Vertala Tapparaan loppukaudeksi

  • 3 444
  • 21

krobbe

Jäsen
Mielestäni hieno uutinen (txt tv 202) tämä. Luulisi Vertasillä olevan näyttöhakluja. Pojalle pitää antaa vaan tarpeeksi iso rooli.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Minä olen kyllä pettynyt...
Vertalan tapaisia pelaajia meillä on jo ennestään ihan omiksi tarpeiksi. Tappara olisi tarvinnut fyysisyyttä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Muuten ihan jees, mutta herää kysymys kuinka paljon Tappara joutuu maksamaan? Miten Nega-Mika tulee toimeen Vertsin kanssa(ei tullut Jypissä käsitääkseni) ja tarkoittaako tämä sitä ettei NHL-kavereita ole tulossa...
 

krobbe

Jäsen
Viestin lähetti eagle
Muuten ihan jees, mutta herää kysymys kuinka paljon Tappara joutuu maksamaan? Miten Nega-Mika tulee toimeen Vertsin kanssa(ei tullut Jypissä käsitääkseni) ja tarkoittaako tämä sitä ettei NHL-kavereita ole tulossa...

Ei jaksa uskoa Vertsin hirveitä tahtoneen. Luulisin, vaikka itse Jokereista lähtikin, että Jokereistakin jonkinasteisen korvauksen sai loppukaudesta.

Ulkomaalaisvahvistuksen tuloa Vertala tuskin estää, sitä paitsi nythän ei tarvitse pitää Tomikkia sen kummemmin kuin Niinimäkeäkään joukkueessa, olisi kai niillekin jotain pitänyt maksaa jos kauden loppuun surffailisivat joukkueessa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti krobbe
Ei jaksa uskoa Vertsin hirveitä tahtoneen. Luulisin, vaikka itse Jokereista lähtikin, että Jokereistakin jonkinasteisen korvauksen sai loppukaudesta.

Ulkomaalaisvahvistuksen tuloa Vertala tuskin estää, sitä paitsi nythän ei tarvitse pitää Tomikkia sen kummemmin kuin Niinimäkeäkään joukkueessa, olisi kai niillekin jotain pitänyt maksaa jos kauden loppuun surffailisivat joukkueessa.

No jos Tomikin&Niinimäen saa pois, niin kyllä sitten Vertsi kelpaa. Niin ja tuo ensimmäinen kyllä varmasti pitää paikkansa, koska Jokerit purki yksipuolisesti(käsittääkseni) sopimuksen ja sopimus olisi tainnut vielä kattaa ensi kaudenkin.
 

krobbe

Jäsen
Viestin lähetti eagle
No jos Tomikin&Niinimäen saa pois, niin kyllä sitten Vertsi kelpaa. Niin ja tuo ensimmäinen kyllä varmasti pitää paikkansa, koska Jokerit purki yksipuolisesti(käsittääkseni) sopimuksen ja sopimus olisi tainnut vielä kattaa ensi kaudenkin.

Valitettavasti se oli Vertsi joka halusi sopimuksen purkaa. Siitä huolimatta muistaisin jostain lukeneeni, että Vertsi jonkinlaisen kultaisen kädenpuristuksen sai.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Nykyisessä tilanteessa Vertalakin kelpaa. Olen kuitenkin melko yllättynyt, että Vertala valitsi Tapparan. Nega-Mikan Jyväskylän ajat ja edellisen visiitin päätteeksi annetut negatiiviset kommentit Tapparasta on ilmeisesti unohdettu.

Tomikin poistumiseen ei luulisi menevän enää kauaa. Hänet Vertala korvannee hyvinkin. Jokereissa epäonnistumisen jälkeen uskomaton määrä pelaajia on onnistunut muualla, miksei siis Vertsikin....
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Skeletor
Nega-Mikan Jyväskylän ajat ja edellisen visiitin päätteeksi annetut negatiiviset kommentit Tapparasta on ilmeisesti unohdettu.

Siis mistä kommenteista puhut? Ei muistu mieleen.
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
"edellisen visiitin päätteeksi annetut negatiiviset kommentit Tapparasta"

Tarkentaisitko.

Itse muistan ainoastaan Tapparan sivuilta Vertsin henk. kohtaiset terveiset (positiiviset) faneille ensimmäisen "taalakauden" aikana.

NA
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
No enpä tarkemmin muista, mutta luulisin jonkun toisen muistavan. Jossain lehdessähän tuo maininta silloin aikoinaan oli ja se herätti hieman närää.

Mutta mitä näitä vanhoja muistelemaan. Suoraan ykkösketjuun menevästä vahvistuksesta täytyy olla nykytilanteessa kiitollinen....
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Niin varmaan "joku" muistaa, mutta ei kannata oikeasti heitellä tässä vaiheessa mitään olettamuksia, koska Tappara ei tällä hetkellä voi juuri huonompaan suuntaan mennä...

NA
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Enpä tiedä mitä minun muistamiseni vaikuttaa Tapparan menestykseen. Muistini ei petä koskaan, varsinkaan perjantai-iltana.

Paljon huonommin voisi mennä. Nyt on vielä mahdollisuus nousta. Tämä on ensimmäinen muutos positiivisempaan suuntaan, mutta tuskin viimeinen....
 

Tapparas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal
Viestin lähetti Skeletor
Tomikin poistumiseen ei luulisi menevän enää kauaa. Hänet Vertala korvannee hyvinkin. Jokereissa epäonnistumisen jälkeen uskomaton määrä pelaajia on onnistunut muualla, miksei siis Vertsikin....
Nyt en kyllä ymmärrä sinun (teidän) ajatustenjuoksua. On siis hyvä asia, että Vertala saatiin joukkueeseen ja Tomik mahdollisesti pihalle. Ei jumaliste joukkue...Tomik on ollut mielestäni yksi niistä harvoista pelaajista Tapparassa viime aikoina, jolla on ollut edes jotain järkeä pelaamisessa. Jos Tomik nyt ei ole se paras äijä omassa päässä, niin mitä sitten. Joukkue on tällä hetkellä täynnä niitä äijiä, joista ei muuhun olekaan kuin omassa päässä pyörimiseen...ja siellä he sitten viihtyvätkin. Nyt saatiin sitten joukkueeseen kaveri, jonka alkukausi on ollut juuri sitä, mitä helvetin monella Tapparan pelaajalla se on ollut...vouhottamista ilman päämäärää.

Mielestäni ainoa hyvä asia tässä on se, että Vertalan sopimus kattaa myös ensi kauden, muuten ei olisi ollut mitään järkeä. Kuten jo olen aiemmin Tapparan jälkipeleissä maininnut...älkää tehkö omissa mielissänne Vertalasta parempaa pelaajaa kuin se onkaan. Tappara-tausta onn hyvä homma, täts it.
 

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Ei voi kun toivottaa tsemppiä Timolle. Erittäin lupaa pelaajaa, joka ei jostain syystä ole onnistunut lunastamaan suuria odotuksia. Toivottavasti Tapparassa Vertsille aukeaa iso rooli, ja hän onnistuu lunastamaan sen. Uskon että kaverin uran kohokohdat ovat vasta edessäpäin.
 

tsei_tsei

Jäsen
No Vertalan läpimurron tössäämiseen oli syynä pitkälti loukkaantumiset. Huippukauden ja seuraavan huippusyksyn jälkeen nilkkavamma, pelaamista loukkaantuneena ja peli hienosti sekaisin. Kanadassa myös paljon loukkaantumisia ja aina tuollaisen heikon loppukauden jälkeen on vaikeampi lähteä, kun itseluottamus ei ole huipussaan. Sitten paluu Suomeen ja Jokereihin, joka ei ole helpoin paikka onnistua. Vertala kun ei ole mikään huippuyksilökään taidoiltaan, vaan kova yrittämään, ärsyttävä ja suhteellisen nopea luistimilla.

Siirto Jokereihin oli kyllä pitkälti kiinni rahasta käsittääkseni. Jokerit tarjosi selvästi suurempaa palkkaa ja Tappara lähinnä sitä palkkaa, jolla mies saatiin JYP:stä. Näin ainakin annoin itseni ymmärtää. Saa nähdä miten nyt onnistuu, kun palaa juurille ja todennäköisesti kapeamman leivän ääreen. Ties vaikka olisi positiivista kehitystä. Viime kaudella kuitenkin piristystä oli havaittavissa otteissa.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ennen rakastin, sitten vihasin ja sen jälkeen säälin. Nyt Iloitsen! Enpä olisi uskonut, että Vertsin paluu näin hyvältä tuntuisi, mutta kyllä se vain tuntuisi tuntuvan. Hmm...tuntuisi tuntuvan, niin asiaan. Ei aivan odottamani vahvistus joukkueeseen näin NHL työsulun aikana, mutta selkeä vahvistus asenteen ollessa kohdallaan, miksipä ei olisi kun kerran vielä ensi kaudestakin sopi. Sekavaa? No katsokaa kelloa.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Viestin lähetti Tapparas
Ei jumaliste joukkue...Tomik on ollut mielestäni yksi niistä harvoista pelaajista Tapparassa viime aikoina, jolla on ollut edes jotain järkeä pelaamisessa.

Tomik vie ulkomaalaispaikan. Itse odotan ainakin ulkomaalaiselta enemmän. NHL-työsulun aikana luulisi Tapparaankin löytyvän laituri, jolla on tilannekovuutta ja maalintekoröyhkeyttä. Ketju missä Tomik on pelannut on toiminut pääasiassa Öhmanin ansiosta, silloin kun on toiminut. Juuri nykyisessä lamatilanteessa ulkomaalaisten pitäisi nousta eniten esille. Yksittäinen maali SaiPaa vastaan ei paljoa vakuuta, jos peli on muuten hyvin pehmeää ja näkymätöntä.....
 
Tervetuloa takaisin. Vertala oli Tapparassa erinomainen: kovaa yritystä, taklauksia, pisteitä. Jokereisa oli hiljaisempaa, mutta potentiaalia miehestä kyllä löytyy, eikä ikääkään ole vielä liikaa. Ei mikään menetetty tapaus siis.

Herättäjäkö? Toivotaan niin. Ainakin kilpailu pelipaikoista ja -ajasta lisääntyy.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tsei Tsei kirjoitti ylempänä ettei Vertala ole taidoiltaan huippuyksilö, vaan ennemminkin haalariosaston miehiä. Se on totta, suurimman osan itse luomistaan maalipaikoista Vertala tekee kovalla luistelulla ja yrittämisellä. Mutta varsinkin syksyllä 2000 olin näkevinäni miehessä myös poikkeuksellisia maalintekijän kykyjä, eli hyvässä tekopaikassa mies malttoi usein odottaa maalivahdin aloitetta ja muutenkin viimeistely oli suorastaan kliinistä. Sittemminhän on tultu jyrkkää alamäkeä tehojen suhteen, ja maalipyssystä on tullut duunari mallia 5+5.

Ei kannata kuitenkaan ladata liian suuria odotuksia Vertalalle maalien suhteen. Tapparassa ei ole sellaista keskushyökkääjää kuin Janne Ojanen kaudella 99-00 (en muista kenen kanssa Vertala seuraavalla kaudella pelasi?), vaikka Stefan Öhman kelpo mies ykkössentterin tontilla onkin. Jos Vertala tuo kaukaloon tunnetta, räiskettä ja muutaman maalin kevätkaudella, ainakin minä olen ihan tyytyväinen.
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Haa. Nega-Mika pois. Liekö Vertala tiennyt tämän asian tehdessään kontrahtia Tapparan kanssa? Jos Vertalalla nyt ylipäätään oli jäänyt huono maku Jypin Saarisen ajoilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös