Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 846 759
  • 11 232

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
On ja ei. Ensin kannattaa selvittää termin määritelmä ja vastapuolen todellinen status. Jos joku on oikeasti lesbo, hän ei ole kiinnostunut miehistä ja sellaisen pokaaminen on täysin turhaa puuhaa. Itsellä on montakin umpilepakkoa kaveripiirissä ja ei niiltä kyllä irtoa palaakaan. Sen sijaan, minulla on kaveripiirissä myös naisia, jotka ovat esim. asuneet naisen kanssa, mutta ovat kuitenkin ns. kaikkiruokaisia ja jotka monet kuitenkin väärin määrittelevät lesboiksi. Heiltä kyllä irtoaa ja vieläpä aika kevyesti, mutta ei ne lesboja ole.
No joo. Pokaamani "lesbot" ovat olleet enemmän tai vähemmän bi kategoriaan eksyviä. Se yksi nainen oli kyllä vahvasti lesbo ja paneminen ei ollut erityistä. Kivaa se oli mutta kumpikaan ei saanut orgasmia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tietääkö joku tuosta työkkäriltä haettavasta liikkuvuusavustuksesta työhaastattelureissuja varten?

- Voiko avustusta hakea etukäteen?
- Pitääkö hakemusta varten kysyä työnantajalta jokin todiste siitä että olen käynyt työhaastattelussa? Muistaakseni ennen täytyi mutta nyt en löydä merkintää tästä.
- Kuinka paljon työkkäri siis korvaa työhaastattelumatkasta? Jossain luki että matkan kilometrimäärä kertaa 0,21. Eli kun Hesasta on Hämeenlinnaan matkaa se 96 kilometriä niin onko tuo matkan kilometrimäärä mikä otetaan korvauksessa huomioon niin 96km kertaa 0,21 vai peräti 192km (eli reissu kaksinkertaisena koska tehdäänhän se reissu molempiin suuntiin, en kuitenkaan Helsinkiin vielä ole ainakaan jäämässä) kertaa 0,21?
- Ja onko järkevää jos on vain aikaa muuten niin hyödyntää tällaiset työhaastattelureissut Helsinkiin vähän huvittelureissuinakin? Ottaa tietenkin työhaastattelu vakavavasti ja panostaa siihen mutta reissuunhan voi liittää muutakin tutustumista Helsinkiin? Sillä suunnalla kun on kerran liikenteessä?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
K

Kiekkokatsoja

Miksi eduskunnassa pitää olla niukka enemmistö hallitus, joka sitten päättää kaiken? Päättävät asioita oman mielensä, ja hallituspuolueiden kesken sovitulla tavalla asiat. Päättävät usein tyhmästi, omaa ja puolueensa etua tavoitellen.
Miksei voi olla pelkästään 201 edustajaa, ja kaikki asiat hyväksytään, jotka saavat yli puolet äänistä. Siten typeriä asioita tuskin hyväksyttäisiin.
Joo ymmärrän että päätöksenteko olisi vaikeampaa. Mutta paine saada aikaiseksi hyviä asioita, pistäisi myös enemmistön tekemään sovittelua päätöksiä. Ja kansanedustajat joutuisivat töihin, hakiessaan asioihin ratkaisuja.
 
K

Kiekkokatsoja

Kirjoitin edellisessä niiiiiiin tyhmän kysymyksen, että kukaan ei vaivautunut vastaamaan.
Uusi kysymys. Miksi Ruotsi oli niin surkea eilen? Vaikka heidän pelaajat ovat maailman kalleimmasta sarjasta, heidän pelaajien kunto/liike oli kuin sarjaporrasta alempana olevilla.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjoitin edellisessä niiiiiiin tyhmän kysymyksen, että kukaan ei vaivautunut vastaamaan.
Uusi kysymys. Miksi Ruotsi oli niin surkea eilen? Vaikka heidän pelaajat ovat maailman kalleimmasta sarjasta, heidän pelaajien kunto/liike oli kuin sarjaporrasta alempana olevilla.
Takana pitkä sarja ja semisti lomafiilis päällä. Raskasta sarjaa pelaava on tottunut säästämään energiaa missä voi ja vetämään puolivaloilla nämä ei niin tärkeät pelit kun vastustaja on selkeä altavastaaja. Flowta on vaikea kääntää kesken pelin kun huomaa, että tässähän tulee ruskeaa raitaa kalsariin. Usein saattaa olla tapana, näissä tilanteissa, myös hieman odotella, että jokumuu ratkoo pelin henkilökohtaisella taidollaan. Ruotsin coach ei tätä tajunnut, vaan peluutti joukkuetta päin ryppyreikää ja näin 3. erässä parhaalla pelaajalla oli noin 5 min peliaikaa. Paremmalla peluutuksella olisi ollut 10 ja ruotsi olisi voittanut.

Lainaisin myös ylintä jääkiekkotietäjää ja sanoisin, että 95% valmistautuminen tarkoittaa 50% suoritusta.
 

Kemppilukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Miksi eduskunnassa pitää olla niukka enemmistö hallitus, joka sitten päättää kaiken? Päättävät asioita oman mielensä, ja hallituspuolueiden kesken sovitulla tavalla asiat. Päättävät usein tyhmästi, omaa ja puolueensa etua tavoitellen.
Miksei voi olla pelkästään 201 edustajaa, ja kaikki asiat hyväksytään, jotka saavat yli puolet äänistä. Siten typeriä asioita tuskin hyväksyttäisiin.
Joo ymmärrän että päätöksenteko olisi vaikeampaa. Mutta paine saada aikaiseksi hyviä asioita, pistäisi myös enemmistön tekemään sovittelua päätöksiä. Ja kansanedustajat joutuisivat töihin, hakiessaan asioihin ratkaisuja.
Tilanne tuskin olisi kovin erilainen nykytilanteesta. Mikään puolue ei saisi itselle tärkeitä asioita läpi ilman sellaisten apua, joita asia ei kovasti kiinnosta tai ovat jopa vastaan. Syntyisi varmasti erilaisia blokkeja, joissa äänestettäisiin välillä omaa etua vastaan, jotta saataisiin sitten myöhemmässä äänestyksessä se itselle tärkeä asia läpi. Eli mikään ei käytännössä muuttuisi. Nykyinen hallitus-systeemi on käytännössä vain neljän vuoden blokki, jossa joutuu äänestämään myös omia intressejä vastaan saadakseen omia uudistuksiaan läpi. Asiat, jotka nauttivat runsasta kannatusta yli puoluerajojen menevät läpi nykysysteemillä ja menisivät läpi myös tuossa systeemissä.
 
K

Kiekkokatsoja

Onko kellään samaa tilannetta kuin mulla usein.
Tekisi mieli mennä kuunteemaan baarimusaa, mutta miettii että onko se kaikki sen arvoista? Menee rahat, jää väsy olo, tai jopa epätasapaino olo.
Tai sit meniskö johonkin isompaan musajuttuun. Oli kesä tai talvi. Maksaisi lipun lisäksi yöpymisen matkat ja juomat + syönnit..
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onko sillä itse sähköpostiosoitteella vaikutusta muuten työnhaussa? Onko merkitystä onko se vaikka vilperi84@gmail.com vai sittenkin etunimi.sukunimi@gmail.com? Ja mihin saisin sähköpostitilin jossa osoite on tuo jälkimmäisen kaltainen? Ainakin Gmailissa tuollainen osoite oli jo varattu.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Onko sillä itse sähköpostiosoitteella vaikutusta muuten työnhaussa? Onko merkitystä onko se vaikka vilperi84@gmail.com vai sittenkin etunimi.sukunimi@gmail.com? Ja mihin saisin sähköpostitilin jossa osoite on tuo jälkimmäisen kaltainen? Ainakin Gmailissa tuollainen osoite oli jo varattu.
Kyllä sillä voi olla vähän merkitystä. Varsinkin, jos se sähköposti on oikeasti ihan hölmö tai vitsityylinen. Ehkä esimerkki vilperi84@jotain olisi vielä ok:n rajoissa. Riippuu toki myös firmasta, mihin hakee ja harvaan tuo mikään kynnyskysymys lie.

Saman nimisiä ihmisiä kun on paljon, niin oman etunimi.sukunimi-tyyppisen Gmail-osoitteen saaminen voi olla hankalaa, mutta onhan noita ilmaissähköposteja muitakin. Tai siis maksuttomia, Googlen keräämiä tietoja voinee pitää maksuna Googlen palveluissa. En nyt itse edes osaa sanoa, mitä muita on. Yahoon Ymail? Ja varmasti paljon muita. Ja voithan kokeilla gmailia tyyliin etunimi.x.sukunimi. X:n paikalle toisen nimen 1. kirjain. Tai sukunimi.etunimi.

Eikös sulle tullut nettiyhteydet jostain? Ko. palveluntarjoajalta saatavilla sähköpostitili?
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Monikohan on tänään "sairaslomalla"?
Itse en ole..

Ketä jäi sairaslomalle kipeän kyynerpään takia?

Itse aiheeseen, kauankohan keltainen lehdistö jaksaa hassutella aiheesta "Marko Anttila ja henkilö X, katso huima pituusero!" ts. kuinka kauan kaiken maailman pösilöt jaksaa änkeä samaan valokuvaan Anttilan kanssa? Ihan kuin kaksimetrinen ihminen olisi jonkinlainen luonnonoikku nykypäivänä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko sillä itse sähköpostiosoitteella vaikutusta muuten työnhaussa? Onko merkitystä onko se vaikka vilperi84@gmail.com vai sittenkin etunimi.sukunimi@gmail.com? Ja mihin saisin sähköpostitilin jossa osoite on tuo jälkimmäisen kaltainen? Ainakin Gmailissa tuollainen osoite oli jo varattu.

Olen vasta rekryurani alussa, mutta voin kertoa, että sillä on aivan todella paljon merkitystä. Olen päässyt lukemaan vasta muutamia hakemuksia, mutta tuollaisiin asioihin kiinnittää ensimmäisenä huomiota.

Sitä en välttämättä osaa sanoa ratkaiseeko se lopulta, kun en lopullista päätöstä tee, mutta eihän se hyvältä näytä ja tuollainen jää mieleen, jos vaikka kahdesta pitää valita jatkoon.

Toinen asia mitä kannattaa miettiä on se, että monelta viestin lähettää. Se ei näytä kovin hyvältä, jos viesti on tullut klo 2.46, vaikka olisi absolutisti. Sitä miettii miksi tuo ei ole nukkumassa, joku syyhän siihen on.

En saa koskaan tietää onko urani niin menestykäs kuin se on, koska aikoinaan sain Gmailista etunimi.sukunimi, vaikka nimeni ei aivan mahdottoman harvinainen ole. Facebookistakin löytyy joitain täyskaimoja ja ne varmaan kiroaa, kun joku vei kannun nenän edestä.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Kaveri sillointällöin rähjää jollekuille uunoille, jotka ilmoittaa hänen sähköpostinsa rekisteröityessään johonkin ilmaispalveluun (esim. lentokentän wifiin). Vaikka sitä luulee keksivänsä jonkun helpon sähköpostiosoitteen tähän tarkoitukseen, tuo ao. osoite saattaa jo olla jonkun käytössä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä sillä voi olla vähän merkitystä. Varsinkin, jos se sähköposti on oikeasti ihan hölmö tai vitsityylinen. Ehkä esimerkki vilperi84@jotain olisi vielä ok:n rajoissa. Riippuu toki myös firmasta, mihin hakee ja harvaan tuo mikään kynnyskysymys lie.

Olen vasta rekryurani alussa, mutta voin kertoa, että sillä on aivan todella paljon merkitystä. Olen päässyt lukemaan vasta muutamia hakemuksia, mutta tuollaisiin asioihin kiinnittää ensimmäisenä huomiota.

Ok, kiitos vastauksista. Nykyään lähettelenkin työhakemuksiani sähköpostilla etunimi.sukunimi84@gmail.com. Kun niin siinä kävi että etunimeni.sukunimeni@gmail.com oli jo varattu. Mutta ei varmaan hassumpi tuo nyt sunnuntaina käyttöön ottamanikaan sähköpostiosoite, vaikka siinä nyt joutuu olemaankin tuo syntymävuoteni numero 84 mukana.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä ainetta ovat viralliset lottopallot? Kumia? Muovia? Samaa mitä ovat pallomeressä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös