Carolina Hurricanes 2018–2019

  • 136 091
  • 341

2wayCenter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hurricanes, Jokerit vuoteen 2014 saakka, #86
Siksi mietinkin, että lähteekö Hurricanes taistelemaan täysillä voitosta ja mahdollisuudesta saada vastaan Islanders Lightningin tai Capitalsin sijaan vai lepuutetaanko parhaita pelaajia playoffseja varten?

Tämä on kieltämättä äärimmäisen mielenkiintoinen tilanne. Olen yhä 100% varma, että Aho on jo kuukauden päivät pelannut jonkun vamman kanssa. Jos Hurricanes katsoo, että lepuuttaminen auttaa Ahoa olemaan paremmassa kunnossa, kun pudotuspelit alkavat, olen varma, että hän huilaa viimeisen pelin. Tämä tietysti riippuu myös siitä, millaisesta vammasta on kyse.

Pelillisesti nämä Hurricanesin viimeiset kuusi peliä ovat olleet varsin heikkoja. Valtavasti pitää parantaa, jos halutaan edes kaksi voittoa ottaa playoffeissa. Sinällään tärkeintä oli päästä pudotuspeleihin. Ilman täysikuntoista Ahoa ei vielä tällä joukkueella pitäisi olla mitään asiaa toiselle kierrokselle.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tämä on kieltämättä äärimmäisen mielenkiintoinen tilanne. Olen yhä 100% varma, että Aho on jo kuukauden päivät pelannut jonkun vamman kanssa.
Mikä vamma saa pelaajan tekemään hölmöjä ja väsyneitä ratkaisuja kiekon kanssa? Aivovamma? Mun mielestä vauhti ja muu on tallella, pää ei vaan käy ihan satasella tällä hetkellä ja kudit ei mene sisään. Ei ole kuitenkaan lopettanut ampumista, luistelua tai kulmakahinoita.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tämä on kieltämättä äärimmäisen mielenkiintoinen tilanne. Olen yhä 100% varma, että Aho on jo kuukauden päivät pelannut jonkun vamman kanssa. Jos Hurricanes katsoo, että lepuuttaminen auttaa Ahoa olemaan paremmassa kunnossa, kun pudotuspelit alkavat, olen varma, että hän huilaa viimeisen pelin. Tämä tietysti riippuu myös siitä, millaisesta vammasta on kyse.

Pelillisesti nämä Hurricanesin viimeiset kuusi peliä ovat olleet varsin heikkoja. Valtavasti pitää parantaa, jos halutaan edes kaksi voittoa ottaa playoffeissa. Sinällään tärkeintä oli päästä pudotuspeleihin. Ilman täysikuntoista Ahoa ei vielä tällä joukkueella pitäisi olla mitään asiaa toiselle kierrokselle.
Tilannehan on kuitenkin se, että mitä todennäköisimmin voitto ei edes riitä lohkon kolmossijaan. En jaksa uskoa, etteikö Pens nappaisi vähintään sitä yhtä pistettä kotona Rangersia vastaan. Tämä huomioonottaen ei varmaan ole myöskään juuri väliä tuleeko vastaan Lightning vai Caps. Siksi lepääminen voisi olla tärkeää Aholle ja kumppaneille.

Tässä kauden keskinäiset ottelut, josta ei kyllä helposti suosikkivastustajaakaan löydy.
CAR-NYI 1-2 (OT)
CAR-NYI 1-2
NYI-CAR 4-1
NYI-CAR 3-4

CAR-WSH 5-6 (SO)
WSH-CAR 3-1
WSH-CAR 4-1
CAR-WSH 2-3

TBL-CAR 4-2
TBL-CAR 3-1
CAR-TBL 3-6
 

2wayCenter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hurricanes, Jokerit vuoteen 2014 saakka, #86
Mikä vamma saa pelaajan tekemään hölmöjä ja väsyneitä ratkaisuja kiekon kanssa? Aivovamma? Mun mielestä vauhti ja muu on tallella, pää ei vaan käy ihan satasella tällä hetkellä ja kudit ei mene sisään. Ei ole kuitenkaan lopettanut ampumista, luistelua tai kulmakahinoita.
Mielestäni nimenomaan nopeus ja kamppailuvoima on kateissa. Eihän Aho missään nimessä mene kaksinkamppailuihin sillä intensiteetillä kuin on totuttu näkemään.

Jos et pysty käyttämään kroppaasi normaalisti, et myöskään pysty käyttämään tilanteissa samoja ratkaisumalleja kuin täydessä kunnossa ollessasi. Edes Ahon tietokone ei ole niin tehokas, että oppisi kuukaudessa kokonaan uuden tavan pelata ja loistaa, jos omat vahvuudet (nopeus ja oikea-aikainen kropan käyttö kaksinkamppailuissa) poistetaan käytöstä. Aho joutuu koko ajan luopumaan kiekosta tilanteissa, joista vielä kuukausi sitten luisteli itse ulos.

Jatkot tästä aiheesta sitten Ahon ketjussa tai YV:nä

Tässä vielä yön pelin jäljiltä valmentaja Brind'Amourin 7-minuuttinen haastattelu, jossa käydään hyvin läpi koko tätä kautta kesästä alkaen.

https://twitter.com/CanesOnFSCR/status/1113992549469806593

Linkki vie Fox Sportsin twitteriin.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Hienoa Canes! Kyllähän toi Caps ainakin itelle tuntuis paremmalta vastustajalta mitä Bolts.
Näytti olevan PNC arenan lehtereilläkin hyvästi sakkia Devils pelissä ja sekin lämmittää mieltä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Uskomaton fiilis! 10 vuoden odotus päättyy ja täytyy sanoa, että oli usko koetuksella tuossa joulun aikaan. Niin vain kaivoi joukkue ihan uuden tason kevätkaudelle ja oli pudotuspelikevät miten pitkä tahansa, niin mahtava päästä nauttimaan siitä niin pitkään kuin sitä kestää.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Tulihan se sieltä! Vähän alkoi pelottaa, että niinkö loppumetreillä hyytyvät, mutta nyt rutiini alkaa olla sillä tasolla, että heikommillakin peleillä pystytään napsimaan pisteitä. Nyt vain odottelemaan pleijareita.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Retorinen kysymys ja Sleepy Sleepersiä kaivaten: Kuka mitä häh?

Aivan mahtavaa, minulle riittää mainiosti jo tämä pof-paikka, kokemuksen keräys joukkueelle.
Mutta siis kuka mitä? Aho tietysti, sanat eivät riitä kertomaan, mutta kyllä Teuvo T on minut päässyt yllättämään. Pidin aikoinaan jokerina menetettynä lupauksena, mutta pessimistinä minusta on useinkin kivaa olla väärässä.

Kuka mitä? Sebastian Aho. Hän on Kentänhoitaja.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olivat parhaimmillaan 9 pojon päässä PO-viivasta. Kova suoritus päästä pelaamaan kevään pelejä.

Jos eivät pysty palaamaan pelillisesti sille tasolle, missä olivat ennen tätä lopun heikompaa jaksoa, niin keväästä tulee lyhyt. Ahon pitää saada patteri ladatuksi ja/tai pienet vammat kuntoon tässä muutamana päivänä ja Teukka säilyttäköön tasonsa. Mä olin varma, että sen pistemkäärä putoo, kun siirrettiin pois Ahon kentästä, mutta eipä käynyt niin. Huom! Caroliman molempien kärkikenttien moottori ja pelintekijä on suomalainen.

Arvioin tuossa kauden mittaan, että 95 pojoo olisi riittävästi(luottaen visastin lätkästudioon); Montreal saalisti idässä 96 ja jäi rannalle, lännessä pääsi mukaan 90. Itse sanon, että 95 on hyvä työkalu arvioida mahdollisuuksia plejareihin kunhan muistaa pienen varauksen pitää mielessä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jopas on carolinan ketjussa havaittavissa PO-kimaa. hymiö Taitaa capsit olla kaikkien mielestä niin ylivoimaisia, että tappaa kaikki halut spekuloida? Ne vei runkosarjan nimiinsä 0-4, joten perusteita on.. Niistä peleistä 2 vikaa oli caneseilta varsin keskinkertaista tekemistä, 2 ekaa en muista.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Jopas on carolinan ketjussa havaittavissa PO-kimaa. hymiö Taitaa capsit olla kaikkien mielestä niin ylivoimaisia, että tappaa kaikki halut spekuloida? Ne vei runkosarjan nimiinsä 0-4, joten perusteita on.. Niistä peleistä 2 vikaa oli caneseilta varsin keskinkertaista tekemistä, 2 ekaa en muista.
https://keskustelu.jatkoaika.com/threads/washington-capitals-1-–-carolina-hurricanes-wc1-metropolitan-1-kierros.69786/#post-8126638

Täällä playoff hommeleita enempi. Itse sen aikaa mitä olen Carolinaa katsonut olen joutunut pettymään sen verran monta kertaa, että odotukset on nolla. Lähdetään ekaa peliä voittamaan. Ahon kisakunto huolestuttaa.
 

2wayCenter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hurricanes, Jokerit vuoteen 2014 saakka, #86
Runkosarjan loppu oli sen verran tuskaisaa tekemistä, ettei erityisiä odotuksia pleijareiden suhteen ole. Jos syyskaudella ei onnikaan hymyillyt Hurricanesille, se korvautui kauden viimeisissä pakkovoitto-otteluissa, joista irtosi pisteitä nihkeilläkin esityksillä.

Kokonaisuudessaan rosteri kaipaisi yhtä vähintään hyvää kolmosketjutasoa olevaa sentteriä. Lucas Wallmark ei oikein riitä minkäänlaiseen hyökkäyspelaamiseen. Mielelläni näkisin McKeggin pelaavan kolmosen keskellä ja Wallmarkin siirtyvän nelosketjuun pienemmille minuuteille. Tällä hetkellä joko Svechnikovin tai Ferlandin potentiaalia hukataan Wallmarkin ketjukaverina. Ruotsalaisen nopeus ei yksinkertaisesti riitä hyökkäyssuuntaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eikös Canesin kakkosketju ole ollut viime peleissä Svechnikov-Staal-Teukkuli?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuo koostumus oli jonkin aikaa, mutta runkosarjan kolmessa viimeisessä pelissä Ferland pelasi Staalin kentällisessä alusta alkaen.
Jees. Taisi itse asiassa jäädä ihan vikat matsit katsomatta.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Miten onnistui voiton jälkeen? ;)

Hieman meinasi Mäenalasen jäähy lyödä jännänkakkaa punttiin, mutta hienosti selvisivät. Upea voitto ja uskoa organisaatioon.

No sen verran oli adrenaliinia veressä, että meni sängyssä makoiluksi. Ehkä 20 minuuttia lopulta nukuin :D Mutta nyt töihin, kyllä tällä energialla vetää vaikka kaksi työpäivää!
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Carolina Hurricanes
Uskomaton suoritus! Kahden ensimmäisen pelin jälkeen näytti synkältä, ja 5. pelin murskajaisten jälkeen ajattelin, että selkäranka taisi katketa siihen, mutta Canes nousi vielä kuilun partaalta kahdesti. Kuukausi sitten koko playoff-paikka oli epävarma, mutta niin vain viime vuoden mestari kaatui kotiareenallaan 7. pelin jatkoerässä.
 

skuuran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Kärpät, Hurricanes
Täytyy tunnustaa että usko oli mennyt jo kymmenen kertaa tähän joukkueeseen. En uskonu playoff-paikkaan, sitten en uskonu että saavat voittoakaan Capseilta, sitten en uskonu että pärjäävät seiskapelissä; varsinkaan kun ovat kahteen kertaan 2 maalia tappiolla. Ja vielä nousivat jatkoajalla. Huikea suoritus. Melkonen kasvutarina nuorelta joukkueelta, nyt näytettiin luonnetta ihan tosissaan ja Brind'amour saanut porukan uskomaan omaan toimintaan melkosella tavalla.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kirjoittipahan urheilu taas tarinaa. Itse pidin Capseja pahimpana mahdollisena vastustajana fyysisyytensä sekä hyökkäyksen leveytensä vuoksi ja aika ajoinhan näytti vähän isät vastaan pojat peliltä. Huikea suoritus, kun piti käydä vielä AHL-laariakin koluamassa kesken sarjan.

Täytyy sanoa, että nyt tarvitaan sairastupalaisista jatkoon apuja levänneitä saarelaisia vastaan. Toiveissa 4-0 voitto saarelaisista ja reilun viikon huili ennen Columbuksen kohtaamista. Jepjep.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös