Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 850 028
  • 19 187

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tasohiiri jumiutui sitten 9kk vanhassa Asuksen läppärissä. Vasen puoli sekä kosketuspinta vielä toimii, mutta oikea puoli on ihan jumissa eikä painelu tuota haluttua vaikutusta. Välillä se saattaa hetkeksi ehkä "virota" toimimaan ja kuulen sen ihanan klik-äänen, mutta hetken päästä on koko paska taas jumissa. Neuvoja?

Hankin juuri uunituoreeseen Asukseen langattoman USB-hiiren. Mietenkin mikä se sana voisi olla mikä on todella huono, kenties sitten tasohiiri.

Tuo kuulostaa vähän siltä, että ei kannata itse alkaa ruuvailemaan. Olen todella tyytyväinen tähän masiinaan, mutta jos olisin kaupassa kokeillut tasohiirtä, niin hyllyyn olisi jäänyt.
 

Aapee79

Jäsen
Hankin juuri uunituoreeseen Asukseen langattoman USB-hiiren. Mietenkin mikä se sana voisi olla mikä on todella huono, kenties sitten tasohiiri.

Tuo kuulostaa vähän siltä, että ei kannata itse alkaa ruuvailemaan. Olen todella tyytyväinen tähän masiinaan, mutta jos olisin kaupassa kokeillut tasohiirtä, niin hyllyyn olisi jäänyt.

Siis tarkoitan läppärissä itsessään olevaa hiirtä. Tasohiiri oli multa väärä sana. Kosketushiiri lienee oikeampi. On minulla itselläkin toki langaton hiiri, mutta sitä ei jaksaisi aina roudailla joka paikkaan ja silloin läppärin oman hiiren olisi syytä toimia. Ei jaksa kyllä viikkoja odottaa takuuhommia, niin pitää käydä lähellä jossain liikkeessä. Tuskin tuo nyt miljoonaa maksaa. Arvelin vaan kysäistä, jos olisi jollain asiantuntemusta, että mikä tuossa yleensä hajoaa/voi hajota.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Siis tarkoitan läppärissä itsessään olevaa hiirtä. Tasohiiri oli multa väärä sana. Kosketushiiri lienee oikeampi. On minulla itselläkin toki langaton hiiri, mutta sitä ei jaksaisi aina roudailla joka paikkaan ja silloin läppärin oman hiiren olisi syytä toimia. Ei jaksa kyllä viikkoja odottaa takuuhommia, niin pitää käydä lähellä jossain liikkeessä. Tuskin tuo nyt miljoonaa maksaa. Arvelin vaan kysäistä, jos olisi jollain asiantuntemusta, että mikä tuossa yleensä hajoaa/voi hajota.
Nuo touchpadit on kyllä aivan järkyttävän huonolaatuisia. Oikeastaan vain Applella ja Lenovon T-sarjassa nuo ovat sitä tasoa, että sitä voi käyttää ilman otsaseivästä, ja pääosin nuo myös toimii ensimmäistä kuukautta pidempään. Ja tosiaan, voi olla ihan likaa mikrokytkimessä, mutta veikkaanpa että tuon purkaminen siihen pisteeseen, että pääset kytkintä putsaamaan vaatii ihan älyttömästi aikaa. Toki takuuseen voit koittaa konettakin vaihtaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nuo touchpadit on kyllä aivan järkyttävän huonolaatuisia. Oikeastaan vain Applella ja Lenovon T-sarjassa nuo ovat sitä tasoa, että sitä voi käyttää ilman otsaseivästä, ja pääosin nuo myös toimii ensimmäistä kuukautta pidempään.

Minulla on työläppärinä Dell ja joku ilmeisesti vähän kalliimpi malli. Olen ollut todella tyytyväinen touchpadiin, toimii oikein hyvin eikä kuulu sitä napsutusääntä niin kuin tässä helvetin Asuksessa.

Mikä touchapd nyt siis on Suomeksi.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Minulla on työläppärinä Dell ja joku ilmeisesti vähän kalliimpi malli. Olen ollut todella tyytyväinen touchpadiin, toimii oikein hyvin eikä kuulu sitä napsutusääntä niin kuin tässä helvetin Asuksessa.

Mikä touchapd nyt siis on Suomeksi.
Delliä en ole testannut, mutta laatumerkkinä heidänkin paremmissa versioissa tuo on varmaankin ihan hyvänlaatuinen. Mutta esim Lenovon kuluttajamalleissa tuo on ihan samaa kuraa kuin muissakin halpiskoneissa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yritit upgreidata suoraan päälle? Mä oon hakenut imagen USB-tikulle ja sieltä asentanut. Kysyttäessä sitten syöttänyt avaimen.
Kiitos, kiltisti asentui puhtaana asennuksena, en tiedä miksei suostunut asentamaan päivityksenä. Ja hyvin kelpasi Windows 7:n product key aktivointiin, joten nyt on taas muutamaksi vuodeksi turvallinen Windows tarvittaessa käytössä. Kiitos inspiraatiosta myös @pernaveikko
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Kaverilla vähän rahahuolia, mutta kone kuulemma pitäis saada, niin Amazon.de:tä surffasi ja vastaan tuli 619€ MSI:n pelikannettava. Juttuhan on kumminkin niin, että GTX1070 ja I7 alla, moista ei ole olemassakaan, juttu on huijaus. Kysyn tän nyt ihan vain varmuuden vuoksi, että vaikka tuotetta myytäisiin Amazonissa, ei se estä sitä olemasta skämmitarjous? Ei jää sitten harmittamaan.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Kaverilla vähän rahahuolia, mutta kone kuulemma pitäis saada, niin Amazon.de:tä surffasi ja vastaan tuli 619€ MSI:n pelikannettava. Juttuhan on kumminkin niin, että GTX1070 ja I7 alla, moista ei ole olemassakaan, juttu on huijaus. Kysyn tän nyt ihan vain varmuuden vuoksi, että vaikka tuotetta myytäisiin Amazonissa, ei se estä sitä olemasta skämmitarjous? Ei jää sitten harmittamaan.
Niin siis mitä ei ole olemassa? Meinaatko että esim. Gigantissa myytävä MSI GP73 i7-prosessorilla ja GTX1070-näytönohjaimella on sekin huijaus?
Vai tuota hintaako tarkoitit?
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Niin siis mitä ei ole olemassa? Meinaatko että esim. Gigantissa myytävä MSI GP73 i7-prosessorilla ja GTX1070-näytönohjaimella on sekin huijaus?
Vai tuota hintaako tarkoitit?
Se oli toteamus, siis myyntitarjous on olemassa, mutta itse väitän, ettei kukaan myy hyvää hyvyyttään väh. 1600€ konetta 619€. Ja samalla taisin itse saada vahvituksen, tarjous poistui ja tilalle tuli brittiläinen ja espanjalainen myyjä samalla 619€ hinnalla ja arvosteluja kyseisille myyjille "muhkeat" 3 ja 7 kappaletta.

Tuossa linkki Amazoniin kyseiseen koneeseen.
https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B07CQ1SMQ8/ref=dp_olp_0?ie=UTF8&condition=all
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Se oli toteamus, siis myyntitarjous on olemassa, mutta itse väitän, ettei kukaan myy hyvää hyvyyttään väh. 1600€ konetta 619€. Ja samalla taisin itse saada vahvituksen, tarjous poistui ja tilalle tuli brittiläinen ja espanjalainen myyjä samalla 619€ hinnalla ja arvosteluja kyseisille myyjille "muhkeat" 3 ja 7 kappaletta.

Tuossa linkki Amazoniin kyseiseen koneeseen.
https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B07CQ1SMQ8/ref=dp_olp_0?ie=UTF8&condition=all
Ok, viestistäsi sai helposti myös sen käsityksen että mielestäsi MSI:llä ei olisi konetta tuolla i7 & GTX1070 yhdistelmällä. Sen kyllä uskon että tuolla hinnalla ei varmasti olekaan.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Se oli toteamus, siis myyntitarjous on olemassa, mutta itse väitän, ettei kukaan myy hyvää hyvyyttään väh. 1600€ konetta 619€. Ja samalla taisin itse saada vahvituksen, tarjous poistui ja tilalle tuli brittiläinen ja espanjalainen myyjä samalla 619€ hinnalla ja arvosteluja kyseisille myyjille "muhkeat" 3 ja 7 kappaletta.

Tuossa linkki Amazoniin kyseiseen koneeseen.
https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B07CQ1SMQ8/ref=dp_olp_0?ie=UTF8&condition=all
Katsoin ihan mielenkiinnosta tuota brittiläistä myyjää, niin tuollainen firmahan on oikeasti olemassa, mutta näyttää myyvän lähinnä laukkuja, aurinkolaseja, koruja yms. Kuitenkin samalla myyjällä on yli 20000 tuotetta Amazonilla, eikä oikeastaan mitään ko. firman toimialaan kuuluvaa. Haiskahtaa aika kauas.

EDIT: Ko. myyjän palautteet näyttävät kuitenkin olevan esim. laukuista, joten epäilen vähän josko tuossa olisi myyjän tili kaapattu.
 
Viimeksi muokattu:

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Katsoin ihan mielenkiinnosta tuota brittiläistä myyjää, niin tuollainen firmahan on oikeasti olemassa, mutta näyttää myyvän lähinnä laukkuja, aurinkolaseja, koruja yms. Kuitenkin samalla myyjällä on yli 20000 tuotetta Amazonilla, eikä oikeastaan mitään ko. firman toimialaan kuuluvaa. Haiskahtaa aika kauas.

EDIT: Ko. myyjän palautteet näyttävät kuitenkin olevan esim. laukuista, joten epäilen vähän josko tuossa olisi myyjän tili kaapattu.
Ok, kiitos vahvistuksesta ja vaivannäöstä. Liian hyväähän se olisikin ollut ollakseen totta. Ei sillä, että olisin itsekkään tarjouksen luotettavuudesta vakuuttunut, mutta meikäläisen tuurilla kyseessä olisi tietty ollut joku läppäreitä vihaava taho ja "haluan tästä räkkylästä vain mahdollisimman nopeasti eroon", sitten minä tuun kattomaan ja "en usko, en osta". =D
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Olipa taas erikoinen ongelma, joten laitetaan tiedoksi muillekin, jos sattuu jotakuta jeesaamaan. Läppärin WLAN katkeili satunnaisesti ja lopulta syyllinen löytyi uusista Bluetooth-kuulokkeista. Ilmeisesti ne tappelivat samoista taajuuksista, koska WLAN:in lukitus vain 20MHz:n taajuudelle (aiemmat alueet 20/40MHz) ratkaisi ongelman.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kysyin ja sain luvan @Tinke-80 kehua hänen pyyteettömiä taitojaan tässä sekavassa laiteviidakossa. Tiedän, että tämä viesti lisää yksityisviestejä hänelle "voisitko korjata minunkin koneeni" ja siksi kysyinkin luvan.

Jokainen meistä voi lukea jonkun 17-kohtaisen mukaneuvon internetistä missä jo heti alussa kohdassa neljä tai viisi näyttää aivan erilaiselta mitä piti olla, vaikka on klikkaillut ohjeiden mukaan.

Harmi, että Tinkestä ei tullut jääkiekkoilijaa, lähes varmasti Torino 2006:kin olisi sitten hoidettu.
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Android apuja huawei lle, kiitos.
Jostain syystä cromea käyttäessä ylhäällä olleet osoitepalkin perässä olleet symbolit kuten välilehti merkki, kolmen pisteen lisää merkki ja jakomerkki ovat pompanneet ruudun alareunaan enkä saa niitä enää ylös.
 

ace

Jäsen
MacBookin mukana tullut McAffeen ilmainen jakso päättyi ja kysymys kuuluukin kannattaako tuota maksua vastaan jatkaa? Onko olemassa luotettavia ilmaisia virustutkia, vai onko ainoa järkevä vaihtoehto joku maksullinen? Onko McAffeen hyvä, vai olisiko sille joku vaihtoehto?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
MacBookin mukana tullut McAffeen ilmainen jakso päättyi ja kysymys kuuluukin kannattaako tuota maksua vastaan jatkaa? Onko olemassa luotettavia ilmaisia virustutkia, vai onko ainoa järkevä vaihtoehto joku maksullinen? Onko McAffeen hyvä, vai olisiko sille joku vaihtoehto?

En ole MacBook asiantuntija mutta tarviiko muka iOS laitteet jotain virustentorjuntasoftaa?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole MacBook asiantuntija mutta tarviiko muka iOS laitteet jotain virustentorjuntasoftaa?
Macbook ei ole iOS laite... Mutta omassa Mäkissä ei ole virustorjuntaa, ainoastaan Freedome VPN. Tietenkään en kenellekään suosittele samaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ei nyt ehkä 100 %:sti tietokone expertti -ketjun kamaa, mutta älkää teloittako...

Eli ongelma on seuraavanlainen. Elisa viihde ja Nelosen kanavien näkymättömyys. Kaikki muut kanavat näkyy elisan boxin kautta, mutta Nelosen kanavien kohdalla tulee teksti: tämä kanava näkyy vain Elisan nettiyhteydellä tjsp. Kanavat haettu uusiksi ( laite kylläkin ilmoitti että kanavia löydetty 0 ) ja boxikin on tullut uusi Elisalta, koska olivat sitä mieltä siellä että vika on Boxissa ?

Nelonen näkyy kun katsoo telkkaria ilman Elisan boxia. Oisko ideaa missä vika voisi kenties olla ? Itsellä olisi tunne, että vika on elisan linkkimastossa tai ko. alueen elisan signaalissa tjsp ? Kyseessä omakotitalo ja talossa on langaton verkko. Kuitu tulee paikalliselta puhelin yhtiöltä. Netti toimii läppärissä normaalisti ja tosiaan se elisan boxi näyttää muut kanavat eli vika ei voi olla kuidussa ?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pahoitteluni. MacOS laite siis. Mutta onko nykyään siis mäkeille jo viruksia? Jokunen vuosi sitten ei ainakaan ollut.
On niitä alkanut tulemaan, vaikka eivät samanlainen riesa olekaan kuin Windowsin kanssa. Nykyään suositellaan myös Macille virustorjuntaa. Ainakin tietysti niiden valmistajien toimesta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei nyt ehkä 100 %:sti tietokone expertti -ketjun kamaa, mutta älkää teloittako...

Eli ongelma on seuraavanlainen. Elisa viihde ja Nelosen kanavien näkymättömyys. Kaikki muut kanavat näkyy elisan boxin kautta, mutta Nelosen kanavien kohdalla tulee teksti: tämä kanava näkyy vain Elisan nettiyhteydellä tjsp. Kanavat haettu uusiksi ( laite kylläkin ilmoitti että kanavia löydetty 0 ) ja boxikin on tullut uusi Elisalta, koska olivat sitä mieltä siellä että vika on Boxissa ?

Nelonen näkyy kun katsoo telkkaria ilman Elisan boxia. Oisko ideaa missä vika voisi kenties olla ? Itsellä olisi tunne, että vika on elisan linkkimastossa tai ko. alueen elisan signaalissa tjsp ? Kyseessä omakotitalo ja talossa on langaton verkko. Kuitu tulee paikalliselta puhelin yhtiöltä. Netti toimii läppärissä normaalisti ja tosiaan se elisan boxi näyttää muut kanavat eli vika ei voi olla kuidussa ?
No tuossahan se vastaus on. Sinulla on laajakaista paikallisen toimijan kautta ja Elisa Viihde vaatii Nelosen kohdalla nimenomaan Elisan nettiyhteyden. Kun katsot telkkaria Elisa Viihteen boksin kautta niin ne TV-kanavatkin tulevat siis netin yli näkyville.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
No tuossahan se vastaus on. Sinulla on laajakaista paikallisen toimijan kautta ja Elisa Viihde vaatii Nelosen kohdalla nimenomaan Elisan nettiyhteyden. Kun katsot telkkaria Elisa Viihteen boksin kautta niin ne TV-kanavatkin tulevat siis netin yli näkyville.


No kumma kun nelosen kanavat ovat aiemmin kyllä näkyneet mutta eivät nyt näy ?
Ja olisi sen elisan teknisen asiakaspalvelijan luullut osaavan sanoa tuon ?

Ongelma porukoilla.

Edit. Ja aina anaalista toi kyllä on jos pitää yhtä kanavaa ( valtakunnallinen ilmaiskanava ? ) varten olla tietyn operaattorin netti ?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No kumma kun nelosen kanavat ovat aiemmin kyllä näkyneet mutta eivät nyt näy ?
Ja olisi sen elisan teknisen asiakaspalvelijan luullut osaavan sanoa tuon ?

Ongelma porukoilla.
No toki näissä kannattaa sitten tehdä joku tehdasasetusten palautus tai vastaava.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös