Aleksi Heponiemi – nuori pistehirmu

  • 28 153
  • 64
H

Hidas_ja_kankea

On tosiaan yllättänyt Heponiemen peli ja tehot. Toiveikas olin pelaajan suhteen, mutta en uskonut junnusarjan tehojen siirtyvän noin hyvin aikuisten sarjaan.

Heiveröisyys ei näy (kovin) paljoa pelitilanteissa. Laadukas on myös laukaus.
Pörssissä ei tule säilyttämään asemiaan, kun komennus juniorimajuun tulee häiritsemään.

Kuinka pitkä soppari Heponienellä on kärppien kanssa?

Noilla otteilla ei taida olla sopimuksen pituudella suurta merkitystä. Seuraava kausi maksimissaan, kuten Kuparin tämä kausi.

On muuten aikamoinen kaula tulokaspörssissä kakkossijaan.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Heponiemellä on kyllä hyvät saumat olla ensimmäinen Wasama-palkinnon voittaja Kärpistä sitten kauden 03-04 ja Janne Pesosen. Varsinkin kun pahimmat kilpakumppanit tulee olemaan myös U20 kisoissa yhtäaikaa.

Heponiemi on fyysisesti niin raakile, että Kärpillä voisi olla mahdollisuus pitää mies Oulussa vielä ensi kaudellakin.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Heponiemi on fyysisesti niin raakile, että Kärpillä voisi olla mahdollisuus pitää mies Oulussa vielä ensi kaudellakin.

Luulen, että Heponiemi fiksuna pelaajana tietää tämän myös itse. Uskon, että hänellä on lähtökohtaisesti ollut tarkoitus pelata Oulussa 2 vuotta, jotta kehittyisi fyysisesti. Hänhän oli kuitenkin itsevarma, että pystyy tekemään tulosta jo heti alusta asti Liigassa. Eli en usko hänen vielä lähtevän ensi kaudella rapakon taakse.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Siis mikä tästä jätkästä tulee kunhan kasvaa muutaman vuoden?
 

Raksilan mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Siis mikä tästä jätkästä tulee kunhan kasvaa muutaman vuoden?
Kasvaa nimenomaan on oikea termi miettiessä Heponiemen tulevaisuutta. Jätkä on kuin luudanvarsi, toki varmaan geeneilläkin osuutensa asiaan. Pari kesää kuitenkin mennee salilla, ennenkuin vakipaikka änärissä kutsuu. Taitojen puolesta riittäisi jo, mutta fysiikka ei millään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Raksilan Raipe. Tosin vähän hanakampi maalintekijä, niin oli kyllä Raipekin nuorena.

Kasvaa nimenomaan on oikea termi miettiessä Heponiemen tulevaisuutta. Jätkä on kuin luudanvarsi, toki varmaan geeneilläkin osuutensa asiaan. Pari kesää kuitenkin mennee salilla, ennenkuin vakipaikka änärissä kutsuu. Taitojen puolesta riittäisi jo, mutta fysiikka ei millään.
Toki näinkin, mutta kyllä nuoret pelaajat ottaa steppejä nopeastikin myös fyysisyydessä. Sebastian Aholta lisätietoja. Olisiko vähän jopa samaa itse asiassa näissä kavereissa? Tai toinen verrokki Teuvo Teräväinen.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Heponiemen hyvät junnukisat ja hyvä kausi petaa varmasti joko ensi tai sitä seuraavalle kaudelle NHL-sopparia. Tämähän on erinomainen juttu Kärppien kannalta koska jos (tai kun) Heponiemelle on maksettu suhteellisen kovaa liksaa niin osa siitä palkasta saadaan kasvattajakorvauksina takaisin.

Näin oletan että oli yksi piirre miksi Kärpät uskalsi maksaa reilua liksaa koska NHL sopimus kun solmitaan niin Kärpät tulee saamaan onko se 1/4 vai miten siirtokorvauksista. Tässä vaiheessa voitanee jo sanoa että pieni riskin otto taisi kannattaa koska ei 19-v kaverista tiedä automaattisesti että tuleeko ottamaan sen seuraavan ison askeleen urallaan eteenpäin. Ja sitäkään en ainakaan minä tiedä että oliko esim. Ilveksellä samanlaiset ajatukset vai pihisteltiinkö siellä jostain syystä kun sopimusehdotuksia heitettiin pöytään. Kärppien paksulla lompakolla riskin otto on helpompaa kuin Ipan ohuemmalla lompakolla. Tietysti Kärpillä on muitakin etuja miksi Hepokatti Kärpät valitsi.
 

F#21

Jäsen
Heponiemen hyvät junnukisat ja hyvä kausi petaa varmasti joko ensi tai sitä seuraavalle kaudelle NHL-sopparia. Tämähän on erinomainen juttu Kärppien kannalta koska jos (tai kun) Heponiemelle on maksettu suhteellisen kovaa liksaa niin osa siitä palkasta saadaan kasvattajakorvauksina takaisin.
Mä en itseasiassa ole tässä asiassa aivan satavarma saako Kärpät yhtään kasvattajakorvauksia. Heponiemi kun varattiin WHL:stä eikä Euroopasta, joten tuolla voi olla vaikutusta itse korvauksiin. Jotain kuitenkin kuvittelisin Kärppien saavan kun hänellä on vielä ensi kaudestakin sopimus olemassa.
 

PikkuMarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Korvauksista en tiedä, mutta innolla odotan, että kuin älytön herra hepokatti on ens kaudella. Tämän kauden näytöt on jo ihan huikeita, kun ottaa huomioon, että poika on ensimmäistä kauttaan miesten peleissä. Siinä suhteessa on varmasti jokaisen penninsä ansainnut, siitäkin huolimatta, että Amerikan suunnasta ei rahaa tulisi.

No, ei mennä asioiden edelle, nautitaan ensin tämä kausi pois alta.
 

tooMi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JP#13, MG#64, Real Madrid
Liiga.fi sivuilla juttua Heponiemestä, että mies on tällä hetkellä 2 pisteen päässä Markku Kiimalaisen 46 pisteen tulokasennätystä kärpissä. Kova tahti ollut kaverilla. Kaikkien aikojen kärkeen on matkaa, siellä muuan Teemu Selänne 58 pisteellä. Teemun kanssa jaetulla kärki paikalla Pekka Peltola. Kärkimiesten takana Teemu Pulkkinen 54 pisteellä.

Kovassa joukossa Hepokatti siis painaa.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Heponiemi on ollut uskomaton kaveri tällä kaudella. Ainakin paljon parempi mitä itse uskalsin odottaa Aleksin olevan. Siitä olen yllättynyt montako maalia mies on päässyt tekemään kun kuitenkin syöttökoneeksi aiemmin olen hänet luokitellut. Ehkä Mannerilla on tässä sormensa pelissä.

Eilisessä HPK-pelissä ollut Kuparin syöttö toki on kaikki otsikkonsa ansainnut, mutta olipa miehekäs ratkaisu Aleksilta vetää liikkuvat taakse ja lämätä kiekko maaliin.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Voiko Hepokatille antaa palkankorotuksen, kun joutuu tekemään koko joukkueen työt ja maalit?

Ihana pelaaja!
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Itse asiassa vähän hassua että Heponiemi teki tänään paljon helppoja virheitä, mm. juuri ennen voittomaalian löysä kiekonmenetys ilman paineistusta YV:llä. Kai se on ison pelaajan merkki kuitenkin että osuu kaksi kertaa tällaisessa pelissä.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Kaapo Kakko on huikea nuori pelaaja ja kantoi käytännössä yksin TPS:ää pleijareissa mutta olisi silti huutava vääryys jos Heponiemi ei pokkaisi kauden jälkeen Wasama-pystiä. Uskomaton pelimies ja kauden kiistatta paras tulokas.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Kaapo Kakko on huikea nuori pelaaja ja kantoi käytännössä yksin TPS:ää pleijareissa mutta olisi silti huutava vääryys jos Heponiemi ei pokkaisi kauden jälkeen Wasama-pystiä. Uskomaton pelimies ja kauden kiistatta paras tulokas.

Ei ole varmaan oikea hetki nyt ja leimaudun varmaankin Heponiemen vihaajaksi, mutta olen kyllä eri mieltä. Kakko todellakin kantoi lähes yksin Tepsiä loppukaudesta. Runkosarjassa Hepokatti oli parhaimmillaan loistava, mutta ei ole ollut sitä näissä pleijareissa. Ei pärjää kaksinkamppailuissa (ymmärrettävästikin kokonsa vuoksi) ja tekee virheitä (harhasyöttöjä, kiekonmenetyksiä). Pelisilmää ja taitoa toki löytyy enkä valita toki yhtään, että teki kaksi maalia tänään.
 

Pulustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lestaporot, Jussin tussit
Sanon heti kärkeen, että tappiosta on turha syyttää erinomaisen kauden pelannutta Heponiemeä. Kyseessä oli puhdas vahinko ja toisekseen liekö ollut edes Heponiemen maila, joka nousi?
No, olihan Heponiemi pudotuspeleissä huono. Ei nähty lainkaan sitä peliä mitä runkosarjassa. Jostain kumman syystä nämä turhat huolimattomuusjäähyt tuppaa kertymään näille junnuille - ei se ole sattumaa. Ei siinä, hyvä pelaaja silti ja edessä valoisa tulevaisuus.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sanon heti kärkeen, että tappiosta on turha syyttää erinomaisen kauden pelannutta Heponiemeä. Kyseessä oli puhdas vahinko ja toisekseen liekö ollut edes Heponiemen maila, joka nousi?

Samaa mieltä. Oli yksi parhaimmista pelaajista. Tuomareilla jos ei olisi menny pillit taskuun 3.erässä, niin ei olisi minulla henk.koht jäänyt edes paska maku. Nyt jäi lievästi
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 2.36
  • 3.50
  • 2.84
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös