In Memory of @pernaveikko

  • 23 249
  • 61

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Aina ei oltu samaa mieltä, mutta aina kuitenkin juteltiin hyvässä hengessä. Jaksamiset läheisille. Itse olen jo ohittanut pernaveikon iän, mutta toivottavasti vuosia vielä edessä. Elämäntavat ovat hyvin lähellä pernaveikon vastaavia, joten täytyy toivoa, että homma toimii vielä ainakin n. 20v. Luulen etä'tä PV oli duunissa samassa firmassa, missä minä olin 2014 asti. Toivotaan ettei tuo ollut syy PV:n lähtöön. Itsellä oli montaa kertaa, kun piti ottaa etäisyyttä ja lomaa firmasta.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Pysäyttävä ja yllättävä uutinen, mutta pakkohan tämä on valitettavasti uskoa todeksi.

Pernaveikko oli todella persoonallinen, mutta pohjimmiltaan varsin fiksu ja ennen kaikkea melkoisen paljon maailmaa nähnyt avarakatseinen kaveri. Mulle hän tuli tutuksi alkujaan matkailujuttujen kautta: piti ihan yv-arkistoa kaivaa, niin vuonna 2008 kyseli käytännön vinkkejä Albanian-reissua varten, kun oli lukenut postaukseni maasta Jatkoajan maailmanvalloitusketjussa. Siitä tämä tuttavuus sitten lähti.

Näistä matkailuhommista riittikin sitten vuosien mittaan reippaasti juttua, kun ns. vähän erikoisemmat kohteet kiinnostivat molempia. Ja kun mies oli reissussa, niin liveraporttia persoonallisella otteella paukkui Whatsappin/FB:n välityksellä milloin mistäkin. Aina oli kuitenkin sama peruspositiivinen fiilis hommassa, vaikka pieniä vastoinkäymisiäkin matkoilla joskus taisi sattua. Ja saattoi sitä joskus pystyä itsekin hieman jeesimään, kun oikein tarpeen oli.

Livenä nyt ei montaa kertaa tullut tavattua, mutta ehtihän sitä vuosien varrella jauhaa matkailun lisäksi monesta muustakin asiasta. Viimeiset viestit vaihdettiin puolalaiseen jalkapalloiluun liittyen heinäkuun lopulla, kun kerroin meneväni kattomaan KuPSin Eurooppa-liigan karsintaottelua Legia Varsovaa vastaan. Pelipäivänä laitoin Kuopiosta pari Whatsapp-viestiä, joita Pernaveikko ei enää koskaan lukenut. Enkä edes tajunnut tai osannut huolestua.

Lepää rauhassa, reissumies!
 

A Siente

Jäsen
Tuttu nimimerkki, ei muuten. Ajattelin että tämä ketju on joku trolli ja hän palaa muutaman kuukauden päästä takasin nauraen meille. Valitettavasti näin ei taida tapahtua. Rauha hänelle.
 

ace

Jäsen
Palstalla on (oli) kaksi nimimerkkiä jotka olin valmiinä blokkaamaan heidän useimpien viestien jälkeen. Kumpikin kuitenkin sai juuri sillä seuraavalla viestillä minut miettimään uudestaan. Välillä ihan saatanan ärsyttävä @pernaveikko oli se toinen. Kuitenkin yleensä siinä hänen seuraavassa viestissä, ehkä ihan toiseen ketjuun kirjoitetussa, tuli selväksi miten nokkeluuksia, kyynisyyttä ja näsäviisauksia suoltavan nimimerkin takana olikin maailmaa nähnyt ja fiksu tyyppi.

RIP pernaveikko
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@ace Joo, Pernaveikko oli tosiaan sellainen, jonka ärsyttävyysaste oli välillä sitä luokkaa, että Noreville kutsui, mutta hän oli myös sellainen, että noretus ei kestänyt pitkää viikonloppua pitempään. Kuului ns. kalustoon tällä palstalla.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Nyt vasta luen tästä. Huhhuh, outoa miten paljon nimimerkin poismeno voi pysäyttää. Muistan perniksen eritoten GnR-ketjusta, missä ollaan pari kertaa fiilistelty, ja tämä kaveri oli kyllä aina ajan tasalla mitä siihen bändiin tuli! Enää ei ilmoituksiini tule pernaveikon uutta viestiä Gunnareiden ketjuun. Surullista. Kepeät mullat. Tähän alle laitan sekä minun että perniksen (olettaen, koska se hänen allekirjoituksensa oli) lempisitaatin maailman kauneimmasta kappaleesta, November Rain.

So never mind the darkness, we still can find a way.
 

Tori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Rugby-ketjun hiljaisuus saavutti sitten minutkin tämän ikävän uutisen äärelle, sanattomaksi vetää suuren kunnioituksen kera. Upea kirjoittaja joka ei maalinedustaa ja kulmapeliä kaihtanut, tiesi kaikesta kaiken. R.I.P. Pernaveikko.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
RIP Pernaveikko, suuri matkailun asiantuntija ja kaltaiseni lyhytpinnainen kommentaattori. Symppasin häntä, vaikka en henkilökohtaisesti tuntenutkaan.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Oli kunnia tavata kyseinen henkilö vuonna 2015 Uudessa-Seelannissa, kun siellä kävin lomailemassa. Ilta oli ikimuistoinen. Vaikka ei meistä parhaita frendejä tullutkaan, erilaisen taustan takia ja mielipiteetkään eivät kovinkaan usein kohdanneet, oli siinä hepussa jotain erityistä.

RIP
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Nyt vasta huomasin tämän ketjun, Pernaveikon suureen intohimoon eli matkailuun liittyen, olin juuri reissussa kun tämä suruviesti oli laitettu palstalle. Häneltä sai monenlaista vinkkiä matkailusta, kevyet mullat hänelle
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös