaan jokereiden."
Timo Jutila kovasta Tappara taustastaan huolimatta on ollut läpi talven ammattitaitoinen ja puolueeton ASIANTUNTIJA,
toisin kuin Saukkonen ja nyt valitettavsti myös Kurri.
Olen todella tyytyväinen Kärppien menosta loppuotteluihin, ja vielä tyytyväisempi sen takia ettei Saukkonen saanut lisää ilkkumisen aihetta meitä pohjoisessa asuvia jääkiekosta pitäviä faneja kohtaan. Kommenttisi mm. Pasi Nielikäisestä ulosajon seurauksena oli alarvoista toimintaa "ammattilaiselta."
Toivon sinulla Mika olevan sen verran kritiikin sieto kykyä, jotta pystyt analysoimaan tekemisiäsi vastaisuudessa.

Suuresta kirjoitusvirhe määrästäkin näkee kuinka tuohtunut olin, korjasin niistä kuitenkin suurimman osan.

Hyvä Oulun Kärpät - Puolen Suomen joukkue
 
Viimeksi muokattu:

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puolueellinen tai ei niin eilisessä showssa vitutti enemmän ohjelman lopussa ollut idioottimaisuus.

TV-matsi loppui ja Hämeenlinnassa oli tiukka peli jota oli jäljellä n. 5 min. Joku olisi keksinyt siirtää lähetyksen Hämeenlinnaan ja näyttänyt livenä vikat minuutit, mutta nythän saimme ihastella kun Saukkonen ja Kurri tsiigailevat teksti-tv:stä tietoa matsin kulusta. Jutustelivat siinä samalla Tikkasen sanomisista kunnes yhtäkkiä pläjäyttävät ruutuun Tapparan ratkaisumaalin.

Saukkonen tai maikkari tai kuka helvetti sen ohjelman sisällöstä päättääkään voisi miettiä kumpaa porukka katsoo mieluummin, pikkutakeissaan kuulokkeet korvilla kopissa istuvia Kurria ja Saukkosta vai tasaisen ja ratkaisevan pelin viimeisiä minuutteja.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Samaa mieltä masan ja tepin kanssa, olisivat saaneet sitä toista peliä näyttää. Tosin en tiedä varmaksi, että tv-sopimukset olisivat sen sallineet (jos se eivät ole, niin haukut ne tehneelle).

Kurrilla on kuulemma jotain siteitä Jokereihin, joten luonnollista on ettei hän täysin neutraali ole. Silti mielestäni tarpeeksi puolueeton tuohon duuniin (tosin muuten hän on siinä hommassa huono). Minä ainakin olisin valmis lyömään turpaan pelaajaa joka sanoisi 3-4 hävityn Ruotsi-maaottelufinaalin jälkeen, että "ei harmita yhtään, vastustaja oli vaan parempi".

Tai ainahan sinne voitaisiin palkata Tikkanen. Hänellä kun ei tuo tunnepuoli seurojen suhteen ole niin pinnassa. Puheesta tosin ei saa selvää.
 

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aivan.....

Kylläpä Matti ja Teppo huomasi asian jonka, Saukkonen olisi myös voinut hoitaa AMMATTIMAISESTI, mutta.... mutta...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Saukkoselle pitää kuitenkin antaa pisteet kauden parhaista kommenteista: "Emmä näe mitään! ...Hei, mä en näe mitään", ja jatkaa sen jälkeen tyyliin "no niin, nyt kun näimme hpk-tappara-pelin maalin..."
 
Viimeksi muokattu:

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti dana77
Saukkoselle pitää kuitenkin antaa pisteet kauden parhaista kommenteista: "Emmä näe mitään! ...Hei, mä en näe mitään..."

Eikös noi kuitenkin lausunu se Hämeenlinnan pään selostaja.

Mun mielestä Saukkosen selostuksessa ei ollut havaittavissa (ainakaan selkeää) puolueellisuutta vaikka odottelin näin tapahtuvan. Ymmärrän kyllä, että Kärppäfani on löytänyt selostuksesta puolueellisuutta. Jos oma joukkue pelaa niin ehkä sitä etsii hiukan enemmän kuin olisi tarve.
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti power play

Timo Jutila kovasta Tappara taustastaan huolimatta on ollut läpi talven ammattitaitoinen ja puolueeton ASIANTUNTIJA,
toisin kuin Saukkonen ja nyt valitettavsti myös Kurri.
No Juti on niin Tapparafani kuin olla ja voi, ja sen kyllä huomaa äijän kommenteista. Välillä kommentit ovat aika huvittaviakin.
Mutta kyllä selostajilla ja kommentaattoreilla saa olla suosikkijoukkue. Ei se ainakaan minua haittaa.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Korvaan pisti myös se, että Kärppäpelaajista käytettiin useimmiten nimitystä "Kärppä pelaaja" ja Jokeri pelaajia puhuteltiin yleensä etunimellä. :-)

Loistava oli myös se Kuriin komentti "me tarvitaan kaks maalia". :-)

Eipä tuo puolueellisuus ainakaan mua haittaa. Sitä mukavempi on voittaa! Sehän on vain luonnollista, että selostajakin kannattaa jotain joukkuetta.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Ihan kiva vaan kun selostajat ovat puolueellisia, menee muuten homma liian teennäiseksi jos yrittää olla jotain mitä ei todellisuudessa ole.

Jutille kyllä hatunnosto tässä kohtaa että on yllättävän puolueettomasti kommentoinut. Siinä kun Anu päivittelee jotain taklausta että "olipas TODELLA törkeä laitataklaus, vai meneekö oikeen ryntäykseksi, siis eikö tuomari TODELLAKAAN puutu peliin", ja prikulleen samanlainen toisessa päässä on "Upea pommi, siis olipa TODELLA upea POMMI huh, huh", on Juti monet kerrat rauhoittanut kaveriaan.

Kurrin asiantuntevia kommentteja en ole vielä huomannut. Jään nöyränä odottamaan.
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Enpä tiedä, mutta mielestäni Saukkonen oli aidosti innostunut ottelun lopussa. Mies jopa hieman piti Kärppien puolia, kun Kurri puhui jälkispekulaatioissa Kärppien savutuksesta ehkä hieman varauksellisesti. Kurri nyt onnistuu olemaan väritön ja jokeriväritteinen yhtä aikaa, mutta Saukkonen oli tässä suhteessa parempi.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Kyllähän Japa oli niin jokeri-miestä ku olla voi ja Saukkonenkii. Ei muuten, mutta jätkät väitti koko kolmannen erän, että Jokerit painaa ja jos Kärpät ei paranna peliään kohta kolisee. Mut eihän Jokereilla ollu yhtään huippu paikkaa koko pelissä! Juti pystyy vetää runkosarjan tappara pelit ilman mitään puolueellisuutta, mutta kyllä kun panokset kovenevat Jutin kirvesrinta pistää esille esim. viimevuoden finaaleissa ja pikkasen viime sunnuntainakin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ärsyttävää on myös Saukkosen nuoleskelu milloin Jutia ja välillä Kurria kohtaan heidän vanhoista saavutukistaan.
Ja kyllä Jutikin osaa puolueellinen olla ja joka Tappara pelissä jaksaa musituttaa kuinka kaikki kahvaavat eikä vain Tappara ja Tappara jäähyjä arvostellaan huomattavasti enemmän kuin muita.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niin no Juti tuskin on sitä yrittänyt kieltääkkään koskaan. Toisekseen jos tahtoo tuon kuulla, niin varmasti sen saa puheista irti. Siis puolueellisuuden.
 

buoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oli selostaja aiheettomasti huolissaan Oulun joukkueen pelaajan mahdollisesta filmaamisesta, jota ei ollut kukaan muu edes ajatellut. Ja kun vielä väitti Kärppien olevan ahdingossa tilanteessa, jossa Jokerien hyökkäys ohjattiin hallitusti pois maalintekosektorilta, niin lopetin kuuntelemisen ja aloin nauttimaan pelistä.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omalaatuista, mutta MINÄ taas en ole voinut havaita Saukkosen puolueellisuutta tähän päivään asti. Vaikka hän onkin omasta mielestäni melkoisen ärsyttävä persoona, jolla on omat ärsyttävät tapansa (kuten käsien hierominen yhteen aina enen peliä) niin joukkuekohtainen puolueettomuus on kyllä jotain, mistä katson hänen selvinneen hyvin. Mitä nyt Kurriin tulee, niin olisi niin ikään sangen omalaatuista olettaa, että hän voisi oman taustansa pimittää täysin koko kaksituntisen ajan. (Itse toivon, että hänet nähtäisiin vielä joskus Jokereiden valmennustiimissä.)
Mutta sitä ei kyllä voi ohittaa, että Saukkosella on omat vahvat mielipiteet tietyistä yksittäisistä pelaajista. Toiset pelaajat saavat häneltä ylistystä aina kun koskevat kiekkoon ja toiset taas ovat vähintäänkin roistoja.

Sinänsä jännä juttu, että Oulusta alettiin tähän kiinnittämään huomiota, missä olette saaneet seurata mtv3:n ystävällisen palvelun ansiosta Kärppien jokaisen vierasottelun Seurahuoneelta. Niissä lähetyksissä selostaja varmaan onkin ollut sitten "puolueettomampi" kun en ole ainakaan tähän asti kuullut narinaa asian tiimoilta.
 

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
siniviivalle......

Onhan täysin eri asia sekä ymmärrettävää selostajan puoluellisuus kärppiä kohtaan, kun hän on paikallisradion selostajana. Verrattuna valtakunnalliseen selostajaan.

Muistutan vielä Saukkosen hienosti ideoimasta henkilöesittelyistä Hockey Nightin eräässä ohjelmassa, jossa hän kertoi olevansa neutraali seuroja kohtaan juuri asemansa takia, mutta kauden loppua kohden on hän enemmän ja enemmän alkanut osoittaa etelän eläjän merkkejä. Me toivomme ja uskomme täällä Pohjanmaalla Kärppien näyttävän närhen munat etelän eläjille ja ottavan metaruuden sitten -81.
22-vuoden tauon jälkeen tuo Oulun nuoret jääkiekkolahjakkuudet jälleen mestaruuden Ouluun ja ottaa sen jälleen Tapparaa vastaan.
 

dodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paha on palannut takaisin!
Viestin lähetti blue line


Sinänsä jännä juttu, että Oulusta alettiin tähän kiinnittämään huomiota, missä olette saaneet seurata mtv3:n ystävällisen palvelun ansiosta Kärppien jokaisen vierasottelun Seurahuoneelta. Niissä lähetyksissä selostaja varmaan onkin ollut sitten "puolueettomampi" kun en ole ainakaan tähän asti kuullut narinaa asian tiimoilta.


Oulussa on saatu ihastella jo useamman vuoden ajan vieraspelejä (tosin ennen foxiassa ja ei niin paljoa kuin nyt) ja mtv3 tuli kuvioihin mukaan vasta tällä kaudella (tietääkseni). Eli kuva olisi näkynyt varmaan ilman mtv3:n mukana oloa. Korjatkaa jos olen väärässä. Ja kuten yllä jo sanotaan, niin selostus on sama, mikä kuuluu radio megastakin. Eli toisin sanoen sydän sykkii kärpille. Ei siellä mitään mtv3:n juontajaa ole juontamassa.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Jostain kumman syystä, olen ruvennut pitämään Saukkosesta. Tosin mielipiteeni tässä asiassa vaihtelee laidasta toiseen, mutta välillä tuo ennen, niin ärsyttävä selostaja virnuilullaan saa hymyn huulilleni. No toivottavasti tämä minun kohtaukseni on ohi menevää.

Kurrissa pistää kyllä pahasti korvaan juuri ne kommentit: "me tarvitaan kaksi maalia" ja edellis kauden Jok-Kär parissa "nyt meidän pitää voittaa aloitus". Viime pelissä Jari meni 0-2 maalin jälkee kumman hiljaiseksi. Ei tullut enään kommentteja.

Juti sanoi tapparan mennessä ensikertaa finaaliin moneen vuoteen, että sen selostaminen tulee olemaan hänelle yhtä helvettiä. Mielestäni Juti on pysynyt suhteellisen puolueettomana kommenteissaan. eagle sanoi hiton hyvin.
 

#30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans.
Mielestäni Saukkonen on kyllä parantanut vuosien varrella selostustaan, mutta puhe ei ole kuitenkaan kovin "soljuvaa" kuten esim. Antero Mertarannalla tai Oskari Saarella on.
Tuosta Saukkosen puolueellisuudesta olen huomannut vain sen, että hän on usein altavastaajan puolella, esimerkiksi Kärpät- Jyp ottelusarjassa tämän huomasi, selkeästi Jypin maaleja ja tilanteita hehkutettiin enemmän kuin Kärppien, mikä on mielestäni ihan OK.
Oman suosikki joukkueen pelejä seuratessa huomaa selvästi, että sekoilua esim. pelaajien nimissä tulee jonkun verran, mutta niin kai lähes kaikille selostajille.
 

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk
Minua ainakin huvitti tiistain kiekkoyö-lähetyksen loppuvaiheet, tunnelma oli kuin oikeissa hautajaisissa.
Huvittavaa oli myös se että, Saukkonen sanoi ottelun loppuneen Hämeenlinnassa vaikka nettiJannen kautta kuunneltuna ottlua oli vielä vajaa minuutti jäljellä, ei siinä kait niin pitkä viive ole. Noh, lähetys maksaa....ja olihan se just ratkennu Pirneksen maaliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös