Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 441 044
  • 4 831

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Osanottoni.

Eiköhän kaikki KooKoo-puolen kirjoittajat yhdy tähän osanottoon. Olet tullut komeasti palstalle sisään KooKoo-ketjuihin ja hienoa, jos palsta voi tarjota sinulle huojennusta näin synkkänä hetkenä. Toivottavasti jatkat kirjoittamista, kun pahin suru on takana.
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Sanoin toisaalla avautuvani pian, joten teen sen täällä.

Minulla ei ole ihan sellaista kaveria/ystävää, jolle voin puhua kuten asian laita on. Lähellä on pari, mutta ei aivan. Ahdistaa puhua omalla nimellä. Täällä ei kaiketi kukaan tiedä oikeaa nimeäni, joten helpompaa näin "anonyyminä" kertoa.

Eli siis tänään olin Kouvolan suurissa Kymi GP-raveissa. Kaikki oli hyvin, vaikka rahat menikin. En kerro kumpaan enemmän, pelaamiseen vai juomiin. Kotiin lähdettyämme äitini kertoi jotain, joka suoraan sanottuna musersi minut: isäni on menehtynyt eilen illalla. En moneen vuoteen ole ollut kovin läheinen hänen kanssaan, enkä itse asiassa varmaan kolmeen vuoteen nähnyt häntä. Nyt en näe enää ikinä. Hänellä oli pahoja ongelmia alkoholin kanssa ja viimeisen vuotensa vietti jonkunlaisessa hoitolaitoksessa. Hänellä todettiin jonkinlainen mielenhäiriö. Tiedän kyllä mikä.

Olen jo pitkään osannut odottaa, että pian isästäni aika jättää, mutta silti tämä tuli puskista. Se, miksi kirjoitan siitä tänne on se, että kerrankin on jokin paikka minne voi kertoa miltä tuntuu. Ikinä ei ole ollut tällaista kanavaa. Ei edes kavereissa.Toivon, että helpottaa. Melkein yöketjun kamaa, mutta en tiedä pysynkö hereillä sinne asti.

Nauttikaa ajastanne isänne kanssa kaikki joilla siihen on mahdollisuus. Ja äitinne tietenkin. Se on eri asia ajatella ettei koskaan tapaa vanhempaa, kuin että ei enää pysty tapaamaan vanhempaa. (HIMYM on tuon lauseen takana)

En kovin perinpohjaisesti tässä lähde asiaa käymään läpi, mutta pakko johonkin kanavoida turhautumiseni ja huono oloni.
Voimia ja tsemppiä sinne päin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
@HogiBoi Voimia surun keskellä. Oma isäni menehtyi syöpään lokakuussa 1999. Olin loppuvuoden pois koulusta (LUT) sen takia (sain kyllä tämän syyn takia anteeksi liialliset poissaolot kielikursseilta (joissa oli läsnäolopakko) sekä anottua 4kk lisää opintotukea kun tukikuukaudet loppuivat). Oma isänikin oli täysi alkkis jossain vaiheessa (lukioni loppuvaiheessa ja siksi muutin äitini luokse kun korkeakoulu alkoi), mut hänet onneksi pelasti se, että pahimman alkoholismin aikainen naisystävä jätti ja hän löysi uuden, joka piti hänet joten kuten aisoissa. Saatiin jopa juteltua aika hyvin kaikki asiat läpi.

Eikä ollut mitenkään täysin odottamaton tapahtuma: Ekalla inttilomalla 1996 äiti herätti minut krapulasta lauantaiaamuna, että isäsi on teholla. Munuaissyöpä. Toki hän tokeni siitä vielä jokuseksi vuodeksi, mutta lokakuun alussa 1999 minut taas herätettiin lauantaina krapulasta ja tällä kertaa isä oli kuolemassa oikeasti. No krapula toki hävisi eikä tässä muuten sinänsä mitään erikoista, mutta kun edellisenä päivänä eli perjantaina oli äitini saanut sovittua vaihto-opiskelujärjestön kanssa, että siskoni tulee Phoenixistä Suomeen maanantaina. Tätä äitini myös toisti isälleni kun häntä siirrettiin teholta osastolle (sisko ollut aina isän tyttö ja minä toki äitin poika). Ja niin se vaan isä taisteli maanantaihin asti. Olin huoneessa ensimmäisenä yönä pitkään ja todistin hänen hirveitä kipujaan, mutta onneksi jossain vaiheessa tajusivat pumpata täyteen morfiinia. Kun sisko oikeasti maanantaina saapui kuolevan isänsä kuolinvuoteen äärelle maailman toiselta puolelta, oli isäni ilme kuin olisi enkelin nähnyt (ja varmaan aika lähelle näin olikin).

Isä sinnitteli loppujen lopuksi 8 päivää sen jälkeenkin. Ainoa ns. ulkopuolinen, jonka isä salli huoneeseensa oli hänen läheisin sisaruksena eli lähimpänä syntynyt pikkusisko. Tämä tätini sattuu olemaan hoitaja ja hän osasi sitten loppujen lopuksi kertoa, että nyt isänne kuolee, ottakaa kädestä kiinni. Joten pidimme siskon kanssa isämme käsistä kiinni kun hän kuoli. (Tuli taas kyyneleet silmiin kun tätä kirjoitin, kun mielestäni oli kuitenkin aika hieno loppu).
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minun isäni oli kusipäinen ja itsekeskeinen juoppo joka ampui itsensä. Onneksi kaikkien isät eivät ilmeisesti ole/-lleet.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
@HogiBoi lle voimia. Oma mutsi lähti äkkilähdöllä täysin yllättäen 2 vuotta sitten.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Eilinen Imatran katuradan onnettomuus road racing-kilpailussa oli puheenaiheena myös tänään radan varrella. Lähtösuoralla fiilistelin kun hiukan vajaa 300km/h sujahtelivat ohi ja muutamaa hetkeä myöhemmin homma oli ohi. Joka perkeleen tolpassa pehmusteet, mutta ei juuri siinä, tosin olisiko hyötyä ollutkaan. Kuuluu lajiin, mutta olihan fiilis tänäänkin hiukan mollivoittoinen.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kuulin kesken Juhannushommien että keskiviikkona hukkunut 5v. pikkupoika oli omien poikien päiväkotikaveri ja vanhemman poikani lisäksi ainoa meidän pikkukylältä jääkiekkokoulua käynyt muksu.

Karmea homma kaikenkaikkiin. Ei voi kun ihan lähipiirille toivoa tuosta tervejärkisenä topumista.

Perkele.
 

Baldrick

Jäsen
Trumpin hallinto muistaa tarjota auttavan kätensä myös lapsille:

https://yle.fi/uutiset/3-10846012?origin=rss

Linkki siis Ylen sivuille, jossa käsitellään Trumpin humaania maahanmuuttopolitiikkaa, joka kohdistuu alaikäisiin lapsiin.

Uutisessa mainitaan mm. seuraavaa: "Presidentti Donald Trumpin hallinto yritti vielä tiistaina kumota oikeudessa linjauksen (linkki myös Ylen uutiseen), joka vaatii tarjoamaan lapsille perustarvikkeita, kuten saippuaa, hammasharjan ja pyyhkeen."

Edelleen uutisesta poimittuna tällainen lainaus: "En ole koskaan nähnyt niin kauhistuttavia olosuhteita. Lapset olivat nälissään, likaisia ja sairaita oltuaan pidätettyinä hyvin pitkiä aikoja", siirtolaisten oikeuksia ajavan yhdistyksen edustaja Elora Mukherjee sanoi.

Eiköhän tätäkin riennä joku fanipoika puolustelemaan.

Lainaus Trump-ketjusta. Uutisen juttu vetää kyllä hiljaiseksi. Vaikea ajatella, että vapaan maailman johtaja voi toimia näin vastenmielisesti lapsia kohtaan. Sen kyllä tietää, että paljon vääryyttä siellä tapahtuu ja niin muuallakin, mutta jotenkin noin välinpitämätön valtiojohtoinen lasten kohtelu kyllä on vaikeaa käsittää. Sitten vielä nykyinen valtiojohto yrittää kurjistaa näiden lasten oloja. Kai tuota jonkinasteisena ihmisoikeusrikkomuksena pitäisi pitää ja tällaiset pitäisi ottaa vakavammin kansainvälisesti. Varsinkin, kun kyse on johtavasta "mallimaasta", joka yrittää myydä arvojaan ulospäin. Turha jeesustella muualla ihmisoikeuksista, jos omat asiat ovat näin retuperällä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Satakunnan julkkissääkset, Ossi & Alma menettivät kaikki kolme poikastaan tänä aamuna aikaisin kanahaukan syöksyessä pesään. Koko kevät ja alkukesän tullut seurattua pienokaisten kasvua. Olin syvästi järkyttynyt.

Luonnon omaa kulkua, mutta miksi toisen pesään tarvii ängetä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Satakunnan julkkissääkset, Ossi & Alma menettivät kaikki kolme poikastaan tänä aamuna aikaisin kanahaukan syöksyessä pesään. Koko kevät ja alkukesän tullut seurattua pienokaisten kasvua. Olin syvästi järkyttynyt.

Luonnon omaa kulkua, mutta miksi toisen pesään tarvii ängetä.

Tieto on saapunut jo meille kaupunkilaisillekin:

"Petolinnun hyökkäys suorassa lähetyksessä: Kanahaukka tappoi pesässä nukkuneet sääksenpoikaset"

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006171320.html
--

Kieltämättä karu meno eikä ihmislaji pysty juuri parempaan omassa toiminnassaan.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tuommoinen videokuvaus luontoon pitäisi kieltää. Jos joku lapsi tuon hyökkäyksen näki tai näkee, niin luultavasti järkyttyi ja saa traumoja loppuiäkseen. Eikö kukaan ajattele lapsia. Ja tuommoiset vaaralliset toisia syövät eläinlajit, ne voisi tappaa kaikki.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuommoinen videokuvaus luontoon pitäisi kieltää. Jos joku lapsi tuon hyökkäyksen näki tai näkee, niin luultavasti järkyttyi ja saa traumoja loppuiäkseen. Eikö kukaan ajattele lapsia. Ja tuommoiset vaaralliset toisia syövät eläinlajit, ne voisi tappaa kaikki.

Näinä tasa-arvon aikoina on tullut ajateltua myös eläinoikeuksia. Niillä ei juurikaan yksityisyyttä ole ja sitten jos erehtyy kuvaamaan jotain ihmistä, niin saattaa olla ties missä ongelmissa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Näinä tasa-arvon aikoina on tullut ajateltua myös eläinoikeuksia. Niillä ei juurikaan yksityisyyttä ole ja sitten jos erehtyy kuvaamaan jotain ihmistä, niin saattaa olla ties missä ongelmissa.
Eikös joku elukkaoikeuspuolue ollut sitä mieltä, että eläimille kuuluu samanlaiset ihmisoikeudet kuin ihmisille? Ainakin jotain tuon suuntaista muistelen lukeneeni ennen vaaleja. Vai oliko kyseessä vain joku yksittäinen ehdokas tai kannattaja. Joku mielikuva, että tälläkin palstalla jossain ketjussa tuon suuntaista on ehdotettu.

Missä siis näiden norppien ja muiden kuvattavien live-eläinten ihmisoikeudet on? Miksi heitä kuvataan, onko kuvaukseen lupa ja suostumus?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eikös joku elukkaoikeuspuolue ollut sitä mieltä, että eläimille kuuluu samanlaiset ihmisoikeudet kuin ihmisille? Ainakin jotain tuon suuntaista muistelen lukeneeni ennen vaaleja. Vai oliko kyseessä vain joku yksittäinen ehdokas tai kannattaja. Joku mielikuva, että tälläkin palstalla jossain ketjussa tuon suuntaista on ehdotettu.

Missä siis näiden norppien ja muiden kuvattavien live-eläinten ihmisoikeudet on? Miksi heitä kuvataan, onko kuvaukseen lupa ja suostumus?

En ole skenessä sisällä, mutta onhan näitä kaikenlaisia jotain ehdotuksia jossain ollut ihan kansainvälisestikin. Olisikohan jopa tälläkin palstalla. Ei mitään muistikuvaa ja ei todellakaan yllättäisi, jos olisi.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mona-Liisa Nousiaisen kuolema. Veti hiljaiseksi vähän samalla tavalla kuin Myllylän kuolema aikoinaan, vaikka ihan erilaisista tapauksista onkin kyse.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Muutin noin kolme vuotta sitten yhteen nykyisen avovaimoni kanssa ja samalla muutin pois kotikaupungistani. Nyt on tullut huomattua että osa vanhoista kavereista vanhassa kotipaikassani tekevät samoja virheitä elämässään kuin mitä itse tein silloin aikanaan. Eli elämä koostuu ryyppäämisestä, koneen ääressä istumisesta ja pizzan tilaamisesta krapulapäissään. Onneksi olin niin huono ryyppymies ettei viina minua onneksi pahemmin vienyt. No nyt yksi parhaista kavereistani on pahasti kujalla tuon ryyppäämisen kanssa. Seura missä hän ryyppää on todella epämääräistä ja kaiken lisäksi kun kyseisellä kaverilla on vielä pieniä mt-ongelmia (ahdistusta ja masennusta) ja tod näk korjaa näitä ongelmia alkoholin kanssa. Oli aika surullista katsoa hänen menoaan kun hän oli täällä käymässä kesälomalla. Mitä vittua siinä voi tehdä? Vituttaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Muutin noin kolme vuotta sitten yhteen nykyisen avovaimoni kanssa ja samalla muutin pois kotikaupungistani. Nyt on tullut huomattua että osa vanhoista kavereista vanhassa kotipaikassani tekevät samoja virheitä elämässään kuin mitä itse tein silloin aikanaan. Eli elämä koostuu ryyppäämisestä, koneen ääressä istumisesta ja pizzan tilaamisesta krapulapäissään. Onneksi olin niin huono ryyppymies ettei viina minua onneksi pahemmin vienyt. No nyt yksi parhaista kavereistani on pahasti kujalla tuon ryyppäämisen kanssa. Seura missä hän ryyppää on todella epämääräistä ja kaiken lisäksi kun kyseisellä kaverilla on vielä pieniä mt-ongelmia (ahdistusta ja masennusta) ja tod näk korjaa näitä ongelmia alkoholin kanssa. Oli aika surullista katsoa hänen menoaan kun hän oli täällä käymässä kesälomalla. Mitä vittua siinä voi tehdä? Vituttaa.

No hemmetti, ymmärrän kyllä vitutuksen/harmituksen asiassa. Ilmeisesti tämä teillä käynyt vanha kaveri ei käy missään töissä vakituisesti tai osa-aikaisesti? Ei työ yksin riippuvuudelta pelasta, mutta toisi säännöllisyyttä ja enemmän tarkoitusta arkeen.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
No hemmetti, ymmärrän kyllä vitutuksen/harmituksen asiassa. Ilmeisesti tämä teillä käynyt vanha kaveri ei käy missään töissä vakituisesti tai osa-aikaisesti? Ei työ yksin riippuvuudelta pelasta, mutta toisi säännöllisyyttä ja enemmän tarkoitusta arkeen.

Osa-aikaisesti tekee hommia. Ja samaa mieltä olen, säännöllisyys toisi lisää tarkoitusta ja mielekkyyttä elämään. Jotain odotettavaa jne
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Osa-aikaisesti tekee hommia. Ja samaa mieltä olen, säännöllisyys toisi lisää tarkoitusta ja mielekkyyttä elämään. Jotain odotettavaa jne

Niinpä. Ja työssäkäyvien on muutenkin helpompi ns. pysyä yhteiskunnan rattailla kun on velvoitteita, vastuuta, sosiaalisuutta ja taloudellista turvaa enemmän. Onneks kaverillasi osa-aikainen sentään.

Mutta mitä sitä itse voisi tehdä sivusta, niin onkin hyvä kysymys. Ei siinä oikein taida muuta voida, kun zempata juomisen vähentämiseen, ja vaikka liikuntaharrastuksiin mielummin, ja sitten jos saisi ihan vakituisen työn (täysiä viikkoja töissä siis). Nuo 3 olisi iso asia mielenterveyden ym. kannalta.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Viikko sitten oli Saksassa joku heittänyt tuntemattoman 8-vuotiaan lapsen junaraiteille ja nyt on Lontoossa joku heittänyt tuntemattoman 6-vuotiaan jostain korkeasta rakennuksesta alas.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viikko sitten oli Saksassa joku heittänyt tuntemattoman 8-vuotiaan lapsen junaraiteille ja nyt on Lontoossa joku heittänyt tuntemattoman 6-vuotiaan jostain korkeasta rakennuksesta alas.
Lisäksi jenkeissä oli viisivuotias tönäisty ostarissa muutama kerros alas. Vitun kuvottavia nämä jutut taas on, sairasta paskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös