Unet – kumma juttu...

  • 240 950
  • 1 170

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Joku kertoi unessani mulle tohkeissaan, että Monaco on Euroopassa ainut mesta, jossa kanavarkaat surmataan. Sitten mulla oli aika siisti, Predatorin päästä valmistettu selkäreppu. Ex vaimo tarjosi mulle tupakan himoon ranskalaisia savukkeita. Ne olivat tosi lyhyitä ja aski oli päällystetty sinisellä sametilla. Maku oli karsea. Sitten oli kaikkea muuta sähläystä, joista ei oikein muista mitään.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Itse olin viime yönä plastiikkakirurgilla poistattamassa läskejä ilmeisesti pohkeistani. 12 tunnin odottelun jälkeen käskivät karvanpoistoon missä piti poistaa munankarvat. En oikein ymmärrä syytä tälle...
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Me mentiin viime yönä vissiin mökille ja rouvan kanssa oli liian hankala keskustelu etupenkillä. Onneksi takapenkillä poika tarjoutui ohjaamaan auto iPadilla sen aikaa passattia. Lahen motarilla iltahämärässä siinä mentiin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olen useana yönä joutunut ajamaan autoa, jossa on syystä tai toisesta ollut valtavasti lunta auton sisällä. Toisessa unessa autosta hajosivat jarrut ja muita laitteita kesken ajon enkä saanut sitä pysähtymään mitenkään, toisessa unessa auto oli muuten vain sisältä täysin luminen. Autolla ajamisesta ei tullut lopulta mitään, joten jouduin juoksemaan puolipukeissa halki kaupungin ehtiäkseni junaan, joka oli lähdössä Brysseliin.

En ole koskaan käynyt Brysselissä, Turusta ei sinne lähde junia ja oma auto on ollut viimeksi joskus reilu 10 vuotta sitten (autoa olen kyllä ajanut silloin tällöin joka vuosi), joten outoja tapahtumia kaiken kaikkiaan.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko kenenkään uneen koskaan tullut alaston intiaani ja Jim Morrison, joka on käskenyt järjestämään festarit?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Näin toissayönä unta jossa jonkinlaiset super alienit olivat hävittäneet maapallon melkein kokonaan ja ihmiskunta asui betonisissa bunkkereissa. Oli aika ahdistava uni, mutta maanpinnan päällä asuvat alienit olivat aika hienon näköisiä. 5/5 tehoste-efekteistä.
 

A Siente

Jäsen
Te jotka ette nää painajaisia, niin nauttikaa. Monet ehkä ajattelee niiden olevan hauskoja, mutta kun osuu se oikea painajainen jota ei pysty hallitsemaan, niin ei olekkaan enää hauskaa. Se on puhdasta pelkoa. Näin unta että näin unta. Unen unessa olin lähes halvaantunut. Makasin sängyssä ja käytävä oli pimeä. Yritin laittaa taskulampun päälle, mutta se ei mennyt. onnistuin onneksi herättämään itseni. Heräsin kuitenkin toiseen uneen jossa oli pimeää ja valot ei toiminut. Ahisti ihan helvetisti. Yritin taas sytyttää valot, mutta ei onnistunut. En oo koskaan pelännyt unessa niin paljon.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla on tällä hetkellä oikeassa elämässä käytössä antabus-lääkitys ja en voi juoda alkoholia lainkaan.

Olenkin useasti nähnyt unta kuinka juon tuosta lääkityksestä huolimatta alkoholia. Unessa minulle ei tapahdu mitään vaan alkoholia voi juoda antabus-lääkityksestä huolimatta.

Oikeassa elämässä minun ei ole tehnyt mieleni edes alkoholia mutta tuolla unimaailmassako sitten ne todelliset mielihalut näyttäytyvät? Joskus on sitten käynyt mielessä todellisessa elämässä että voinhan minä sitä alkoholia juoda mutta sitten onneksi muistanut että se olikin unta missä sitä alkoholia pystyi antabuksesta huolimatta juomaan.

Muita unia mieleeni ei juurikaan jää ja niitä en muista. Se on vain jäänyt mieleeni että useasti unessani juon alkoholia lääkityksestäni huolimatta ja unessa vieläpä korostetaan sitä että ihmettelen voiko sitä alkoholia nyt juoda mutta korostettu sitä unessa kuinka se on mahdollista.

Ja käytän niissä unissakin siis sitä antabusta.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Päädyin juhlimaan Lukon pelaajien kanssa kauden päättymistä, oltiin jossain puutalossa, joka muistutti Leppävaarassa sijaitsevaa Peroba Cafea. Takaraivossa oli, että olisi vaimon kanssa pöytävaraus Wanhan Rauman Kellariin (huom. en siis itse asu Raumalla, vaan Espoossa), mutta näitä juhlia en halunnut jättää väliin. Siirryttiin jatkamaan juhlia Jarkko Ruudun luo. Menin saunaan yhdessä Arttu Ilomäen ja parin muun pelaajan kanssa, jotka teippasivat kalunsa reiteen kiinni ennen löylyihin menoa. Otettiin Rudin kanssa yhteiskuva Instagramiin saatteella "vahtimassa nuorempien juhlimista".
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Toissä yönä oli niin vaikuttava uni, että on hyvin mielessä vieläkin. Olin jossain maapalloa kiertävässä sukkulassa nukkumassa ja heräsin poski ikkunaa vasten juuri sopivasti Suomen kohdalla, johon sukkula tuntuikin pysähtyvän. Nappasin nopeasti kännyllä kuvia ja hieman ihmettelin Pohjois-Suomesta Ruotsin ja Norjan yli mennyttä mahtavaa vuoristoa. Kaunista ja rauhallista oli.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Näin viime yönä kummallisia unia, mutta viimeisin vei jalat suuhun. Olin tallustelemassa jossain kauniissa maisemassa kohti kaupungin valoja ja yllättäen palstaveli @Tifosi, jota en koskaan ole edes tavannut, tuli vastaan ja aloimme hehkuttaa vuoronperään MGS V: Phantom Painiä. Lopulta päädyimmekin molemmat sinne pelin sisään ja heräsin juuri kun olimme jotain putkistoa pitkin pääsemässä vihollisen tukikohtaan. Selittäkää minulle tämä uni, niin kirjoitan ihmiskunnan pelastamisen käsikirjan.

Ei helvetti mutta nauroin. Minkälaisen muodon olin ottanut, jonkun julkkiksen?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olen muutaman kerran nähnyt unta työasiasta, jonka olen toivonut tulevan kuntoon ja olen oikeassa elämässä muistuttanut asiasta. Unessa tämä asia siis tulee korjattua sen henkilön toimesta jolle asia kuuluu. Sitten tästä jää jotenkin muistijälki, että "aah, se asia olikin jo kunnossa, koska hän hoiti sen". Sitten tyytyväisenä töissä menee muutama viikko kun asia "on kunnossa", mutta kosahtaa lopulta, kun ei kukaan ole asialle tehnyt mitään. Tämä vaivaa aina samaa asiaa, joka on todella pieni ja merkityksetön tavallaan, mutta ärsyttävä kun pientä asiaa ei saada kuntoon.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Näin eräänä yönä painajaista jossa olin tindertreffeillä 198 cm pituisen naisen kanssa, jonka koura oli erittäin iso, kuten pää myös ja se talutti majavaa jota oma koirani pelkäsi.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omissa unissani on joskus esiintyneet ainakin nimimerkit @Ikävänkantaja ja @pernaveikko, vaikka en tietääkseni ole kumpaakaan tavannut oikeasti. Ei myöskään jäänyt unihahmojen ulkonäöstä mielikuvaa.

Ensin mainitusta on jo jonkin aikaa, mutta siinä unessa oli käynnissä joku Jatkoajan vänkäys, joka eskaloitui siihen pisteeseen, että oltiin aina television keskusteluohjelmassa asti. Kuitenkin samalla puolella. Sen kummemmin aiheesta kuin vastaväittelijöistä ei ole enää muistikuvaa. Ixu, muistatko sä?

Jälkimmäinen oli aika äskettäin suht arkipäiväinen uni jonkun tämän kevään pleijarimatsin alla. Puhuttiin siitä, miten aikoo matsin katsoa ja pernis kertoi minulle jonkun piraattistriimin osoitteen, jota aikoi itse käyttää. Häpeä!
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Haha! Joo, herätessä oli itelläki aika "Mitäää helvettiä" -fiilis. Olit ruskea- ja lyhyttukkainen. Aluksi suorat housut, mut sitten ku yllättäen oltiin pelin sisällä, niin molemmilla olikin maastokuvioiset housut, armeijanvihreä t-paita ja sulla semmonen joku reppu. Naurattaa sekin, että unessa sä olit kokenut konkari sitten siellä putkistossa ja mä ihmettelin kaikkea mitä ja miksi sä teet mitäkin, vaikka käytännössä mentiin vain putkea eteenpäin. "Abianos, nyt meidän täytyy pysähtyä hetkeksi kuuntelemaan putken värähtelyä. Näät värähtelyn (jollain ihmeen) koneella.".

Ai hitto, ku sais unet nauhalle! Ehkä joskus. Mutta hämmentävimpiä uniani ikinä!

Kyllä sä voisit alkaa sitä ihmiskunnan pelastavaa käsikirjaa väsätä kun todellisuutta vastaava uni oli. Alikersanttina ja metal geareja vuodesta 98 pelanneena olisin niissä tunneleissa konkari. Tukkamalli on lyhyt ja piirteet hyvin tummat/ruskeahkon italialaiset:D joten pelottavan lähelle osui.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oltiin joidenkin tyyppien kanssa pöllimässä entisessä työpaikassa kunnes mitkä lie tarkastajat tuli sinne. No alettiin laulamaan Stadin kingien veisuja niin selvittiin tilanteesta, kunnes kytät tuli. No joku lentokone tai muu tipahti viereiselle tielle vai jokiko siellä rotkossa oli, mutta sinne ne meni ja päästiin hanee. Aika perinteistä kaavaa siis uni.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
No niin, mitäköhän vittua nyt taas? Viime yönä hengailin yläasteen aikaisten kolmen kiusaajani kanssa en yhdessä, en kahdessa vaan oikein kolmessa eri unessa! Ekassa pomputeltiin fudista koulun pihassa kunnes välitunti loppu ja alkoivat sisällä kohtelemaan mua fyysisesti kaltoin like back in the good ol' days. Toisessa sitten muistan vittuuntuneeni kun bussi meni ohi enkä ehtinyt siksi liikkatunnille ajoissa joten kävelin sinne sitten opettajan(?) kanssa ja kas kummaa sama kolmikko odotti mua perillä. Ei harmaintakaan hajua mitä lajia harrastimme ja se opettajakin oli mun amiksen maikka eikä todellakaan mikään liikan ope. Yön viimeisessäkään unessa nuo kiusaajakusipäät eivät suostuneet jättämään mua rauhaan vaan tunkeutuivat mukaani kouluruokalaan ja yksi heistä varasti mun tarjottimen ja istuin vielä tämän jälkeen heidän kanssaan samaan pöytään?!?

Yhessä unessa kans sama muikkeli from the past josta avauduin naisasiat-ketjussa yli vuos sitten lähetti mulle sähköpostiviestin (?). Siitä olikin kulunut jo ikuisuus kun tämä nainen viimeksi oli vilahtanut edes etäisesti mun unessa. Mahdankohan päästä ikinä hänestä pääni sisällä pysyvästi eroon.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Olin menossa viime yönä siskoni kanssa naimisiin Idols Suomen finaalissa. Ennen voittajan julkistusta olisi ollut tarkoitus vihkiä. Jotenkin unessa selittivät asian silleen, että se olisi kaikkien kannalta järkevää... Ennen häitä meni tietenkin kaikki päin persettä: kauluspaita oli paskanen ja Dressmannista piti hakea uusi (joka tietenkin löi ovet säppiin nenäni edestä.) Juhlahousujen vetoketju oli rikki. Ja housut olivat aivan liian tiukat. Vasta ennen vihkimistä täjusin, että juhlahousujen alla oli kahdet toppahousut päällekkäin. Rupesin riuhtomaan housuja irti, juuri kun Heikki Paasonen kuullutti mua lavalle..

Sitten näin unta siitä, miten GoT loppuu, mutta sitä en kirjoita, koska se saattaa käydä jopa toteen. Vaikkakin se olis epätodennäköistä.

Oli muuten kiireinen yö
 

Glove

Jäsen
En oikein tiedä oliko tämä nyt enneuni jollekin tulevalle keväälle. Mutta unessani makasin kotisohvalla ja katselin lätkän MM-finaalia. Ruudulla näkyy punapaitainen joukkue ja toisella on valkoinen peliasu. Harmikseni se ei olekaan Kanada - Suomi vaan finaaliin tiensä ovat raivanneet Sveitsi ja Saksa. Erätauolla tulee urheiluruutu ja siinä haastatellaan Rasmus Ristolaista alkavien Stanley Cup finaalien tiimoilta. Rassella on haastattelussa päällä Buffalon pelipaita.
 

A Siente

Jäsen
Ollut kohta varmaan kaikki uniin liittyvät epämukavuudet. Lapsena kävelin unissaan, myöhemmin tuli unihalvaukset ja nyt on vale herääminen unesta. Eli luulen herääväni omasta sängystä, mutta olen yhä unessa. Pahinta tässä on siihen liittyvä aito pelko. Eikä se aina vaadi edes alkoholia tai muitakaan päihteitä. Jotenkin aina ollut kyky herätä tarkoituksella unesta ja sit kun se ei onnistukkaan tai herää toiseen uneen, todella ahistavaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Näin unta sähköjäniksistä. Niitä käytettiin pitämään yllä polkuja metsissä. No vähän myöhemmin hypittiin ympäri asuntojen seiniä ja varasteltiin oluita ikkunoilta.

Myöhemmin koitin serkkuni eksältä varata baarin jotain tapahtumaa varten. Tai kysyä hintaa. En mä muista.

Niin joo ja viikko sitten näin unta jossa hampaat mätänivät suuhun katsoessani sitä peilistä. En sentään tappanut ketään unissani.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime yönä olin taas biisinkirjoituspuuhissa, ehkä. Maustetytöt esitti biisiä collegehousuista. Siinä oli oikein vetävä riffi ja rumpukonekomppi ja sanoituksessa jotain "on kuin olisin treffeillä kalsareissa". Taas kerran pystyin hyräilemään "tekemääni" biisiä vielä heräämiseni jälkeenkin, mutta katosi pian päästä. Eipä taaskaan tullut mieleen laittaa kännykän nauhuria päälle, että voisi myöhemminkin arvioida, oliko se joku olemassa oleva biisi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mä sain unessani tänne pelikieltoa. Trumpin ketjusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös