Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 309 202
  • 66 755
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Eurooppa-neuvoston puheenjohtajan Donald Tuskin nimi äännetään about donalt tusk, ei donalt task kuten useat Ylenkin toimittajat, nuo varsin ylimieliset tietäjätoimittajat tekevät.
Linkki jollekin Forvo-sivustolle, vaikuttaisi olevan luotettava Donald Tusk ääntäminen: Kuinka äännetään sana Donald Tusk kielellä puola
Sinällään myös kummallista, että puolalaisen nimessä ei ole yhtään w-, c-, z- tai y-kirjainta. Tai niitä kaikkia vuorotellen sekaisin.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Sinällään myös kummallista, että puolalaisen nimessä ei ole yhtään w-, c-, z- tai y-kirjainta. Tai niitä kaikkia vuorotellen sekaisin.

Juu, niinpä. En osaa sanoa, onko sillä merkitystä, että Donald T on juuriltaan kasubi: Kašubit – Wikipedia
Mutta näyttää tuo puolan kieli tosiaan jännältä. Ja kun en ole slaavilaisiin kieliin perehtynyt, niin kuulostaakin siltä.
Minä olin aikoinaan Puolan Radion kuuntelijakerhon jäsen, en oikeastaan tajua miksi mutta puhuivat silloin suomea.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Cape Fear pyörii Friillä jotain tuhannetta kertaa tv-historiassa. Siis se vuoden 1991 versio. On kyllä jäätävä leffa ja nimenomaan positiivisessa mielessä. Robert De Niro vetää aika järjettömän roolin ja vaikka leffan on nähnyt monesti niin aina tuo psykopaattisuus aiheuttaa kylmiä väreitä.

Kova leffa kyllä. Pitäisi se alkuperäinenkin varmaan joskus nähdä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Minkä elimen ympärille te yleensä kiedotte nää pizzalaatikon mukana tulevat kuminauhat. Mä en kerro.

Itse olen näista rakentanut lihaksikkaan adonisvartaloni ympärille Beastie Boys Intergalactic-robotin ulkokuoren.

Näin saadaan sekä luovuus että kierrätystarpeet tyydytettyä. Luonnollisesti kyseisessä asussa on myös huomaamatonta liikkua tavallisen rahvaan seurassa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Maltti on aina valttia, vaikka innoissaan olisikin. Mutta joillekin voi kenties olla turhan vaikea hallita himojaan. Itse kykenen moiseen, enkä olekaan onneksi ollut vielä putkassa. Mutta eihän se nyt Johnnylle ole luultavasti juttu eikä mikään olla yhden illan tiilenpäiden ympäröimänä.
Voi veli hyvä, putkassa on tullut vietettyä lukemattomia öitä. En kyllä tykkää yhtään. Karmee askeettinen koppi jossa ei oo ees naisia. Kenkät, vyö, kaulakorut ja joskus jopa korvikset on otettu pois. Ja juu kyllä, mulla on molemmissa kuulottimissa korvikset. Kaappihomo.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kiitos kaikille jotka kaipasivat ja ennen kaikkea niille jotka eivät kaivanneet.

---

Huomasinpa kivan jutun Yle Areenasta. Pitkään olen toivonut että 2000-luvun alussa nähty draamakomedia Seitsemän tulisi sinne nähtäville ja nythän tuo sieltä löytyy. Kyseessä on siis sarja jossa taloyhtiön lottoporukka voittaa Suomen siihen astisen historian suurimman lottopotin eli hieman alle 29 miljoonaa markkaa. Sarjan avauksessa persaukinen vätys, Risto Kaskilahden näyttelemä Vesa Kari Salakari myy oman lotto-osuutensa taloyhtiöön muuttaneelle Tuomas Kolalle. Kas kummaa, juuri samana lauantaina taloyhtiö voittaa lottopotin ja tästä alkaa Salakarin lottokupongin metsästys.

Huikea sarja, pari jaksoa jo katsottu ja kaippa tuo täytyy tässä lähipäivinä tsekkailla loppuun. Roolisuoritukset ovat myös loistavia, Salakari kovimpana nimenä mutta kyllä myös esim. Vesa Vierikko vetäisee hienon roolin tärkeilevänä taloyhtiön puheenjohtaja Varma Laakkosena.
 

Nick Neim

Jäsen
Huomasinpa kivan jutun Yle Areenasta. Pitkään olen toivonut että 2000-luvun alussa nähty draamakomedia Seitsemän tulisi sinne nähtäville ja nythän tuo sieltä löytyy.
Tämä oli kova nosto, kiitos. Hatarilla muistikuvilla sarjan suhteen mennään, mutta mielellään tuon uusiksi katsoo, ja tuskin olisi ominpäin edes tuota tullut löydettyä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Valmistin tuossa itse perunasalaattia. Keitin oikein perunat ensin, sitten kuorin ja pilkoin ne ja joukkoon lisäsin suolakurkun kuutioita, omenaa kuutioituna ja sipulia. Sekä sitten tein kermaviilistä ja muutamasta eri mausteesta kastikkeen jonka sekoitin salaatin joukkoon. Siitä tuli oikein hyvän makuista ja nyt se vieläpä saa tekeytyä jääkaapissa kylmässä muutaman tunnin. Joten maku varmaan vielä paranee.

Syön tuota salaattia sitten huomenna grillatun makkaran kanssa. Meillä on täällä kuntoutuskeskuksessa huomenna grillikauden avajaiset ja grillataan tällä kertaa lähinnä makkaraa. Lisukkeena syön sitten tuota perunasalaattia.

Se olisi pääsiäinenkin nyt. Mitään kummempaa en tällä kertaa pääsiäisenä tee, tai toki seuraan urheilua toivottavasti paljon koko pääsiäisen aikana. Eritoten liigan finaaleja ja tänään alkavia korisliigan pudotuspelejä.

Ruokapuoli pääsiäisenä on ihan ok tällä kertaa. Perjantaina ja sunnuntaina syön tämän kuntoutuskeskuksen ruokalassa ruoan, tänään siellä oli uunilohta ja sunnuntaina karitsanpaistia. Ruoan hinta on noin 5,50 euroa mikä nyt ei ole kovin paljon. Kun tulisi sillekin hintaa kuitenkin melko paljon jos kotona kokkaisi jonkun juhlallisemman aterian.

Ja lauantaina sitten grillataan. Maanantain ruoasta en vielä tiedä muuta kuin että tuota perunasalaattia jää varmaan vielä maanantaiksikin. Ja sehän on melko ruokaisaa salaattia, välttämättä tarvi lisukkeeksi kuin korkeintaan sitä makkaraa tai uudenvuoden tyyliin nakkeja.

Mämmiä olen myös ostanut jonkun verran pääsiäiseksi. Meni useita vuosia kun edes maistoin mämmiä, koska en ollut todellakaan pitänyt siitä. Mutta nyt eilen tosiaan opin siitäkin tykkäämään. Maistoin sitä piruuttain pienen rasiallisen ja sehän olikin yllättävän hyvää.

Finaalit tässä alkaa hiljalleen mielessä pyörimään. Tähän asti olen tosiaan nyt ensin vain nauttinut siitä jo saavutetusta finaalipaikasta mutta nyt on se aika kun voisi alkaa keskittymään itse finaalisarjaan.

Toivottavasti tänne Hämeenlinnaan saadaan kunnon finaalihuumaa nyt aikaan ja hyvät ennusmerkitkin on kyllä jo olemassa kun tuo ensi viikon lauantaina täällä Hämeenlinnassa pelattava finaalipeli oli jo eilen loppuun varattu.

Sisko tuossa eilen Facebookissa kertoi että lähtee lapsiensa kanssa huomenna oikein Ouluun saakka finaaleja katsomaan. Itse en ajatellut lähteä koska ei ole varaa, reissu on todella pitkä etenkin jos ei juo alkoholia ja ei ei ole välttämättä helppoa katsella kun moni muu ryyppää ja itse ei pysty ottamaan mitään.

Parempi pysyä kotona ja katsellaan finaalipeli taas isommalla porukalla täällä kuntoutuskeskuksessa. Minulla on nyt niitä mustia, oransseja ja kullan värisiä ilmapalloja ja serpentiinejäkin sekä jotain oranssisia hyrräkoristeita tms että saa kisakatsomon koristeltua finaalin arvoiseksi.

Aika iso toivon kipinä on hiljalleen syttynyt siitä että tämä kausi olisi HPK:n kausi. Mutta täytyy kyllä jo muistaa että jo nyt HPK:n kausi on ollut todella hieno ja ei voi olla pettynyt vaikka "vain" hopeaa tulisi. Hopea ei todellakaan olisi häpeä.

Luin tuossa aamulla noita kausiennakoitakin ja monissa veikkauksissa Kerhon kaudesta ei kovin ruusuista povattu tulevan. Mutta niin vain sittenkin tuli ja on osattava nyt nauttia tästä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hienoa muuten kun molemmat suosikkijoukkueeni pelaavat musta-oransseissa. Onhan tuo nyt tyylikäs väriyhdistelmä ja sen ovat onneksi tajunneet sekä jääkiekon puolella HPK että koripalloilun saralla Kauhajoen Karhubasket.

Ja missäköhän viipyy HPK:n finaalitunnari? Vai oliko tuo vuoden 2010 viritelmä niin huono että nyt ei sellaista edes yritetty tehdä?

Ja voiko noita Elisa Sportin urheilulähetyksiä katsella kännykällä ilman sitä Elisa Viihde-sovellusta? Monilla muilla tuo sovellus taitaa olla ilmainen mutta Elisalla siitä joutuu maksamaan melkein 7 euroa per kuukausi. No ei minulla muulloin Elisaa olekaan mutta jos se olisi varaa kustantaa edes näiden korisliigan playoffsien ajan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tämä oli kova nosto, kiitos. Hatarilla muistikuvilla sarjan suhteen mennään, mutta mielellään tuon uusiksi katsoo, ja tuskin olisi ominpäin edes tuota tullut löydettyä.
Neljä jaksoa katsottu nyt. Ihan jäätävän kova sarja, ei siitä mihinkään pääse. Varma Laakkonen on niin överiksi vedetty hahmo että ei mitään rajaa. Toki tuollaisia tyyppejä on varmaan oikeasti olemassa, ei siinä mitään.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ja missäköhän viipyy HPK:n finaalitunnari? Vai oliko tuo vuoden 2010 viritelmä niin huono että nyt ei sellaista edes yritetty tehdä?
2006: Ei tehty
2010: Tehtiin

Eli toivottavasti on jätetty tekemättä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
2006: Ei tehty
2010: Tehtiin

Eli toivottavasti on jätetty tekemättä.

Juu, parempi varmaan jättää tekemättä koska siitä ei ole mitään hyvää seurannut. Ja eihän tuo finaalitunnari tuolloin keväällä 2010 tosiaan kyllä mikään hääppöisen kuuloinen edes ollut, että ymmärrän senkin vuoksi jos on jätetty tänä keväänä tekemättä kokonaan.

Keväällä 2006 kuului muuten ainakin iskelmä Jannessa paljon sellainen biisi jossa laulettiin jotain tyyliin Se on kultaa, se kiiltää. Se kultakuumeen aikaan saa... Muistaisikohan joku mikä tuon kappaleen nimi oli ja löytyykö jostain netin syövereistä? Olen tätä yrittänyt jo parissa paikassa kysyäkin mutta ei ole vastausta löytynyt. Tuota olisi ihan kiva nyt taas soittaa kun on jälleen ajankohtainen kappale.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tyttöystäväni menehtyi tuossa parisen kuukautta sitten. Eilen soitti sitten hänen äitinsä että jotkut tulee hakemaan tavaraa(telkkarit jne) täältä meidän asunnolta. Olemme maksaneet kaikki yhdessä. Pari viimeistä kuukautta olen hoitanut kaikki saatanan edesmenneen tyttöystäväni hommat ja soitellu joka vitun virastoon. Totesin sitten kauniisti hänelle että mitä jos varaisitte vittu ajan.

Parasta tässä oli se että tyttöystävälläni on tytär jota pidän kuin omanani. Niin eiköhän hänen isänsä ollut hänen isänsä kanssa ovella että viiden minuutin päästä nähdään. Ei sitten näkynyt. Spedet.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Siis tämä on pettymys. Kukaan ei ole pitänyt kisakatsomo-kuvistani Facebookissa. Koristelin siis nyt aamulla tuon katsomon, otin pari kuvaa ja pistin Facebookkiin mutta tykkäyksiä ei ole sadellutkaan.

Toivottavasti tämä ei tarkoita sitä että väki ei olekaan yhtä innoissaan ilmapalloista ja serpentiineistä kuin minä. No ok, minä olen varmaan hiukan lapsenmielinen ja tykkään tosi paljon vastaavista koristeista. Etenkin kun ne on HPK:n väreissä ja vähän kullankin väreissä.

Mutta luulen että syytä siihen että tykkäyksiä ei ole tullut niin on siinäkin etten täysin onnistunut taltioimaan kuviin sitä koko hienoutta. Kisakatsomo näyttää livenä vielä paljon paremmalta kuin kuvissani. Toivottavasti tässä nyt olisi syytä tykkäämättömyyteen ja väki ainakin täällä kuntoutuskeskuksessa pitäisi näkemästään ja ilahtuisi siitä. Ei ihan turhaan olisi tullut ilmapalloja, serpentiinejä ja muita koristeita hommatuksi.

Ja vielähän on mahdollista katsomoa koristella lisääkin, sillä jätin osan koristeista laittamatta. Ajattelin että maltti on valttia koristelussakin, liika määrä koristeitakaan ei näyttäisi enää hyvältä.

Mutta juu, nyt pitää alkaa valmistautumaan grillikauden avajaisiin. Valitettavasti keli ei tänään ole aivan niin aurinkoinen kuin mitä on tällä viikolla parhaimmillaan ollut. Vähän ensin grillaamista ja pihapelejä. Sitten toivottavasti isommalla porukalla ekan finaalipelin vahtaamista. Kuullostaa suunnitelmalta.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis tämä on pettymys. Kukaan ei ole pitänyt kisakatsomo-kuvistani Facebookissa. Koristelin siis nyt aamulla tuon katsomon, otin pari kuvaa ja pistin Facebookkiin mutta tykkäyksiä ei ole sadellutkaan.
Vilperi hyvä. Älä tuhlaa kallisarvoisia ajatuksiasi siihen, että tykkääkö joku jostain kuvasta internetissä. Eihän tuolla pitäisi olla mitään valtakunnan merkitystä. Eletään oikeeta fyysistä elämää, eikä mitään Facebook-elämää.

Itseäni ei kiinnosta ainakaan yhtään miten monta tykkäystä Facebook-kuvani saavat. Olen mieluummin "tykätty" oikeassa elämässä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tyttöystäväni menehtyi tuossa parisen kuukautta sitten. Eilen soitti sitten hänen äitinsä että jotkut tulee hakemaan tavaraa(telkkarit jne) täältä meidän asunnolta. Olemme maksaneet kaikki yhdessä. Pari viimeistä kuukautta olen hoitanut kaikki saatanan edesmenneen tyttöystäväni hommat ja soitellu joka vitun virastoon. Totesin sitten kauniisti hänelle että mitä jos varaisitte vittu ajan.

Parasta tässä oli se että tyttöystävälläni on tytär jota pidän kuin omanani. Niin eiköhän hänen isänsä ollut hänen isänsä kanssa ovella että viiden minuutin päästä nähdään. Ei sitten näkynyt. Spedet.

Mielenkiintoisia ihmisiä. Voimia!
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miks mennä mihinkään kalliisiin trendikahviloihin kun leipäjonossa näet frendit.

Vaikka näetkin frendisi leipäjonossa, niin älä suotta pelkää tutustua uusiin ihmisiin. Avarra maailmankuvaasi hakemalla uusia kokemuksia ja tuttavuuksia, joten mene ihmeessä kalliisiin trendikahviloihin ja tilaa varmuuden vuoksi samaa kuin muut, ainakin aluksi. Emmehän halua herättää negatiivista huomiota. Siitä se sitten lähtee.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täällä Fuengirolassa olen seuraavat 7 yötä. Pitää katsoa, jos apteekista löytyisi sinkkitabletteja. Vituttaa, kun on vuoden mahdollisesti ainoa ulkomaanreissu ja on nuha, kurkku kipeä ja paleltaa. Yleensä menee viikon verran toipua näistä eli siinä menisi sitten koko loma kipeänä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös