Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 703 441
  • 33 895

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No siis noinhan se on. Urosleijona panee kaikkia naaraita. Tuosta on ihan juttujakin ja taisi olla alkuperäisen elokuvan käsikirjoituksessakin jossain kohtaa. Sitten se poistettiin ymmärrettävistä syistä.
Sitä en tiedä oliko se alkuperäisessä käsiksessä joku versio Nalan ja Simban sisaruudesta, mutta Disneyltä on tullut jatkoa Leijonakuningas -leffoille myös Leijonakaarti -nimisen sarjan muodossa. Siinä mainitaan myös Nalan isä ja se on eri kuin Mufasa. Näin löytyi netistä.

Tutkin myös leijonien elämää laumassa niin uroksia saattaa olla yhdessä laumassa se yhdestä kuuteen ja näistä se kovin ns. aflauros panee naaraat ekana. Leijonalaumassa naaraat on serkuksia ja urokset on hyvinkin usein velipuolia keskenään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ajokorttini on ollut takin taskussa EU-vaaleista saakka. Silloin otin sen mukaani äänestyspaikalle kun en koko lompuukia viitsinyt ottaa. En minä mitään henkkaria oikeasti äänestämässä tarvitsisi kun paikalla on aina joku joka tuntee minut. No aina kannattaa kuitenkin olla mukana jotain millä voi todistaa henkilöllisyytensä. Hitto, hetken jo luulin että olin hukannut ajokortin ja nyt joku vie mun henkilöllisyyden.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Whaaaat!?! Tää Jyväskylähän on aivan hemmetin kaunis kaupunki! Tai siis tää järven ympäristö ainakin!
Onhan tää ihan kiva, mäkiä vois olla vähemmän. Meinaa kyllä hikinoro selkämystä pitkin kulkea kun tässä rantaraittia tepottaa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Lueskelin tuota Asia, joka ei avaudu minulle-ketjun musiikkipohdintaa, ja minulle avautui, että Suomessa ei menestyäkseen tarvitse olla hyvää lauluääntä tai oikeastaan laulutaitoakaan. Pelkkä melodia, sanoitus, esiintymistaito, persoonallisuus (ja joskus jopa ilmiselvä osaamattomuus) yksinään voi riittää menestykseen. Esimerkkeinä vaikkapa Hiski Salomaa, Veikko Lavi, Irwin Goodman, Juha "Watt" Vainio, Frederik, Juice Leskinen, Rauli "Badding" Somerjoki, Martti Syrjä, J.Karjalainen, Stig, Martti Servo, (Sepi Kumpulainen, Janos Valmunen). Nykyisin Suomessa menestyviä honottavia, piipittäviä ja/tai sössöttäviä "13 tusinaan"-naislaulajia en vaivaudu erikseen nimeämään.
Vaan eipä oikeastaan haittaa yhtään niin kauan kuin Youtube ilmaiseksi toimii.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pelkkä melodia, sanoitus, esiintymistaito, persoonallisuus (ja joskus jopa ilmiselvä osaamattomuus) yksinään voi riittää menestykseen. Esimerkkeinä vaikkapa Hiski Salomaa, Veikko Lavi, Irwin Goodman, Juha "Watt" Vainio, Frederik, Juice Leskinen, Rauli "Badding" Somerjoki, Martti Syrjä, J.Karjalainen, Stig, Martti Servo, (Sepi Kumpulainen, Janos Valmunen).
Tai sitten se jos olet esim. Matti Nykänen. Nykäsellähän ei ollut näistä oikeastaan mitään. No persoona joka johtui siitä osaamattomuudesta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miksi aina joku tuntee sinut? Oletko julkkis? Jos menet Valtimolle äänestämään, niin tuntevatko sielläkin ihmiset sinut?
Itse en ole mutta setäni taisi olla kylillä julkkis ja kun minä olin hänen possessa niin jäin jotenkin mieleen... Kysymys oli siis omassa äänestyspaikassa äänestämisestä ja kun olen ikäni täällä pyörinyt, osallistunut kylän toimintaan niin tunnen monia ihmisiä jotka on sitten "vaalilautakunnassa"... Kun menee äänestämään niin kyllä siellä vielä on ollut joku/jotkut jotka tuntee. Sekin voi muuttua kun uutta porukkaa tulee ja äänestysalueet voi muuttua.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Pipsa possu on 2 metriä ja 15 senttiä pitkä.
Okei, nyt oikeesti!! Mitä helvettiä?





























Tiesithän muuten, että Pipsa Possu droppasi hiljattain debyyttialbuminsa, löytyy Spotifysta nimellä "My First Album". Kuulemma aika lit.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Telia ketjun kautta sain tietää, että Canal Digital on yhä olemassa. En tiedä tosin mitä kaikkea se tarjoaa ja miten. Liiga kaiketi näkyy ainakin. Olin joskus asiakas aikanaan bokseineen ja lautasineen, mutta jäänyt ihan totaaliseen unholaan toimintansa minulle. Näin täällä asiat avautuu. Tiedän uuden muusikonkin.
Eli kiitos sinulle palstalainen.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Avautui sitten vasta äsken että kuuntelemani Wage War-nimisen bändin basisti kantaa nimeä Chris Gaylord. No ei siinä, ei nimi miestä tietenkään pahenna.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
MicMac -brändi on jo 70-luvulta. Ilmeisesti tuohon aikaan vielä todella suosittu. Minä muistan vaan siinä jossain 1999-2006 olevat kamalat farkut ja reisitaskuhousut. Huppareita myös muistaakseni näkyi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Avautui sitten vasta äsken että kuuntelemani Wage War-nimisen bändin basisti kantaa nimeä Chris Gaylord. No ei siinä, ei nimi miestä tietenkään pahenna.

Tuo on aivan tavallinen nimi mistä jonneilla on vääriä käsityksiä. Vaikka englantiakin osataan, niin silti ei tiedetä mitä gay tarkoittaa.

Leffakin on hyvä:

https://www.imdb.com/title/tt0212338/
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuo on aivan tavallinen nimi mistä jonneilla on vääriä käsityksiä. Vaikka englantiakin osataan, niin silti ei tiedetä mitä gay tarkoittaa.

Ajat muuttuvat.. Entisaikojen sanonta: "He is so happy and gay" saatetaan ymmärtää tänä päivänä ihan eri lailla, kuin aikoinaan. Vaikka, voihan sitä olla tätä nykyäkin happy and gay ja se on ihan ok.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Suomessakin on on VRK:n mukaan tällä ja viime vuosisadalla 38 henkilöä saanut nimen Gay; sekä miehiä että naisia.
Käsittääkseni ainakin vanhemmista miespuolisista puhuttaessa nimi sanotaan ruotsalaisittain "gai" eikä englantilaisittain "gei".
Naisista en tiedä, enkä viimeisten 30 vuoden aikana syntyneistä Gay-miehistäkään.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Muistelisin että MP:ssä (tai Mikkelissä kuitenkin) pelasi joskus 90-luvulla palloa afrikkalainen pelaaja nimeltään Gaylord Molulu Mukeke. Veikkaan että hilpeyttä on piisannut kielitaitoisilla vitsiniekoilla. (Tämä toki suunnilleen samoina vuosina kun kuulapäisempi kansanosa harjoitteli pesäpalloa pelkkien mailojen kanssa perjantai-iltaisin.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös