Nyt just hymyilyttää!

  • 2 056 388
  • 10 266

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllähän se hymyilyttää lukea narrien ketjuja. Voihan meilläkin kai mennä futispuolella kiinalaisten kanssa puihin, mutta ainakin toistaiseksi sirkusta on mahtavaa seurata.

Voi mennä puihin. Se on jopa aika todennäköistä, että jossain vaiheessa käy niin. Mutta se ero näissä hommissa on, että meidän futisjengi pelaa kotimaisessa sarjassa, eikä ole minkään vieraan valtion propagandakoneiston väline. Ja jos käy niin, että kiinalainen häippäsee rahoineen niin aina voidaan ottaa uutta vauhtia alasarjoista. Sieltähän se homma alkoi viimeksikin konkurussin jälkeen vuosituhannen alussa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Mutta se ero näissä hommissa on, että meidän futisjengi pelaa kotimaisessa sarjassa, eikä ole minkään vieraan valtion propagandakoneiston väline.

Tämä. En todellakaan ole tyytyväinen tai luottavainen Kiinan jäbän mukanaoloon. Mutta Ching-Chang on kuitenkin tavoittelemassa itselleen massia, eikä mukana poliittisessa missiossa. Onhan siinä iso ero.

Toki ne Changin horinat toisen miehen matkaan lähtemisestä tms. on kyllä tasoltaan samaa luokkaa Kurrin viimeaikaisen ulosannin kanssa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokerit ja futis-IFK ovat molemmat surullisia muistutuksia siitä, että faneilta ei kysytä. Urheilukannattamiseen kuuluu suht olennaisesti harhaluuloinen itselle valehtelu "omasta seurasta", mutta todellisuudessa vaikutusmahdollisuudet ovat samat kuin kuluttajilla ylipäänsä: reagoida jälkikäteisesti pidättäytymällä ostamasta myynnissä olevaa tuotetta.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
NHL Draft ja Islandersin pöytä. Kautonen ihan kurkona Lamoriellon vieressä - tuli vaan mieleen jotkut muinaiset HIFK:n vahvistukset. No, sattuuhan sitä ja hienossa roolissa on mies ko. organisaatiossa.

EDIT: Korjattu Lamoriellon nimi oikeaksi.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
NHL Draft ja Islandersin pöytä. Kautonen ihan kurkona Lamarillon vieressä - tuli vaan mieleen jotkut muinaiset HIFK:n vahvistukset. No, sattuuhan sitä ja hienossa roolissa on mies ko. organisaatiossa.

Repeilin, kun Lamoriello kuulutti Vellun tulevan kertomaan Islandersien ensimmäisen varauksen. Etäisesti kuulutettu nimi saattoi ehkä noin kolmessa promillessa muistuttaa Vellu Kautosta, mutta ei sitten kuitenkaan ihan. Mutta isoille pomoille sä oot vaikka ”Puppe”, jos hän niin haluaa.

Kyllähän Kautoselle täällä naureskellaan paljonkin, mutta totuus on se, että hänen tehtävänsä on tarkkailla pelaajia ja koordinoida sitä juttua kokonaisvaltaisesti. Päätöksen pelaajan hankkimisesta tekee aina joku muu. Se, että seurajohto päätyykin hankkimaan kilon paskaa ei kuitenkaan kerro mitään siitä, miten Kautonen on duuninsa tehnyt. Ja ilmeisesti on tehnyt hyvin, sillä hän on ollut nykyduunissaan jo pitkään. On aina hienoa, kun suomalaiset pääsevät vastuullisiin pesteihin ulkomailla, koska tällöin ollaan yleensä oikeasti parempia kuin oman maan väki.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toki ne Changin horinat toisen miehen matkaan lähtemisestä tms. on kyllä tasoltaan samaa luokkaa Kurrin viimeaikaisen ulosannin kanssa.

Tämä olikin mennyt ohi, onko toinen mies poistunut. Sittenhän ei yhtä paljoa enää hymyilytä.

Varmaahan sen mukanaolo piti olla ja heti jo kieroillaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Repeilin, kun Lamoriello kuulutti Vellun tulevan kertomaan Islandersien ensimmäisen varauksen. Etäisesti kuulutettu nimi saattoi ehkä noin kolmessa promillessa muistuttaa Vellu Kautosta, mutta ei sitten kuitenkaan ihan. Mutta isoille pomoille sä oot vaikka ”Puppe”, jos hän niin haluaa.
...

Oli pakko kuulla tämä itse ja vau... ei nuo taida Islandersissakaan tietää, että kukavittu on Vellu Kautonen.

https://www.nhl.com/islanders/video/islanders-pick-f-holmstrom-no-23/t-277437420/c-68511703
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

444

Jäsen
Ehkä ainoa suomenkielinen sana, minkä voisin kuvitella Lamoriellon sanoneen ”Kautosena”, on kohtu. Vellu Kohtu :D.
Mä olin kuulevinani Veluu Poutu. Mutta tykkäsin siitä aiemmasta kommentistasi, että ”isoille pomoille sä oot vaikka Puppe, jos hän niin haluaa”. Siispä Veluu on mulle tästä eteenpäin Puppe, vaikka en iso pomo olekaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olin kuulevinani Veluu Poutu. Mutta tykkäsin siitä aiemmasta kommentistasi, että ”isoille pomoille sä oot vaikka Puppe, jos hän niin haluaa”. Siispä Veluu on mulle tästä eteenpäin Puppe, vaikka en iso pomo olekaan.

Luultavasti tuo ”Veluu Poutu” on itse asiassa lähimpänä sitä, mitä Lou-setä sanoi.

Meistä jokainen on joskus vähän Puppe :).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mä olin kuulevinani Veluu Poutu. Mutta tykkäsin siitä aiemmasta kommentistasi, että ”isoille pomoille sä oot vaikka Puppe, jos hän niin haluaa”. Siispä Veluu on mulle tästä eteenpäin Puppe, vaikka en iso pomo olekaan.

Veluu Koutu, ei tuota kai voi muuten kuulla, useampaan kertaan kuuntelin. Kiva varmaan olla loppuelämänsä Puppe tämän takia.

Ei se ehkä aina helppoa ole. Voitin junnuna erään palkinnon, kun oltiin jenkeissä leirillä ja kuuluttaja tuli hädissään kysymään juuri tilaisuuden alkaessa miten sukunimesi lausutaan. Tavallinen suomalainen ja melko yleinenkin nen-loppuinen. Hänellä oli kynä ja paperia ja jotain muistiinpanoja teki.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mua taas hymyilyttää, kun kukaan meidän 8 huippuhankinnasta ei tehnyt tällä kertaa ohareita valitsemalla IFK:n sijasta jonkin NHL-seuran lähettämän tarjouksen. Ohareita tehtiin kyllä Liigassa tänäkin keväänä, mutta ne eivät onneksi kohdistuneet IFK:hon.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mua taas hymyilyttää, kun kukaan meidän 8 huippuhankinnasta ei tehnyt tällä kertaa ohareita valitsemalla IFK:n sijasta jonkin NHL-seuran lähettämän tarjouksen. Ohareita tehtiin kyllä Liigassa tänäkin keväänä, mutta ne eivät onneksi kohdistuneet IFK:hon.

No niinpä! Ihan paskoja hankintoja ku eivät edes NHL-seuroille kelpaa! (tähän joku hauska, omavalintainen hymiö)
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Nyt todella hymyilyttää. Työhuoneen ikkunasta näkyy pelkkää sinistä, ja illalla Stadin Derby. On todella hyvä kutina
illan matsista, Klacken on loppuunmyyty eikä varmaan paljoa jäädä täydestä stadionistakaan. Lisäksi nyt on todella
hyvä iskun paikka, Klubilla on sen verran ollut palikat sekaisin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
HS:n mukaan Oulussa on Bättre Folk -festarit, jossa 2000-2500 kävijääkin vielä vuosittain. Miten tämä on mennyt ohi aiemmin :D
 
Viimeksi muokattu:

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
HS:n mukaan Oulussa on Bättre Folk -festarit, jossa 2000-2500 kävijääkin vielä vuosittain. Miten tämä on mennyt ohi aiemmin :D
Hailuodossa, siinä isossa saaressa Oulun edustalla. Aikanaan oli taiteellinen festari mut nykyään siellä esiintyy jo isot nimet tyyliin Paperi T ja Ruusut.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Hailuodossa, siinä isossa saaressa Oulun edustalla. Aikanaan oli taiteellinen festari mut nykyään siellä esiintyy jo isot nimet tyyliin Paperi T ja Ruusut.
On siellä aina ollut aika isoja nimiä. Mira Luotia, Olavi Uusivirtaa, Asaa ja sen sellaista. Itse en ole Bättre Folkissa käynyt, olenhan taustaltani narri, mutta ihan Hailuodon takiakin tuolla voisi joku vuosi käydä kääntymässä. On nimittäin tosi hieno paikka.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
HS:n mukaan Oulussa on Bättre Folk -festarit, jossa 2000-2500 kävijääkin vielä vuosittain. Miten tämä on mennyt ohi aiemmin :D

Juuri eilen missasin yhden keikan, kun se olisi taas pitänyt suunnilleen vuotta ennen ostaa liput eikä jaksanut jalkapallon MM-kisojen aikana miettiä seuraavaa kesää.

Tässä olisi kyllä erittäin hyvä syy alkaa miettiä ensi kesän menoja. Lentoliputhan tulevat siinä vuotta ennen myyntiin eli, jos ensi kesän päivät varmistuu, niin miksipäs ei.

Ollaankohan offisellakaan tietoisia tästä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Hymyilyttää, koska ekaan harjoitusmatsiin on vajaa kolme viikkoa ja meidän palstalla väitellään ilman, että kukaan olisi eri mieltä. Koska ei ole mitään väiteltävää.

Ollaan siis ruotsalaisen sosiaalidemokratian äärellä. Kaikki on samaa mieltä. että ainakin yksi sentteri puuttuu, mutta jokainen käy sen vuorollaan sanomassa, koska se on tärkeää systeemin toimivuuden kannalta.

Tämä on tätä meanwhile in Sweden todellisuutta. Voidaan siis kerrankin pelata pingistä ja hymyillä, kun muut jengit käy sotaa pelaajista.

Ja hymyilyttää, koska tietää, että (ainakin) se yksi sentteri sieltä tulee viimeistään ryöstökalastuksena jostain pleijarista ulosjäävästä joukkueesta.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ja hymyilyttää, koska tietää, että (ainakin) se yksi sentteri sieltä tulee viimeistään ryöstökalastuksena jostain pleijarista ulosjäävästä joukkueesta.

Toivottavasti aiemmin. Ei ole roolitusten sisäänajamisen ja yhteenhitsautumisen näkövinkkelistä optimaalisin ratkaisu hankkia puuttuvia palasia siinä vaiheessa kun valtaosa kaudesta on jo pelattu. Siirtorajan kynnyksellä sitten korkeintaan jotain täsmähakuja tuomaan laajuutta kokoonpanoon kevään pelejä silmällä pitäen.

Muuten olen kyllä samaa mieltä, että harvinaisen yksimielistä tuntuu olevan tämänhetkinen keskustelu joukkueenrakennusprosessista.
 

444

Jäsen
Ja hymyilyttää, koska tietää, että (ainakin) se yksi sentteri sieltä tulee viimeistään ryöstökalastuksena jostain pleijarista ulosjäävästä joukkueesta.
Yksi sentteri puuttuu siis ennen kauden alkua. Mikäli halutaan odottaa helmikuulle asti neljännen hankkimista, niin täytyy laittaa sormet, varpaat, raajat ja kaikki muu ristiin, ettei yksikään kolmesta sentteristä loukkaannu kauden aikana. Ja kun listoilla on esim. Nykopp, niin mikä voisikaan mennä pieleen.

Tällä ei ole tarkoitus vähätellä Jääskää, vaan tuoda esille sitä kaikkien tietämää faktaa, että IFK:n rosteri ei tervettä päivää näe ja että muuten hyvin rakennetulla rosterilla on turha antaa muille etumatkaa / tasoitusta vain siksi, että heinäkuussa meillä saattaisi olla heittää kentälle neljä kappaletta sentterinä pelaamaan pystyviä tyyppejä. Sentterihierarkia itsessään muotoutukoon minun puolestani kauden aikana, mutta vajaaksi sitä kaistaa ei saisi tälläkin kaudella jättää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Yksi sentteri puuttuu siis ennen kauden alkua. Mikäli halutaan odottaa helmikuulle asti neljännen hankkimista, niin täytyy laittaa sormet, varpaat, raajat ja kaikki muu ristiin, ettei yksikään kolmesta sentteristä loukkaannu kauden aikana. Ja kun listoilla on esim. Nykopp, niin mikä voisikaan mennä pieleen.
Siis eikös IFK:lla ole nyt senttereinä Paajanen, Lundell, Jääskä ja Nykopp? Lisäksi Juho Keränen pystyy aivan hyvin pelaamaan sentterinä, pelasi vuositolkulla Kärpissä sentterin tontilla ja oli erittäin tärkeä palanen Kärppien nelossentterinä kun mestaruuksia voitettiin.

Sinänsä jopa hieman ihmettelen että Keränen on jälleen enemmän ajautunut laiturin tontille, koska oli kyllä oikeasti ihan eliittiä nelosen sentterinä silloin Marjamäen Kärpissä. Pystyi tekemään tarvittaessa pisteitä, taklasi kovaa ja raapi aloituksiakin yli 50% teholla itselleen.
 

444

Jäsen
Siis eikös IFK:lla ole nyt senttereinä Paajanen, Lundell, Jääskä ja Nykopp? Lisäksi Juho Keränen pystyy aivan hyvin pelaamaan sentterinä, pelasi vuositolkulla Kärpissä sentterin tontilla ja oli erittäin tärkeä palanen Kärppien nelossentterinä kun mestaruuksia voitettiin.

Sinänsä jopa hieman ihmettelen että Keränen on jälleen enemmän ajautunut laiturin tontille, koska oli kyllä oikeasti ihan eliittiä nelosen sentterinä silloin Marjamäen Kärpissä. Pystyi tekemään tarvittaessa pisteitä, taklasi kovaa ja raapi aloituksiakin yli 50% teholla itselleen.
Jääskä harjoittelee sentterinä pelaamista. Se on minulle täysin fine, mutta jää nähtäväksi onko hän sentterintaidoiltaan mallia Åsten / Petrell vai Paajanen. Nykopp puolestaan on toki puhdas sentteri ja ehjänä ollessaan hyvä sellainen, mutta viimeisten neljän kauden aikana runkosarjaotteluita on kertynyt 122 kpl eli 51 %. Pudotuspelejä yhteensä 11/59 kpl, pelannut siis alle viidenneksen joukkueen playoff-peleistä.
Sitten on näitä laitureita, jotka voisivat olla myös hyviä senttereitä, kuten Keränen ja Sallinen. Pitää kuitenkin muistaa, että he voivat pelata vain yhtä paikkaa kerrallaan, eli kun siirretään laidalta keskelle, niin laitaan jää vajausta ko. pelaajan verran.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös