Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 239 477
  • 7 320
K

Kiekkokatsoja

Ei avaudu, että miksi se ilmoitetaan etukätee milloin poliisit tekee jonkun tehovalvonnan. Eikös se olisi parempi pitää aivan yhtäkkiä kenenkään tietämättä? Muistan, kun muutama vuosi sitten poliisit pitivät jotain moporatsiaa ja siitä ilmoitettiin etukäteen. Enhän minä nyt vittu silloin mennyt mopolla kouluun, kun tiesin kyseisestä ratsiasta.
Siten tuodaan tietoisuutta siitä, että sitä valvontaa ylipäätään on toisinaan olemassa. Ilmoitetaan siitä "positiivisessa" mielessä. Ei poliisin hommaa ole pelkästään kytätä ja sakottaa. Ajat on muuttuneet.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ei avaudu, että miksi se ilmoitetaan etukätee milloin poliisit tekee jonkun tehovalvonnan. Eikös se olisi parempi pitää aivan yhtäkkiä kenenkään tietämättä? Muistan, kun muutama vuosi sitten poliisit pitivät jotain moporatsiaa ja siitä ilmoitettiin etukäteen. Enhän minä nyt vittu silloin mennyt mopolla kouluun, kun tiesin kyseisestä ratsiasta.
Rikoksia ei vähennä tuomioiden kovuus, vaan kiinnijäämisen riski. Näin karkeasti yleistäen. Toimii sekä liikenteessä että muuallakin. Ei raiskaajakaan raiskaa jos poliiseja partioi jalan puistossa jossa vaanii.
Se että raiskauksen tuomio nostetaan vaikka maksimi 5v tms 10-vuoteen, ei juurikaan vaikuta.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ei avaudu, että miksi se ilmoitetaan etukätee milloin poliisit tekee jonkun tehovalvonnan. Eikös se olisi parempi pitää aivan yhtäkkiä kenenkään tietämättä? Muistan, kun muutama vuosi sitten poliisit pitivät jotain moporatsiaa ja siitä ilmoitettiin etukäteen. Enhän minä nyt vittu silloin mennyt mopolla kouluun, kun tiesin kyseisestä ratsiasta.

Ihmettelen aina vähän samaa. Josko nuo normaalisti kaahailijat yhtenä päivänä osaa ajaa rauhallisemmin, mitä se lopulta pysyvämmin muuttaa? Varmasti useammalla kaupungilla on näitä kotipoliisi-ryhmiä. Niidenkin ilmoituksia valvontakohdista kun lukee, voi kuvitella että hetkellisesti matkalla hidastetaan, ja sitten jatkuu normaalisti.
 

444

Jäsen
Turhaan turpaan tulee!

Kyllä vitutti sunnuntainakin. Onneksi on suosikkijoukkueena tällainen kestomenestymättömyys, ei tartte jännätä kovin pitkälle syksyyn. Toisaalta ei tarvitse putoamistakaan pelätä. Tätä nimitetään keskinkertaisuudeksi.
Silloin ammoisina aikoina kun Tahko voitti mestaruuden Pihkalan painekattilassa, niin olin itse katsomassa peliä. Toki myös monta muuta Tahkon matsia sillä ja edellisillä kausilla. Oli aika hieno fiilis, etenkin ottelun ratketessa siihen hutilyöntiin vai mikä nyt olikaan. Sen jälkeen en olekaan käynyt katsomassa ainuttakaan peliä, kun ymmärsin once in a lifetime -tilanteen osuneen kohdalleen.

Jos jonain päivänä ymmärtäisi tehdä saman IFK:n kohdalla, niin mielenterveys saattaisi säilyä. Canucksin kohdalla ei taida ikuisuuskaan riittää siihen ensimmäiseen mestaruuteen. Hyvin valittuja suosikkeja...
 

Spuddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, littipeukku IPK:lle, KuPS
Mitä perkeleen ihmeellistä siinä on, että kahden päiväkoti-ikäisen vanhempi sairastuu pari kertaa vuodessa? Lasten perään aika usein taudin nappaan kun kausi on päällä. En ole nyt kipeänä, eikä onneksi lapsetkaan. Tuli vaan mieleen uutisia lukiessani.

Töissä olen kuullut muiden kohdalla ihmeteltävän ja naureskeltavan, että "hehheh kun taas sattui viikonlopun kylkeen saikkupäivät" tai muuten vaan ihmetellään jos joku on kuumeessa. Omien sanojensa mukaan (iästä riippuen) itse sairastivat pikana noin 43 minuuttia viimeksi silloin kun Paavo Lipponen aloitti kansakoulun tai söivät vaaleaa leipää. Just.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä perkeleen ihmeellistä siinä on, että kahden päiväkoti-ikäisen vanhempi sairastuu pari kertaa vuodessa? Lasten perään aika usein taudin nappaan kun kausi on päällä. En ole nyt kipeänä, eikä onneksi lapsetkaan. Tuli vaan mieleen uutisia lukiessani.

Töissä olen kuullut muiden kohdalla ihmeteltävän ja naureskeltavan, että "hehheh kun taas sattui viikonlopun kylkeen saikkupäivät" tai muuten vaan ihmetellään jos joku on kuumeessa. Omien sanojensa mukaan (iästä riippuen) itse sairastivat pikana noin 43 minuuttia viimeksi silloin kun Paavo Lipponen aloitti kansakoulun tai söivät vaaleaa leipää. Just.
Mulla oli vesirokko ennen kouluikää niin ei koulusta tarvinnut olla sairauden takia pois. Töistä nyt välillä kun putki jää päälle tai kännissä kaatuilee vähän pahemmin jne.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Se että tehdään lapsia, jotta voidaan niiden siivellä olla poissa töistä. Lapsen sairastuttua tai vaikkapa lapsen sairastuttamana. Ei vaan avaudu ja näitä on.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Se että tehdään lapsia, jotta voidaan niiden siivellä olla poissa töistä. Lapsen sairastuttua tai vaikkapa lapsen sairastuttamana. Ei vaan avaudu ja näitä on.
Minulla on ollut työkaveri, joka jäi kotiin, jos:
- oli itse sairas
- jos lapsi oli sairas
- jos kotityötä tekevä aviomies oli sairas (ei voinut viedä lasta hoitoon eikä hakea pois)
- jos hoitotäti oli sairas
. jos joku hoitotädin omista lapsista oli sairas
. jos hoitotädin aviomies oli sairas (tartuntavaara)
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Ei avaudu, miksi nykyihmiset pitävät pilottimallisia silmälaseja. Ovatko ne joku ironinen läppä vai pitävätkö niiden käyttäjät niitä tyylikkäinä?

https://pbs.twimg.com/media/DwmengbW0AExIFS.jpg:large

Itse pölläilin 1980-luvun lopun pilottimalliset rillit päässä enkä kerta kaikkiaan pysty katsomaan nykypäivän ihmisiä sellaiset päässä ajattelematta, että matriksiin on tullut reikä, josta vuotaa sisään 1980-luvun ihmisiä.
Sinä oletkin elänyt 80-luvulla. Minä en, joten ei minulle tule noista 80-luku mieleen, vaan ne ovat ihan vain normaalit silmälasit. Ovatko ne sitten tyylikkäät, no, se on eri kysymys, mutta ei sillä ole tekemistä 80-luvun kanssa.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sama juttu on joku pilottitakki. Mun nuoruudessa niitä pitivät vain sätkänpolttajabensalenkkarinatsit niin nyt tuntuu ihan helvetin kornilta kun nuoriso kulkee kyseisenlaiset takit päällä ja pitää niitä hienoina ja muodikkaina.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Minulla on ollut työkaveri, joka jäi kotiin, jos:
- oli itse sairas
- jos lapsi oli sairas
- jos kotityötä tekevä aviomies oli sairas (ei voinut viedä lasta hoitoon eikä hakea pois)
- jos hoitotäti oli sairas
. jos joku hoitotädin omista lapsista oli sairas
. jos hoitotädin aviomies oli sairas (tartuntavaara)
Mulla on ollut sellaisia jotka ovat jääneet kotiin, vaikka siellä toinen puolisko päivystää muutenkin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se että tehdään lapsia, jotta voidaan niiden siivellä olla poissa töistä. Lapsen sairastuttua tai vaikkapa lapsen sairastuttamana. Ei vaan avaudu ja näitä on.
Tekeekö joku todella tämän takia lapsia ja mistä olet näin päätellyt?
 

444

Jäsen
Mulla on ollut sellaisia työkavereita, jotka tulee duuniin pää kainalossa, kuvitellen olevansa korvaamattomia. Ja viikkoa myöhemmin toimistolla kiertää sellainen saatanan ebola, ettei ole toista nähty. Ja tämä perkeleen persläpi ihmettelee ääneen, kuinka jengi jää pienen nuhan takia saikulle.

Toki sitten on niitäkin, joilla vähän lipsahtaa viihteen puolelle sunnuntaina, ja maanantaina sitten podetaan migreeniä. Migreeni toki voi olla jopa todellisuutta ja silloin ei ole mitään mahdollisuutta toimia minkään suhteen, mutta kun tilanne on täysin itse aiheutettu, niin kenkää sietäisi saada.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mulla on ollut sellaisia työkavereita, jotka tulee duuniin pää kainalossa, kuvitellen olevansa korvaamattomia. Ja viikkoa myöhemmin toimistolla kiertää sellainen saatanan ebola, ettei ole toista nähty. Ja tämä perkeleen persläpi ihmettelee ääneen, kuinka jengi jää pienen nuhan takia saikulle.
Joo meillä on yksi tällainen. Tosin sitten se jää välillä saikulle sen vuoksi kun iso hihna alkaa luistamaan päässä (pelaa siis ns. kahteen suuntaan eli on maanisdepressiivinen) ja saattaa sen vuoksi olla aina joitain viikkoja pois, mutta töihin kyllä tulee aina vaikka olisi minkälainen pandemia tulossa tämän jätkän vuoksi sitten muulle toimistolle.

Toki sitten on niitäkin, joilla vähän lipsahtaa viihteen puolelle sunnuntaina, ja maanantaina sitten podetaan migreeniä. Migreeni toki voi olla jopa todellisuutta ja silloin ei ole mitään mahdollisuutta toimia minkään suhteen, mutta kun tilanne on täysin itse aiheutettu, niin kenkää sietäisi saada.
Mietin muuten sitä että millaista olisi jäädä saikulle juuri seuraavana päivänä kun Suomi on voittanut jääkiekon MM-kultaa. Muuten olisit terve mutta sitten perkele kun tulee se MM-kulta ja samalla olet itse oikeasti jossain vatsataudissa. Kuka uskoisi?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kävin tuolla puoliltapäivin maissa Prismassa, ja minulle ei avaudu miksi jengi yhä pelaa
veikkauspelejä niillä paperikupongeilla. Siinä oli varmaan 20 ihmistä jonossa, ja aika monella näytti olevan joku toto-lappu kädessä. Eikä siis mitään 100-vuotiaita fabuja, vaan ihan keski-ikäistä hahmoa.

Saman asian voi tehdä kännykällä ihan missä vaan. Miksi joku jonottaa paperi kädessä?
Onko tämä joku luottotiedot menettäneiden homma vai mikä?
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Saman asian voi tehdä kännykällä ihan missä vaan. Miksi joku jonottaa paperi kädessä?
Onko tämä joku luottotiedot menettäneiden homma vai mikä?
Minä pelaan nykyään pitkävetoa ehkä kahdesti vuodessa, mutta aina kun pelaan, pyrin tekemään sen perinteisesti kupongilla. Siten se tehtiin silloinkunminäolinnuori ja paras fiilis oli mennä voittavan lapun kanssa lunastamaan voitot käteisenä. Ehkä siinä on ihmisillä tiettyä nostalgiaa, johon varmasti sekoittuu rutiineihin kangistumista ja teknologiavastaisuutta.

Samalla tavalla jotkut haluaa sen sunnuntain aamukahvinsa juoda välttämättä torilla, vaikka parempaa kamaa sitä himassa halutessaan keittelisi mukavasti kalsarit jalassa.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...Miksi joku jonottaa paperi kädessä?
Onko tämä joku luottotiedot menettäneiden homma vai mikä?
Onhan se paperi mukavana tukena kuten, olen täällä jollain oikealla asialla. Voihan sitä olla pelijonossa, niin kuin minäkin viinakaupassa, periaatteella: tämä onkin sitten viimeinen kerta täällä!
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Minä pelaan nykyään pitkävetoa ehkä kahdesti vuodessa, mutta aina kun pelaan, pyrin tekemään sen perinteisesti kupongilla. Siten se tehtiin silloinkunminäolinnuori ja paras fiilis oli mennä voittavan lapun kanssa lunastamaan voitot käteisenä. Ehkä siinä on ihmisillä tiettyä nostalgiaa, johon varmasti sekoittuu rutiineihin kangistumista ja teknologiavastaisuutta.

Samalla tavalla jotkut haluaa sen sunnuntain aamukahvinsa juoda välttämättä torilla, vaikka parempaa kamaa sitä himassa halutessaan keittelisi mukavasti kalsarit jalassa.

No joo, kyllä mä tuon teorian hyväksyn. Mutta en jonottaisi. Vihaan jonottamista.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kävin tuolla puoliltapäivin maissa Prismassa, ja minulle ei avaudu miksi jengi yhä pelaa
veikkauspelejä niillä paperikupongeilla. Siinä oli varmaan 20 ihmistä jonossa, ja aika monella näytti olevan joku toto-lappu kädessä. Eikä siis mitään 100-vuotiaita fabuja, vaan ihan keski-ikäistä hahmoa.

Saman asian voi tehdä kännykällä ihan missä vaan. Miksi joku jonottaa paperi kädessä?
Onko tämä joku luottotiedot menettäneiden homma vai mikä?

Itse keksin montakin syytä ja noin toimin minäkin, jos vaihtoehto on lappu tai puhelin. Puhelin on soittamista ja viestejä varten, muuhun en sitä käytä kuin pakkotilanteessa. Yleensä ei ole edes kaupassa mukana. Ainakin ennen asiamiehet saivat provikat myydyistä peleistä, mieluummin sitä tukee paikallista yritystä, kuin heittää nekin promillet Veikkauksen kanssaan. Ravipelien osalta Veikkauksen lähtölistat netissä ovat myös huonosti toteutettu, jos (ja kun) Prismassa on alan julkaisu käytössä niin kätevästi saa siitä luettua paremmat lähtölistat ja tehtyä vedot kupongille. On myös vaihtoehto, että pelaajalla ei edes ole Veikkaukselle nettitunnuksia, vai onko? Luonnollisesti maksan vedot käteisellä, kuten kaikki muutkin ostokset.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ok. Onko siihen joku erityinen syy? Ei sekään avaudu minulle.

On toki. Tiedän aina tarkalleen paljonko on käyttötilin saldo ilman, että täytyy pyöriä verkkopankissa tai alkaa poimia kuitteja eri suunnista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös