Juha Jääskä

  • 114 330
  • 585

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En näe Jääskää pelaajana jonka arvo joukkueelle mitataan (pelkästään) tehopisteillä. Siinä mielessä huono idea antaa kaverin jatkosopimuksen arvon laskentaperusteeksi tehdyt pisteet nykyisellä sopimuskaudella. Tuollainen sopimusmalli ohjaisi Jääskän tekemistä kentällä täysin väärään suuntaan.

Tämä on varma tapa varmistaa pelaajan keskittyminen joukkueen sijasta itseensä ja omiin pisteisiinsä. Hyvä tapa pilata todella työteliäs joukkueelle pelaava nuori kaveri ja tehdä hänestä itsekäs siniviivalla kärkkyjä joka lähtee väsyneenä hyökkäämään ja tulee puolustustilanteissa vaihtoon.

En olisi mistään tämmöisestä huolissaan, varmasti Pike pistäisi Jääskän kuriin jos lähtisi tuolla tavalla sooloilemaan. Totta ettei Jääskä elä pisteistä pelkästään, mutta jos Jääskä meinaa Liigan eliittiin murtautua joku kausi niin kyllä silloin pelaamisen tason ihan yleisesti on noustava ja siinä sivussa kyllä niitä pisteitä tulee väkisinkin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
En näe Jääskää pelaajana jonka arvo joukkueelle mitataan (pelkästään) tehopisteillä. Siinä mielessä huono idea antaa kaverin jatkosopimuksen arvon laskentaperusteeksi tehdyt pisteet nykyisellä sopimuskaudella. Tuollainen sopimusmalli ohjaisi Jääskän tekemistä kentällä täysin väärään suuntaan.
Tässä joukkueessa alkaa oleen aika paljon näitä joiden arvoa ei lasketa tehopisteillä. Lennu, Tallberg,Keränen, Nykopp,Micke,Enberg.Ikosen jatkosta en tiedä mutta jos jatkaa niin menee samaan kastiin. Yhtään tälläistä ei sitten enää tarvita. Tulospuolen tekijöitä kiitos.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Minä kommentoin tähän vain sen että dissasin Jääskän kauden alussa turhakkeeksi, myönsin virheeni. Säihkähdin jo että häipyy, mutta hyvä että jäi.
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Tässä joukkueessa alkaa oleen aika paljon näitä joiden arvoa ei lasketa tehopisteillä. Lennu, Tallberg,Keränen, Nykopp,Micke,Enberg.Ikosen jatkosta en tiedä mutta jos jatkaa niin menee samaan kastiin. Yhtään tälläistä ei sitten enää tarvita. Tulospuolen tekijöitä kiitos.

En väitä vastaan, hyvin sanottu. Tämä on kuitenkin rosteriongelma. Jääskän kasvaminen a-korin pelaajaksi on toinen juttu.

Rosterista puheenollen: Jos HIFKssa olisi sentteri-osasto kunnossa niin Jääskä voisi pelata rauhassa laidassa. Viime vuosina sentteriksi on joutunut usein kavereita joille se ei ole oikea paikka. Jääskä yksi heistä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä joukkueessa alkaa oleen aika paljon näitä joiden arvoa ei lasketa tehopisteillä. Lennu, Tallberg,Keränen, Nykopp,Micke,Enberg.Ikosen jatkosta en tiedä mutta jos jatkaa niin menee samaan kastiin. Yhtään tälläistä ei sitten enää tarvita. Tulospuolen tekijöitä kiitos.
Juu, alkaa pelottamaan että meillä on kohta joukkueessa van niitä "hyviä pukukoppipelaajia" ja joiden arvo siis juurikin on kaikessa muusa kuin tehopisteissä, ja sehän olikin mm kahden viimeisen kauden turma mitä tulee finaaleissa pelaamiseen. Nyt voisi tosiaankin hankkia vaikka ihan saatanan vittumaisia pukkukoppipelaajia jotka kuitenkin tekevät tehoja niin maan perkeleesti, ja siten saavat vastustajan nöyryytettyä. Ei siellä nyt tartte koko ajan mukavaa olla. Ei kai duunissa ole muidenkaan tarkoitus nauttia. :-)
Mua ainkain ottaa nyt pataan ihan hitosti että HPK on finaaleissa ja me ei. Ja lisäksi pelaavat näemmä ihan hiton hyvää ja tehokasta peliäkin.

Siis toivon toki -vaikka pataan ottaakin- että HPK voittaa, sillä sehän nyt kuitenkin olisi palvelus Liigalle se, mutta pitää tosiaankin jonkun siellä officellakin herätä todellisuuteen ja miettiä että miten karkkirahalla toimintaa pyörittävä pikkuseura rypistää sellaisia esityksiä, että yksi eteläsuomalainen "eurooppalainen suurseura" jää lehdellä soittelemaan. :-)
Ja siellä ei edes jouduta miettimään tällaisia IFK:n kuivia markkinoita sekä jumppatuokioita, vaan tehdään se duuni sillä mitä on. Me ei saada sitä silläkään. Mikä siis mättää?

Mutta ettei ihan unohdu, niin Jääskä oli kuitenkin eriomainen juttu, että jatko saatiin, sillä uskaltaisin odottaa kuitenkin kasvavaa pistepottia, ja voihan nimenomaan olla, että Jääskän paikka voisi sittenkin olla jopa siellä tulosyksikön laidalla, jossa puolustusalttius on aina hitusen heikommalla tolalla. En tiedä, joten saa nähdä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Täytyy myöntää että on kesällä menty eteenpäin. Mitä nyt olen nähnyt niin pystyy pelaan keskellä. Postiivinen yllätys että näin paljon menty eteenpäin. Onkin sitten ainoa nuori Lundelin lisäksi joka stepin on ottanut.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Pakko muistutella, mutta Jääskähän on jo parina viime kautena ollut pelien alkaessa kovassa iskussa. Molemmilla kerroilla kauden sotki loukkaantuminen. Kunhan saa ehjän kauden niin tulee nousemaan nextlevelille. Tällä kaudella 30 - 40 bongoa on ihan mahdollista. Jääskä nähdään jo tällä kaudella EHT:llä – saa ottaa talteen. Dikannut tästä jäbästä aina nuorten mestaruudesta asti.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
JYP-pelin post game haastattelussa Jääskä (erikseen sitä kysyttäessä) kertoi aloittaneensa pelipäivän yo-kokeeseen osallistumisella, ja sama on edessä taas perjantaina HPK-pelin alla. Nostan hattua, että haluaa hoitaa lukion loppuun. Ymmärrettävää, että joku vuosi pidempään on lukio-opinnot venynyt kuin normioppilaalla, kun arki on kaukana normioppilaan arjesta. Fiksusti ja luontevasti Jäky juttelee - ja pelaa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Jääskällä hieno alku kaudelle. Peliaikaan suhteutettuna meidän tehokkain pelaaja, mutta toisin kuin yläkenttien miinuksia hankkineet taitopelaajat, omaa +1 tehotilaston. Vasta 12 aloitusta, joten otanta on vähäinen, mutta hoitanut myös aloitukset hyvällä prosentilla: 58,3.

Olen edelleen vakaassa uskossa, että viimeistään ensi kaudella on EHT-rundilla.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Joo, täytyy kompata. Perjantaina oli pari aika avopaikkaa, joista olisi voinut kiekon sisään laittaa. Vaan eivät toki laittaneet muutkaan ennen kuin vikalla kympillä pelin jo lähes ratkettua.

Mutta lauantaina sitten helähti kaiken muun hyvän päälle myös maali, ja millainen. Haisteli hyvin tilanteen, otti näppärästi Tallbergin syötön haltuun. HPK:n veska täysin kahville ja kiekko kauniisti maalin kattoon. Ihanaa katsottavaa tuollainen! Ja sen verran oma poika -fiksaatiota minussa on, että lämmittää ekstrapaljon tuollaiset onnistumiset.
 

Jacobsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onnistumiset tekevät jatkoa Juhalle. Ennen kautta sanoin, että Jääskä tulee tekemään yli 30 pistettä. Tällä hetkellä 1+5=6 pistettä. Saadaan tästä oma Kristian Kuusela pikkuhiljaa. Yks juttu viel, syy miksi varmaan saanut pisteitä on se, kun pelannut Turusen ja Paajasen kanssa tosi erinomaisesti. Hyvä Juha Jääskä!
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnistumiset tekevät jatkoa Juhalle. Ennen kautta sanoin, että Jääskä tulee tekemään yli 30 pistettä. Tällä hetkellä 1+5=6 pistettä. Saadaan tästä oma Kristian Kuusela pikkuhiljaa. Yks juttu viel, syy miksi varmaan saanut pisteitä on se, kun pelannut Turusen ja Paajasen kanssa tosi erinomaisesti. Hyvä Juha Jääskä!

Ikävä sinänsä pilata tämä juttu, kun sanoin eilen Jääskän vaikuttavan vähän ulkopuoliselta tuossa Turusen ja Paajasen kanssa, niin piti oikein tilastonikkaroida, niin käydään läpi Jääskän kuusi tehopistettä, jotka jakaantuneet viiteen peliin.

HIFK-JYP: 0+1 Tallbergin ja Keräsen sentterinä. Tosin ylivoimalla Sallisen ja Kangasniemen kanssa.
HIFK-HPK: 0+1 Lundellin laidassa.
HPK-HIFK: 1+1 Lundellin laidassa.
HIFK-TPS: 0+1 Lundellin laidassa, mutta Paajasen maaliin syöttö.
HIFK-Kärpät: 0+1 Jääskä-Paajanen-Turunen. Kakkossyöttö Paajasen maaliin.

Eteenpäin pelaajan on mennyt kyllä isoin askelin, mutta omaan silmään ja tehotilastojen valossakin sijoittaisin Lundellin laitaan. Siinä voittavat Jääskä, Lundell ja HIFK. Turunen ja Paajanen kaksikko tuntuu toimivan riippumatta, että kuka siinä kolmantena häärii. Siihen kun löytäisi vielä pelaajan, joka toisi siihen jotain lisää, niin nousisi vielä uudelle tasolle. Näitä "Jääskiä" HIFK tarvitsisi lisää omista junioreista, mutta ei oikein haluta antaa mahdollisuuksia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@Apassi nosti hyvin statistiikat esille Jääskän tehopisteistä. Silti olen sitä mieltä, että ainakin toistaiseksi Jääskä on ollut paras tuossa Turusen ja Paajasen kentässä ja uskon että tulosta alkaa tulemaan. Jääskään rooli on toki tuoda kenttään työnteolla lisää tilaa ja aikaa, mutta mun silmään Jääskän pelinlukutaito, reagointi, nopeus ja taito on sillä tasolla, että tuossa kentässä alkaa tulla tehoja Jääskällekin ylivoima hyökkäyksien, läpiajojen sekä riparien kautta, kun saavat riittävän pitkään myllyttää.

Joku täällä kommentoi että Jääskä jää taidossa jälkeen. Olen siitä eri mieltä.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
@Apassi nosti hyvin statistiikat esille Jääskän tehopisteistä. Silti olen sitä mieltä, että ainakin toistaiseksi Jääskä on ollut paras tuossa Turusen ja Paajasen kentässä ja uskon että tulosta alkaa tulemaan. Jääskään rooli on toki tuoda kenttään työnteolla lisää tilaa ja aikaa, mutta mun silmään Jääskän pelinlukutaito, reagointi, nopeus ja taito on sillä tasolla, että tuossa kentässä alkaa tulla tehoja Jääskällekin ylivoima hyökkäyksien, läpiajojen sekä riparien kautta, kun saavat riittävän pitkään myllyttää.

Joku täällä kommentoi että Jääskä jää taidossa jälkeen. Olen siitä eri mieltä.
Näin. Olen tismalleen samaa mieltä; mielestäni Jääskä sopii tuohon Turusen ja Paajasen kanssa erinomaisesti. Kova työmoraali höystettynä hyvällä pelisilmällä ja nopeudella. Tarkkailkaapa Jääskää kiekottomana; aivan helvetin hyvää duunia! Kun Turunen eilen teki Laaksolle väkisin paikan, niin katsokaapa huviksenne missä Jääskä on: Jos Laakso olisi epäonnistunut tai pelisilmää olisi löytynyt tarpeeksi, olisi Jääskä saanut putata tyhjiin.


Jääskän paita menee meikällä hankintalistalle.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se voi hyvin olla, että Jääskä on hyvä palanen pitkässä juoksussa tuohon Paajasen ja Turusen kanssa. Paajanen itse vähän verkkainen luistimilla, niin tarvitsee vierelleen jalkoja sekä työmoraalia ja Jääskältä niitä löytyy. Itse vain mietin Jääskän sijoittamista Lundellin kenttään sen takia, että olisi 3 pisteitä tekevää kentällistä, joka ilman Kangasniemeä on vähän haastavaa. Olisi mielenkiintoista nähdä myös Dyk tuossa Paajasen kentässä kolmantena, mutta ei viitsi rikkoa toimivaa.

HIFK:lta nimittäin löytyy mielestäni kolme hyvää kaksikkoa: Turunen-Paajanen, Saarinen-Dyk ja Lundell-Jääskä, joiden varaan voisi rakentaa kolme toimivaa kolmikkoa, jos löytyisi ne kolme sopivaa palasta niihin. Liikkuvat palaset ovat Sallinen, Kangasniemi ja X.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Eteenpäin pelaajan on mennyt kyllä isoin askelin, mutta omaan silmään ja tehotilastojen valossakin sijoittaisin Lundellin laitaan. Siinä voittavat Jääskä, Lundell ja HIFK. Turunen ja Paajanen kaksikko tuntuu toimivan riippumatta, että kuka siinä kolmantena häärii. Siihen kun löytäisi vielä pelaajan, joka toisi siihen jotain lisää, niin nousisi vielä uudelle tasolle. Näitä "Jääskiä" HIFK tarvitsisi lisää omista junioreista, mutta ei oikein haluta antaa mahdollisuuksia.

Minä olen samaa mieltä tästä, vaikka Jääskä ihan hyvin tuntuu soveltuvan myös Paajasen ja Turusen ketjuun. Jääskän ja Lundellin varaan voisi yrittää rakentaa sen kolmannen tulosyksikköketjun ja siihen sitten kolmanneksi vaikka esim. Tallberg, Åsten tai Keränen. Jääskä on mennyt selkeästi eteenpäin ja on monikäyttöinen useammassa ketjussa, mutta sentteriksi hänestä ei ole.

Kokeilisin itse Paajasen ja Turusen kanssa seuraavaksi Engbergiä tai jopa rohkeasti A-junnuista Myllylää. Jos näistä kumpikaan ei tuohon istu, niin kokeilisin tuossa kolmantena lenkkinä Lennua, Tallbergiä, Åstenia tai Kerästä.

Nelossentteriksi nostaisin A-junnuista Heljangon ja yrittäisin ajaa häntä sisään liigavauhtiin kahden kokeneen liigajyrän välissä ilman vastuuta pisteiden tekemisestä. Tähän nelossentterin ruutuun olisi tärkeää löytää oikea kaveri jo senkin takia, että Nykopp on sivussa 6-8 viikkoa ja Lundell lähtee vuodenvaihteessa junnukisoihin.

Näitä "Jääskiä" nimenomaan pitäisi saada ajettua sisään usempia kappaleita A-junnuista ja mahdollisuuksien antaminen liigamiehistössä olisi tämän mahdollistamiseksi välttämätöntä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Olen samaa mieltä, että pitkässä juoksussa Jääskä ja Lundell pitäisi laittaa yhteen.

Mutta juuri nyt, pelejä voittaakseen, HIFK tarvitsee yhden superketjun ja nyt on saatu tämä Turunen-Paajanen-Jääskä toimimaan.

Aina ei näe mitä se ketjun kolmas lenkki tekee, mutta Turuselle Jääskän mukana olo on selvästi auttava asia. Nehän pelasi myös hyvin yhteen Itävallan turneella.

Samaa mieltä ollut koko ajan siitä, että kun Pikkarainen uskaltaa kokeilla junnuja niin Turusen ja Paajasen vierelle voisi huoletta heittää Myllylän tai Heljangon.

Sitten Jääskä siirtyisi sinne Lundellin ja Kangasniemen viereen.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Kaukaa viisaana / tsägällä tilasin Jääskän game issued Kolli paidan viime kaudelta viime keväänä. Meinasin ostaa Rindellin paidan mutta viime hetkellä näin tulevaisuuteen.

Täältä myös käsi ylös. Ostin kauden 17-18 pleijareiden jälkeen Jäkyn kolli game worn haarniskan. Diggaan ku ei oo mainoksia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Täältä myös käsi ylös. Ostin kauden 17-18 pleijareiden jälkeen Jäkyn kolli game worn haarniskan. Diggaan ku ei oo mainoksia.

Sä oot nähny vielä pidemmälle! Joo muakin ne mainokset häiritsee ja toisaalta noi Kolli paidat on ihan siistejä. Vähän erilaisia kun edarin paidat. Tosin saisi olla se vanha Kolli logo, ei tuota uutta.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se voi hyvin olla, että Jääskä on hyvä palanen pitkässä juoksussa tuohon Paajasen ja Turusen kanssa. Paajanen itse vähän verkkainen luistimilla, niin tarvitsee vierelleen jalkoja sekä työmoraalia ja Jääskältä niitä löytyy. Itse vain mietin Jääskän sijoittamista Lundellin kenttään sen takia, että olisi 3 pisteitä tekevää kentällistä, joka ilman Kangasniemeä on vähän haastavaa. Olisi mielenkiintoista nähdä myös Dyk tuossa Paajasen kentässä kolmantena, mutta ei viitsi rikkoa toimivaa.

HIFK:lta nimittäin löytyy mielestäni kolme hyvää kaksikkoa: Turunen-Paajanen, Saarinen-Dyk ja Lundell-Jääskä, joiden varaan voisi rakentaa kolme toimivaa kolmikkoa, jos löytyisi ne kolme sopivaa palasta niihin. Liikkuvat palaset ovat Sallinen, Kangasniemi ja X.
Mulla alkaa olemaan hyvinkin vahva fiilis siitä, ettei Kangasniemestä ja Nordgrenista tule koskaan olemaan sitä iloa jota heiltä varmastikin moni on odottanut. Loukkaantumisherkkiä molemmat, ja Kangasniemi näemmä vielä "taiteilija" sieltä pahimmasta päästä, eli mielialat sun muut ohjailevat tuloksellisuutta aivan liikaa, ja nimenomaan väärään suuntaan.

En siis tiedä hirveästi Nordgrenista ja hänen tilanteestaan erityisemmin, mutta luulen että aika lähellä on jo se hetki että kaverin osalta NHL on vaihtoehtona pois suljettu. Liian vähän näyttöjä sekä varmastikin siellä scouttien tulkinta kaverin loukkaantumisista, joten ei ainakaan liene ihan kirkossa kuulutettu että ura siellä tapahtuisi.

Mielelläni olen väärässä, koska molemmille toivoisi kaikkea hyvää, kuin myös IFK.llekin, mutta onhan noista kavereista ulosmitattu hyöty joukkueelle varsin rajalliseksi jäänyt. Saavat toki näyttää, että pelkoni on turha, ja takoa sellaiset luvut tauluun, että saa mennä hattu kourassa anteeksi pyytämään.

Kuitenkin on tilanne se, että ilman näitä kavereita, kun ajatellaan mitä heidän varaansa selkeästikin on joukkueen kokoamisen suhteen ajateltu, on tasapaino entistäkin huonommalla tolalla, ja juuri se on nyt yksi isoimmista syistä myös sille liki olemattomalle kolmoskentälle, ja syö toki myös tehoa ylemmistäkin kentistä.

Eikös sen Jääskänkin muuten pitänyt olla niin sentteriä tällä kaudella? Joten sentteriosasto on nyt -kun Jääskä viilettääkin laidassa- entistäkin kapeammalla tolalla, kun ei se Sallinenkaan sitten kuitenkaan ole se optimaalisin sillä osastolla.

Siitäkin huolimatta että taas tulee haukut, niin väitän että IFK on epätasapainoisempi joukkue kuin mm Kärpät ja Tappara, mutta siellä on muitakin jengejä joilla tuntuu, että joukkueensa on paremmin roolitettu.

Jos edellä mainitut Kangasniemi ja Nordgren tervehtyvät, pysyvät terveinä ja löytävät sen tasonsa jollaista heiltä uskoakseni olisi lupa -ainakin puheiden varassa- odottaa, niin ongelma voi ratketa yhtä sentteriä lukuunottamatta jo sillä.
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös sen Jääskänkin muuten pitänyt olla niin sentteriä tällä kaudella? Joten sentteriosasto on nyt -kun Jääskä viilettääkin laidassa- entistäkin kapeammalla tolalla, kun ei se Sallinenkaan sitten kuitenkaan ole se optimaalisin sillä osastolla.

Jääskä sentterinä: 4 peliä 0+1, -2
Jääskä laiturina: 8 peliä 1+4, +5

Edistyneitä tilastoja en ottelukohtaisesti löytänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös