Selvinpäin ja asiallisena –ketju

  • 78 918
  • 388

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mainittakoon, että selvinpäin tässä joo. Eräjormailen. Kodassa grillasin makkaraa äsken. Siinä myös virvelöin laiturilta noin seitsemän minuuttia samalla kun makkarat lämpenivät. Kohta lämmitän puulämmitteisen saunan. Aurinko paistaa, iso lampi on vieressä, lappilainen maisema on kuin postikortti.

Ja lopuksi veto ronttooseen. Siinä se on. Juhannusaatto.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Asiallisesta en tiedä, vaan selvinpäin kylläkin. Lähinnä siksi, kun ei ole yhtään olutta mitä juoda. Mutta miksipä tuota pitäs aina ollakaan. Hyvinhän tämä menee näinkin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toki selvinpäin ja kaupungissa. Ei juhannuksena kannata mihinkään lähteä kun kerrankin kaupungissa on rauhallista ja hiljaista. Viettää sitten juhannusta myöhemmin jos siltä tuntuu. Sama tietysti joulun kanssa, jonka jokainen järkevä viettää joulun jälkeen.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Selvinpäin olen ja olisi tarkoitus olla selvänä elokuun puoleen väliin asti. Saa nähdä, että onnistuuko. Tänä vuonna olin jo kerran melkein kolme kuukautta selvinpäin. Nyt tässä olisi suunnitteilla kymmenen viikon selvänä olo. Eiköhän se onnistu.

13 päivää putkeen olen harrastanut liikuntaa reilusta tunnista reiluun kahteen tuntiin (kävelyä, juoksua ja uintia). Innolla odotan nyt lauantain kävelyä ja juoksua.

Oli kyllä aikamoinen oivallus, kun tajusin, että ei ole pakko olla lievästi ylipainoinen ja kärsiä siitä, vaan asialle voi yrittää tehdä jotain ihan itse. Katsotaan, että missä kunnossa olen kesäloman alkaessa elokuun puolessa välissä. Periaatteessa en suosi tällaista "pikaista" teholiikunta- tai laihdutuskuuria, vaan haluan tuloksia pidemmällä aikavälillä, mutta menkööt tämän kerran.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ja sitten ne vielä kuoleekin siihen. Ozzy on poikkeusyksilö, sen ruumiskaan ei tule mätänemään kun sen alkoholipitoisuus on niin suuri, että se säilöö sen ruumiin.
Onhan noita teräsvaareja muitakin. Lemmy Kilmister kuoli 70-vuotiaana - mutta jos oletetaan, että keskimäärin ihminen nukkuu 8 tuntia päivässä, niin kyllä tuohon lukuun pitäisi laittaa ainakin pari vuosikymmentä lisää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Yksi lauantai-ilta menossa jälleen ja taas täällä ollaan selvinpäin. Joskus sitä alkoholia tekisi mieli taas ottaa ja ryypätäkin mutta parempi mennä kai silti limsa-linjalla.

En tiedä onko ajattelutavassani järkeä mutta tosiaan, limsatölkistä on tullut minulle oluttölkin korvike. Limsatölkin tyhjäksi juomisessa on kuitenkin paljon samaa kuin oluessakin, mitä limonadissa ei ole niin se ei nouse päähän eikä se ole niin väkevääkään kuin olut.

No täällä otetaan jälleen kerran iisisti. Kuunnellaan musiikkia radio Sunilta tällä hetkellä, juon kokis zeroa ja koitan nauttia olostani.

Olen kyllä ajatellut joskus sitäkin että vähäksi aikaa katkaisen tuon antabus-kuurini, odotan pari viikkoa ja juon ne perseet. Sitten vain jatkan tuota kuuriani. Kyseessä ei ole kuitenkaan lääke jota olisi toisaalta pakko saada aina.

Mutta vietetään tämä lauantai-ilta nyt rauhallisesti kotona limulinjalla. Ja kuunnellaan tuota radio Sunin toivekonserttia. Ihan kiva kuunnella ihmisten musatoiveita ja kuunnella heidän kuulumisiaan.Sen verran utelias kuitenkin olen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän tässä on hyvä pysyä selvinpäin mutta asiallisuudesta en aina tiedä. Hitmix soi taas jälleen kerran kuulokkeissa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Selvinpäin ollaan, ja ihan asiallisestikin ainakin toistaiseksi. Ei kai sitä töissä viittis hirveessä pierussa ollakaan - tai kyllä mä viittisin, mutta pomo ei tykkäis.

Mistä tulikin mieleen tällainen selviytymistaktiikka silloin kun ei huvittais olla selvinpäin eikä asiallisesti. Eli siis työpaikan "bileet" tai joku muu fucking team building. Kyllä mä työkavereita näen ihan tarpeeks viikon aikana, eikä todellakaan kiinnosta vapaa-aikaakin viettää saman porukan kanssa. Eli siis, joka kerta kun on joku tällainen pakollinen tapahtuma, vedän ihan armottomat jurrit. Tuppaan olemaan humalassa aika rauhallinen ja sillä tavalla hienostuneesti vittuileva kaveri. Mies hiljenee, mutta välillä sieltä usvasta jotain ymmärryksen poikasta löytyy ja saan lauottua jotain ei niin asiallista. Mutta se menee sen piikkiin että "taas se ulkomaan hörhö sekoaa". Hyvin tuntuu toimivan, ja nykyään ei edes kaikkiin tilaisuuksiin tarvitse mennä.

Duunit tulee kuitenkin hoidettua ihan selvinpäin ja yleensä asiallisestikin, tosin Kiinan ihmeille tulee välillä vittuiltua, mutta eihän ne sitä edes tajua.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jaa, pitäisiköhän käydä nukkumaan ennen kuin mopo karkaa räpylystä ja alkaa tulla asiatonta tekstiä. On vaan jotenkin niin hassun hyvä olla.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Selvinpäin ollaan. Reipas flunssa tosin sotkee pään ja ajatukset harhailevat.

Yskä, kuume, vitutus ja paskahätä. Toi muuten kuulostaa ihan Juicen biisiltä.

Tänään tilasin pitsan ja mun ääni on sen verran käheänä, että kyseinen pitsatilaus muistutti enemmän Hollywood-leffan traileria kuin nälkäistä toipilasta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Asiallisesti selvinpäin la-iltana katson kanavapaikalta 20 lempiohjelmaani Star Talk. Nyt on psykedeelinen jakso: "Neil deGrasse Tyson haastattelee neurotiedemiestä ja kirjailijaa, Sam Harrisia. Tysonin seuraan maailmankaikkeuden halliin tulevat koomikko Godfrey sekä neurotiedemies ja neuroteologian pioneeri Andrew Newberg keskustellakseen vapaan tahdon käsitteestä, uskonnosta, tietoisuudesta ja psykedeelisistä huumeista. Kirjailija Robert Wright liittyy seuraan keskustelemaan meditaatiosta ja valaistumisesta."
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asiallisesti selvinpäin la-iltana katson kanavapaikalta 20 lempiohjelmaani Star Talk. Nyt on psykedeelinen jakso: "Neil deGrasse Tyson haastattelee neurotiedemiestä ja kirjailijaa, Sam Harrisia. Tysonin seuraan maailmankaikkeuden halliin tulevat koomikko Godfrey sekä neurotiedemies ja neuroteologian pioneeri Andrew Newberg keskustellakseen vapaan tahdon käsitteestä, uskonnosta, tietoisuudesta ja psykedeelisistä huumeista. Kirjailija Robert Wright liittyy seuraan keskustelemaan meditaatiosta ja valaistumisesta."


On muuten huikeeta shittiä. En tiennytkään, että tuota näytetään Suomen telkkarissakin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kunnon kännejä joskus ikävöin ja sitä vapautunutta olotilaa minkä alkoholi saa aikaan. Se on tiettyyn rajaan asti kivaa ja hauskaa. Tosin ikävän monta kertaa minä olen tuon rajan aikoinaan ylittänytkin. Ja senkin vuoksi on hyvä olla vain juomatta alkoholia.

Mutta kyllä välillä sitä on ikävä kännäämistä. Ei sitä kieltääkään voi. Mutta täytyy vain osata korvata se kännääminen ja pään nollaus alkoholin avulla jollain muulla tavoin. Esimerkiksi olemalla selvinpäinkin paljon sosiaalisempi. Nykypäivänä on niin helpohkoa olla sosiaalisempi ilman alkoholiakin, myös ujommalle tämä on tehty helpohkoksi. Sen kun on vain aktiivinen sosiaalisessa mediassa. Siellä on helpompaa olla sosiaalisempi kuin "ulkomaailmassa".

Joo, mutta ketjun otsikon mukaisesti selvinpäin täällä taas ollaan. En tiedä olenko koskaan niin asiallinen mutta ilman alkoholia ollaan ainakin. Kohtahan tulee virallisestikin jo kolme vuotta siitä kun olen viimeksi edes alkoholia juonut. Tämän tiedän niin tarkasti koska minulla lukee paperilla koska olen aloittanut antabuksen käytön jälleen.

Urheilua täällä seurataan selvinpäin. Tämä päivä on tähän asti vuoden varmaan vilkkain urheilupäivä, tilastojeni mukaan lauantai kello 10.45- sunnuntai 8.30 aikavälillä tulee jopa yhteensä 28 urheilulähetystä. Tosin ei tässä ole tätä vuotta vielä kauaa elettykään, 11 päivää. Kaikkea urheilua ei kuitenkaan pysty seuraamaan päällikkäisyyksien vuoksi mutta pitää valita parhaimmat lähetykset seurattavaksi.

Samalla juon kyllä limua ja olen myös juonut pari alkoholitonta olutta tässä urheilua katsellessa. Joskus voi juoda alkoholitonta oluttakin mutta en uskalla kyllä tuotakaan jatkuvasti lipittää koska minua on varoitettu siitä mihin se voi johtaa.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна


Tämä pauhaa kaiuttimissa ja vietän asiallista tiistai-iltaa. Känneistä on jo vuosia aikaa ja voisi sitä aikansa huonommin käyttää tänä iltana.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK


Tämä pauhaa kaiuttimissa ja vietän asiallista tiistai-iltaa. Känneistä on jo vuosia aikaa ja voisi sitä aikansa huonommin käyttää tänä iltana.


Hah tätä laulettiin joskus Jyväskylän keskustassa kun oli joku uusien nöyryyttämis-ilta. Ei kyllä oltu asiallisia eikä selvinpäin, mikä ehkä helpotti sitä laulupuolta. Aikamoista mölinää se kyllä oli, mutta kaipa tuolla ihmiset on jo tottunut huutaviin apinalaumoihin kurahaalareissa.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan kiva olla selvinpäin pidempiä jaksoja kerralla. Nyt on taas reilu kuukausi mennyt. Ainakin juhannukseen asti taidan olla selvänä (jos ei tule tarpeeksi hyvää syytä juoda). Sitä jaksaa harrastaa liikuntaa paremmin, kun ei juo. Ja tulee syötyä terveellisemmin, kun ei tule syötyä niitä krapularuokia.
 

Glove

Jäsen
Selvinpäin ja aivan asiallisena toistaiseksi. Illalla voisi lämmittää saunan ja juoda sivistyneesti pari lonkeroa, joista ei niistäkään juuri känniin tule.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen tässä selvän asiallisesti tuojottanut läppäriä ja plärännyt papruja ja yrittänyt saada kokonaiskuvaa. Alkaa hahmottua... Nyt sallin itselleni pienen "tupakkatauon" ja jaloittelen vähän. Kaheltatoista voisi syödä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on itselleni vähän hankala ketju ja aihe. Selvinpäin kiva toki olla ja tekee vanhan miehen terveydelle hyvää, mutta että asiallisena? Se onkin jo vaikeampaa. Mulla laskeutu kivekset aika myöhään ja muistan kun oltiin joskus aurorassa niitä näyttämässä. Josko toi olisi sitten vaikuttanut henkiseen kehitykseen. Mene ja tiedä, nää on näitä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Mulla laskeutu kivekset aika myöhään ja muistan kun oltiin joskus aurorassa niitä näyttämässä. Josko toi olisi sitten vaikuttanut henkiseen kehitykseen.

Kävin samassa paikassa pippelini kanssa kun se oli jäänyt farkkujen vetoketjun väliin, eikä sitä saatu kotikonstein pois. Mahtavia muistoja, jo 9-vuotiaana jormani oli hoitsun käsittelyssä. Nyt kun mietin, johtuuko siitä että menin naimisiinkin yhden kanssa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävin samassa paikassa pippelini kanssa kun se oli jäänyt farkkujen vetoketjun väliin, eikä sitä saatu kotikonstein pois. Mahtavia muistoja, jo 9-vuotiaana jormani oli hoitsun käsittelyssä. Nyt kun mietin, johtuuko siitä että menin naimisiinkin yhden kanssa.
Jännä miten paljon meillä on, jos ei nyt yhteistä, mutta ainakin samansuuntaisia kokemuksia elämän polulta. Tämä, että ollaan oltu pippeleidemme kanssa aurorassa ja muistatko sen kun kerran vaihdettiin ajatuksia hierontaöljystä? Kun oltais reissussa innokkaina käytetty, mutta vaimojen mielestä hotellin lakanat menee sottaiseksi.

Pieniä todisteita siitä, että ei me ihmiset niin erilaisia olla. Pidetään kaikki tämä mielessä ja kohdellaan toisiamme kunnioittaen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tämä, että ollaan oltu pippeleidemme kanssa aurorassa ja muistatko sen kun kerran vaihdettiin ajatuksia hierontaöljystä?

Hämmentävä lause, mutta tosiaan se olit sinä, en muistanutkaan. Kertakaikkiaan hienoa. Meillä olisi varmasti paljon puhuttavaa illallispöydässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös