Shakkimatsi – nyt!

  • 14 579
  • 257

redpecka

Jäsen
Halukas pelamaan. Varmaan parempi ettei nyt rinnan toista peli tai ketju menee liian sotkuisaksi?
Ensinnäkin, nuo prinsiipit tasuripattitilanteista kuitataan hyväksytyksi tällä viestillä ja ovat osa ketjun virallisia sääntöjä tällä viestikuittauksella.

Toisekseen, en kai minä tässä sen kummemmin halua määrätä miten ja ketkä saavat täällä otteluseurannassa pelailla. Säännötkin aikarajoineen heitin nyt vain jotkut kun jostain oli aloitettava.

Mutta katsellaan, sinä olet ainakin liitutaululla ensimmäinen haastaja tämän pelin voittajaa vastaan eli aika varmasti tuota Tapparan jonnea vastaan. Mulla on nyt jo niin tukala tilanne, että luulen ettei tää peli veny ensi vuoden puolelle asti.
 

redpecka

Jäsen
Yleisö vaatii uhrauksia! Jo viis siirtoa pelattu eikä ees yhtäänkään solttua ole uhrattu, puhumattakaan jostakin upseerista! Verta laudalle!
Mun mielestä tuolla tuli jo viime yönä syötettyä joku upseeri. Voi myös olla, että nappula on tippunut johonkin kun en enää sitä mistään löydä.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Ei ole tarjota mitään sirkustemppuja vielä, pahoittelen. Jatketaan pelikirjan mukaisella viivelähdöllä. @redpecka vuoroon.

1. b3 d5
2. Lb2 Lg4
3. Rf3 Lxf3
4. exf3 e6
5. d4 g6
6. Rc3 Lg7
 

redpecka

Jäsen
Tässä näkee kyllä just hyvin kuinka tärkeää hyvä pelikirja on. Lehterän on ihan pakko opetella näitä joskus jos mielii uransa vielä jatkuvan. Pienemmälläkin tsakkilaudalla voisi pärjätä jos olisi aapinen hallussa.

Peli pelataan kumminkin valkoisten kotiluolassa, joten jos kolmannessa erässä näyttää toivottamalta niin nää laittaa lahtelaiset sirkushuvit pystyyn.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Mä pidän oman stay-at-home -pakkini lestissään vielä tässä vaiheessa @redpecka. Sitten vasta kun kaukaloon vapautuu avojäätä se päästetään irti.

1. b3 d5
2. Lb2 Lg4
3. Rf3 Lxf3
4. exf3 e6
5. d4 g6
6. Rc3 Lg7
7. Dd2 Re7
 

redpecka

Jäsen
@karotenoidi

1. b3 d5
2. Lb2 Lg4
3. Rf3 Lxf3
4. exf3 e6
5. d4 g6
6. Rc3 Lg7
7. Dd2 Re7
8. g4

Yleisössä voi tsiigata nyt jumpotronille, siellä näkyy uusintana tän oikeen laitahyökkääjän nousu.

Btw, mun pitää yrittää pitää nää vaihdot lyhyempinä, jätkät väsyy. (Kukahan saatana mulla muuten peluuttaa näitä moukkia?)
 

Liitteet

  • 8. g4.JPG
    8. g4.JPG
    158,9 KB · kertaa luettu: 290

Barney

Jäsen
Täällä on SaiPan ja Tapparan kannattajat vastakkain ja yleisö odottaa jotain mielenkiintoista ja viihdyttävää matsia? Ei ole tulossa. Varsinainen El Clasico.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Jaahas sieltä tullaan kanadalaisittain pystysuuntaan laitaa pitkin. Pidänpä siis oman maalini keskellä kaukaloa tällä erää.

1. b3 d5
2. Lb2 Lg4
3. Rf3 Lxf3
4. exf3 e6
5. d4 g6
6. Rc3 Lg7
7. Dd2 Re7
8. g4 a6
 

redpecka

Jäsen
Jaahas sieltä tullaan kanadalaisittain pystysuuntaan laitaa pitkin. Pidänpä siis oman maalini keskellä kaukaloa tällä erää.

Mä kokeilen vielä kerran jos tää Santasen pelikirja sittenkin toimisi. Hän nimenomaan lanseerasi teesikseen kanadalaisen pystysuunnan hokin.

1. b3 d5
2. Lb2 Lg4
3. Rf3 Lxf3
4. exf3 e6
5. d4 g6
6. Rc3 Lg7
7. Dd2 Re7
8. g4 a6
9. 0-0-0
 

redpecka

Jäsen
Luulen, että jos tää olis ollut viikonloppupeli arkipelin sijaan niin täällä voisi olla aikakin hulvaton meno.

Miksi valkoisten kotiottelut pelataan aina keskellä viikkoa?
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Kun ei muutakaan keksi niin lähdetään muijalla ruuhkaiseen keskustaan. Se on tunnetusti aina... noh jännittävä idea. @redpecka

1. b3 d5
2. Lb2 Lg4
3. Rf3 Lxf3
4. exf3 e6
5. d4 g6
6. Rc3 Lg7
7. Dd2 Re7
8. g4 a6
9. 0-0-0 Dd6
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
No ei sun stay-at-home -taktiikka kauaa kestänyt! Kuka helvetti siellä peluuttaa daameja? Joku tuuliviiri?
Tuli katsomosta niin kovaa kritiikkiä träppäämisestä, että päätin lisätä hallittua luomuelementtiä pelikirjaan. Tuossa on vielä tällä hetkellä sellainen kohta kaukalossa, johon sun mikkihiiret eivät heti pääse tulemaan päätä aukomaan.
 

redpecka

Jäsen
@karotenoidi

1. b3 d5
2. Lb2 Lg4
3. Rf3 Lxf3
4. exf3 e6
5. d4 g6
6. Rc3 Lg7
7. Dd2 Re7
8. g4 a6
9. 0-0-0 Dd6
10. h4

Mutta millois se siirtoikkuna umpeutuu? Voisin ostaa sen Ässien vailla itsesuojeluvaistoa olevan ennakkoluulottoman mikkihiiren pistämään pataan tota sun läskiä. Muistaakseni se on try-outilla Ässissä, eli vieläkö liikkuisi?

Mulla on onneks kotijoukkueena vika vaihto-oikeus. Toisaalta me kanadalaiseen ryminäkiekkoon uskovat ei piitata sellaisista turhista taktiikkanyansseista.

Ja helvetti kun nää kaikki mun kaikki moukat näyttäis olevan leftejä!

Ja percules kun tulee viestiä tonne perse/tissiketjuun koko ajan. Et kai sinä Tampereen jonne ole palkannut sinne jotain henkilöä sekoittaa mun peliä?
 

redpecka

Jäsen
Tsori, mutta Pihlajamäellä on yhden vuoden sopimus Padan kanssa. Siihen liittyy purkumahdollisuus, joka menee umpeen syyskuun lopulla. Jos jaksatte jatkaa vielä kuukauden päivät, saatat päästä apajilla lähemmäksi jätkää.
Tuskin tää meidän peli noin kauaa kestää kun tuntuu et toi popedatyyppi alkaa jo kohta tarjoilee tasureita. Hah!
 

redpecka

Jäsen
Kannattaa toimia siten, että tasurit hiiteen ja kamppailu voitosta kestää vaikka marraskuun maajoukkuetaukoon asti. Winners take all, niin soittaa myös Quiet Riot Kevin DuBrow'n johtamana. Tai vaikka peli päättyisikin jo lähiaikoina, aina voi mitellä uudestaan joko uusinnan tai toisen vastustajan merkeissä.

Mut sanotaanko silleen, että mikäli Pihlajamäki ei tee maaleja ensi viikolla Ruotsin vierailulla, saat hänet käyttöösi tasan viikon kuluttua, alkaen tästä hetkestä. Pistät porkkanan kurkkuun tuolle jätkälle.
Joo näin mää kai teen.. tai jotain... olen vähän sekaisin tuosta persetissijutusta ja tuntuu että kohta pitää mennä nettiin... jotta ajatus taas fokusoituisi tähän peliin.

Totta puhuakseni, yritän kitkutella jatkoajalle tässä ja sitten kun jää on jo ihan paska niin tsägällä saattaisi voittaa voittolaukausmittelön.

Tai toisaalta on toi Tapparakin aika kusessa. Siellä jo soitellaan Rauno Korvelle että miten me voidaan enää puolustautua kun toi noitten sundin tekee pari maalia kumminki?
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Vasen pakki pinchaa vastaan @redpecka.

1. b3 d5
2. Lb2 Lg4
3. Rf3 Lxf3
4. exf3 e6
5. d4 g6
6. Rc3 Lg7
7. Dd2 Re7
8. g4 a6
9. 0-0-0 Dd6
10. h4 h5
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä olisin kyllä käyttänyt valmentajan haasto-oikeutta tuossa kun musta lähti muijan kanssa eteenpäin. Näytti siltä, että siinä olis ensin koskettu toiseen nappulaan. Mutta myöhäistä se nyt on.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Ja todellakin on kaikki keinot käytössä, kun on näinkin vakavasta asiasta kyse. 1500-luvulla vaikuttanut espanjalaisen avauksen keksijä Ruy Lopez opetti, että lauta tulee asettaa niin, että aurinko paistaa vastustajan silmiin. Se oli paras ase silloin. Nykyaikana voi postailla kakkos- ja kolmosnikeillä Lotta Hintsan persekuvia vastustajan nähtäville. Kehitys kehittyy.

Laudalla alkaa jo vähän tapahtua. Nappuloiden välillä on jännitettä.
 

Liitteet

  • IMG_0237.JPG
    IMG_0237.JPG
    448 KB · kertaa luettu: 315

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mustat hevoset selvästi pähkäilevät keskenään jotain. Sieltä on tulossa joku ennalta harjoiteltu kuvio. Varmaan sopivat siitä, kumpi ottaa c6-ruudun.
 

redpecka

Jäsen
Mä olisin kyllä käyttänyt valmentajan haasto-oikeutta tuossa kun musta lähti muijan kanssa eteenpäin. Näytti siltä, että siinä olis ensin koskettu toiseen nappulaan. Mutta myöhäistä se nyt on.
Enpä tiedä... Nää tilanteet tulee kyllä niin nopeasti aina ja sitten olisi menettänyt aikalisän...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös