HPK:n taloudellinen tilanne

  • 426 645
  • 1 558

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Eikö täällä jossain vaiheessa puhuttu että budjettia nostetaan vähitellen vuosittain?

Ehkä tulevan kauden osalta nousuksi katsottiin vielä riittävän se, että siellä ei ole enää neljäsosa pelaajabudjetista kiinni Viitaluoman, Lahden ja Porselandin (+Brejcakin) sopimuksissa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ehkä tulevan kauden osalta nousuksi katsottiin vielä riittävän se, että siellä ei ole enää neljäsosa pelaajabudjetista kiinni Viitaluoman, Lahden ja Porselandin (+Brejcakin) sopimuksissa.
Ei ne tulevat LED-näytötkään ilmasia ole. Lisäksi tulossa remppaa klubille, lisätty 50 000- 70 000€ jääaikaa, palkattu junnuhin valmentajia. Sitä rahaa on käytetty jatkuvuuteen. Tai näin Antti puheli ja minusta se puhui juuri niitä asioita mitkä osuu ja uppoaa minuun. Väärin varmaan tehty, mutta se johtaminen ei ole yhden vuoden juttu vaan tähtäin on tulevaisuudessa ja jatkumossa. Aivan oikeita asioita siellä tehdään niillä rahoilla mitä on käytettävissä. Ei ole tarvinnut näitä varten vähentää pelaajabudjettia ja silti on saatu aikaan investointeja ja jatkumoa. Iso peukku sinne taustoille!
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Joo varmasti on kaikkea investointia, Toivolan peruna Hiaceen uudet kumit ja Toivaselle hiusten siirto. Mä ymmärrän myös tuon maalivahtiosaston, se on hyvin Kerhomainen eli toisin sanoen "kun halvalla sain". Mutta sitä en ymmärrä että onko nyt juuri tällä hetkellä otollinen ja oikea hetki säästää maalivahtiosastosta. Muu rosteri on ihan jees näköinen, mutta alta viikko kun maalivahti ratkaisi mestaruuden, niin tuollainen säästömolarit sitten julkaistaan. Joulusta asti talous hakannut vihreetä ja mestaruus tuotteet viedään käsistä. Mutta maalivahtiosasto on täysin vyön kiristys osastoa.

Toki Voutilainen voi nyt näyttää olevansa pirun kova molari ja saa minut näyttää idiootilta, mutta se olisi vain hyvä jos meikä saa lyödä aasinhatun päähän tässä tapauksessa, mulla riittää hyllytilaa. Mutta sitten se on eri asia jos Toivola sun muut joutuu kaivelemaan aasinhattua, se olisi vakavempi juttu.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mitä sä nyt uhriudut, ei kai kukaan ole mitään yhden vuoden juttua halunnut vaan ihan tätä mitä sinäkin sanot. Painotuseroja voi olla.
Mun tarvitse mitään uhriutua, kun en mä mistään rahoista päätä. Siellä on ihan muut miehet päättämässä ja minä jaan heidän näkemykset. Heidän valinnat ei kaikille kelpaa ja minä toin ilmi sen että minulta saavat täyden tuen. Se että käännät tätä minuun kohdistuvaksi on toki ihan kiva, mutta nimeni ei ole Antti, eikä Louhen Jyrki.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pitänee muistaa myös, että Kunyk tai Tikka tuskin olivat hankintoja sieltä kaikista halvimmasta päästä. Eiköhän Luceniuksen option lunastukseen myös sisälly hieman palkantarkastusta ja tuskin Friman, Lada tai Nikkiläkään ainakaan halvempia kavereita ole kuin viime kaudella.

Maltti on valttia, nyt ei saa vauhtisokeus iskeä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kuten täälläkin on puhuttu, luonnollinen poistuma tuo sen budjetin lisäyksen ja uskon, että reagoidaan ajoissa jo tarve siihen tulee.

Olen erittäin tyytyväinen, ettei millään mottipäisillä houkutella Schiraa tai vastaavaa, vaikka aivan huikea pakki onkin.

Jatkumo on se mitä tarvitaan ja sillä menestys tehdään. Lisäksi se vaatii joka vuosi näitä larmeja ja innaloita, jos oikeasti halutaan olla se top6 joukkue enemmän kuin pari kautta.

Hyvään suuntaan ollaan menossa. Hankinnoille peukkua. Tikka voi vielä mennä vaikka NHL:n.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Ja pitää muistaa CHL, tietyllä tapaa mestaruuden kirous. Lennellä nyt pitkin eurooppaa jonkun hikisen harjoitusturnauksen takia. Toki jos siellä pärjää, voi se jotain tuoda takaisinkin, mutta lähtökohtaisesti pitää varautua siihen, että se leikki menee pakkaselle.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Olen erittäin tyytyväinen, ettei millään mottipäisillä houkutella Schiraa tai vastaavaa, vaikka aivan huikea pakki onkin.
Jos jotain vielä hankitaan, ilman muuta mieluummin se "Engren" kuin vastaavan hintaluokan pakki. Ja mieluummin ennen elokuuta kuin paniikissa loka-marraskuussa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Mun tarvitse mitään uhriutua, kun en mä mistään rahoista päätä. Siellä on ihan muut miehet päättämässä ja minä jaan heidän näkemykset. Heidän valinnat ei kaikille kelpaa ja minä toin ilmi sen että minulta saavat täyden tuen. Se että käännät tätä minuun kohdistuvaksi on toki ihan kiva, mutta nimeni ei ole Antti, eikä Louhen Jyrki.
Joopajoo, et uhriudu, mutta lyöt sanoja muiden suihin aika vahvasti. Kerta se on ensimmäinen ja toinenkin, kun päättäjien toimet kelpaavat, heh. Enkä mitään käännä mihinkään, minä olen tässä asiassa oikeastaan ihan sinun ja päättäjien kannalla.

Eikä tämä ns. tässä vielä ole, se on varma.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin siis kannattaa nyt muistaa että ne kaikki elofestit yms. niin maksaa rahaa ennenkuin ne voi tuoda sitä, jos edes tuo sitä. Pitäisi olla eka jotain mistä ottaa. Siellä on ollut melkoiset velat niskassa ja nyt vihdoin on päätä pinnalla. Sitten kun on rahaa, niin sillä voi yrittää tehdä lisää rahaa, tai vähentää kustannuksia esim. että ostetaan asuntoja ja ei vain vuokrata niitä. Täällä pisti sellaisen valomainostaulun yksi urheiluseura pystyyn, siis ulos ja se makso vuodessa itsensä kolminkertaisesti takaisin. Samaahan Kärpät tekee pohjoisessa. En tiedä kuinka paljon noita nykyisin on Hämeenlinnassa, mutta täällä alkaa olemaan melkein joka kulmalla.
Joopajoo, et uhriudu, mutta lyöt sanoja muiden suihin aika vahvasti. Kerta se on ensimmäinen ja toinenkin, kun päättäjien toimet kelpaavat, heh. Enkä mitään käännä mihinkään, minä olen tässä asiassa oikeastaan ihan sinun ja päättäjien kannalla.

Eikä tämä ns. tässä vielä ole, se on varma.
En tiedä mitä sanoja olen lyönyt muiden suuhun. Sovitaan että olen jos se saa sinut onnelliseksi. En viitsisi just mestaruuden jälkeen alkaa mitään typeriä Kerho kinoja kun samaa joukkuetta me kannatetaan. Hieno kevät takana ja kesä edessä, nautitaan siitä yhdessä! Ja lupaan tulla tarjoamaan kaljan jos pääsen millään kanssasi samaan peliin tulevaisuudessa.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Kärpät ilmeisesti työntänyt noita valomainoksia enemmänkin teiden varsille. Iisalmessakin asti mainostetaan omassa taulussa Kärppien pelejä vaikka on aika puhdasta KalPan aluetta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kärpät ilmeisesti työntänyt noita valomainoksia enemmänkin teiden varsille. Iisalmessakin asti mainostetaan omassa taulussa Kärppien pelejä vaikka on aika puhdasta KalPan aluetta.
Niillä tehdään ihan oikeasti hyvin rahaa. Toki tylsä sanoa se näin julkisesti kun joku fiksu voi olla hollilla. Mutta tiedän luvut tarkkaan ja suhteessa panostuksiin, niin aivan jäätävän hyvät tuotot.

Edit. korjataan että niillä voi tehdä hyvin tuottoja. Jonkun nekin mainokset pitää myydä ja ne järjestelmät ei ilmaiseksi pyöri. Se vaatii sitä myyntiä ja markkinointia. Kun ne on, niin ne on melkoinen voimavara ja samalla voi omia pelejä ja juttuja mainostaa ilmaiseksi. En sano että Kerhon juttu, vain yksi esimerkki.
 
Viimeksi muokattu:

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko kellään minkäänlaista käsitystä, että millaiseksi HPK:n tilikauden tulos on muodostumassa kaudelta 2018-19? Kiinnostavaa nähdä, että miten tuo pitkälle kevääseen pelaaminen vaikutti tulokseen taloudessa, kuvittelisin ainakin että positiivisesti. 2017-18 tilikaudella taisi tulla tappiota vajaa 170 000 €, että siihen nähden luulisi tuloksen ainakin parantuneen reilusti, vähintään positiiviseksi, vaikka UTJ kulut tuohon päälle tulleetkin. Nyt, kun mestaruus on voitettu jo taas pitkästä aikaa, niin sanoisin, että ykkösprioriteetti olisi tehdä taloudessa positiivinen tulos nyt alkavalla kaudellakin. Siksi suhtaudun ainakin itse nihkeästi hirveän monen, tai oikeastaan yhdenkään, ylimääräisen pelaajan hankkimiseen esim. CHL:n takia. Tarvittavat palikat pitää tietty hankkia, mutta sellaisten rotaatiopelaajien hankkimista en kannata, joita joudutaan sitten myymään muualle, esim. Mestikseen, kesken kauden, kun ei ole peliaikaa tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tarjoaa mahdollisuuden tehdä täsmähankinnan ja hintalapuista riippuen ehkä toisenkin. Tai sitten sijoitetaan yleiseen toimintaan.
Niin tässä tullaan jälleen siihen mistä tämä karkkiraha juttu lähti. Tee se täsmähankinta ja vuosien kasvatuksen tuotokset palo tuhkana tuuleen, lämmittää kuin kuseminen housuun pakkasella. Vuosia teet töitä että saat palkata pari jätkää ja rahat katos, mitään ei jäänyt käteen, eikä joukkue edes vahvistunut merkittävästi. Meno olisi kuin Suomen hallituksen touhut valtionfirmojen kanssa. Myydään pois että paikataan talousvajetta, ei että investoitaisiin sellaiseen mistä saisi vielä enemmän rahaa. Ei niin mitään järkeä.

Vaikka koko miljoona laitettaisiin kerralla sinne pelaajabudjettiin, niin se ei silti nousisi kuin noin 30% ja silti oltaisiin parhaita takamatkalla melkein se miljoona. Iso raha, mutta ei pelaajabudjettiin suhteutettuna sellainen että edes kannattaisi harkita sinne käyttävänsä kun merkittävää muutosta ei saisi aikaan ja sitten sitä rahaa ei enää olisi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jatkan nyt sen verran vielä, että sitten jos sitä miljoonaa vaikka sijoitetaan niihin leditauluihin, siis sen sijaan että aiemmin käveltiin hattu kourassa hakemaan lainaa ja sai jos sai. Jos niillä ledeillä saadaan vaikka nostettua tuottoja 50 000€ ja sijoitetaan se pelaajabudjettiin, niin se on taas suorastaan nerokasta toimintaa.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Tarjoaa mahdollisuuden tehdä täsmähankinnan ja hintalapuista riippuen ehkä toisenkin. Tai sitten sijoitetaan yleiseen toimintaan.
Eikös sinne ollu ne uudet ledit tulossa ym uudistuksia? Ennemmin makselisi noita pois.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kannatan kaikkien ajatusta maltillisesta ja kakkua kasvattavasta käytöstä NHL-korvauksien suhteen.
Jatkan nyt sen verran vielä, että sitten jos sitä miljoonaa vaikka sijoitetaan niihin leditauluihin, siis sen sijaan että aiemmin käveltiin hattu kourassa hakemaan lainaa ja sai jos sai. Jos niillä ledeillä saadaan vaikka nostettua tuottoja 50 000€ ja sijoitetaan se pelaajabudjettiin, niin se on taas suorastaan nerokasta toimintaa.
Taloustieteen termit ei ole vahvin osa-alueeni, mutta jos ei ajatella korkoa tai inflaatiota, niin eikös aika pieni ole tuo tuotto mikä saataisiin. Miljoonalla ledejä ja 20 vuodessa saataisiin lisää yhteensä miljoonalla panostettua joukkueeseen niillä tuotoilla, jos tuo vakio 50k€/vuosi. Sitten ne on jo sököt, tai jo paljon aiemmin mennyttä tekniikkaa. Ei vakuuta nerokkuudellaan täysin. No, ledit toki kyllä toki varmaan tarvitaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös