PlayStation 4

  • 408 095
  • 1 467

Buster

Jäsen
Kyllähän tuo Playstation Now pitää jossain kohtaa testata ja varmasti hankkiakin. Toki PS3:lla tuli suurinpiirtein jo ostettua kaikki pelit, mitä halusikin pelata ja vaikka jostain Fallout New Vegasista ja vastaavista on todella hienoja muistoja, niin näinköhän löytyisi kiinnostusta pistää sitä lähes sataa tuntia menemään peliin uudelleen. Jos aloittaisi, niin varmaankin jäisi kesken, tai veisi todella kauan ja etenisi katkonaisesti. Mutta onhan noissa kolmosenkin peleissä varmasti nimikkeitä, jotka tavallaan kiinnostaa, mutta joita ei koskaan olisi tullut ostettua ja sehän tuossa vähän onkin myös ideana. Helppo tapa löytää jotain uutta, eikä pelkästään velloa vanhassa tutussa ja turvallisessa.

Nyt kun listaa katsoi, niin PS2-nimikkeitä sitä melkein itse kaipailisi enemmän ja miksei joitain ykkösenkin pelejä. Niistä on kulunut jo sen verran aikaa, että niistä sitä pelaisi mielellään niin uusia kuin vanhojakin tuttavuuksia. Mutta varmaan olen vähemmistössä, sillä onhan ne väistämättä vähän karuja pelejä kun HD-sukupolveen peilaa.

Saa nähdä millaiseksi tuo PS4-nimikkeiden hamuamismalli muodostuu, eli kuinka monta vuotta vanha pelin pitää olla, että sen voisi odottaa tuonne päätyvän. Ja tartteeko joiltain julkaisijoilta sitä odottaa ollenkaan. Kunhan joskus ensin saisi tämän pelien backlogin siihen malliin, että olisi järkeä tälläinen ajantappaja-palvelu ostella.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Parin päivän kokeilun perusteella itse olen ainakin positiivisesti yllättynyt Now:ista, teknisellä tasolla. Ennakkoon mietitytti oma nettiyhteys (kaapeli, kerta parempaa tähän kämppään ei saa - kaista alaspäin on aivan riittävä mutta ylöspäin ihan naurettava + pingit vaihtelee todella paljon), mutta ihan hyvin tuo tuntuu pyörivän. Toki pikkuisen input lagia tulee väkisinkin mukaan, joten en mitään tappelupeliä tai muuta jossa vaaditaan hirveästi refleksejä pelaisi tuota kautta, mutta jos ei tartte reagoida kaikkeen millisekunneissa niin miksei.

En silti jatka kokeilukauden jälkeen - hinta on vähän suolainen vielä, varsinkin kun välillä ei ole aikaa/energiaa hirveästi pelailla. Jos tuo paketoitaisiin jotenkin PS+:n kanssa yhteen (vaikkapa että kympin kuussa molemmat, jos ostaa vuoden kerrallaan) niin harkitsisin vakavasti.

(Ja tajuan kyllä että Now 100€:llä vuodeksi ja PS+ 60€:llä on jo aika lähellä tuota haluamaani hintaa. Mutta ainakin itsellä kynnys tilata kahta eri palvelua erikseen on isompi, vaikka hinta olisikin melkolailla sama.)
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
En ole tuota Now:ta saanut toimimaan kertaakaan. Olen rdr ykköstä kokeillut pelata muutaman kerran, mutta joka kerta herjaa ettei yhteys riitä pelaamiseen. Yhteys on siis 100/10 kuitu.
 

Holik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Hei! Olisitteko pikaisesti osanneet neuvoa onko satunnaisen pelaajan kannattavaa ostaa 500 vai 1T kokoinen konsoli? Riittääkö tuo pienenpimuistinen konsoli hyvin?
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Hei! Olisitteko pikaisesti osanneet neuvoa onko satunnaisen pelaajan kannattavaa ostaa 500 vai 1T kokoinen konsoli? Riittääkö tuo pienenpimuistinen konsoli hyvin?
Riippuu todella paljon kuinka monta eripeliä on samaan aikaan käytössä. Riippuen pelien koosta, niin minulla about 10 peliä mahtuu 500:ssa samaan aikaan. Tietysti itseäni ei haittaa poistaa pelidataa peleistä mitä en ole pelannut pitkään aikaan. Suosittelen silti 1T.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Komppaan edellistä! Huolimatta siitä, että itselläni on tilaa tuo 1T, niin välillä tuntuu olevan tila vähissä. Riippuu myös täysin mitä pelejä pelaa - jotkut pelit saattavat viedä lopulta sen 100-120 gigaa, eli suoraan vaan ostaa 1T:n konsoli.

Toki jos pelaa paria peliä kerrallaan ja poistaa aina jälkeenpäin, niin sitten varmasti myös 500 riittää. Tosin hintaero lienee muutaman kympin, ja 1T:n ostamalla saa yleensä kylkeen jonku pelin.
 

Holik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Riippuu todella paljon kuinka monta eripeliä on samaan aikaan käytössä. Riippuen pelien koosta, niin minulla about 10 peliä mahtuu 500:ssa samaan aikaan. Tietysti itseäni ei haittaa poistaa pelidataa peleistä mitä en ole pelannut pitkään aikaan. Suosittelen silti 1T.
Komppaan edellistä! Huolimatta siitä, että itselläni on tilaa tuo 1T, niin välillä tuntuu olevan tila vähissä. Riippuu myös täysin mitä pelejä pelaa - jotkut pelit saattavat viedä lopulta sen 100-120 gigaa, eli suoraan vaan ostaa 1T:n konsoli.

Toki jos pelaa paria peliä kerrallaan ja poistaa aina jälkeenpäin, niin sitten varmasti myös 500 riittää. Tosin hintaero lienee muutaman kympin, ja 1T:n ostamalla saa yleensä kylkeen jonku pelin.

Iso kiitos teille. Tämän perusteella tuli ostopäätös päivällä tehtyä. Täältä tuli nopeammin vastaus mitä Powerissa sai odottaa asiakaspalvelijan vapautumista. Loistavaa Jatkoaika!
 

MainMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ylläolevaan liittyen, uudemmilla firmiksillä PS4 tukee myös ulkoista USB 3.0 -kovalevyä. Eli pelejä voi tallettaa ja pelata myös ulkoiselta kovalevyltä.
PlayStation Support

Itselläni ei ole ollut ongelmia ulkoiselta kovalevyltä pelattaessa. Kaikkein raskaimmat pelit laittaisin silti ehkä sisäiselle kovalevylle.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Ylläolevaan liittyen, uudemmilla firmiksillä PS4 tukee myös ulkoista USB 3.0 -kovalevyä. Eli pelejä voi tallettaa ja pelata myös ulkoiselta kovalevyltä.
PlayStation Support

Itselläni ei ole ollut ongelmia ulkoiselta kovalevyltä pelattaessa. Kaikkein raskaimmat pelit laittaisin silti ehkä sisäiselle kovalevylle.

Käykö tähän käytännössä mikä vaan, esim. 500gb/1t usb 3:lla varustettu kovo?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jos olen asentanut AC Odysseyn levyllä A ja pelannut vaikkapa 20 tuntia, voinko kävellä GameStopiin ja ostaa saman pelin lätyllä B ja jatkaa siitä mihin olen jäänyt.
Kyllä, jos on sama versio pelistä. Jos vanha ja uusi on molemmat Suomesta ostettuja, luultavasti onnistuu.

Jos haluat varmistaa ja jos vanha levy (ja kansi) on vielä tallella, kannen selkämyksen alareunassa on CUSA-alkuinen koodi, joka kertoo version. Jos CUSA:n jälkeen tuleva numerosarja täsmää, peli on tasan sama versio ja vanha tallennus toimii.

EDIT: Muistelin että tätä on ennenkin kyselty, ja tällainen tarkennuskin löytyi:
Jos levyä/kansia ei enää löydy, tallennustiedoston voi kopioida USB-tikulle ja sitten kurkata minkä nimiseen hakemistoon PS4 tiedoston lykkäsi (mallia PS4\SAVEDATA\14ca82863eb5a141\CUSAXXXXX).
 
Viimeksi muokattu:

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Tätäkin varmaan kyselty mutta:

Kuinka voin pelata kaverin kanssa samalta konsolilta ilman maksullista toista psn jäsenyyttä? Joskus pelailtiin split-screeninä CoD:in blackoutia, piti silloin tehdä uusi psn tunnus, jossa siis ilmaiseksi sitä psn aikaa tulee. Vierailijana jos pelaa niin ei onnistu missään pelissä. Eli onnistuuko pelaaminen jaetulta ruudulta minun käyttäjätunnuksen alta molemmilla?

Useampi kaveri siis ei omista mitään playstationiin liittyvää. Rocket league olis kans yksi mitä olisi hauska pelailla samalta sohvalta.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tätäkin varmaan kyselty mutta:

Kuinka voin pelata kaverin kanssa samalta konsolilta ilman maksullista toista psn jäsenyyttä? Joskus pelailtiin split-screeninä CoD:in blackoutia, piti silloin tehdä uusi psn tunnus, jossa siis ilmaiseksi sitä psn aikaa tulee. Vierailijana jos pelaa niin ei onnistu missään pelissä. Eli onnistuuko pelaaminen jaetulta ruudulta minun käyttäjätunnuksen alta molemmilla?

Useampi kaveri siis ei omista mitään playstationiin liittyvää. Rocket league olis kans yksi mitä olisi hauska pelailla samalta sohvalta.
Jos tarkoitat psn-jäsenyydellä maksullista PS Plussaa, pitäisi kyllä riittää että se yhdeltä pelaajalta löytyy. Mutta voi olla että muut pelaajat tarvitsevat (ilmaisen) PSN-tunnuksen, jos vierailijana pelaaminen ei onnistu.

Ja onhan konsoli asetettu oman PSN-tunnuksesi (jolla oletettavasti on PS Plus?) primäärikonsoliksi? Jos et ole varma, mene kohtaan Settings -> Account Management -> Activate as Your Primary PS4 -> Activate. Suomeksi varmaan tiliasetukset -> aktivoi ensisijaiseksi PS4:ksi tms.
 
Viimeksi muokattu:

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Jos tarkoitat psn-jäsenyydellä maksullista PS Plussaa, pitäisi kyllä riittää että se yhdeltä pelaajalta löytyy. Mutta voi olla että muut pelaajat tarvitsevat (ilmaisen) PSN-tunnuksen, jos vierailijana pelaaminen ei onnistu.

Ja onhan konsoli asetettu oman PSN-tunnuksesi (jolla oletettavasti on PS Plus?) primäärikonsoliksi? Jos et ole varma, mene kohtaan Settings -> Account Management -> Activate as Your Primary PS4 -> Activate. Suomeksi varmaan tiliasetukset -> aktivoi ensisijaiseksi PS4:ksi tms.


Täytyypä tarkistella, kiitokset vinkistä!
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Millähän logiikalla toi Spotify toimii? Soittolistat kyllä näkyy ilman ongelmia. Sitten kun menen johonkin soittolistaan, biisit on aina samassa järjestyksessä.
Niitä ei saa järjestettyä mitenkään muuten, esim. bändin mukaan toisin kuin vaikkapa kännyappissa tai tietokoneella.
Ja silloin kun laitan shufflen päälle, biisit järjestyy joka kerta samalla tapaa.
Teenkö jotain väärin, vai onko tähän joku kikka. Kaikki ohjaimen nappulat koitettu läpi.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Teenkö jotain väärin, vai onko tähän joku kikka.
Itse PS4:n sovelluksesta en osaa sanoa, kerta sitä ei tule juuri käytettyä, mutta jos kännykkäsi on samassa wifissä/lähiverkossa kuin luuri, niin avaa Spotify puhelimesta. Kun alat soittaa jotain, pitäisi näkyä "devices available", valitse listalta pleikkari. Paljon kätevämpää ohjata tuota kautta, varsinkin jos pelaa samalla jotain.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Itse PS4:n sovelluksesta en osaa sanoa, kerta sitä ei tule juuri käytettyä, mutta jos kännykkäsi on samassa wifissä/lähiverkossa kuin luuri, niin avaa Spotify puhelimesta. Kun alat soittaa jotain, pitäisi näkyä "devices available", valitse listalta pleikkari. Paljon kätevämpää ohjata tuota kautta, varsinkin jos pelaa samalla jotain.

Joo hoksasinkin tämän saman. Kiitos joka tapauksessa.
 

Yakuza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hokki, IPK
Olisi sellainen pieni pulma, että saako noita PS 3 trophy tietoja pois, että näkyisi vaan PS4 trophyt? Jonkun olen kuullut joskus väittävän että ne saisi, mutta itse en ainakaan keksi että millä tavalla.
 

A Siente

Jäsen
Olisi sellainen pieni pulma, että saako noita PS 3 trophy tietoja pois, että näkyisi vaan PS4 trophyt? Jonkun olen kuullut joskus väittävän että ne saisi, mutta itse en ainakaan keksi että millä tavalla.

Avaa trophy valikko --> mene sen pelin kohdalle jonka haluat poistaa --> paina options --> valitse poista

Tuo tosin toimii vain niissä missä sulla on 0%. Käsittääkseni kaikki PS3 trophyt saa pois vain tekemällä uuden käyttäjän.
 

A Siente

Jäsen
Tämän kuun plus peleistä suosittelen What Remains of Edith Finch. Oli yllättävän mukava kokemus. Reilun parin tunnin tarinapeli, jossa ei sinällään kauheasti pelattavaa. Ei kuitenkaan ole mikään puhdas kävelysimulaattori, vaan siinä on vähän enemmän.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Pitkään olen miettinyt, että kannattaako PS4 Pro:ta hankkia ja onko päivittämisen arvoinen. Tänään kuitenkin päätin mennä Gamestoppiin vaihtamaan vanhan PS4 konsolini uuteen Pro-versioon. 4K telkkarin hankin viime syksynä, joten varmaan siitä sitten pitää ottaa kaikki irti.
Gamestopissa olevan kampanjan ansiosta sain konsolin hintaan 130€ ja päälle Days gone peli, josta en tosin hirveästi innostu, enkä tiedä tulenko pelaamaankaan. Täyteen hintaan en konsolia olisi missään nimessä ostanut ja toisaalta saihan tässä uuden ohjaimenkin päälle. PS5:sta ei ole mitään hoppua itsellä hankkia, vaan ostan konsolin vasta kun sille on saatavana F1, NHL tai GTA peli.
Kohta pääsee katsomaan, että miltä se F1 2019 ja Crash Nitro Fuel näyttää uudella raudalla.
 
Viimeksi muokattu:

Spin

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Kysytään tätä kautta vähän rattiohjaimista. Tällä hetkellä pelaan F1 2019 ja pitäisi hommata ratti/poljin yhdistelmä. Mikä olisi tähän käyttöön hyvä setti? Hinta maksimissaan 250e
 

Vislami

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Kysytään tätä kautta vähän rattiohjaimista. Tällä hetkellä pelaan F1 2019 ja pitäisi hommata ratti/poljin yhdistelmä. Mikä olisi tähän käyttöön hyvä setti? Hinta maksimissaan 250e

Osta G29 käytettynä. Pitäis pelittää vielä hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös