Jokereihin liittyvät pelin ulkopuoliset asiat

  • 430 836
  • 2 379

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kurrihan oli aikoinaan aivan loistava pelaaja, kuten kaikki tietää. Nyt kun hän on Jokereiden omistaja, niin voisi tehdä seuran uskottavuudelle/logolle yhtä hienon teon, ja poistaa Jokerit KHL:stä. Hakea ne mainostamansa isot toiminnan rahoittajat täältä,
ja oikeasti näyttää sen, onko hänestä samaan kun esim. Junnosta Oulussa. Eli ts. 3-4milj. pelaajabudjetilla menestyvä jengi Liigaan ja seuran paluu oikeille Ilmalan raiteille. Toki jonkin verran joutuisi venakkojen kanssa vielä hieroa, kun hallin omistus heillä, mutta eiköhän sekin jotenkin ratkeaisi, jos kunnolla yrittäisi.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Kerro nyt vähän tarkemmin mistä kaikesta ihanasta Kurri jäisi paitsi venäläisissä kiekkopiireissä, jos veisi Jokerit pois KHL:stä ja - tietenkin - eroaisi kaikista KHL:n viroista? Luuleeko joku oikeasti että good life in Russian ice hockey showerseurapiiri on joku motiivi Kurrille pitää Jokerit KHL:ssä? Oikeasti? Jos Jokerit palaisi Liigaan, Kurrilla varmaan riittäisi tekemistä ihan kotimaisen kiekkoporukan kanssa.

Sivumennen sanoen, veikkaan että jos Kurrilla on joku unelmahomma mielessä niin se ei ole Venäjällä eikä Suomessa eikä Euroopassa vaan jossain NHL-organisaatiossa. Nyt harjoitellaan.
Kun tilaisuus ilmaantuu...

Kyllä Pietarissa ja Moskovassa ihan mukavaa on, kunhan on oikean värinen, oikeassa paikassa syntynyt ja tuntee oikeat ihmiset. Kyllä tuolla bisnesuran tekeminen varmaan Kurrille kelpaisi.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kurrihan oli aikoinaan aivan loistava pelaaja, kuten kaikki tietää. Nyt kun hän on Jokereiden omistaja, niin voisi tehdä seuran uskottavuudelle/logolle yhtä hienon teon, ja poistaa Jokerit KHL:stä. Hakea ne mainostamansa isot toiminnan rahoittajat täältä,.

Toivottavasti ei hae, ettei erehdy lisäämään seuraa veronmaksajilta almua hakevien listalle kannattamasi seuran tapaan.

Minulla on sellainen kuva nykytilanteesta, ettei nornikkeli jää ainoaksi isoksi ulkomaalaisomistuksessa olevaksi rahoittajaksi tulevalle kaudelle. Mutta eihän tämä teitä oikeasti kiinnosta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kurri aloitti omistajakautensa valehtelemalla kannattajille ja medialle päin naamaa jo ensimmäisessä pressissä. Luuli vielä, että joku uskoo. Jokainen vähänkin asioita laajemmalla perspektiivillä katsova tajuaa kuitenkin ettei Venäjän pääsarjaa pelata ilman venäläistä rahaa.

Siinä vaiheessa jos selviää, että Nn maksaa Jokerien tappiot KHL:ssä, Kurri valehteli kannattajille. Mediasta en nyt niin välitä. Yksikään yritys ei normaalisti maksa Jokereille 10-20 miljoonaa kaudessa liiketaloudellisin perustein. Tällöin kyse on noilla summilla venäläisomisteisen yhtiön Jokereille antamasta poliittisesta rahoituksesta, ja sen käskyt tulevat Moskovasta. Mutta kukaan ei tiedä summia eikä muita mahdollisia sponsseja, joten itse en kantaani määritä ennen faktoja.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Toivottavasti ei hae, ettei erehdy lisäämään seuraa veronmaksajilta almua hakevien listalle kannattamasi seuran tapaan.

Täh, oonko mä vaan väsyny vai miksen löydä tosta pointtia :)

.
Minulla on sellainen kuva nykytilanteesta, ettei nornikkeli jää ainoaksi isoksi ulkomaalaisomistuksessa olevaksi rahoittajaksi tulevalle kaudelle. Mutta eihän tämä teitä oikeasti kiinnosta.

Nämä kiinnostaa kyllä, ainakin hetken. Ja myös noita entisiä kausarilaisia, jotka tunnen. Jos narrit lähtisi pois tuolta ajelehtimasta, niin paikallisetkin palaisi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kerropa sitten mitä se laskut maksanut taho voisi ihan konkreettisesti tehdä siinä vaiheessa jos Kurri päättää palauttaa Jokerit Liigaan? Sanoisiko se että "mutku mä maksoin teidän laskut KHL:ssä"?

Eikös Kurri ole sanonut, että Jokerit pelaa liigan sijasta KHL:ssä ? Soppari sinne taitaa olla useamman vuoden mittainen ? Korjatkoon joku mikäli olen väärässä ?
Mahdollinen paluu tuskin onnistuu ihan yhdessä "yössä". Vai meneekö homma niin et Jari soittaa Liigan toimistolle kesäkuussa. "Kurri tässä moi. Meillä meni taas vähä niiku perseeseen kairaukseksi toi homma Khl:ssä. Me voitais tulla takaisin liigaa. Onx ok et pelataan jo syyskuussa Kärppiä vastaan... Ai on. Siistii. Kiitos...."

Kun on päätetty että lähdetään Khl:ään niin sitten pelataan siellä ? Mielenkiinnolla odotan et paljonko tuli viime kaudesta takkiin ? Vai onko tulos jo julkaistu ?
Jotenkin nyt, anteeksi vaan, tuntuu uskomattomalta, että kun seura on tehnyt kymmeniä miljoonia tappioo, niin taas löytyi uusi "tukija" ? Onkohan kyse jonkinlaisesta "rahan pesemisestä" Jokerin kustannuksella ? Miksi sponssata seuraa joka tekee tappioo massiivisia summia joka vuosi. Vaikka rahaa olisi firmalla pohjattomasti niin silti ? Se jotenkin tuntuu samalta et mä menisin vessaan ja heittelisin 50 egen seteleitä pönttöön ja sit vetäisi vessan ?

Mun mielipide oli, et Jokerit teki virheen kun lähtivät KHL:ään ? Seikkailu idässä on varmasti ollut, no haastava, mutta menestysmahdollisuudet olivat ja ovat edelleenkin täysin olemattomat ?
Khl seikkailun aikana Jokerit olisivat liigassa menestyneet huomattavasti paremmin ?
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Katsotaas...

Kun Kurrin puheet tulivat julki, kirjoitin palstalle: "Jos Jokerien KHL-projektin poliittinen luonne otetaan huomioon, se ei muutu pelkästään omistajia vaihtamalla. Omistajien vaihto voi kuitenkin helpottaa Jokerien kykyä saada muitakin rahoittajia (en oikein usko kuitenkaan, että kokonaan voitaisiin korvata venäläisraha) mukaan pienentämään venäläisille kertyvää taakkaa." Nyt näyttäisi käsillä olevan tilanne, jossa nimet paperilla vaihtuvat, mutta tilanne jatkuu muutoin entisellään. Pakotteiden alaiset nimet pois papereista, pakotteista vapaa kaveri tilalle ja vielä Suomeen rekisteröity lafka sponssaamaan. Samassa viestissä kirjoitinkin tämän kaltaisesta tilanteesta:"Raha voi toki kiertää esimerkiksi suomalaisten yritysten kautta. Jos taannoin olisi saatu rahoitusta esimerkiksi Airiston Helmestä, olisi teknisesti ottaen tuki tullut suomalaiselta lafkalta. Vastaavia lafkoja on Suomessa muitakin, vaikkakin käsittääkseni AH oli poikkeuksellisen "röyhkeä" ja "räikeä" tapaus." Norilskin tapauksessa siis ollaan tässä tilanteessa.

Norilsk voi tehdä täysin päivänvaloa kestävää työtä Suomessa, eikä tässä sinänsä mitään ongelmaa ole. Suurempi ongelma on se, että jos summat ovat Jokerien kannalta elintärkeän suuria, de facto tuo raha tulee Venäjältä ja venäläisiltä. Kun viime kausina Norilsk Nickel Harjavalta on tehnyt muutamista miljoonista joihinkin kymmeniin miljooniin (IS/Taloussanomat) tuloksen, ei tuolla todellakaan sponsoroida Jokereita monilla miljoonilla. En sano etteikö NNH toimisi Suomen lakien mukaan, mutta tuon lähteen mukaan viiteen vuoteen 155,4me tuloksen tehnyt yritys ei kestävästi voisi ~10m/y tappiota tekevää yritystä tukea, varsinkin kun se ei suoraan tue liiketoimintaa sinänsä.

Eli. Käytännössä arkipäivän toiminta varmasti helpottuu, kun suoraan sanktioituja tahoja ei nykytietojen varassa näy. Ehkä ne palkat saadaan ajallaan tileille, mukaan saadaan enemmän suomalaisia ja/tai eurooppalaisia (EU/EEA) yhteistyökumppaneita ja vastaavaa. Jos kuitenkin Norilsk on toiminnan kannalta elintärkeä rahoittaja, ollaan muutoin samassa tilanteessa kuin aiemminkin. Venäläiset sanelevat miten hommat hoidetaan ja päättävät koska taru loppuu.

Kun Kurri tuli omistajaksi, heitin Kurrin tilanteesta palstalla arvion: "Jos uskottavaa budjettia ilman Putinin lähipiiriä ei saada aikaan, tämä valuu pahasti miinukselle." Ja Potanin on osa tätä lähipiiriä. US Treasury listasi hänet osaksi Putinin lähipiiriä (mm. CNN) ja uutisia lätkän pelailusta Putinin porukoissa löytyy kaikkialta. Jos siis Norilsk on Jokerien kannalta elintärkeän rahoittajan (oli se sitten teknisesti ottan sponsorointia tai ei) roolissa, mielestäni positiiviset muutokset aiempaan ovat vähäisiä. Positiivisia puolia ovat arkipäivän asioiden helpottumien pakotteiden alaisten tahojen siivoaminen ja se, että pääomalainojen sijaan sponsoritulot antavat aavistuksen enemmän liikkumavaraa, jos KHL:sta halutaan irtautua.

Mua fiksummat ovat useissa eri lähteissä kirjoittaneet ja puhuneet, että Potanin on säilynyt lännen kannalta tärkeiden raaka-aineiden takia pakotteiden ulkopuolella. Että jos Potanin/Norilsk päätyisi pakotelistoille, vahinko lännelle olisi niin suurta, että tuo voisi nostattaa pakotteiden purkua kannattavaa ilmapiiriä melkoisesti. Itse olen tulkinnut nämä siten, että jos nämä tahot olisivat pakotteiden parissa, olisi liian suuret mahdollisuudet sille, että lännelle tulevien negatiivisten vaikutusten takia muutkin pakotteet purettaisiin.

Mä en ole yllättynyt, että de facto venäläistä rahaa virtaa Jokereihin. Jos summat ovat Jokerien kannalta luokassa "eivät elintärkeitä" tai "ne muut", en näe tätä edes sinänsä ongelmallisena. Moraalisesti toki sinänsä kyseenalaisina, mutta en sinänsä väärinä. Käsittääkseni esimerkiksi Ässät saa tältä taholta sponsoritukea. Ja käsittääkseni, summat ovat sellaisia, että niillä ei Porissa mitään merkittävää sanavaltaa saa ja Ässien toiminta ei hyytyisi heti, jos tuesta kieltäydyttäisiin tai sitä ei maksettaisi. Jos summat ovat taas Jokereissa niin merkittäviä kuin uutisoinnista on tullut kuva, tilanne on tyystin toinen. Vertauskuvallisesti, en näkisi ongelmallisena myydä jäätelöä kovan luokan huumediilerille. Sen sijaan näkisin ongelmallisena myydä asunnon tälle, erityisesti jos rahat saapuisivat esimerkiksi ulkomailta, välillä ehkä käyden Suomessa. Erityisen ongelmallisena näkisin tilanteen, jos mun (kuvitteellinen) firma olisi käytännössä tyystin riippuvainen tämän tahon rahoista, vaikka itse toimittaisin tuotteet ihan listahinnan mukaan. Täysin kestämättömänä näkisin tilanteen, jossa sama (kuvitteellinen) liiketoiminta olisi tyystin riippuvaista huumerikollisen rahoista, ja tästä tulleiden ongelmien jälkeen hänen tilalleen tulisi talousrikollinen.

Mitä Kurriin tulee, niin en lähde ottamaan kantaa siihen, valehteliko hän vai mitä. Sen kuvan kuitenkin mediasta helposti saa. Jos hän kuitenkin on sanonut kuten lehtiin on kirjoitettu, niin syöhän se luottamusta. Ja luottamus on helppo menettää ja huomattavasti vaikeampi saada takaisin. Eikä luottamuksen menettäminen/kärsiminen sinänsä vaadi edes oikeudessakin kestävää valehtelua.

Koko tilanne ei siis sinänsä ole yllättävä. Ainakin itse olen melko johdonmukaisesti kirjoittanut, että KHL on sarjana sellainen, että käytännössä vain jokunen suomalainen voisi pyörittää uskottavasti Jokerien toimintaa ilman venäläisrahaa. Ja että siihen pystyvistä vain hyvin harvalla (jos kenelläkään) on mitään motiivia tuota tehdä. Vaikka Jokerien 100% päätymistä suomalaisomistukseen en sinänsä uskonutkaan, en näkisi tässä tilanteessa omistusta oleellisenä. Ne Kurrin kivekset ovat venäläisten puristuksessa, omisti hän tuosta kasasta 49%, 51% vai 100%.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos siis Norilsk on Jokerien kannalta elintärkeän rahoittajan (oli se sitten teknisesti ottan sponsorointia tai ei) roolissa, mielestäni positiiviset muutokset aiempaan ovat vähäisiä.

Loistava kirjoitus (jälleen kerran) sekolustilta, jossa haluan tarttua tähän pieneen kohtaan. Ymmärrän kyllä noi positiiviset muutokset ja niitä on. Kai. Kuitenkin omassa mittapuussani toi menisi huonompaan suuntaan. Tähän asti Jokerit on ollut mielestäni sijaiskärsijänä siitä, miten venäjä huseeraa maailmalla. Hjalliksen oli kai pakkoraossa myytävä meidät rotalle ja KHL:ään, mutta itselläni oli helppo erottaa jääkiekkoa pelaava Jokerit tuosta epäilyttävästä porukasta. Mutta jos Jokerit lähtee itse aktiivisesti kaiken maailman järjestelyillä (Kurri omistajaksi ja tämä joku mulle neverhööd firma rahoittamaan toimintaa sponsorituen muodossa) kiertämään pakotteita ja puhumaan paskaa siitä, että ollaan irtaannuttu venäläisestä rahasta vaikka todellisuus on ihan muuta, niin en saatana enää oikein tiedä tiedätkö. Objektista tuleekin subjekti. En tiedä käytinkö tota oikein, mutta päätän nyt tähän.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ymmärrän kyllä noi positiiviset muutokset ja niitä on. Kai. Kuitenkin omassa mittapuussani toi menisi huonompaan suuntaan. Tähän asti Jokerit on ollut mielestäni sijaiskärsijänä siitä, miten venäjä huseeraa maailmalla. Hjalliksen oli kai pakkoraossa myytävä meidät rotalle ja KHL:ään, mutta itselläni oli helppo erottaa jääkiekkoa pelaava Jokerit tuosta epäilyttävästä porukasta. Mutta jos Jokerit lähtee itse aktiivisesti kaiken maailman järjestelyillä (Kurri omistajaksi ja tämä joku mulle neverhööd firma rahoittamaan toimintaa sponsorituen muodossa) kiertämään pakotteita ja puhumaan paskaa siitä, että ollaan irtaannuttu venäläisestä rahasta vaikka todellisuus on ihan muuta, niin en saatana enää oikein tiedä tiedätkö. Objektista tuleekin subjekti. En tiedä käytinkö tota oikein, mutta päätän nyt tähän.

Mä näkisin, että kyse on samasta "paskasta eri paketissa", joten en sinänsä uskaltaisi sanoa homman menneen huonompaan suuntaan. Pieniä arkipäivän toimintaan liittyviä ongelmia on ratkaistu, mutta isossa kuvassa vain se paskan peittävä paketti on muuttunut. Eli siis käytännössä ei ainakaan alaspäin ole menty.

Mun näkemyksen mukaan nykyinen KHL ja Jokerit on myrkyllinen yhdistelmä, mutta se on toinen tarina. Mä sanoisin, että Hjallis ja Kurri ovat tavallaan samassa asemassa, vaikka eroja motiiveissa olisikin. Halli oli Hjallikselle rasite, josta piti päästä eroon. Se vaati Jokerien KHL-siirtoa mulla olevan tiedon mukaan. Kurri on tilanteessa, että Jokerit on pidettävä pinnalla ja hengissä, kun tilanne on/oli mitä oli. Tämä on makuasioita, mutta mä mielummin otan KHL-Jokerit kuin ei Jokereita ollenkaan nykytilanteessa. Enkä mä usko, että noilla pääomalainoilla ja hallitilanteella olisi ollut mitään mahdollisuuksia palata Liigaan. Tuskin niitä lainoja olisi annettu anteeksi (tai "anteeksi") Liigaan palatessa ja en usko venäläisomisteisen hallin tarjonnneen järkevää diiliä "Liigaan loikkaaville".

Ja rehellisesti sanoen, mä olisin valmis maksamaan Jokerit, jos seuran uppoaminen olisi Venäjän todellisesta demokratisoinnista maksettava hinta. En näe tätä mahdollisena tai realistisena skenaariona, joten sinänsä Jokerien jatkamisen edes KHL:ssa näen positiivisena tai en ainakaan täysin negatiivisena. Vaikka siihen jatkoon liittyy paljon negatiivisia asioita, mulle kokonaisuus on tässä tärkein. Jos Jokerit nyt uppoaisi, ei Venäjän demokratia ottaisi yhtään askelta eteenpäin. Jos Jokerit nyt uppoaisi, mä kuitenkin menettäisin yhden rakkaan asian. Ihan koska tahansa mä näkisin Jokerit mielummin Liigassa kuin KHL:ssa, mutta ainakin nykyisellään mä näen mielummin KHL:ssa kuin ei ollenkaan tai kaljaliigassa hupiporukalla. Ja mielelläni näkisin suomalaisen jääkiekon ilman Jokereita, jos se olisi putinismista* vapaan Venäjän hinta.

* Putinismilla vapaalla Venäjällä en tarkoita skenaariota, jossa leninismi muuttui stalinismiksi tai stalinismi (taas) bolshevismiksi.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Odotellaan nyt Kurrin ulostuloa. Fakta on se, että tämä Harjavalta on ja pysyy sponsorina, mutta millä summalla ja millä summalla muut yritykset ovat mukana, se jää nähtäväksi.

Eli ts. 3-4milj. pelaajabudjetilla menestyvä jengi Liigaan
Ei kyllä kuulosta yhtään houkuttelevalta, kun katsoo noita teidänkin nimilistoja. Mutta ettehän te muuten meitä kaipaisikaan, jos teillä menisi siellä paremmin kun hyvin.

--------------------------

(Tämä ei liity tähän lainaukseen)
Ai että mä vihaan myös noita, kun muualta tullaan sanomaan, miten Kurri voisi tehdä oikean teon ja palauttaa Jokerit Liigaan kehittämään suomalaista jääkiekkoa. Miten se suomalainen kiekko siitä kehittyisi nykyisestään? Nyhjätään jokatapauksessa joillain olemattomilla budjeteilla verrattuna muihin maihin. Hankitaan kärkijoukkueisiin vahvistuksia ties mistäkin indokiinasta. Suurin osa hyvistä pelaajista lähtee muihin maihin suunnilleen heti kun vaan tilaisuus koittaa. Tätäkö se on se suomalaisen jääkiekon kehittäminen ? Kasvattaa pelaajia Saksaan, Ruotsiin, Sveitsiin, Venäjälle ja Jenkkeihin? Ei kiitos. Pitäisi nimenomaan pyrkiä siihen, että saataisiin pelaajia jäämään, eikä vahvistuksia tarvitsisi hankkia kiven alta. Kun muissa maissa budjetit kehittyy jatkuvasti, Liiga jää niistä koko ajan jälkeen. Jokereissa pelaa nyt suomalaisia pelaajia, joista luultavasti vain 2-3 pelaisi Suomessa ilman Jokereita. Pekka vitun Jormakkaakaan ei kiinnostanut lähteä kehittämään kotimaista Liigaa Jokereista lähdettyään. Toki Jokereissa pelaisi enemmän nuoria Liigan myötä, mutta juniorityö tuottaa tällä hetkellä hedelmiä enemmän muille ja kehittää näin myös suomalaista jääkiekkoa.

Summarumsummarum: Jokerit kehittää tällä hetkellä aivan samalla tavalla sitä suomalaista jääkiekkoa, kun Liigassakin.

Tähän on hyvä laittaa Jatkoaika tauolle. Jatkakaa vain itkemistä sieltä Liigan päästä Jokerien perään meidän ketjuissa. Osoittaa vaan, kuinka te tarvitsette meitä, kun pitää haikailla perään vielä 5-8 vuoden jälkeenkin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mikään ei tosin estä Kurria noin tekemästä jos siltä tuntuu.

Mutta sinä vaihdoit puheenaihetta. Sanoit että laskujen maksaja saa päättää missä Jokerit pelaa. Kysyin sinulta mitä "laskujen maksaja" voi konkreettisesti tehdä jos Kurri haluaakin palauttaa Jokerit Liigaan. Et vastannut tähän mitään?

Mulla on omat epäilykseni siitä, minkä tyyppistä juomaa Kurri vahingossa nauttisi, jos väärät ihmiset suuttuisivat tuosta porukasta, mutta ehkä se ei niin pitkälle menisi. Jos Kurri haluisi palauttaa Jokerit liigaan - mitä ei siis omien sanojensa mukaan halua tehdä - on rahoittajalla monia Venäjän mallin keinoja hoitaa niskuroiva bulvaani ruotuun.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit on allekirjoittanut Harkimon käsin sopimuksen jatkoista ja on typerää ajatella, että Kurri repisi tuon paperin, jos rahoitus järjestyy. Irtisanomispykälät on takuulla niin karseat, että ei ole mitään järkeä.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Mutta koska tällainen heppoinen toiminnan arvioiminen on kerran sallittua, niin voisin minäkin kertoa, mitä mieltä olen kannattamasi seuran (HIFK) toiminnasta, joka on keskittynyt lähinnä kielipolitiikkaan ja suomenruotsalaisen pääoman palvelemiseen. Urheilullinen menestys ei koskaan ole ollut toiminnan päätarkoitus. Olen aina ihmetellyt suomenkielistä väestönosaa (usein lähtöisin maaseudulta), joka ehdoin tahdoin asettuu toisen luokan kannattajan asemaan ja maksaa siitä hyvästä vielä rutosti rahaa. Suomenkielisiä tarvitaan vain propagandan levittämisen rahoittamiseen, edistämään suomenruotsalaista kulttuuria ja taloudellisia mahdollisuuksia. Onnettomat eivät osaa tutkitusti edes kirjoittaa kannattamansa seuran nimeä oikein.

Samaan aikaan junioreissa suositaan ruotsinkielisiä kaikilla tasoilla, solmitaan sponsorointisopimuksia suomenruotsalaisen pääoman kanssa, pidetään HBL:llää primaarisena tiedotuskanavana printtimediassa ja vain luoja tietää, minkälaista suhmurointia vielä tuohon Garden projektiin tulee liittymään, jossa rakennusoikeuksia yritetään koijata markkinahintaa edullisemmin kaupungilta. On aivan varma, että tulevaisuuden Garden-toiminta tulee tavalla tai toisella kaatumaan veronmaksajien päälle, suomenruotsalainen pääoma kiittää.

Suomenruotsalainen pääoma on suomalaista pääomaa. Pasilan SKA saa vihollisen kanssa veljeilystä hyvitykseksi ulkomaista rahoitusta. En paljon tässä tilanteessa alkaisi julleille vittuilla rahoituksen suhteen. Siihen ei nimittäin ole hirveästi varaa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tähän on hyvä laittaa Jatkoaika tauolle. Jatkakaa vain itkemistä sieltä Liigan päästä Jokerien perään meidän ketjuissa. Osoittaa vaan, kuinka te tarvitsette meitä, kun pitää haikailla perään vielä 5-8 vuoden jälkeenkin.
Olen lukenut näitä hiljaa taustalla, mutta nyt on vain ihan pakko. Älä varsinkaan juuri sinä lähde tähän touhuun nyt ollenkaan. Sinun kirjoittamana tämän täytyy olla ironian maailmanennätys. Melkoisen hyvin Liigan puolella näytät viihtyvän, sen ollakseen lähes täysi mutasarja.

Ja kyllä, itse ainakin kaipaan Jokereita Liigaan. KHL kiinnostaa yhtä paljon, kuin tämä lenkkeilystä johtuva alkava rakko varpaassa, mutta Jokerit Liigassa oikeasti kiinnostaa. KHL-Jokereiden kohtalo myöskin omalla tavallaan kiinnostaa, koska tietysti on vieläkin tiettyjä siteitä tuohon logoon.

Tulkaas nyt jo helvettiin sieltä pelleilemästä.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulkaas nyt jo helvettiin sieltä pelleilemästä.
Pakko on sen verran vielä kirjoittaa, että vastaan tähän.

Miksi ihmeessä? Seuralla on enemmän seuraajia ja kannattajia kun suunnilleen koskaan aiemmin ja joukkue on täysin poikkeuksellisen nimekäs Suomessa. Miksi pitäisi palata vanhaan? Se, että Jatkoajassa ollaan jotain mieltä enimmäkseen, ei tarkoita yhtään mitään "ulkomaailmassa".

+ollaan suomalaisessa omistuksessa

Nyt. Hyvät kesät ja adjö. Harkkapeleihin.
 
Viimeksi muokattu:

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Tulkaas nyt jo helvettiin sieltä pelleilemästä.
En kutsuisi jokereiden toimintaa pelleilyksi. On yksi vitun maku kenen kelkassa jokerit haluaa istua mutta Suomen kannalta se ei ole. Siinä missä muu Suomi yrittää rimpuilla eroon maineestaan Kremlin perseennuolijana, vetää tämä porukka mattoa alta. Uusi omistaja ei muuta sitä, että oligarkit pumppaavat noin 15 miljoonaa vuosittain tähän projektiin. Juuri sopiva summa pitämään harlekiinot khl:ssä mukana muttei kuitenkaan uhkaamassa suurten seurojen mestaruuskamppailua.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En kutsuisi jokereiden toimintaa pelleilyksi.
No joo, tämä oli typerä sana, otan tuon takaisin ja häpeän. Lähinnä nyt vain piti tulla kuittaamaan tuo kiertoteitse ilmaistu "älkää tulko tänne" kun kyseinen nimimerkki itse taitaa seurata Liigan tilannetta joka toinen minuutti.

Pahoittelut OT:sta.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Todella hämmentävä on tämä maalaisten ja jullien määrä jokeriosiossa yhä edelleen, vaikka viiteen vuoteen ei olla oltu samoilla asioilla. Mun on hyvin vaikeaa keksiä miksi jollain jullilla tai maalaisella on tänne yhtään mitään asiaa. Mun on hyvin vaikeaa nähdä, että kävisin ikinä edes lukemassa jonkun toisen joukkueen keskustelupalsta, saati sitten oksentamassa sinne satoja viestejä. Tietämättä heidän aktiivisuuttaan palstalla noin yleisesti ottaen tulee jopa mieleen, että ehkä meissä jokaisessa on jonkun verran jokeria. Koska maalaisten ja jullien jutut ovat kuitenkin keskimäärin aika paskoja ja keskustelujen lukemisesta tulee niiden takia hitaampaa, niin ehkä ratkaisuksi voisi ehdottaa sellaista, että avataan omat jokeriaiheiset ketjut kaikkien muiden joukkueiden alueelle. Esim. Julleja täällä näkyy niin paljon, että he saisivat varmasti siellä omassa osiossaan hyvät jokerikeskustelut käyntiin kun se oman puppelijengin edesottamukset eivät tunnu herättävän mitään mielenkiintoa. Tai ainakaan riittävää pitämään heitä täältä pois.

Itse aiheeseen palatakseni totean, että ei se taloudenpito niin vaikeaa ole. Etsitään sponsori jolta saadaan lypsettyä 15-milliä ja sitten vain tuhlataan se. Köyhiä vituttaa kun eivät samanlaisia masseja tule koskaan näkemään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Todella hämmentävä on tämä maalaisten ja jullien määrä jokeriosiossa yhä edelleen, vaikka viiteen vuoteen ei olla oltu samoilla asioilla. Mun on hyvin vaikeaa keksiä miksi jollain jullilla tai maalaisella on tänne yhtään mitään asiaa. Mun on hyvin vaikeaa nähdä, että kävisin ikinä edes lukemassa jonkun toisen joukkueen keskustelupalsta, saati sitten oksentamassa sinne satoja viestejä. Tietämättä heidän aktiivisuuttaan palstalla noin yleisesti ottaen tulee jopa mieleen, että ehkä meissä jokaisessa on jonkun verran jokeria. Koska maalaisten ja jullien jutut ovat kuitenkin keskimäärin aika paskoja ja keskustelujen lukemisesta tulee niiden takia hitaampaa, niin ehkä ratkaisuksi voisi ehdottaa sellaista, että avataan omat jokeriaiheiset ketjut kaikkien muiden joukkueiden alueelle. Esim. Julleja täällä näkyy niin paljon, että he saisivat varmasti siellä omassa osiossaan hyvät jokerikeskustelut käyntiin kun se oman puppelijengin edesottamukset eivät tunnu herättävän mitään mielenkiintoa. Tai ainakaan riittävää pitämään heitä täältä pois.

Itse aiheeseen palatakseni totean, että ei se taloudenpito niin vaikeaa ole. Etsitään sponsori jolta saadaan lypsettyä 15-milliä ja sitten vain tuhlataan se. Köyhiä vituttaa kun eivät samanlaisia masseja tule koskaan näkemään.

Mikelta hyvä kirjoitus, vaikka en ole johtopäätöksestä samaa mieltä. Ei mulle ole sama, jos jostain löytyy mikä tahansa sponsori 15 miljoonan rahakasa käsissään, ja lyö sen kasan Kurrille. Samaa mieltä siitä, että liigakannattajien aktiivisuus tässä ketjussa on viime aikoina ollut liiallista. Osaltani lisään sen, että se on myös heikentänyt keskustelun laatua. Kyllä tässä oligarkkiyhteydessä on jo muutenkin kestämistä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Todella hämmentävä on tämä maalaisten ja jullien määrä jokeriosiossa yhä edelleen, vaikka viiteen vuoteen ei olla oltu samoilla asioilla. Mun on hyvin vaikeaa keksiä miksi jollain jullilla tai maalaisella on tänne yhtään mitään asiaa.

Ketjuhan on Jokereihin liittyvät ulkopuoliset asiat, ainakin itse myönnän tämän kiinnostavan itseäni aika paljonkin koska niin sekavaa on touhu koko KHL-aikakauden kulisseissa ollut. Aika säännöllisesti tulee tätä ketjua luettua, mutta sen sijaan Jokerien peliesitykset, itse joukkue jne. ei voisi vähempää kiinnostaa. Omistajuuspuoli kiinnostaa, koska se on yhtä teatteria ollut koko aikakauden, mielenkiintoista nähdä mikä on se seuraava luku tässä. Erityisesti käyttäjälle @sekolust kiitokset selkeistä viesteistä joista saa aina hyvän käsityksen missä mennään tämän teatterin suhteen jne.

Se ettei sua kiinnosta muiden joukkueiden talousasiat tai omistajuusasiat johtuu ihan siitä, että niissä ei ole yleensä mitään ihmeteltävää. Ne kun ovat valtaosalla muista joukkueista luokkaa ok eikä keskustelua synny.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ketjuhan on Jokereihin liittyvät ulkopuoliset asiat, ainakin itse myönnän tämän kiinnostavan itseäni aika paljonkin koska niin sekavaa on touhu koko KHL-aikakauden kulisseissa ollut.

Ehdottomasti näin. Itse kuitenkin kaipaisin myös suljetumpaa keskustelua, jossa Jokerien fanit voisivat pohtia tilannetta keskenään ilman ulkopuolisten jatkuvaa, joskus tahallisen härnäävää kirjoittelua. Esimerkistä käyköön viestit, joissa ensin ihmetellään Kurrin rahatilannetta, seuraavaksi Kurrin lapsenomaista uskoa Jokerien ostosta, sitten päivitellään kuinka heikosti sponssit on valmisteltu, kun ei tulla jo julkisuuteen jne.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kannattaa muistaa että Jokerit on oikeastaan aina ollut kummisetien joukkue. Ensin Mäkinen ja sitten Harkimo ja viime vuodet Venäläiset. Ei se ole sellainen perinteinen seura kuin monet muut Suomessa.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Se ettei sua kiinnosta muiden joukkueiden talousasiat tai omistajuusasiat johtuu ihan siitä, että niissä ei ole yleensä mitään ihmeteltävää. Ne kun ovat valtaosalla muista joukkueista luokkaa ok eikä keskustelua synny.

Kyllä se johtuu ihan siitä, että he eivät koskaan voisi tehdä yhtään mitään sellaista, joka herättäisi mun päässä edes alkeellista mielenkiintoa. Mutta täähän hyvin kuvaa tämän maan tapaa yleisestikin vrt. naapureita partsilla käyttävät mummot yms.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös