Taneli Ronkainen, Oulun Kärpät

  • 37 124
  • 87

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Ronkainen lähtenyt tsekkeihin katsomaan lähietäisyydeltä isäntien maalijuhlia. Isoja steppejä pitää Ronkaisen ottaa puolustuspäässä, että saisi kausikortin kokoonpanoon. Parjattu Mäkeläkin noin valovuoden edellä. Varsinkin asenteessa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ronkainen lähtenyt tsekkeihin katsomaan lähietäisyydeltä isäntien maalijuhlia. Isoja steppejä pitää Ronkaisen ottaa puolustuspäässä, että saisi kausikortin kokoonpanoon. Parjattu Mäkeläkin noin valovuoden edellä. Varsinkin asenteessa.
Kiekollisesti pätevälle yleispuolustajalle sattuu edelleen järkyttävä määrä virheitä.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Ronkainen jatkaa siitä mihin on kauden aiemmissa CHL-peleissä jäänyt. Omassa päässä aivan hukassa.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Jotenkin minusta tuntuu, että kehitys polkee joskakin kumman syystä paikallaan. Välillä ei kulje.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Jos Ronkainen ei saa vakiopaikka pelaavasta kuusikosta kauden edetessä, niin ennen siirtotakarajaa on parempi kaupata pois. Nyt hänellä on viimeinen mahdollisuus ottaa paikka siitä, sillä siellä on peliaikaa kärkkymässa monta lahjakasta nuorta puolustajaa. En näe mitään hyvää siinä, että Ronkainen on pääsääntöisesti seiskapakki/katsomossa, koska ikää on kuitenkin vasta 24 vuotta.
 
Jos Ronkainen ei saa vakiopaikka pelaavasta kuusikosta kauden edetessä, niin ennen siirtotakarajaa on parempi kaupata pois. Nyt hänellä on viimeinen mahdollisuus ottaa paikka siitä, sillä siellä on peliaikaa kärkkymässa monta lahjakasta nuorta puolustajaa. En näe mitään hyvää siinä, että Ronkainen on pääsääntöisesti seiskapakki/katsomossa, koska ikää on kuitenkin vasta 24 vuotta.
En minäkään oikein tiedä mikä siellä mättää..nosta poika niitä painoja ja syö, ole urheilija! Ihan selkeät sävelet on olla ja mennä keskikastia parempana pakkina..vuosia jo junnannut paikoillaan kehitys, mikä siinä maksaa? Syö nyt paskaa ja antaa mennä vaan..
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Nyt on vielä ainakin kaksi kuukautta sivussa jo viime keväänä vaivanneen vamman takia. Ei lupaa hyvää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt on vielä ainakin kaksi kuukautta sivussa jo viime keväänä vaivanneen vamman takia. Ei lupaa hyvää.
Lupaa erittäin hyvää. Nyt Loponen tai Huttula ovat ainakin kaksi kuukautta Ronkaista edellä peluutuksessa.

No ei saa toivoa loukkaantumisia kenellekään, ikävä homma. Ronkainen väläyttelee ajoittain, mutta kyllähän se olisi miehen itsensäkin kannalta fiksumpaa jos kävisi haistelemassa vähän jossain muualla että voisiko isompaa roolia olla saatavilla. Ja ennen kaikkea onnistumisia.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Onko Tanelia näkynyt jäällä loukkaantuneiden kanssa tai muuten kenelläkään tietoa, missä mennään?
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Kunhan ei vaan tehdä "Ronkaisia", eli jatkosopimusta jatkosopimuksen perään ilman merkkejä kehityksestä.

Ronkaisella on muuten myös ensi kaudesta sopimus.
Minä olen itse kuitenkin siinä uskossa, että Taneli Ronkaisesta tulee vielä ihan kv-tason huippupakki. Kyllä elkeitä on riittävästi, enemmänkin homma on siitä kiinni, että taso ailahtelee ihan liikaa. Sama homma oli aikanaan muuan Jani Hakanpäällä. Pakki voi kehittyä myöhemmälläkin iällä.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minä olen itse kuitenkin siinä uskossa, että Taneli Ronkaisesta tulee vielä ihan kv-tason huippupakki.

En kyllä itse allekirjoita tai tuo ei kyllä ainakaan tule Kärpissä 7/8 pakin roolissa tapahtumaan. Ei ole Ronkaisella tapahtunut merkittäviä kehitysaskelia 4 vuoden aikana. Ainoastaan luistelu on hiukan parantunut. Sama homma Mäkelällä. Luulisi, että olisi oppinut jo tässä ajassa pelaamaan perusvarmaa 7. pakin peliä, mutta ei.

Tekisi molemmille hyvää maiseman vaihdos ja saisivat suurempaa roolia toisessa joukkueessa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä olen itse kuitenkin siinä uskossa, että Taneli Ronkaisesta tulee vielä ihan kv-tason huippupakki. Kyllä elkeitä on riittävästi, enemmänkin homma on siitä kiinni, että taso ailahtelee ihan liikaa. Sama homma oli aikanaan muuan Jani Hakanpäällä. Pakki voi kehittyä myöhemmälläkin iällä.
Uskossa on toki hyvä elää, ei siinä.

Olisi ihan mielenkiintoista kuulla perustelut tälle näkemykselle. Kevätkaudella mies esiintyi varsin ennakkoluulottomasti Nutivaaran loukkaannuttua välierien ensimmäisessä matsissa Tapparaa vastaan. Sen jälkeen kolme kautta odotettu ja toivottu tasonnostoa, tuloksetta.

Pitäisikö miehelle antaa lisää vastuuta, vai mikä mielestäsi edesauttaisi parhaiten tätä nousua kv-tasolle?
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Pitäisikö miehelle antaa lisää vastuuta, vai mikä mielestäsi edesauttaisi parhaiten tätä nousua kv-tasolle?
Kyllä mielellään ja jos sitä ei Kärpistä löydy, niin etsitään miehelle uusi osoite.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vuosi pelaamatta ja paluu parrasvaloihin. Mielestäni Taneli on pelannut ihan miehekkäästi, vaikka niitä pieniä virheitä omissa sattuukin, mutta tiettyä pelirohkeutta ja kiekkovarmuuttakin on ollut havaittavissa näissä alkukauden peleissä. Elikkä ei vielä tuomita Ronkin liigauraa, vaikka nuoria, nälkäisiä pakkeja omasta organisaatiosta on puskemassa esille. Ehkä tässä on kyseessä sellainen "topijaakolamainen" hitaasti kypsyminen? Toki, myönnän, että tämä kausi viitoittaa tien Tanelin uralle (joka oli vakavasti katkolla jo viimekautena). Hyvähän se vaan että puolustuksessa riittää leveyttä, vaikka kauden mittaan tulisikin loukkaantumisia, koska niitä tulee vääjäämättä, ainakin jonkin verran. Hyvä tästä on jatkaa, niin Tanelin kuin koko Kärppälauman... :)
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Vuosi pelaamatta ja paluu parrasvaloihin. Mielestäni Taneli on pelannut ihan miehekkäästi, vaikka niitä pieniä virheitä omissa sattuukin, mutta tiettyä pelirohkeutta ja kiekkovarmuuttakin on ollut havaittavissa näissä alkukauden peleissä. Elikkä ei vielä tuomita Ronkin liigauraa, vaikka nuoria, nälkäisiä pakkeja omasta organisaatiosta on puskemassa esille. Ehkä tässä on kyseessä sellainen "topijaakolamainen" hitaasti kypsyminen? Toki, myönnän, että tämä kausi viitoittaa tien Tanelin uralle (joka oli vakavasti katkolla jo viimekautena). Hyvähän se vaan että puolustuksessa riittää leveyttä, vaikka kauden mittaan tulisikin loukkaantumisia, koska niitä tulee vääjäämättä, ainakin jonkin verran. Hyvä tästä on jatkaa, niin Tanelin kuin koko Kärppälauman... :)
Varmasti tekee vielä hienon uran. Joskus kehittyminen vie aikaa.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Kärppien sometileillä on julkaistu Ronkaisesta reilu 5 minuutin videopätkä, jossa kertoo fiiliksiään liittyen loukkaantumiseen ja sitä seuranneeseen kuntoutukseen. Vaikutti siltä, että ollut kohtalaisen kova kokemus nuorelle pelaajalle henkisellä puolella, joten tosi hienoa nähdä hänet nyt pelikunnossa. Toivotaan kaikkea hyvää hänelle jatkoon, jospa tämä olisi ns. uusi startti uralle!
 
Ronksusta tulee ainakin EHT tason pakki. Nostanut tasoaan kauden edetessä ja tulee kokoajan paremmaksi.

Mitään ei olla vielä nähty tän miehen osalta.
 

Zinetula

Jäsen
Ronksusta tulee ainakin EHT tason pakki. Nostanut tasoaan kauden edetessä ja tulee kokoajan paremmaksi.

Mitään ei olla vielä nähty tän miehen osalta.
Ei tämä ole liian kaukaa haettua, voit hyvin olla oikeassa. Monessa kohtaa voi hakea vertailukohtaa viisi vuotta vanhempaan Niemelän Miseen vaikka kätisyys onkin eri. Miselläkin oli muutama vuosi sitten muistaakseni selkävammaa ja joutui huilaamaan pitemmän pätkän. Siitä tervehdyttyä lähti tasainen nousu Kärppien luottopakiksi ja EHT:lle. Miselläkin meni aikansa, että sai pelinsä virheettömämmäksi. Molemmillahan on erinomainen liikkuvuus, mitä varmasti arvostetaan kansainvälisissä peleissä.

Itse olen antanut Ronkille vuosien saatossa runtua, mutta olen tyytyväinen tästä nykykehityksestä. Se 15/16 kausi antoi ymmärtää niin kovan potentiaalin, että se nosti odotukset tappiin ja toisaalta niin monesti on joutunut pettymään mihin se kehitys pysähtyi. Kärppien kärsivällisyys näyttää toimineen hänen kohdallaan ja tätä pitkäjänteisyyttä ja tukemista vaikeilla hetkillä ei voi kuin arvostaa. Varmasti Kärpissä on nähty tämä potentiaali, mikä tulee hyvän liikkeen myötä. Siellähän näkyy myös se päivittäinen tekeminen ja asenne, mikä lopulta johtaa tulokseen jos ei esim. pahat vammat uhkaa uraa kuten nyt oli käydä.

Vielä ei voi tosiaan lopullista määritystä tehdä, miten ura tulee menemään, mutta potentiaalia ehdottomasti on. Olen miettinyt johtuuko Ronkin vieläkin näkyvät ajoittaiset virheet pelin luvun puutteesta, useinhan ne ovat seurausta turhasta höntyilystä. Toisaalta nyt on monille muillekin pakeille tullut mm. merkkausvirheitä, kun joukkueen peli on ollut välillä sekaisin. Toisaalta Ronki tuo paljon hyvää pöytään. Pystyy nostamaan jalalla kiekkoa, antamaan helpon syötön ja tukemaan hyökkäyksiä. Kyllä se varmuus sieltä kehittyy kokemuksen ja vastuun myötä. Pelituntuma menee koko ajan eteenpäin pitkän tauon jälkeen ja maalikin toi varmasti itseluottamusta. Ronki on kypsymässä Misen tapaan kaksivitosena.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Ei tämä ole liian kaukaa haettua, voit hyvin olla oikeassa. Monessa kohtaa voi hakea vertailukohtaa viisi vuotta vanhempaan Niemelän Miseen vaikka kätisyys onkin eri. Miselläkin oli muutama vuosi sitten muistaakseni selkävammaa ja joutui huilaamaan pitemmän pätkän. Siitä tervehdyttyä lähti tasainen nousu Kärppien luottopakiksi ja EHT:lle. Miselläkin meni aikansa, että sai pelinsä virheettömämmäksi. Molemmillahan on erinomainen liikkuvuus, mitä varmasti arvostetaan kansainvälisissä peleissä.

Itse olen antanut Ronkille vuosien saatossa runtua, mutta olen tyytyväinen tästä nykykehityksestä. Se 15/16 kausi antoi ymmärtää niin kovan potentiaalin, että se nosti odotukset tappiin ja toisaalta niin monesti on joutunut pettymään mihin se kehitys pysähtyi. Kärppien kärsivällisyys näyttää toimineen hänen kohdallaan ja tätä pitkäjänteisyyttä ja tukemista vaikeilla hetkillä ei voi kuin arvostaa. Varmasti Kärpissä on nähty tämä potentiaali, mikä tulee hyvän liikkeen myötä. Siellähän näkyy myös se päivittäinen tekeminen ja asenne, mikä lopulta johtaa tulokseen jos ei esim. pahat vammat uhkaa uraa kuten nyt oli käydä.

Vielä ei voi tosiaan lopullista määritystä tehdä, miten ura tulee menemään, mutta potentiaalia ehdottomasti on. Olen miettinyt johtuuko Ronkin vieläkin näkyvät ajoittaiset virheet pelin luvun puutteesta, useinhan ne ovat seurausta turhasta höntyilystä. Toisaalta nyt on monille muillekin pakeille tullut mm. merkkausvirheitä, kun joukkueen peli on ollut välillä sekaisin. Toisaalta Ronki tuo paljon hyvää pöytään. Pystyy nostamaan jalalla kiekkoa, antamaan helpon syötön ja tukemaan hyökkäyksiä. Kyllä se varmuus sieltä kehittyy kokemuksen ja vastuun myötä. Pelituntuma menee koko ajan eteenpäin pitkän tauon jälkeen ja maalikin toi varmasti itseluottamusta. Ronki on kypsymässä Misen tapaan kaksivitosena.
Ja Jani Hakanpään! Pakki voi kehittuä myöhemmälläkin iällä.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Ja Jani Hakanpään! Pakki voi kehittuä myöhemmälläkin iällä.
Keskimäärin on juuri niin, kärsivällisyyttä tarvitaan. Vaikkapa Atte Ohtamaa tai Topi Jaakola eivät olleet mitään staroja pitkään aikaan siitä kun aloittivat liigassa. Oma arviointi kyky ei riitä, toivottavasti kärppätoimistolla pelataan oikeita hepoisia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Voisiko tämän pelaajan palveluksista jo vihdoin luopua tämän kauden jälkeen? Varmaan ihan hyvä jätkä ja oikein sympaattinen olemus, mutta ei yksinkertaisesti tuo peliin nimeltä jääkiekko mitään peliä edistäviä asioita.

Hieno homma jos joskus kehittyy edes kohtalaiseksi liigatason pakiksi, mutta toivottavasti jatkaa tämän kauden jälkeen kehittymistään helvetin kaukana Oulun Kärpistä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voisiko tämän pelaajan palveluksista jo vihdoin luopua tämän kauden jälkeen? Varmaan ihan hyvä jätkä ja oikein sympaattinen olemus, mutta ei yksinkertaisesti tuo peliin nimeltä jääkiekko mitään peliä edistäviä asioita.

Hieno homma jos joskus kehittyy edes kohtalaiseksi liigatason pakiksi, mutta toivottavasti jatkaa tämän kauden jälkeen kehittymistään helvetin kaukana Oulun Kärpistä.
Annetaan nyt vähän posiakin. Ronkainen taklasi eilen todella komeasti ja puhtaasti Mattilan katolleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös