Naisasiat

  • 7 462 861
  • 26 496

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kiitos. I couldn’t agree more. Pyrin toimimaan niin kunniallisesti kuin suinkin, mikä ikinä lopputulema sitten onkaan. Ihastukseni oli ehtinyt jo avautumaan isälleen, joka oli juuri todennut vastaavaa. Tämä oli sanonut tyttärelleen, että ”vaihtamalla harvoin paranee, mutta tärkeintä on, että olet elämässäsi onnellinen”.

Appiukkokin jo mukana. Tämä tulee taatusti päättymään todella hienosti.

En ikinä vasikoisi kaveria, mutta todella toivon, että vaimosi saisi tietää tämän kuvion ei mitenkään kohta vaan nyt. Niin kuin tänä iltana.

Se on helppo valehdella itselleen kuinka kaikki on mietinnässä ja samalla kutoo sellaista valheiden verkkoa mistä ei edes naistenlehdistäkään voi lukea.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Ilmeisesti sinä, arvon @pernaveikko, olet synnitön, kun voit tuon ensimmäisen kiven heittää?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ilmeisesti sinä, arvon @pernaveikko, olet synnitön, kun voit tuon ensimmäisen kiven heittää?

En ole koskaan pettänyt ketään enkä tulee koskaan niin tekemään. Sen sijaan olen tullut jätetyksi sillä tavalla, että kaikki muut tiesi, mutta ei kuulema halunnut pilata etukäteen sovittua äijien mökkireissua. Kehtasi sentään myöntää, että aikataulu oli täysin sovittu ja päätetty.

Se tuska mitä siitä tulee, kun joutuu täydellisen kusettamisen ja valehtelun kohteeksi. En voi tietää, mutta mieti niitä lapsia nyt sitten. Onko tulevalla ex-vaimollasi voimia niitä hoitaa, kun tälläinen pudotetaan niskaan. En tiedä, sen tiedän, että hyvä ystäväni joutui käymään terapiassa eikä mitenkään kovin lyhyttä aikaa.

Ja se ei ollut parisuhdeterapia, kun toinen osapuoli levitteli haarojaan jossain muualla.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
En ole koskaan pettänyt ketään enkä tulee koskaan niin tekemään. Sen sijaan olen tullut jätetyksi sillä tavalla, että kaikki muut tiesi, mutta ei kuulema halunnut pilata etukäteen sovittua äijien mökkireissua. Kehtasi sentään myöntää, että aikataulu oli täysin sovittu ja päätetty.

Se tuska mitä siitä tulee, kun joutuu täydellisen kusettamisen ja valehtelun kohteeksi. En voi tietää, mutta mieti niitä lapsia nyt sitten. Onko tulevalla ex-vaimollasi voimia niitä hoitaa, kun tälläinen pudotetaan niskaan. En tiedä, sen tiedän, että hyvä ystäväni joutui käymään terapiassa eikä mitenkään kovin lyhyttä aikaa.

Ja se ei ollut parisuhdeterapia, kun toinen osapuoli levitteli haarojaan jossain muualla.

Olen pahoillani puolestasi aiemmin tapahtuneesta. On minutkin joskus jossain aiemmassa suhteessa jätetty siten, että tyttöystävä oli löytänyt toisen ja ehtinyt tämän kanssa pettämään ennen suhteen päätöstä. Tiedän, että sellainen sattuu hirmuisesti.

Tämä nykytilanteeni on aivan aidosti auki. On vavahduttavaa, aiemmin mainittua, ihanan kauheaa, huomata omaavansa tällaisia tunteita kuin nyt tätä ihastustani kohtaan tunnen. En ole tässä uudemmassa ”suhteessa” ollut aloitteellinen, jos kohta en myöskään ole vastaanhangoitellut. Se mikä lasketaan pettämiseksi, vaihtelee kai jonkin verran ihmisten kesken, joillekin rakastumisen tunteet toista kohtaan ovat sitä, joillekin fyysinen suhde. Omalla kohdallani, tämä uusi ihastus merkitsee enemmän kuin jokin pelkkä fyysinen suhde merkitsisi. Kuinka paljon tämä ”merkitseminen” sitten lopulta on, on siis vielä auki.

Kuten todettua, tässä on useita osapuolia. Kaikkein tärkein osapuoli kokonaisuudessa ovat tietenkin lapset (kaikkiaan neljä), joiden paras on se kaikkein keskeisin seikka.

En syntynyt eilen, uskoisin olevani vastuullinen ja huomioonottavainen. Tiedän myös, että ihastukseni omaa korkean moraalin (vaikka tämän kuvauksen perusteella ulkopuolinen ei sitä kenties uskokaan). Vaimoni ei ihastuksestani tiedä, koska haluan tässä vaiheessa häntä suojella. Olen perusrehellinen, mutta joskus on parempi niin, että mitä silmä ei näe tai korva kuule, niin se ei sydämeenkään satu.

Sitä paitsi, tällainen ihastuminen toiseen voi olla loppupeleissä myös hyvä juttu. Se voi omalta osaltaan auttaa elvyttämään ja piristämään olemassaolevaa, arvokasta, suhdetta. Tähän suuntaan olen jo hieman edennyt, kun keskustelujen jälkeen sovimme kahdenkeskisistä treffeistä vaimoni kanssa. Lisäksi olen ollut huomaavaisempi ja hellempi häntä kohtaan viime aikoina, nämä ihan hänen palautteitaan.

Ihmissuhdeasiat eivät ole ainoastaan mustavalkoisia.
 

Kurt

Jäsen
Mä en tuomitse miestä lainkaan, ymmärrän oikein hyvin tilanteen. Tottahan se hivelee itsetuntoa kun reilusti omaa vaimoa nuorempi emäntä antaa huomiota ja katsoo tavalla, jolla kukaan ei ole katsonut vuosikausiin.

Mutta nyt kättä sydämelle: mitä luulet kuinka tosissaan vastapuoli on? Onko tämä hänelle jännä seikkailu, vai olisiko hän valmis eroamaan puolisostaan? Ja samat sinulle, haetko jännitystä vai oletko tosissasi? Lähtisitkö uuden naisen matkaan nyt, jos olisi 24h aikaa päättää?

Näissä kuvioissa käy helposti niin, että salarakkaat pelaavat vähän eri peliä. Toinen seikkailee ja toinen on all-in. Onko tässä kenties käynyt niin, että pieni jopa melkein viaton flirtti on lähtenyt laukalle, ja aikuista miestä viedään pahasti kun tulee sellaisia ihastumisen tunteita, joita ei edes muista olleen.

Jokainen elää vain kerran ja päättää itse mitä tekee. Mieti asiaa ja seikkaile selän takana, jos moraalisi kestää, tällöin pitää olla uuden kanssa selvät säännöt. Tai sitten eroa, jos sille tuntuu. Mutta jos olet nyt sitä mieltä, että et lähtisi 24h varoajalla uuden matkaan, niin unohda hänet ja hoida suhdettasi.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Appiukkokin jo mukana. Tämä tulee taatusti päättymään todella hienosti.

En ikinä vasikoisi kaveria, mutta todella toivon, että vaimosi saisi tietää tämän kuvion ei mitenkään kohta vaan nyt. Niin kuin tänä iltana.

Se on helppo valehdella itselleen kuinka kaikki on mietinnässä ja samalla kutoo sellaista valheiden verkkoa mistä ei edes naistenlehdistäkään voi lukea.
Niin ja siinä voisi käydä että jos nyt on kahden naisen loukussa niin kohta ei ole kuin loukussa ilman naisia
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Mä en tuomitse miestä lainkaan, ymmärrän oikein hyvin tilanteen. Tottahan se hivelee itsetuntoa kun reilusti omaa vaimoa nuorempi emäntä antaa huomiota ja katsoo tavalla, jolla kukaan ei ole katsonut vuosikausiin.

Mutta nyt kättä sydämelle: mitä luulet kuinka tosissaan vastapuoli on? Onko tämä hänelle jännä seikkailu, vai olisiko hän valmis eroamaan puolisostaan? Ja samat sinulle, haetko jännitystä vai oletko tosissasi? Lähtisitkö uuden naisen matkaan nyt, jos olisi 24h aikaa päättää?

Näissä kuvioissa käy helposti niin, että salarakkaat pelaavat vähän eri peliä. Toinen seikkailee ja toinen on all-in. Onko tässä kenties käynyt niin, että pieni jopa melkein viaton flirtti on lähtenyt laukalle, ja aikuista miestä viedään pahasti kun tulee sellaisia ihastumisen tunteita, joita ei edes muista olleen.

Jokainen elää vain kerran ja päättää itse mitä tekee. Mieti asiaa ja seikkaile selän takana, jos moraalisi kestää, tällöin pitää olla uuden kanssa selvät säännöt. Tai sitten eroa, jos sille tuntuu. Mutta jos olet nyt sitä mieltä, että et lähtisi 24h varoajalla uuden matkaan, niin unohda hänet ja hoida suhdettasi.

Hienosti sanottu, kiitos. Asia on juuri näin. Onhan se nyt itsetuntoa aivan jumalattomasti hivelevää, kun nuorempi ja fiksu kaunis nainen sanoo olevansa kiinnostunut. Ei kahta sanaa. Ja juuri tuo, miten tosissaan hän on? Entä itse olen? Erinomaisia kysymyksiä, joihin ei vielä ole valmista vastausta. Ei ainakaan omalta puoleltani.

Moraalini ja myös hänen moraalinsa kestää erittäin huonosti salaseikkailuja. Ajatus onkin, että asiat etenevät, jos etenevät, omalla painollaan. Kaikessa rauhassa. Suinpäin ei olla ryhtymässä mihinkään. Ja kuten yllä todettua, nykysuhdettakin olisi tarkoitus hoitaa. Mitään oikeaa/valmista ratkaisua ei (vielä) ole.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Niin ja siinä voisi käydä että jos nyt on kahden naisen loukussa niin kohta ei ole kuin loukussa ilman naisia

Tähän viitaten meinasin itsekin tulla kirjoittamaan.

Salailulla tuppaa olemaan aina lyhyet jäljet, vaikka nyt haluat vaimoasi suojella sehän ei ole tae ettei hän saisi koskaan tietää. Mikäli valitset perheesi, voitko olla varma ettei ihastuksesi ryntää kertomaan vaimollesi tästä "harmittomasta" kuviosta. Onko se vaimosi mielestä niin harmiton, että haluaa edelleen olla perhe kanssasi?
No sitten, mikäli valitset ihastuksesi - voitko olla varma että se on esim. lapsillesi ihan ok? Tulisivatko lapset aina toimeen tämän uuden ihastuksen kanssa ihan mutkattomasti. Vaimosi ei koskaan mustamaalaisi lapsillesi tätä uutta ihastusta, petettynä, rikottuna, ehkä jätettynä?

Moni ajattelee usein ettei se rakas ihminen koskaan tekisi niin, mutta ihmismieli on särkyneenä kovin arvaamaton.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Onhan se nyt itsetuntoa aivan jumalattomasti hivelevää, kun nuorempi ja fiksu kaunis nainen sanoo olevansa kiinnostunut. Ei kahta sanaa.
Miksi se on itsetuntoa hivelevää? Kysyn tosissani!

Paljon hivelevämpää on, jos 20 vuoden suhteen jälkeen omien lasten äiti sanoo edelleen rakastavansa sitä samaa miestään. Siinä on sitä jotain. Se on miehuutta saada kokea sellaista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi se on itsetuntoa hivelevää? Kysyn tosissani!

Paljon hivelevämpää on, jos 20 vuoden suhteen jälkeen omien lasten äiti sanoo edelleen rakastavansa sitä samaa miestään. Siinä on sitä jotain. Se on miehuutta saada kokea sellaista.

Tämä on sitä vihreämmän etsimistä aidan toiselta puolelta. Silloin, kun sai 14 vuoden jälkeen toista, niin olihan siinä oma tunnelmansa.

Samanlaista se lopulta on sitten kuitenkin ja se pitäisi ymmärtää.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Oman koulutuksenikin pohjalta oma naisfilosofiani on kehkeytynyt seuraavanalaiseksi:
- Jos pitkään parisuhteessa ollutta miestä ei yhtään vieraat naiset kiinnosta (seksuaalisesti), hän valehtelee tai on sairas. Seksi vieraan naisen kanssa ei kuitenkaan ole sen arvoista, että pilaisi omat perhekuvionsa.
- Jokaisen naisen kanssa tulee arki vastaan, kenenkään kanssa et elä ikuista huumaa. Keskeistä onkin, minkälaista se arki on? Jos arki on puolison kanssa sujuvaa ja toimivaa, kannattaa siitä pitää kiinni. Seksiä pitää olla, koska (terve) mies vain yksinkertaisesti tarvitsee sitä. Myös romanttista puolta täytyy ylläpitää erilaisilla pienillä arjen teoilla ja lomareissuilla. Arki ei saa olla vain harmaata arkea, vaikka se olisikin sinälläään ihan jees.
- Etenkin vanhana on varmasti todella iso voimavara, jos on elännyt läpi elämän saman naisen kanssa
- (mahdolliset) lapset hyötyy, mikäli parisuhde on terve. Huonossa parisuhteessa lapsetkin kärsivät ja kyllä siinä tapauksessa on parempi erota
- Ei ole olemassa "sielunkumppania". Maailmassa on todella paljon naisia, joiden kanssa pystyisin seurustelemaan, perustamaan perheen ja elämään onnellisena loppuun asti. Kuitenkin, jos nykyinen vaimosi on jo tällainen, niin mitä järkeä lähteä vaihtamaan ja riskeeraamaan kun on vain mahdollisuus menettää?

Näitä kohtia pystyisin argumentoimaan niin evoluutio- kuin molekyylibiologian tasolla. Nämä eivät mielestäni edes oikeestaan ole edes mielipidekysymyksiä vaan faktoja.

Esimerkkinä sanottakoon, että itse olen kotoisin perheestä, jossa vanhemmat olivat huonossa suhteessa ja täten erosivat. Se oli helpotus minulle ja veljilleni. Nykyään olen ollut puolisoni kanssa kohta kuusi vuotta (huom! olemme yhä aika nuoria eli aikaisin alettu seurustelemaan) ja meillä on yksi 10kk ikäinen lapsi. Yliopistobileissä en jaksa käydä, ihan vain senkin takia että pitkältihän ne on vain miehen/naisen metsästystä. Etkoilut asia erikseen ja niissä vielä voi ollakin, mutta baarihyppelyt on täysin metsästyshommia, näin kärjistetysti. Useampikin nainen on osoittanut kiinnostusta allekirjoittanutta kohtaan tässä vuosien varrella, mutta aika kivuttomasti ne on pystynyt torjumaan välittömästi. Hyvältähän se tietty tuntee, kun huomaa että vetovoimaa vielä on. Paremmalta se kuitenkin tuntuu, kun huomaa että sitä vetovoimaa on omaan puolisoon.
 
Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmiset ihastuvat parisuhteen aikana usein muihinkin kuin puolisoonsa, mutta miksi pitää alkaa kertoa ihastukselle tunteistaan, jos ei halua salaseikkailua. Peli pitää viheltää poikki ajoissa jo omassa päässään, jos ei halua pettää puolisoaan. Ei asioihin vain ajauduta, jos ei haluta ajautua.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
@Patarouva, hyvin sanottu. Ja erittäin hyvä kysymys. Kuten aiemmin toin ilmi, en ollut tämän uuden tilanteeni suhteen itse aloitteellinen. Toki en osuuttani kiistä, kun en ole vastustellutkaan. Tämä toinen nainen kertoi käyneensä jaakobinpainia sisällään jopa jo vuosien ajan, ennenkuin minulle avautui. Jotain olin hänen ihastumisestaan ennakkoon aavistellut, mutten ollut osannut kuvitella asiasta sen enempää. Tuo kiinnostus sitten enemmän kuin imartelee ja tässä on ajan myötä kehkeytynyt itsellänikin voimakkaitakin tunteita häntä kohtaan. Sitähän tässä nimenomaan kipuilemmekin, kun on perheet&lapset, joten todellakaan kevyin perustein ei olla hyppäämässä minnekään seikkailuihin.

Anna Puuta lainatakseni, meidän täytyy keksiä säännöt rakkaudellemme.
 

Byvajet

Jäsen
Ihmiset ihastuvat parisuhteen aikana usein muihinkin kuin puolisoonsa, mutta miksi pitää alkaa kertoa ihastukselle tunteistaan, jos ei halua salaseikkailua.

Yhtä hyvin voi kysyä, miksi ihmiset syövät liikaa ja lihovat, ajautuvat alkoholismiin tai jumittuvat työttömiksi jouduttuaan passiivisuuteen.

Likikään kaikki ammattiauttajilta apua hakevat eivät ole tyhmiä. He tietävät, mitä kannattaisi tehdä, jotta elämä järjestyisi ja jotta voisi kantaa vastuunsa. Sen sijaan he eivät tiedä, miten sen pystyy tekemään. Tahtoon vetoaminen on sumutusta, koska tahtoa ei vaikuta olevan. On vain tahdon tunne, jonka ihmiset sekoittavat kykyyn hallita toimintaa ja jolla ihmiset näennäisselittävät milloin mitäkin. Jos erilaiset monimutkaiset ongelmat voisi ratkaista tahdolla, maailma olisi merkittävästi nykyistä rationaalisempi ja harmittomampi paikka.

Suurin osa meistä löytää jossain elämänsä vaiheessa itsensä tilanteesta, jossa järki ja tunteet menevät ristiin. Aikaisemmin pettämisen kiivaasti tuominnut saattaa elämänkriisissään yhtäkkiä pettää.

Parisuhdekuvioissa toimintaa ohjaavat erilaiset tarpeet. Yhteen suuntaan vetävät rutiinin ylläpitämät tuttuus ja toistuvuus, jotka ovat merkittäviä perusturvallisuuden lähteitä. Toiseen suuntaan ohjaavat (seksuaali)vietti ja jännityksen halu. Mistäpä keski-ikäinen tai keski-iän kynnyksellä oleva ihminen voi saada elämäänsä yhtä suurta huumaa ja tarkoitusta kuin polttavasta ihastuksesta? Kolmantena vaikuttaa vastuu puolisosta ja lapsista. Neljäntenä vaikuttavat eroon liittyvät käytännön asiat kuten talous.

Parisuhdeasioita koskee korostuneesti sanonta "kun merellä on hätä, maalla ollaan viisaita". Ulkopuoliset ovat niissä suuria asiantuntijoita, koska heidän ei tarvitse välittää tunteista. He katsovat tilannetta ulkoapäin tunnustamatta ihmisen irrationaalisuutta, tahdon puuttumista ja tunteiden todellisuutta ja määräävyyttä kokijalle.

Kannattaako vaihtaa?

-Joskus vaihtamalla paranee.
-Joskus vaihtamalla paranee, mutta käytännön seuraukset sekä itselle että ulkopuolisille ovat niin kielteisiä, ettei kannata vaihtaa.
-Aina vaihtamalla ei parane, koska parisuhdeammattilaistenkin mukaan erossa on usein kysymys henkilökohtaisesta kriisistä, joka pitäisi ratkaista omana kysymyksenään eikä paeta sitä uuteen ihastukseen. Uusi ihastus ei ratkaise kriisiä vaan pidentää sitä.

Seksuaalisen kiihkon ja symbioottisen yhteenkuuluvuuden nimiin on turha vannoa. Ihastuessa ne ovat huumetta, joka houkuttelee ihmisen uskomaan euforian kantavuuteen. Jokaisessa kiihkeässä ihastuksessa ihminen aluksi kuvittelee, että tämä on jotain aivan uutta, poikkeavaa ja ainutlaatuista, joka kertoo suuresta totuudesta. Vuosien kuluessa suomut kuitenkin tipahtavat silmiltä.

Tutkimusten mukaan erityisesti nuoret tuomitsevat pettämisen ankarammin kuin koskaan. Samaan aikaan nuoret kuitenkin pettävät aikaisempaa enemmän. Nykymaailma ei ohjaa ihmistä tunnustamaan irrationaalisuuttaan. Sen sijaan se opettaa ihmiset ajattelemaan, että tahtoon vetoamalla ja ihanteita vaalimalla asioita voi hallita.

@MarkoPalo lle suosittelen käytännön kysymysten pohtimista. Mitä ihastukselle periksi antaminen merkitsee itselle ja muille arjen tasolla? Millaisia ovat seuraukset kymmenen vuoden aikavälillä? Mitä takeita on siitä, että uuden matkaan lähteminen muuttaa elämän perustan onnellisemmaksi? Kannattaa käydä vaikka Vauvassa lukemassa, mitä tarkoittaa, kun perhe hajotetaan. Lasten kanssa asiat kiertyvät tavattoman mutkikkaaksi vyyhdiksi, josssa ilo ja onni eivät kukoista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Miksi se on itsetuntoa hivelevää? Kysyn tosissani!

Paljon hivelevämpää on, jos 20 vuoden suhteen jälkeen omien lasten äiti sanoo edelleen rakastavansa sitä samaa miestään. Siinä on sitä jotain. Se on miehuutta saada kokea sellaista.
Olen jälkimmäisestä täysin samaa mieltä ja siinä onnellisessa asemassa, että mulla on upea vaimo, jota rakastan ja joka minua rakastaa. Yhteisiä ja omia kiinnostuksen kohteita on paljon, arki rullaa ja seksiä riittää, lapset on saatu pidettyä täysijärkisinä ja heistä alkaa kuoriutua pikkuhiljaa fiksuja, itsenäisiä ja ajattelevia nuoria. Vaikea kuvitella, että mikään voisi olla juuri paremmin perheen osalta, kun tässä vaiheessa ei itselläkään lopulta ikää vielä pahasti ole.

Mutta omalla kohdallani ehkä juuri tästä onkin kyse - olen ollut tehokas suorittaja koko elämäni ja nyt kun talous sekä lasten ikä on helpottanut, olen herännyt siihen, että 40 pamahtaa kohta tauluun. Olen ollut yhden naisen kanssa kohta suurimman osan elämääni ja tämä yhdistettynä ikäkriisiin sai aikaan sen, että kymmenen vuotta nuoremman omaan makuuni erittäin kauniin urheilijanaisen huomio sekoitti pään ja sai ihastumaan. Onneksi, siis todellakin onneksi en missään vaiheessa avannut suutani asian suhteen suoraan, ja tästä myös osittain kiitoksia tänne palstalle, vaan jäähdytin fiilikset, tein pienen pesäeron ja pidin välit asiallisena. Myöhemmin sitten jutusteluja tuli eteen normaaleissa tilanteissa ja hyvästelytkin olivat varsin luontevat ja ainakin omalta puoleltani ilman taka-ajatuksia, halusin vain morottaa mukavan tyypin. Mutta edelleen oli ihan kiva saada the katse lopuksi, ei sitä voi kieltää.

Kai naisten huomio aina jollain tapaa hyväilee itsetuntoa, jos siihen ei ole suoranaisesti kasvanut. Itse en ole, mutta en usko sen johtuvan ulkonäöstä tai habituksesta, vaan puhtaasti kristillisestä taustastani. Tähän sitten päälle vielä todella ujo luonne nuorena, kohtalaisen kova itsekuri ja itsekriittinen luonne, niin eipä niitä naisten signaaleja edes tullut ajateltua. Nyt kun pipo on löystynyt, identiteetti vakiintunut ja ihmistuntemus muutenkin kehittynyt, huomaa, että markkinoita todellakin riittäisi tällaiselle täyspäiselle, itsestään huolta pitävälle koulutetulle miehelle, jos välttämättä haluaisi. Mutta kuten aiemmin totesin, olisi hinta aivan naurettavan korkea, ja tällä hetkellä tuntuu aika huvittavaltakin, että edes ajauduin tilanteeseen, jossa jouduin näitä miettimään.

No, pidän tätä hyvänä kokemuksena ehdottomasti näin puolen vuoden jälkeen tällä lopputulemalla. En silti halua enää vastaavaa kokea, enkä kellekään varsinkaan heikkoluontoisemmalle suosittele.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mä en tuomitse miestä lainkaan, ymmärrän oikein hyvin tilanteen. Tottahan se hivelee itsetuntoa kun reilusti omaa vaimoa nuorempi emäntä antaa huomiota ja katsoo tavalla, jolla kukaan ei ole katsonut vuosikausiin.

Mutta nyt kättä sydämelle: mitä luulet kuinka tosissaan vastapuoli on? Onko tämä hänelle jännä seikkailu, vai olisiko hän valmis eroamaan puolisostaan? Ja samat sinulle, haetko jännitystä vai oletko tosissasi? Lähtisitkö uuden naisen matkaan nyt, jos olisi 24h aikaa päättää?

Näissä kuvioissa käy helposti niin, että salarakkaat pelaavat vähän eri peliä. Toinen seikkailee ja toinen on all-in. Onko tässä kenties käynyt niin, että pieni jopa melkein viaton flirtti on lähtenyt laukalle, ja aikuista miestä viedään pahasti kun tulee sellaisia ihastumisen tunteita, joita ei edes muista olleen.

Jokainen elää vain kerran ja päättää itse mitä tekee. Mieti asiaa ja seikkaile selän takana, jos moraalisi kestää, tällöin pitää olla uuden kanssa selvät säännöt. Tai sitten eroa, jos sille tuntuu. Mutta jos olet nyt sitä mieltä, että et lähtisi 24h varoajalla uuden matkaan, niin unohda hänet ja hoida suhdettasi.

Minusta tämä on hyvä kommentti.

Tällaisessa tilanteessa pitäisi pystyä erottelemaan omista fiiliksistään se, kuinka aidosti ja oikeasti on kiinnostunut ja ihastunut ihmiseen ja kuinka paljon tunteesta on ihastumista ihastumisen (rakastumisen) tunteeseen, jota ei ole ehkä nuoruusvuosiensa jälkeen tuntenut.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Vaimo antanut useamman lapsen sinulle ja samalla käynyt usean vuoden hormoonimyllerrykset siinä samalla lävitse ja nyt jännänainen antaa vähän huomiota, niin elähtäneet rutiinit (joihin tarvitaan kaksi) tuntuu hyvältä syyltä vaihtaa uuteen suhteeseen. Mkay... Sen ymmärtäisi, jos kyseessä olisi ihan täysin toimimaton suhde, mutta nyt peiliä kannattaa tutkailla todella tarkkaan ja miettiä mitä elämältä haluaa.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Ihmiset ihastuvat parisuhteen aikana usein muihinkin kuin puolisoonsa, mutta miksi pitää alkaa kertoa ihastukselle tunteistaan, jos ei halua salaseikkailua. Peli pitää viheltää poikki ajoissa jo omassa päässään, jos ei halua pettää puolisoaan. Ei asioihin vain ajauduta, jos ei haluta ajautua.

Itse olin aikanaan rakastunut työkaveriin yli vuoden, ilman että siitä tiesi puoliso tai työkaveri. Asiat eivät ajautuneet lopulta mihinkään, mutta tilanne oli aika tuskallinen, kun sille asialle ei oikein mitään voinut. Kaikenlaista judoa voi itsensä kanssa toki harjoittaa, mutta jos mistään ei ole apua. Tilanne ratkesi sitten lopulta, eikä mitään ikävää tapahtunut kellekään, mutta tuo jätti melkoiset arvet.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minusta tämä on hyvä kommentti.

Tällaisessa tilanteessa pitäisi pystyä erottelemaan omista fiiliksistään se, kuinka aidosti ja oikeasti on kiinnostunut ja ihastunut ihmiseen ja kuinka paljon tunteesta on ihastumista ihastumisen (rakastumisen) tunteeseen, jota ei ole ehkä nuoruusvuosiensa jälkeen tuntenut.

Jälkeenpäin ajatellen yh-äidin kanssa oleminen taisi olla nimenomaan tätä. Se ei olisi ikinä voinut onnistua, mutta juurikin se tunne. Eikä ollut edes mikään kesäkissa, mutta siinä kevään korvilla alkoi, niin kai sekin vaikutti.

Ja pleijareistakin heti lauluun, niin oli aikaa muille jutuille.
 

rpeez

Jäsen
Vaimo antanut useamman lapsen sinulle ja samalla käynyt usean vuoden hormoonimyllerrykset siinä samalla lävitse ja nyt jännänainen antaa vähän huomiota, niin elähtäneet rutiinit (joihin tarvitaan kaksi) tuntuu hyvältä syyltä vaihtaa uuteen suhteeseen. Mkay... Sen ymmärtäisi, jos kyseessä olisi ihan täysin toimimaton suhde, mutta nyt peiliä kannattaa tutkailla todella tarkkaan ja miettiä mitä elämältä haluaa.
Voi noinkin ajatella, mutta tuntematta ihmistä ei kannata nostaa jalustalle sen kummemmin. Naiset ei ole näissä asioissa pekkaa pahempia, tai sanoisiko parempia. Esimerkkinä käyköön ettei ap kirjoittaja yksin ole säätämässä.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
@Patarouva, hyvin sanottu. Ja erittäin hyvä kysymys. Kuten aiemmin toin ilmi, en ollut tämän uuden tilanteeni suhteen itse aloitteellinen. Toki en osuuttani kiistä, kun en ole vastustellutkaan. Tämä toinen nainen kertoi käyneensä jaakobinpainia sisällään jopa jo vuosien ajan, ennenkuin minulle avautui. Jotain olin hänen ihastumisestaan ennakkoon aavistellut, mutten ollut osannut kuvitella asiasta sen enempää. Tuo kiinnostus sitten enemmän kuin imartelee ja tässä on ajan myötä kehkeytynyt itsellänikin voimakkaitakin tunteita häntä kohtaan. Sitähän tässä nimenomaan kipuilemmekin, kun on perheet&lapset, joten todellakaan kevyin perustein ei olla hyppäämässä minnekään seikkailuihin.

Anna Puuta lainatakseni, meidän täytyy keksiä säännöt rakkaudellemme.

No joko herra Palo on päässyt itsensä kanssa sinuiksi ja tehnyt viisaita päätöksiä?
 

Holik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Mutta nyt kättä sydämelle: mitä luulet kuinka tosissaan vastapuoli on? Onko tämä hänelle jännä seikkailu, vai olisiko hän valmis eroamaan puolisostaan? Ja samat sinulle, haetko jännitystä vai oletko tosissasi? Lähtisitkö uuden naisen matkaan nyt, jos olisi 24h aikaa päättää?

Näissä kuvioissa käy helposti niin, että salarakkaat pelaavat vähän eri peliä. Toinen seikkailee ja toinen on all-in. Onko tässä kenties käynyt niin, että pieni jopa melkein viaton flirtti on lähtenyt laukalle, ja aikuista miestä viedään pahasti kun tulee sellaisia ihastumisen tunteita, joita ei edes muista olleen.

Tämä. Itse olen ehdottomasti kaikkea @MarkoPalo n kaltaista toimintaa vastaan. Pettämistä se on henkinenkin pettäminen. Olen itse ollut todistamassa montaa samanlaista tilannetta. En omalta osaltani, mutta ystävieni touhuja seuraamalla. Suurimmassa osassa kaava on monesti ollut sama, mikäli mies on päättänyt vaihtaa vaimonsa "salarakkaaseen". On lähtökohtaisesti aivan eri hypoteettisesti ajatella, että haluaa tosissaan varatun ukkomiehen, kuin se tilanne mikä todellisuudessa siitä syntyy, mikäli eroratkaisuun päädyt. Monesti niin miehet kuin naisetkin uskaltavat pelata enemmän peliä ja tavallaan tavoitella sitä kiinnostavaa, vaikeasti saavutettavaa ukkomiestä tai varattua naista. Tilanne ja todellisuus muuttuvat aivan täysin siinä vaiheessa, kun ero on oikeasti käsillä. Ennemmin tai myöhemmin uusi rakas alkaa kyseenalaistamaan suhdetta, luottamusta tai riittävyyttään sen perusteella, että edellisen vaimon (lastensa äidinkin) on hylännyt. Tai välttämättä aina ei ole edes tähän asti päästy. On helppo ajatella olevansa kiinnostunut, tai vikitellä varattua, mutta onko tunteet tosiaan samat mikäli toinen olisikin vapaa. Ei useinkaan. Tietynlainen vaikeasti saavutettavuus ja tavallaan helppo hakea huomiota ilman sitoutumispelkoa (koska toinen varattu) monesti kostautuu sille varatulle.

Melkein omia tuttaviani seuraamalla sanon, että 9/10 vastaavista tilanteista (mikäli toinen päätynyt jättämään toisen) ei ole onnistunut. Ja vähintään yhtä suuri osa katuu toimintaansa ja itkee menetetyn vaimonsa ja oman tyhmyytensä perään.

Ohjeena siis sanoisin: Tehkää suhteesta vaimonne kanssa taas kiinnostava. Suomalaiset miehet ovat hieman all-in kansaa. Ajatellaan, että vastapainot ovat joko tasainen arki, tai sitten jokin mahtavaakin mahtavampi lomareissu. Tee vaikka vaimollesi huomenna illallinen, osta viini. katsokaa jokin hyvä elokuva ja keskustelkaa keskenään. Pienet arjen jutut joita voi toteuttaa jokainen päivä. On helppo ajatella ettei arkena ehtisi. Aina ehtii, kiire on vain asenne. Samoja kivoja asioita luultavasti toteutat salarakkaasi kanssa. Nyt aika ja fokus vaimoosi ja salarakas katselkoot uutta uhria!

Tsemppiä!
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
No joko herra Palo on päässyt itsensä kanssa sinuiksi ja tehnyt viisaita päätöksiä?

Hötkyilemättä on paras. Antaa ajan ja asioiden kulua omalla painollaan. Olen itseni kanssa sinut ja teen viisaita päätöksiä. Kiitos kysymyksestäsi ja mielenkiinnostasi.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Ohjeena siis sanoisin: Tehkää suhteesta vaimonne kanssa taas kiinnostava. Suomalaiset miehet ovat hieman all-in kansaa. Ajatellaan, että vastapainot ovat joko tasainen arki, tai sitten jokin mahtavaakin mahtavampi lomareissu. Tee vaikka vaimollesi huomenna illallinen, osta viini. katsokaa jokin hyvä elokuva ja keskustelkaa keskenään. Pienet arjen jutut joita voi toteuttaa jokainen päivä. On helppo ajatella ettei arkena ehtisi. Aina ehtii, kiire on vain asenne. Samoja kivoja asioita luultavasti toteutat salarakkaasi kanssa. Nyt aika ja fokus vaimoosi ja salarakas katselkoot uutta uhria!

Tsemppiä!

Kiitos ohjeesta ja tsemppitoivotuksista. Olen hyvin pitkälti samaa mieltä, tasainen arki pienine hemmotteluineen on parasta, mikään suhde ei ole, eikä voi olla, mitään jatkuvaa ilotulitusta. Olen vastuullinen ja teen vastuulliset ratkaisut ongelmaani.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen vastuullinen ja teen vastuulliset ratkaisut ”ongelmaani”.

Minkähän takia tuossa käytetään lainausmerkkejä. Kuvastanee sitä, että et tosiaan koe asiassa olevan mitään ongelmaa kenenkään kannalta ja on hyvä, kun on vaihtopenkkiäkin.

Ainakin, kunhan itsellä on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös