Äänestätkö aluevaaleissa?

  • 4 188
  • 26

Äänestätkö aluevaaleissa?

  • Kyllä

    Ääniä: 49 55,1%
  • Ei

    Ääniä: 24 27,0%
  • Olen helsinkiläinen/ahvenanmaalainen, joten en voi äänestää, vaikka haluaisinkin

    Ääniä: 8 9,0%
  • Olen helsinkiläinen/ahvenanmaalainen, mutta en äänestäisi, vaikka saisinkin

    Ääniä: 3 3,4%
  • Mitkä ihmeen aluevaalit?

    Ääniä: 5 5,6%

  • Äänestäjiä
    89
  • Poll closed .

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Suomen ensimmäiset aluevaalit järjestetään 12.1-23.1.2022. Ennakkoäänestys alkaa huomenna 12.1.2022 ja päättyy ensi viikon tiistaina 18.1.2022. Varsinainen vaalipäivä on 23.1.2022. Kysymys, siis kuuluu, aiotko äänestää aluevaaleissa? Vastausaikaa on 23.1.2022 asti.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
2011 eduskuntavaaleista lähtien, jolloin sain äänioikeuden on tultu äänestettyä kaikissa vaaleissa, joten myös nyt. Kovin innokkaasti en uuteen väliportaaseen suhtaudu, mutta vaivaton teko omien arvojen edistämiseksi.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
En voi, koska en ole äänioikeutettu näissä vaaleissa. Jos olisin ollut, olisin äänestänyt.

Pahoittelut, että syrjin äänestyksessä teitä, jotka eivät voi äänestää äänioikeutettomuuden vuoksi:(.

Mutta ihan vakavissaan unohdin tuon vaihtoehdon.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kai se on pakko, vaikka aluevaalit eivät sinällään kiinnosta yhtään enkä vieläkään ymmärrä miten sotealan ongelmia ratkotaan sillä että luodaan noille paskanjauhajille taas yksi uusi hillotolppa. Nämäkin palkkiot olisivat varmasti hyödyttäneet enemmän ihan siellä operatiivisessa toiminnassa. Kai tämä nerokkuus vielä minullekin avautuu...
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Vähä vaikea äänestää kun ei ole voimassaolevia henkkareita :D
Viitsi edes yrittää mennä vuos sitten vanhentuneilla sinne. Katos korona ja muut bullshitit miksi en ole hankkinut uusia :P
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kai se on pakko, vaikka aluevaalit eivät sinällään kiinnosta yhtään enkä vieläkään ymmärrä miten sotealan ongelmia ratkotaan sillä että luodaan noille paskanjauhajille taas yksi uusi hillotolppa. Nämäkin palkkiot olisivat varmasti hyödyttäneet enemmän ihan siellä operatiivisessa toiminnassa. Kai tämä nerokkuus vielä minullekin avautuu...
Tähän vahva sama, mutta kai minäkin korteni kekoon kannan... vielä kun tietäisi, kenen kekoon?
 

Alligator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cleveland Crusaders, Phoenix Roadrunners
Vähä vaikea äänestää kun ei ole voimassaolevia henkkareita :D
Viitsi edes yrittää mennä vuos sitten vanhentuneilla sinne. Katos korona ja muut bullshitit miksi en ole hankkinut uusia :P
Itse sain ainakin viime vaaleissa äänestettyä vaikka henkilökortti oli ollut jo yli vuoden vanhentunut.

 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähä vaikea äänestää kun ei ole voimassaolevia henkkareita :D
Viitsi edes yrittää mennä vuos sitten vanhentuneilla sinne. Katos korona ja muut bullshitit miksi en ole hankkinut uusia :P

Joskus 2010-luvun alkupuolella olin vaalitoimitsijana ja ei siellä henkkareiden voimassaoloa kukaan muistanut tarkistaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tympii olla helsinkiläinen/ahvenanmaalainen, kun ei voi äänestää. Meitä sorsitaan.

Aktiivisen kansalaisen pitäisi voida äänestää kaikissa vaaleissa, joissa hän haluaa. Taminkin olisin halunnut äänestää Turun kaupunginvaltuustoon.
 
K

Kiekkokatsoja

Ristiriitainen tilanne. Aina olen tähänasti äänestänyt, mutta nyt pohdituttaa. Samamanlaisia mulkkuja ne ovat kaikki. Sanovat yhtä ja tekevät toista. Yleensä sitä kutsutaan valehteluksi, mutta nykyisin politiikaksi.
Aluevaalit. Perseelleen ne hommat jokatapauksessa järjestävät. Ja hommat muuttuvat kalliimmaksi.
Hyvinvoinniksi kai sitä sanotaan.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kävin eilen äänestämässä. Ei suurta intoa, mutta velvollisuudesta. Yksi liikkeelle paneva voima oli persujen kampanjointi. Taas punaniskoja houkuteltiin äänestämään populismin keinoin.

Ulos pensan hinnan korottajat, perkele.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ristiriitainen tilanne. Aina olen tähänasti äänestänyt, mutta nyt pohdituttaa. Samamanlaisia mulkkuja ne ovat kaikki. Sanovat yhtä ja tekevät toista. Yleensä sitä kutsutaan valehteluksi, mutta nykyisin politiikaksi.

Eiköhän politiikot aina ole sanoneet toista ja tehneet toista: Politiikassa joutuu tekemään kompromisseja, joten omat sanomiset eivät voi aina muuttua teoiksi.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kävin eilen äänestämässä. Ei suurta intoa, mutta velvollisuudesta. Yksi liikkeelle paneva voima oli persujen kampanjointi. Taas punaniskoja houkuteltiin äänestämään populismin keinoin.

Ulos pensan hinnan korottajat, perkele.

Sama motivaatio täällä. Itse vaalit tuntuvat turhanpäiväisiltä, mutta täytyy käydä antamassa ääni Kokoomukselle, koska se on ääni pensapenoja vastaan.

Toki VKK tarjoaisi jännittäviä vaihtoehtoja muun muassa temppari-Juuson toimesta täällä Vantaalla.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Politiikon muistilista, nk. tikapuut:
  1. Oma etu
  2. Lähipiirin etu
  3. Puolueen oman sisäpiirin etu
  4. Puolueen etu
  5. Oman äänestäjäkunnan etu
  6. "Kansan" etu
 
K

Kiekkokatsoja

Eiköhän politiikot aina ole sanoneet toista ja tehneet toista: Politiikassa joutuu tekemään kompromisseja, joten omat sanomiset eivät voi aina muuttua teoiksi.
Tietysti on. Nyt se on vain entistä selkeämpää, ja ikäänkuin "hyväksyttävämpää." Normimeininki.
Katselin paikallislehteä, ja äänestys mainoksia. Eipä löytynyt harkinnan arvoista, mutta olen toisinaan ennenkin tehnyt päätöksen vasta äänestyspaikalla.
Johtunee siitä, että ei ole mitään puoluetta, joka voisi olla muita parempi.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi ääni ei vaikuta näissäkään vaaleissa.

Eli on ihan se ja sama että äänestääkö vai ei. Kyse on siitä, että kuinka fiksusti tai typerästi muut äänestävät.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän minä oman kylän (oikeasti naapuri kylän mutta kuka näitä nyt enää laskee) poikaa käyn äänestämässä... tai eihän hän mikään poika enää ole kun on eläkkeellä.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Kiitos veljet kun annoitte vinkin, että vanhentuneilla voi äänestää. Eli nyt on minullakin lupa valittaa 24/7 Löylyhuoneen puolella jos asiat ei mene kuten haluan :P
 
Normaalisti olisin äänestänyt liberaaleja mutta kun tilanne demareita vastaan Pirkanmaalla on tiukka, sorruin äänestämään Kokoomusta.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Juuri kävin äänestämässä. Kolmatta kertaa putkeen samaa ukkelia (lasten ala-asteen opettajaa). Eduskuntaan hän ei päässyt, mutta kunnanvaltuustoon kyllä. Saa nähdä miten tällä kertaa käy.

Huomasin samalla, että äänestysalueeni oli eurooppalainen nain ileven eli 112.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös