Virkkunen...

  • 2 705
  • 17

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Täälläkin kovasti parjattu Virkkunen on nakutellut
kivasti tehoja Ässissä kun saanut vähän vastuuta
ja oikean roolin.

4. Virkkunen Teemu, Ässät 18 8+9 = 17

No onneksi ei pelaa Bluesissa. Meillähän ei
arvosteta kädellisiä pelaajia vaan Miika Elomo
-tyyppisiä allaround ammattilaisia :)

... niin ja onhan toi Banhamkin edelleen aikamoinen
maalintekijä.

6. Banham Frank, SaiPa 18 10+6=16


EDIT: ja tämän päivän otteluista:

Saipa
Frank Banham 0-1 (Petr Sachl)
Timo Hirvonen 0-2 (Petr Sachl, Mika Kauppinen) YV

Ässät
Teemu Virkkunen 0-1 (Olegs Sorokins, Pasi Tuominen)
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Joo mutta:

Virkkunen on nähty, 1 kauden mies pelasi meillä ja sen jälkeen 1½ kautta mies surffaili 71 peliä huikeilla tehoilla 2+2=4. Kiva että mies onnistuu, Williamsin tulo Ässiin näyttää piristäneen tämän 2000-luvun Tero Hämäläisen* otteita.

Ja seurauskollisuuden irvikuva-Banhamia minä en ainakaan haluaa nähdä Bluesin paidassa. Kyllä minä esim Kohnin mielummin näen Bluesissa kuin inkkarin.
* vertaus tehty Virkkusen aikoihin Bluesissa
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei se ole Bluesin vika jos Virkkunen oli täysin munaton vätys pelatessaan täällä, miehelle annettiin kaikki mahdollisuudet näyttää mutta ei osoittanut mitään merkkejä että parempaa olisi tiedossa.

Onnea uralle mutta ei tule ikävä kaveria.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Yllättäen arvasin että kommentit ovat tällaisia. Virkkunenhan oli aivan väärässä roolissa kun espoon VALMENTAJAT peluuttivat häntä 4 -ketjussa. Jääskeläisen ja pirneksen kanssa ekalla kaudella taisi tehdä 8+8 pistettä.

No joo antaa olla, roolituksista kai on turha bleg-leirissä puhua ennen kuin saadaan kunnon valmentaja meille.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eihän tämä ole ensimmäinen kerta kun pelaajan ura kääntyy nousuun maisemanvaihdoksen jälkeen. Täytyy muistaa, että Virkkunen pelasi Espoon vuosiensa jälkeen SaiPassa lähes yhtä tehottomasti. Näyttöpaikkoja hän ainakin Espoossa sai ja täällä JA:ssa olleen haastattelun perusteella jäi sellainen käsitys, että mies syyttää epäonnistumisestaankin lähinnä loukkaantumista ja huonoa tuuria. Eli itseään, ei entistä seuraa.

Todella hieno juttu, että Virkkusella on vihdoin lähtenyt sujumaan sillä tavalla, mitä häneltä on monena vuonna odotettu. Toivottavasti homma jatkuu yhtä hienosti. Toivon todella paljon tsemppiä Teemun uralle jatkossakin, mutta enpä häntä kyllä tässä vaiheessa Espooseen takaisin kaipaile.


Edit: nojoo, en ihan oikein muistanut. Tässä lainaus tuosta Virkkusen haastiksesta, koskien miehen aikaa Bluesissa:

- Ensimmäiseen kauteen olin tosi tyytyväinen, sai pelata ja meni hyvin. Sitten toisella kaudella, alta kymmenen peliä oli pelattu, kun siellä vaihtui valmentaja. Toimitusjohtaja vaihtui jo kesällä eli siellä ei ollut enää ketään, jotka oli mut sinne tavallaan halunnut. Peliaika loppui siihen sitten, ja kaiken kukkuraksi mä olin silloin vielä armeijassa. Ainahan se loppujen lopuksi on kuitenkin itsestään kiinni, mutta aika hankalaa se on, jos ei pääse pelaamaan. Aika hankala on silloin mitään tehdä. Mulla oli vielä seuraava vuosi siellä, eikä siitä mitään tullut, joten oli parempi vaihtaa maisemaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Se että pelaa väärässä roolissa ei tarkoita että saa pelata kuin veltolla kullilla nussittu vätys. Eli tsempata pitää joka tapauksessa - Virkkunen ei tätä tehnyt ja aivan aiheesta pistettiin ulos.

Joskus vaan homma ei skulaa ja maisemanvaihdos tekee hyvää monestakin syystä.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Viestin lähetti Daespoo
Se että pelaa väärässä roolissa ei tarkoita että saa pelata kuin veltolla kullilla nussittu vätys. Eli tsempata pitää joka tapauksessa - Virkkunen ei tätä tehnyt ja aivan aiheesta pistettiin ulos.

Sinun mielipiteet kyllä tunnetaan, pitää olla vitun kova duunin tekija ja mieluummin täysin kädetön kunhan taklaa, tai no saa varmaan olla kädellinenkin, mutta pääasia että on iso ja taklaa kovaa. Näitä sitten joukkue täyteen. Kaukalot pieniksi ja tietty paljon tappeluita.

Tekisit nyt jo kaikille palveluksen ja alkaisit kannattamaan HIFKiä, sisäistäisit hyvin heidän yksipuoleisen jääkiekkomaailmankuvan.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti tapio
Sinun mielipiteet kyllä tunnetaan, pitää olla vitun kova duunin tekija ja mieluummin täysin kädetön kunhan taklaa, tai no saa varmaan olla kädellinenkin, mutta pääasia että on iso ja taklaa kovaa. Näitä sitten joukkue täyteen. Kaukalot pieniksi ja tietty paljon tappeluita.

Tekisit nyt jo kaikille palveluksen ja alkaisit kannattamaan HIFKiä, sisäistäisit hyvin heidän yksipuoleisen jääkiekkomaailmankuvan.
Tää pitää laittaa talteen, tää oli jo klassikko vaikkei mulle ollutkaan.

Siis mitä helvettiä? Virkkunen oli meillä tuota ensimmäistä kautta lukuunottamatta aivan helvetin turha äijä. Minkä helvetin takia tällaista olisi pitänyt pitää kuleksimassa?

Väite että Virkkunen ensimmäistä kautta lukuunottamatta olisi esittänyt jotain "kädellistä" on surkuhupaisaa. Mieshän ei tahtonut edes jaloillaan pysyä ja lähinnä pelkäsi kontakteja.

Ja munkin sitten pitänee siirtyä Daespoon mukana Nordenskjöldinkadulle sillä minäkin katson mielummin esim Antti Pihlströmiä kuin jotain Teemu Virkkusta, Tero Hämäläistä tai Lubomir Kolnikia.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kiitos Nikke, juuri näin.

Tapio, en kiellä ettenkö tykkäisi kuvailemastasi lätkästä. Mulle on itseasiassa aivan vitun yks hailee onko taitoa kuin Calounilla vai kuin Määtällä, mulle on tärkeintä kunhan näyttää että välittää a) joukkueesta ja b) faneista.

Antti Pihlström on loistava esimerkki, sata lasissa joka helvetin vaihto, tsemppaa enemmän kuin muu jengi yhteensä. Aivan loistava sytyttäjä ja muutenkin on ilo katsella tätä kaveria joka mielellään ajelee päätä pidempiä vastustajia (mies on tyyliin 180cm pitkä) mustelmista välittämättä.

Mulle ei vaan sovi Virkkusen tyyliset surffailijat, jos ei kiinnosta tsempata niin et kuulu mun Bluesiin. Calounia siedin vain sen takia että pisteitä tuli, en minkään muun takia. Katon mielummin Bluesia jossa on 23 Pihlströmiä kuin joukkuetta jossa on 23 Calounia.

Optimipelaajia ovat ne joilla on taitoa ja tsemppiä. Wilson, Kohn, McTavish jne.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Daespoo
Optimipelaajia ovat ne joilla on taitoa ja tsemppiä. Wilson, Kohn, McTavish jne.
Eiköhän Daespoo pärjää ilman että pidän kädestä kiinni, vaikka söpöhän tuo provosi oli. Jotta vältyttäisiin väärinkäsityksiltä niin tässä Daespoon viestissä on sitä mitä haen. Varsinkin McTavish on allekirjoittaneen Bluesin "all-time high" listalla erittäin korkealla. Nykyjoukkueesta (jos siis hyökkäjistä puhutaan) niin ne ovat juuri näitä taistelevia mutta tarvittaessa kovaa pelaavia pelaajia joita minä haluan nähdä; Kohn, Wilson, Pihlström, Tukonen, Kalto. Kolanosta en ole nähnyt joten en voi kommentoida.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Tervemenoa vaan, voit pitää Daespoota kädestä!

En ole Virkkusta takaisin ruinaamassa, enkä niin missään sanonutkaan, mutta turhaa miestä haukuttiin kun silloinkin vika todennäköisesti oli Valmentajassa. Sama tilannehan on ollut monien taitopelaajien kanssa espoossa. Esim Pirnes hyytyi täällä, mutta Tapparassa ratkaisi mestaruuden.

No mut tämähän on Blues, meillä pelaa 4 kentällistä kovia jyriä, kyllähän tälläkin taktiikalla on pärjätty. Turha tulla selittämään että Jääkiekko olisi taitolaji.

No joo nyt lopetan tahattoman ilkeilyn ja provokatiivisen keskustelun aiheesta.

Veikkaan että Miika Elomo iskee ensikaudella Kalpassa 15+20 tehot... (...NOT :)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti tapio
Esim Pirnes hyytyi täällä, mutta Tapparassa ratkaisi mestaruuden.

Ei Pirnes Espoossa hyytynyt. Tulokaskaudellaan, eli ensimmäisellään liigassa ja Bluesissa, hän teki 39 pistettä - kaksi pistettä enemmän kuin toisella Tapparan kaudellaan, joka päättyi mestaruuteen. Ensimmäisellä Tappara-kaudellaan hän keräsi 24 pistettä.

Aivan samoin Virkkusen kohdalla. Hyvä tulokaskausi ja väjäämätön lasku. Toisin kuin Pirneksen kohdalla, oli Virkkusen lasku aivan katastrofaalinen, sillä toisella liigakaudella pisteitä tuli päätähuimaavat 3 (1+2). Tietysti Pirnes oli ja on aivan toisen luokan pelaaja kuin Virkkunen, mutta silti pudotus oli aivan liian suuri. SaiPassahan Virkkunen jatkoi samantyylisiä otteitaan keräämällä yhtä suuren pistesaaliin koko kaudella. Eli kolme pistettä. Tällä kertaa kaikki kolme olivat maaleja ja niistäkin taisi kaksi tulla, ylläripylläri, Bluesin verkkoon.

Viime kaudella Virkkunen onnistui ensimmäistä kertaa sitten tulokaskautensa (00-01), ja vasta tällä kaudella hän on lyömässä itseään toden teolla läpi. Hienoa, että se vihdoin näyttää tapahtuvan, muttei se missään nimessä ollut valmennuksen (lue: Hannu Kapasen) syytä, ettei Virkkunen onnistunut meillä. Pelaajat kuitenkin kehittyvät ja niin näyttää tapahtuneen myös Virkkusen kohdalla. Ei siinä sen kummempaa.

Ennemmin ihmettelisin miksei täälläkin mainittua Mctavishia ja vastaavia Bluesissa onnistuneita kavereita pidetty joukkueessa. Virkkusten ja vastaavien perään en liikoja itkisi.
 

TheTuoppi

Jäsen
Mitä itse odottitte virkkuselta???

Minä en ainakaan odottanut Virkkuselta mitään, kuten en nytkään
odota mm. Töykälältä,Pihlsrömiltä,Pelkoselta mitään.

Virkkunen oli nuori kaveri ja pelasi ensimmäisen sm-liiga kautensa Bluesissa. Olisiko Virkkusen pitänyt mättää tehoja niinkuin nyt Ässissä?? Pirnes oli omalta planeetaltaan tulokas kaudella.. ei pysty tänäpäivänäkään samoihin tehoihin, kuin Bluesissa kaudella 2000-2001
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Mitä itse odottitte virkkuselta???

Viestin lähetti TheTuoppi
Pirnes oli omalta planeetaltaan tulokas kaudella.. ei pysty tänäpäivänäkään samoihin tehoihin, kuin Bluesissa kaudella 2000-2001

00 - 01 : 0.76 /ottelu
04 - 05 : 0,75 / ottelu

02 - 03 : 0,93 / ottelu (playoff)

Juu ei todellakaan pysty koskaan ikuna missään samanlaisiin tehoihin kuin bluesissa tulokaskaudellaan.

Tuskin kukaan Virkkuselta mitään ihmeitä odotti, mutta ei varmasti odottanut näkevänsä kentällä löysää silakkaakaan. Virkkunen vain oli bluesissa ollessaan yksinkertaisesti paska. Esim. Pihlström sensijaan jaksaa yrittää loppuun asti ja pelaa mukavan näköistä peliä, toisin kuin silakka aikoinaan.
 

TheTuoppi

Jäsen
Re: Re: Mitä itse odottitte virkkuselta???

Viestin lähetti vision
Virkkunen vain oli bluesissa ollessaan yksinkertaisesti paska. Esim. Pihlström sensijaan jaksaa yrittää loppuun asti ja pelaa mukavan näköistä peliä, toisin kuin silakka aikoinaan. [/B]


Totta, Pihlström tekee muuten sen läpimurtonsa tänä kaunna.

Odotin sitä läpimurtoa kyllä enemmän Tukoselta ja Töykälältä..
Töykälää en edes nää ikinä kentällä, kun on niin vaisu, mutta sen sijaan Pihlström painaa 100 % lasissa ja pääsee mukaviin tekopaikkoihinkin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Pihlströmin Ana kuuluu omiin suosikki-Espoolaisiin kautta aikojen, ei voi kuin ihailla sitä asennetta jolla pistetään päätä pidempää jätkää laitoihin voimalla ja kaikki tilanteet pelataan loppuun.

SM-liigan ehdottomia väriläiskiä mielestäni, ainakin ns. jääkiekkoa enemmän seuraaville. Hyvä vertaus on Arttu Luttinen itä-naapurista, pelaa samanlaista peliä vaikka ei ole vielä pisteiden valossa samalla tasolla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Pihlströmin Ana kuuluu omiin suosikki-Espoolaisiin kautta aikojen, ei voi kuin ihailla sitä asennetta jolla pistetään päätä pidempää jätkää laitoihin voimalla ja kaikki tilanteet pelataan loppuun.

SM-liigan ehdottomia väriläiskiä mielestäni, ainakin ns. jääkiekkoa enemmän seuraaville. Hyvä vertaus on Arttu Luttinen itä-naapurista, pelaa samanlaista peliä vaikka ei ole vielä pisteiden valossa samalla tasolla.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Niin tai näin, olemme valtavan iloisia, että Teemu on syttynyt liekkeihin. Viime kausikin oli jo jonkunlainen, mutta en tiedä, moniko uskalsi tällaisesta edes unelmoida.

Teemun otteista teillä minulla ei ole tietoa, tämän palstan ulkopuolelta, ja sillä en uskalla kovin viiltävää analyysia tehdä. Nyt kuitenkin Teemua on kiitetty nimenomaan työnteosta, joka on sitten ruvennut palkitsemaan tilastoissakin. Teemu on 25 v., ilman loukkaantumisia uraa vielä jäljellä. On Porissakin nähty niitä, joiden olisi pitänyt puhjeta kukkaan, mutta niin ei vain käynyt. Ei kai siinä syytä ole vain yhdessä tekijässä, joskus se voi olla monen asian summa.

Siksi toiseksi, luulen, että tarpeeksi isolla summalla Suomen euroja Teemun saa takaisinkin... En sitä todellakaan toivo, mutta sekin on nähty niin monta kertaa, ettei jaksa muuta kuin nauttia nykyhetken kunnosta. Onhan likviditeetti Ässillä moniin seuroihin verrattuna niin toiselta planeetalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös