Gatorade Center

  • 234 598
  • 830

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Nordiksella on käytössä tämä black box missä katsomoa rajataan mustilla verhoilla jottei ole fiilis kuin cittarilla aamuyöstä. Näkisin että kaikki keinot käyttöön mitä löytyy, esim. 360° voisi hyvinkin olla kiinnostava konsepti, sitä kuitenkaan ei ole esim. Logomossa järkevää järjestää.
 

-TMA-

Jäsen
Nordiksella on käytössä tämä black box missä katsomoa rajataan mustilla verhoilla jottei ole fiilis kuin cittarilla aamuyöstä. Näkisin että kaikki keinot käyttöön mitä löytyy, esim. 360° voisi hyvinkin olla kiinnostava konsepti, sitä kuitenkaan ei ole esim. Logomossa järkevää järjestää.

Gatoradella permannolle voi ottaa laskennallisesti maksimissaan 2500 katsojaa ja lavarakenteista riippuen määrä on yleensä 2300-2400. Noin "pientä" keikkaa varten ei välttämättä kannata Turussa keikkarakentamista tehdä.

Lisäksi yksi tärkeistä tulonlähteistä Gatoradella ovat aitiot ja katsomoravintola Aura Premium Lounge, jotka kaikki jäisivät black boxilla pimentoon.
 
Viimeksi muokattu:

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Mikäli keikka ei ole 360-setti, niin maksimi on ehkä ennemmin 7800 paikkeilla. Lavarakenteista ja sivulinjoista tietenkin riippuen.

Eikös Springsteenillä ollut 9300 katsojaa, onko areena muuttunut 2013 jälkeen merkittävästi?
 

-TMA-

Jäsen
Eikös Springsteenillä ollut 9300 katsojaa, onko areena muuttunut 2013 jälkeen merkittävästi?

Oli jopa yli tuon eli muistaakseni noin 9500. Sen jälkeen mm. G-katsomosta poistunut monta riviä ylhäältä (pressi, selostamo), tullut katvepaikkoja (kuvaustasanne) jne. Bruce veti myös paljon pienemmällä lavalla kuin esim. Cheek. Yksityisaitiot olivat myös todennäköisesti aivan täynnä tuolloin.

Mutta tosiaan ei tuo 7800 ole mikään kiveen hakattu määrä, vaan edellisten isojen tuotantojen loppuunmyyty yleisömäärä.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Gatoradella permannolle voi ottaa laskennallisesti maksimissaan 2500 katsojaa ja lavarakenteista riippuen määrä on yleensä 2300-2400. Noin "pientä" keikkaa varten ei välttämättä kannata Turussa keikkarakentamista tehdä.

Lisäksi yksi tärkeistä tulonlähteistä Gatoradella ovat aitiot ja katsomoravintola Aura Premium Lounge, jotka kaikki jäisivät black boxilla pimentoon.

No niin. Ei nyt molempia samaan aikaan, tietenkään.

Pohdin vielä eroaako 360 rakenteiden pystytys oleellisesti normaalin lavan haasteista, en tiedä. Onko ylimääräinen työ sen vaivan arvoista, jos ajatellaan eduksi 360:lle että useampi katsoja on lähempänä artistia. Voisiko siitä rakentaa isomman tapahtuman yhdellä rakennusvaiheella. Kiinnostaako konsepti enemmän yleisöä ja/tai artistia. Se lienee arvioitavissa.

Black boxissa Helsingissä on kapasitetti käsittääkseni 3000. Nämä keikat ovat yleensä olleet sellaisia että en usko paikallisen premiumloungevippijengin olleen kovin murheissaan etteivät pääse paikoilleen. Mutta jos se 2500 ei maksa vaivaa niin sitten ei tietenkään.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Oli jopa yli tuon eli muistaakseni noin 9500. Sen jälkeen mm. G-katsomosta poistunut monta riviä ylhäältä (pressi, selostamo), tullut katvepaikkoja (kuvaustasanne) jne. Bruce veti myös paljon pienemmällä lavalla kuin esim. Cheek. Yksityisaitiot olivat myös todennäköisesti aivan täynnä tuolloin.

Mutta tosiaan ei tuo 7800 ole mikään kiveen hakattu määrä, vaan edellisten isojen tuotantojen loppuunmyyty yleisömäärä.

Bruce veti 18558 katsojaa kahdelle keikalle. 9279 keskimäärin. Olen tietenkin unelmoinut jostain Metallicasta Hartsun tyyppisellä 360-lavalla jään keskellä. Mikä silloin olisi maksimi? 7800 myös? Uusi kaljaravintola tietenkin vähentää paikkoja.
 

-TMA-

Jäsen
Bruce veti 18558 katsojaa kahdelle keikalle. 9279 keskimäärin. Olen tietenkin unelmoinut jostain Metallicasta Hartsun tyyppisellä 360-lavalla jään keskellä. Mikä silloin olisi maksimi? 7800 myös? Uusi kaljaravintola tietenkin vähentää paikkoja.
Laskennallinen maksimi olisi se 11820 paikkaa. Tuo vaatisi kyllä jo ns. seisomapaikkojen ottamista käyttöön, mutta parhaat lukemat tuolla saisi. Tällöin käytössä olisi mm. Gigantti Klubi + toisen päädyn aitiot.

Perinteisellä setillä on kyllä vedetty yli 10000 katsojan keikkoja aikanaan hallilla.
 

-TMA-

Jäsen

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Liput ovat myynnissä Ticketmasterissa eli Viagogosta ei kannata johtopäätöksiä tehdä eikä ainakaan lippuja ostaa.

Ajankohta, artisti ja mm. hänen osallistuminen Vain elämää - ohjelmaan huomioiden, niin kyllä tuo hyvin tulee myymään.
Jaahas no sehän meni sitten vituiksi. Kiitos korjauksesta.
 

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp
Ticketmaster jne. käyttävät vanhaa kikkaa. Ilmoitetaan, että liput on myyty esim 10 min. loppuun. Kysymyksessä on kuitenkin vasta varaustilanne, mistä vielä vapautuu myyntiin. Uskoa nyt sitten näitä tahoja.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ticketmaster jne. käyttävät vanhaa kikkaa. Ilmoitetaan, että liput on myyty esim 10 min. loppuun. Kysymyksessä on kuitenkin vasta varaustilanne, mistä vielä vapautuu myyntiin. Uskoa nyt sitten näitä tahoja.
Näin kuluttajana kiinnostaa, kuinka ja ketkä niitä lippuja varailee? Itse kun lippuostoksilla olen lippu on minulle varattuna sen noin kymmenen minuuttia, jona aikana minun on vahvistettava varaus ja maksettava lippu. Ryhmät, yritykset, Vahalahden koira?
 

-TMA-

Jäsen
Näin kuluttajana kiinnostaa, kuinka ja ketkä niitä lippuja varailee? Itse kun lippuostoksilla olen lippu on minulle varattuna sen noin kymmenen minuuttia, jona aikana minun on vahvistettava varaus ja maksettava lippu. Ryhmät, yritykset, Vahalahden koira?
Riippuu tilaisuuksista ja lipunmyyntijärjestelmistä, mutta kyllä varausmahdollisuus on joskus yksi vaihtoehto. Muutamat keikkaliput olen käynyt Ärrältä noutamassa, kun ensin varannut netin kautta.
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Käytetäänkö aurajoen vettä tuon jään jäädytykseen? Todella erikoisen värinen näin Telia TV;n välityksellä.
Ihan keltainen jää paitsi aloitusympyröiden osalta.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Kyllä. Joinain vuosina jää on maalattu valkoiseksi, tänä vuonna näköjään vain ympyrät.

Pohja on maalattu valkoisella maalilla, joka taasen on eri asia kuin pohjan päällä olevien mainosten teollisen valkoinen väri. Ledivalaistuksella asiaa kuulemma saisi korjattua. Ei mahtane tapahtua koska kulukuri.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Hienoa että oli muutettu käytäntöä kaljakatsomon osalta viime kauteen. Juottolaan pääsi vapaasti peliä seuraamaan, oppia on onneksi edes jossain otettu.

Onko juottolan takainen käytävä vielä suljettu? Sitä tuntui moni ihmettelevän viime kaudella. Ts. perinteinen päämäärätön turkulaishaahuilu hallin ympäri ei ollut enää mahdollista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös