PlayStation 4

  • 407 992
  • 1 467

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Joo sitä tässä katsellut. Mites tekeekö noilla 99e rattitelineillä mitään vai kannattaako satsata tuoliin.
Kai nuokin joillekin käy. Olen kuullut että omia viritelmiä on tehty enemmänkin, jossa on tehty teline itse ja asetettu auton penkki kiskoineen, jolloin pystynyt kulmia ja etäisyyttä polkimiin säätämään.
 

Buster

Jäsen
Mites tekeekö noilla 99e rattitelineillä mitään vai kannattaako satsata tuoliin.
Itseltä löytyy Wheel Stand Pro, johon olen kyllä tyytyväinen ja on kestävää tekoa. Ratit ja polkimet on siinä tukevasti kiinni, sekä telineen saa taitettua kokoon ratteineen päivineen siten, että se mahtuu vaikka sängyn alle, tai pystyyn jonnekin nurkkaan. Ainoa vika itse tuotteessa on nuo kumihommelit tuon telineen jaloissa, jotka kyllä estää itse telineen liusumisen pelatessa esim. paljaalla lattialla, mutta ainakin säilytyksessä nuo kumit jättää aika huolella jälkiä paljaisiin pintoihin. Piti hommata matto sen telineen säilytyskohdan alle ja pelipaikan alla on muutenkin matto. Saa kanssa nopeasti aloitettua pelaamisen, kun kaikki on jo valmiiksi kiinni tuossa. Tartte kuin vapauttaa lukitusvipu, vetää rattiosa pystyyn ja lukita se.

Itse pelaan ja ajelen ihan sohvalta ja ainoa huono puoli siinä on tosiaan, että poljinten etäisyyttä ei saa ainakaan tuossa minun varmaan jo 6-7 vuotta vanhassa mallissa muistaakseni säädettyä. Sohvakin on moderni ylipitkän persetilan upottava paska, joten sen puolesta tuntee tiettyjä epämukavuuksia pidemmissä sessioissa. Vanha, tavallisempi sohva oli aika bueno, kun siinä pystyi istumaan kutakuinkin takana selkänojaan saakka, koska sai ratin tuotua riittävän lähelle, kun ei ollut tuota ylipitkää "istuma-tilaa". Jaksoi painaa, niin kauan kun kintun nivelet väsyi poljinten käyttämiseen.

Että kysymys on ihan siitä, mitä arvostaa ja haluaa. Mutta rattitelineessä kannattaa tosiaan huomioida, että myös se oma sohva/perustuoli on ratkaisevassa osassa, mitä pelaamisen mukavuuteen tulee. Ajotuolin kanssa on varmasti vähemmän kysymysmerkkejä sen suhteen, että saako asennon mukavaksi ja tukevaksi, ettei tartte istua enemmän tai vähemmän jännittyneenä (riippuu pitkälti siis standin tapauksessa omasta tuolista tämä). Mutta itsellä oli tärkeää, että nuo pelaamiskamat sai siirrettyä poiskin, kun ei pelkkään pelaamiseen pyhitettyä huonetta ole. Todella tyytyväinen olen siis itse tuohon Wheel Standiin ja sätinkin itseäni vain tuon huonoon sohvaan vaihtamisesta.
 

Spin

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Itseltä löytyy Wheel Stand Pro, johon olen kyllä tyytyväinen ja on kestävää tekoa. Ratit ja polkimet on siinä tukevasti kiinni, sekä telineen saa taitettua kokoon ratteineen päivineen siten, että se mahtuu vaikka sängyn alle, tai pystyyn jonnekin nurkkaan. Ainoa vika itse tuotteessa on nuo kumihommelit tuon telineen jaloissa, jotka kyllä estää itse telineen liusumisen pelatessa esim. paljaalla lattialla, mutta ainakin säilytyksessä nuo kumit jättää aika huolella jälkiä paljaisiin pintoihin. Piti hommata matto sen telineen säilytyskohdan alle ja pelipaikan alla on muutenkin matto. Saa kanssa nopeasti aloitettua pelaamisen, kun kaikki on jo valmiiksi kiinni tuossa. Tartte kuin vapauttaa lukitusvipu, vetää rattiosa pystyyn ja lukita se.

Itse pelaan ja ajelen ihan sohvalta ja ainoa huono puoli siinä on tosiaan, että poljinten etäisyyttä ei saa ainakaan tuossa minun varmaan jo 6-7 vuotta vanhassa mallissa muistaakseni säädettyä. Sohvakin on moderni ylipitkän persetilan upottava paska, joten sen puolesta tuntee tiettyjä epämukavuuksia pidemmissä sessioissa. Vanha, tavallisempi sohva oli aika bueno, kun siinä pystyi istumaan kutakuinkin takana selkänojaan saakka, koska sai ratin tuotua riittävän lähelle, kun ei ollut tuota ylipitkää "istuma-tilaa". Jaksoi painaa, niin kauan kun kintun nivelet väsyi poljinten käyttämiseen.

Että kysymys on ihan siitä, mitä arvostaa ja haluaa. Mutta rattitelineessä kannattaa tosiaan huomioida, että myös se oma sohva/perustuoli on ratkaisevassa osassa, mitä pelaamisen mukavuuteen tulee. Ajotuolin kanssa on varmasti vähemmän kysymysmerkkejä sen suhteen, että saako asennon mukavaksi ja tukevaksi, ettei tartte istua enemmän tai vähemmän jännittyneenä (riippuu pitkälti siis standin tapauksessa omasta tuolista tämä). Mutta itsellä oli tärkeää, että nuo pelaamiskamat sai siirrettyä poiskin, kun ei pelkkään pelaamiseen pyhitettyä huonetta ole. Todella tyytyväinen olen siis itse tuohon Wheel Standiin ja sätinkin itseäni vain tuon huonoon sohvaan vaihtamisesta.
Iso kiitos tästä, oli kyl hyvin kerrottu! Eli taidan aluksi päätyä Wheel Stand Prohon. Mietin juuri että esim jollain patjalla saa parannettua peliasentoa jos on sohva liian syvä. Kuitenkin itselläni pelaaminen tapahtuu juuri olohuoneessa ja eikä ylimääräistä tilaa ole oikein.
 

Buster

Jäsen
Tänään muuten julkaistiin EA Access-palvelu (linkki viralliselle sivulle) pleikkarille. Kyseisen palvelun kautta pääsee pelaamaan joitakin valittuja EA:n uutuuspelejä ennakkoon ennen niiden julkaisua. Julkkaripäivänä ne pelit voi sitten ostaa, jolloin pelaamistaan ja tallennuksiaan voi jatkaa. Lisäksi nuo uudet pelit sitten päätyvät x ajan kuluttua EA Vaultiin (esim. NHL 19 / Fifa 19 jne taitaa olla siellä nyt), josta niitä voi pelata tuota Accessin kuukausimaksua vastaan niin paljon kuin huvittaa. Lisäksi EA Accessilla saa 10% alennusta kaikista EA:n pelejä koskevista digitaalisista ostoista ilmeisesti niin pelin sisältä, kuin itse peleistä.

Pitää varmaan henk koht. katsella, jos uusi NHL tulisi tuolla ennakkoon kokeiltavaksi, niin olisi hyvä hetki ottaa kuukaudeksi. Pääsisi samalla Vaultista pelaamaan noita Maddeneita, Golfia, NBA Livejä ja muita, joita ei ole tullut koskaan kokeiltua. Paitsi Maddenia joskus 15 vuotta sitten.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo sitä tässä katsellut. Mites tekeekö noilla 99e rattitelineillä mitään vai kannattaako satsata tuoliin.

Itselläni Velocita Racing Simulator Stand Arozzi. Toki itselläni on myös Arozzin pelituoli tuon kanssa. Tuohonhan saa periaatteessa liitettyä minkä tahansa peruspelituolin. Itse en edes aina liitä tuolia vaan raahaan vaan tuolin kyseisen telingin eteen. Toki käytän maton päällä joten tuoli ei rullaa alta pois. Tietysti penkissä on hyvä olla kallistuslukitus ettei ihan istu kuin ruokapöydässä. Hintaahan tuolla joku 200€, itse maksoin n. 150€ tarjouksessa kun oli, ja tori.fi:ssä näkee silloin tällöin, usein ratin kanssa myynnissä. Jossain määrin kokoontaitettava viritys kyseessä. Säätö mahdollisuutta tuntuu olevan vähän joka suuntaan, ja manuaalikepillekkin on oma paikkansa. Ruuvien paikat ei ihan kyllä jostain syystä natsannut g29:n kanssa, mutta jämäkästi tuon sai silti kiinni, eikä ole tarvinnut kertaakaan kiristää, ollut itselläni nyt käytössä puolisen vuotta, ja tunteja on useita kymmeniä. Ei tosin mikään nätein hökötys.

Sitten ainakin Playseat Challenge on saanut paljon kehuja, itselläni ei ole kokemusta. Ja tarrakiinnitykset arveluttaa, sekin on aika tarkasti 200€. Että jos jossain on mahdollisuutta käydä koeistumassa niin suosittelen että katsastat tuon mahdollisuuden.

e. Arozzin viritykselle kyllä tulee sitten hintaa reilusti enemmän jos joutuu ekaksi ostamaan tuolin, itselläni kun tuo oli jo valmiiksi.
 

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Ei oo ku Jokerit. V*TTU"
PS4:lle tuli saatavaksi EA-access, onko kellään aikaisempaa kokemusta tuosta tuleeko esim. NHL 20 julkaisupäivänä lataukseen?

Itseä tuo houkuttaisi koska urheilupelejä tulee jonkun verran pelailtua. Tilausvaihtoehdot taisi olla 4€/kk tai 25€/vuosi.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
PS4:lle tuli saatavaksi EA-access, onko kellään aikaisempaa kokemusta tuosta tuleeko esim. NHL 20 julkaisupäivänä lataukseen?

Itseä tuo houkuttaisi koska urheilupelejä tulee jonkun verran pelailtua. Tilausvaihtoehdot taisi olla 4€/kk tai 25€/vuosi.

Uutuuspelit tulevat käsittääkseni parin kolmen kuukauden jälkeen julkaisusta pelattavaksi.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
PS4:lle tuli saatavaksi EA-access, onko kellään aikaisempaa kokemusta tuosta tuleeko esim. NHL 20 julkaisupäivänä lataukseen?

Itseä tuo houkuttaisi koska urheilupelejä tulee jonkun verran pelailtua. Tilausvaihtoehdot taisi olla 4€/kk tai 25€/vuosi.

NHL19 taisi tulla vasta tämän vuoden keväällä sinne. Ilmeisesti joku kokeiluversio on kuitenkin tulossa ennen julkaisua, ja saahan pelistä myös 10% alennusta jäsenenä jos sen haluaa ostaa.

Vaikkei EA Accessin PS4-puolen pelivalikoima mitenkään päätä huimaa, niin itse tuli silti vuodeksi otettua se. NHL19 kun vielä puuttui itseltäkin, ja FIFA19 oli kokonaan kokeilematta. Myös Burnout Paradiseen tuli nyt palattua PS3-aikojen jälkeen. Noilla kolmella yksistään on jo melkein se vuosimaksu kuitattu.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
EA ei mielestäni ole antanut mitään takuuta sille, että tietty peli tulee EA Accessin Vaultiin. Tähän asti NHL, FIFA, Madden ja NBA Live ovat sinne ilmaantuneet. Esimerkiksi Madden 18 ja NBA Live 18 lisättiin Vaultiin helmikuussa 2018 ja NHL 18 huhtikuussa 2018. Huhtikuussa tuli myös NHL 19, joten ei se kovin aikaisin sinne ilmesty tosiaan.

PC-puolella on sitten Origin Access Premier, johon kaikki EA:n pelit tulevat jäsenille heti julkaisussa. PC-puolella ei vaan ole NHL:ää, mutta Madden ja FIFA sieltä irtoaa heti julkaisussa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ei sinne tule kuin 10h kokeilut. Jos joku EA Access Premier tulee joskus, sitten varmaan on Fifat ja NHL:t siellä julkaisusta alkaen. Jos haluatte uudet Fifat ja NHL:t testiin, niin kirjastoon ja varausta menemään. Ainakin Tampereella uudet pelit tulee sinne lainattavaksi jonkun aikaa julkaisujen jälkeen.
 

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Ei oo ku Jokerit. V*TTU"
Noilla kolmella yksistään on jo melkein se vuosimaksu kuitattu.

Kattaus on itselle näköjään sen verran laaja (fifa, battlefield, madden) että eiköhän tuo vuodeksi ole otettava. EA:lta taktinen veto lisätä uudet pelit jälkeenpäin Accessiin, muuten myyntilukuihin tulisi rankat miinukset jos pelit julkaisupäivänä Accessiin tiputettaisiin..
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kattaus on itselle näköjään sen verran laaja (fifa, battlefield, madden) että eiköhän tuo vuodeksi ole otettava. EA:lta taktinen veto lisätä uudet pelit jälkeenpäin Accessiin, muuten myyntilukuihin tulisi rankat miinukset jos pelit julkaisupäivänä Accessiin tiputettaisiin..

No ei kai EA:n mitään järkeä ole antaa 60€(?) hintaisia pelejä julkaisupäivänä palveluun, jonka vuosihinta on 25€. Eli kyllähän tuo accessin vuosihinta olisi aivan toinen, jos pelit sinne julkaisupäivänä lisättäisiin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei sinne tule kuin 10h kokeilut. Jos joku EA Access Premier tulee joskus, sitten varmaan on Fifat ja NHL:t siellä julkaisusta alkaen. Jos haluatte uudet Fifat ja NHL:t testiin, niin kirjastoon ja varausta menemään. Ainakin Tampereella uudet pelit tulee sinne lainattavaksi jonkun aikaa julkaisujen jälkeen.
Osaatko sanoa, koska tuo 10h kokeilu yleensä julkaistaan? Ja onko se 10 h pelin pelaamista, vai 10h pelin asennuksesta laskien?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Osaatko sanoa, koska tuo 10h kokeilu yleensä julkaistaan? Ja onko se 10 h pelin pelaamista, vai 10h pelin asennuksesta laskien?
10 päivää ennen pelin julkaisua muistaakseni. Kello alkaa laskea siitä kun käynnistät pelin. Eli peli pitää aina sulkea kokonaan välissä kun pelaamisen aikoo lopettaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
10 päivää ennen pelin julkaisua muistaakseni. Kello alkaa laskea siitä kun käynnistät pelin. Eli peli pitää aina sulkea kokonaan välissä kun pelaamisen aikoo lopettaa.
Ei ole kyllä mitään kymmentä päivää ennen julkaisua. Taitaa vaihdella jonkin verran pelistä riippuen, mutta yleensä puhutaan korkeintaan muutamasta päivästä ennen julkaisua. Joskus ei päivääkään ennen.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ei ole kyllä mitään kymmentä päivää ennen julkaisua. Taitaa vaihdella jonkin verran pelistä riippuen, mutta yleensä puhutaan korkeintaan muutamasta päivästä ennen julkaisua. Joskus ei päivääkään ennen.
Häh? Johan ne rahastusversiotkin tuo ihan koko pelin kolme päivää ennen julkaisua ja EA Access on viikko ennen tuota noin about.

19.9. (tod näk jo 18.9.) tulee esim Fifa EA Accessiin, itse peli julkaistaan 27.9. Tämä on ihan EA:n oma vahvistettu tieto.

Esim viime vuonna NHL 19 tuli EA Accessiin 6.9., kun pelin julkaisupäivä oli 14.9.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Häh? Johan ne rahastusversiotkin tuo ihan koko pelin kolme päivää ennen julkaisua ja EA Access on viikko ennen tuota noin about.

19.9. (tod näk jo 18.9.) tulee esim Fifa EA Accessiin, itse peli julkaistaan 27.9. Tämä on ihan EA:n oma vahvistettu tieto.

Esim viime vuonna NHL 19 tuli EA Accessiin 6.9., kun pelin julkaisupäivä oli 14.9.
Pointtini oli vain että tuo suora "kymmenen päivää" on hämäävä ilmaisu, koska se vaihtelee pelien mukaan ja lähes poikkeuksetta on alle kymmenen päivää. ME Andromedalla oli 5 päivää, Anthemilla 7 päivää ja BFV 6 päivää. Nämä nyt ulkomuistista, kun olen niitä Accessilla pelannut. En tiedä yhtäkään peliä joka olisi ollut pelattavissa kymmenen päivää ennen julkaisua.

Muistelisin, että joidenkin pelien kohdalla EA Access alkaa samana päivänä kuin ennakkotilaajien kokoversio aukeaa.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Tulipahan laajennettua pleikkarin tallennustilaa edullisesti.

Western Digital Elements SE 1 teran ulkoinen kovo oli hintaan 44,95e normaalin 69e sijaan. Konsolilla nopea alustus ja homma toimii. Gigantista siis. Olisi vaan tajunnut aiemmin, supistanut pelivalikoimaa itseltä aika merkittävästi tuo 500gb kovalevy.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Olisi vaan tajunnut aiemmin, supistanut pelivalikoimaa itseltä aika merkittävästi tuo 500gb kovalevy.
Ulkoinen on toki kätevä ja pätevä vaihtoehto - mutta sen sisäisen saa myös päivitettyä helposti, ei vaadi ruuvimeisseliä kummempaa työkalua. Kunhan on 2.5"/SATA/maksimissaan 9.5mm korkea niin toimii. "Hybridi"levyllä (SSHD) saa myös kivasti latausnopeutta, pelistä riippuen. SSD:hen ei kannata panostaa, PS4 ei osaa käyttää kaikkea kaistaa hyväkseen.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Ulkoinen on toki kätevä ja pätevä vaihtoehto - mutta sen sisäisen saa myös päivitettyä helposti, ei vaadi ruuvimeisseliä kummempaa työkalua. Kunhan on 2.5"/SATA/maksimissaan 9.5mm korkea niin toimii. "Hybridi"levyllä (SSHD) saa myös kivasti latausnopeutta, pelistä riippuen. SSD:hen ei kannata panostaa, PS4 ei osaa käyttää kaikkea kaistaa hyväkseen.


Tuonkin päivityksen voisi jossain vaiheessa tehdä, kiitokset vinkistä. Ps taitaa olla mallia ensimmäinen versio, joten ei muutenkaan haitaksi olisi, ettei vahingossakaan hajoa. Ihmeen hyvin on kyllä toiminut ajottaista valikoiden jumittelua lukuunottamatta.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Tuonkin päivityksen voisi jossain vaiheessa tehdä, kiitokset vinkistä. Ps taitaa olla mallia ensimmäinen versio, joten ei muutenkaan haitaksi olisi, ettei vahingossakaan hajoa. Ihmeen hyvin on kyllä toiminut ajottaista valikoiden jumittelua lukuunottamatta.
Juu ensimmäiseen versioon olen kanssa tuon tehnyt - selvisi hyvin ilman mitään vahinkoa laitteistolle. Se kovalevy on aika erillään muusta raudasta, arvatenkin juuri että saa helposti vaihdettua.

Tässä ihan viralliset ohjeet playstation.com:ista: PS4: Upgrade HDD - eikä tuo tosiaan mitään rakettitiedettä ole, mutta yksi vinkki jos lähdet leikkiin mukaan. Uusi kovalevy pitää formatoida konsolissa, tätä varten pitää ladata firmware netistä ja laittaa muistitikulle juuri tietyllä tavalla nimettyyn kansioon. Mutta noita firmiksiä on kaksi, toinen on päivitys (luokkaa 200-300MB) ja toinen ihan puhtaalta pöydältä (> 700MB). Tarvitset siis tuon jälkimmäisen - itsekin yritin aikanaan aluksi väärää ja melkein tuli jo hätä käteen.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Toi yllämainittu kahden päivityksen tarjoaminen on kyllä superärsyttävää, koska ovat vain yhdellä ja samalla nimellä kummatkin. Kannattaa tosiaan olla tarkkana sen kanssa. Itse päivitin SSD:n Prohon ja sai mukavasti RDR2:n latausajat inhimillisiksi.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Itse päivitin SSD:n Prohon ja sai mukavasti RDR2:n latausajat inhimillisiksi.
Juu itselläkin SSD Pro:ssa (ei ihan täysin tietoinen ostos, reitti meni tyyliin kiva bonus töistä -> ilta ulkona kavereiden kanssa -> kotona ei vielä tule uni niin hakkaan konsolia ja hermostun latausaikoihin -> aamulla herään sähköpostiin että tilauksesi on lähetetty, ja hetken kesti tajuta mitä sitä tuli tehtyä) - onhan se toki nopein vaihtoehto. Lähinnä ei silti samankaltaista etua saa kuin PC:llä, SSHD on kustannustehokkaampi vaihtoehto etenkin jos isompaa levyä haluaa.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No nyt kävi itsellä tuuri tuon Plus-jäsenyyden kanssa. Muistin että sehän olis The Last of Us ilmestynyt sinne ladattavaksi. Menin laittamaan lataukseen ja sieltähän se löytyi... paitsi että lisäksi tarjolla on myös MLB The Show 19. Kelpaa. Saattaakin jäädä zombieseikkailut vähille.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No nyt kävi itsellä tuuri tuon Plus-jäsenyyden kanssa. Muistin että sehän olis The Last of Us ilmestynyt sinne ladattavaksi. Menin laittamaan lataukseen ja sieltähän se löytyi...

Olen pelaillut tuota The Last of Us Remasteredia nyt, kun se kerran tuolla oli pluspeleissä ja alan ymmärtää tuota tulevan kakkosen hehkutusta vähän paremmin. Olkoonkin, ettei nyt ehkä sentään ihan rakkaimpien pelien joukkoon taida nousta, niin onhan tässäkin oma imunsa, tunnelmansa ja taktisetkin hienoutensa. Ja jos tuosta kenttien lineaarisuudesta (joka harvinaisen vähän tässä pelissä kuitenkaan häiritsee) oltaisiin kakkosessa päästy enemmän eroon ja muutenkin parhaita puolia saatu entisestään ehostettua, niin kakkososa voi kyllä olla hieno peli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös