Kesän festarit

  • 525 741
  • 3 030

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Sitä voimallista sankariheavya kun toivottiin, niin KAMELOT saapuu John Smith-festareille, kertoilee imperiumi.net.

Imperiumi.net

"Viimeisenä JS-2019 julkaisuna, Amerikan Yhdysvaltain Floridasta (+ vähän Ruotsista ja Saksasta) suoraan John Smith -näyttämölle saapuu KAMELOT! Liki kolmekymmentä vuotta voimametallin aallonharjalla operoinut ryhmä saapuu täyttämään toiveet ja sydänten tyhjiön vanhoille arvoille kumartavalla metallisinfoniallaan!"
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hah, vittujee! John Smithiin ostin lauantaille siis lipun Insomniumin vuoksi, Amorphis siinä kyljessä. No nyt on ohjelma julki, ja jumankekka siellä soittelee toiveeni mukaisesti myös Solstafir ja Bloodred Hourglass lauantaina! Mokoma myös, mikä kelpaa aina, Viikate ja Jinjerkin. H.E.A.T ei sano mitään ja Monroe saa vedellä omiaan. Mutta tuo nelikko Mokoman kera on kyllä todella kova setti mulle!
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla olisi juhlavuosi, kun tänä vuonna tulee kuluneeksi 25 vuotta ensimmäisestä Ruisrockista ja 20 vuotta ensimmäisestä Provinssista. Olivat hienoja kokemuksia, yleisö keskittyi bändien kuuntelemiseen eikä pystykuvavideon kuvaamiseen kännykällä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Hah, vittujee! John Smithiin ostin lauantaille siis lipun Insomniumin vuoksi, Amorphis siinä kyljessä. No nyt on ohjelma julki, ja jumankekka siellä soittelee toiveeni mukaisesti myös Solstafir ja Bloodred Hourglass lauantaina! Mokoma myös, mikä kelpaa aina, Viikate ja Jinjerkin. H.E.A.T ei sano mitään ja Monroe saa vedellä omiaan. Mutta tuo nelikko Mokoman kera on kyllä todella kova setti mulle!

John Smith on kyllä noussut melkoiseksi tekijäksi Suomen raskaamman osaston festarikentässä, ei voi kuin ihailla miten siellä homma toimii ja on kasvanut nopeasti. Vaikka sielläkin toki on näitä samoja ulkolaisia, jotka käyvät Suomessa joka vuosi, sekä sitten näitä kotimaisia jotka ovat aina joka paikassa, niin sinne on myös saatu harvinaisiakin helmiä. Gloryhammer ei ole käynyt Suomessa varmaan koskaan, ja samoin käsittääkseni Solstafir on käsittääkseni aika harvinainen vieras.. itse en siis ole tapahtumaan kuitenkaan menossa, mutta tapahtuman itsensä kannalta hyvä näin

Tuska panttaa aivan käsittämättömällä tavalla omia esiintyjiään (kaikki muut festarithan ovat käytännössä valmiit). Ollaan maaliskuun puolivälissä, ja sieltä edelleen puuttuu ainakin 15 bändiä. Suunnittelin nimittäin vain tämän kuun palkasta ostavani lipun Tuskaan, mutta tilipäivä on perjantaina ja jos esiintyjiä ei ole silloinkaan julkaistu tuon enempää, niin en pysty mitenkään tekemään vielä päätöstä riittääkö lippu pelkälle perjantaille (tämän hetkisessä tilanteessa riittää), vai pitääkö ostaako useamman päivän tiketti.. eli vauhtia nyt siellä!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minulla olisi juhlavuosi, kun tänä vuonna tulee kuluneeksi 25 vuotta ensimmäisestä Ruisrockista ja 20 vuotta ensimmäisestä Provinssista. Olivat hienoja kokemuksia, yleisö keskittyi bändien kuuntelemiseen eikä pystykuvavideon kuvaamiseen kännykällä.

Jumantsuikaa, kuinka se aika rientääkään. Ensimmäinen luonnollinen reaktio viestiisi oli "että nyt on kunnon festariveteraanin tekstiä". Mutta muutaman sekunnin päästä hoksasin että jokseenkin samat vuosiluvut on itselläkin taulussa, festarit tosin toisin päin.

Tuohon aikaanhan yleisön oli myös valittava, että halusiko juoda lämmintä kaljaa vai nähdä bändin. Esim. Provinssissa ainoa kaljateltta oli ihan oikea teltta kenttäalueen peränurkassa. Sieltä saattoi hyvällä säkällä nähdä pikkuisen päälavalle, mutta ei sinne nyt viitsinyt ainakaan hengailemaan jäädä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
On alkanut ihmetyttämään kun silmien eteen tulee mainoksia ties mistä pikkupaikkakuntien festareista, joista en ole kuullutkaan, ja joissa on kuitenkin osa näistä Suomen isohkoista festariartisteista, sekä usein jopa joku ulkomaalainenkin esiintyjä - ellei muutamakin. Onko näitä nyt tullut kuin sieniä sateella yrittämään ja löytyykö näille kaikille tarpeeksi kävijöitä?
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On alkanut ihmetyttämään kun silmien eteen tulee mainoksia ties mistä pikkupaikkakuntien festareista, joista en ole kuullutkaan, ja joissa on kuitenkin osa näistä Suomen isohkoista festariartisteista, sekä usein jopa joku ulkomaalainenkin esiintyjä - ellei muutamakin. Onko näitä nyt tullut kuin sieniä sateella yrittämään ja löytyykö näille kaikille tarpeeksi kävijöitä?

Festareita tulee ja menee. On monesta asiasta kiinni, riittääkö kävijöitä: mitä muuta tarjontaa/tekemistä samana viikonloppuna, millainen sää, onko kavereita menossa jne. Useimpien festarien kohdalla suurin osa ihmisistä tekee päätöksen samalla viikolla.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Festareita tulee ja menee. On monesta asiasta kiinni, riittääkö kävijöitä: mitä muuta tarjontaa/tekemistä samana viikonloppuna, millainen sää, onko kavereita menossa jne. Useimpien festarien kohdalla suurin osa ihmisistä tekee päätöksen samalla viikolla.
Kyllä kyllä, siksi tuntuukin kummalta että moisella alalla on buumia. Joku Ruisrock vanhaan perinteiseen tyyliin pari kesää kaatosadetta, niin voisi olla vähän eri kysyntä sielläkin lipuista.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Festareita on kiva olla mukana järjestämässä, mutta hyvin helposti ne voi jäädä siihen yhteen kertaan, tai useana vuotena tehdyn tapahtuman lento loppua, kun puskuria ei ole. Nimimerkillä "Kokemusta on, mutta ei onneksi rahallisessa vastuussa". A- ja B-suunnitelma meni vituiksi ja lopussa oltiin H-I-J- ja K-suunnitelman kohdalla. Noh, se siitä. Line-up oli luokkaa: ei ennen, eikä koskaan sen jälkeen tässä kylässä, mutta markkinointi meni vituiksi ja paikan valinta oli väärä ja miljoona muuta juttua. "Hauskintahan" koko hommassa oli, että nyt oli tarkoitus aikamoisten Suo, Kuokka ja Jussi-raivaamisten vastapainoksi järjestää tapahtuma kiinteässä infrassa ja siinä mielessä kerrankin päästä helpommalla. Noh, totuus oli sitten kaikkea muuta.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Festareita tulee ja menee.

Jep. Ala on sellainen, ettei edes ns. isoimpien ja vakiintuneiden toimijoidenkaan liiketoiminta ole riskitöntä. Esim: IS: Suomen suurimpiin tapahtumajärjestäjiin kuuluva Eastway Live haettu konkurssiin – lippujen ostajat eivät saa rahojaan takaisin? - Rumba.fi

Samalla sitten taas on sellainen ala, että edelleenkin on kaikenlaista kyläyhdistystä, elämäntapataiteilijaa ja doeria, jotka kuvittelevat että menestystapahtuma syntyy hetkessä ja helposti, kunhan vaan hommaa jonkun suositun humppaorkesterin paikalle. Karu totuus paljastuu sitten pahimmillaan Fyre-malliin...
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
South Park luovutti eikä yritäkään järjestää mitään. Taustalla oleva Nelonen Media jyrää markkinat Radio Rockin voimalla tasapaksuksi jonenikulaäijälätinäksi.

South Park Tampere | South Park Tampere

Ihan mielenkiintoista asiaan liittyvää Nelosen Median toimintaperiaatteista.:

IL-Analyysi: Onko Suomeen syntynyt musiikkihirviö?

Suosittelen edelleenkin niitä Keski-Euroopan kenttiä tämmöisenkin paskan väistämisen vuoksi. Pitäisikö valtion muuten puuttua liian määräävään asemaan markkinoilla ja pilkkoa Nelonen Media?
 

Aatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kisakenttä Oy
South Park luovutti eikä yritäkään järjestää mitään. Taustalla oleva Nelonen Media jyrää markkinat Radio Rockin voimalla tasapaksuksi jonenikulaäijälätinäksi.

South Park Tampere | South Park Tampere

Niin, South Park:han olisi ollu myös Nelonen Median festivaali ja kuten tänään on uutisoitu, Rockfest siirtyi Nelonen Median festariksi. Miksi siis järjestää kaksi samankaltaista festivaalia samana viikonloppuna suht lähekkäin toisiaan?
 

Outsider

Jäsen
South Park luovutti eikä yritäkään järjestää mitään. Taustalla oleva Nelonen Media jyrää markkinat Radio Rockin voimalla tasapaksuksi jonenikulaäijälätinäksi.

South Park Tampere | South Park Tampere

Ihan mielenkiintoista asiaan liittyvää Nelosen Median toimintaperiaatteista.:

IL-Analyysi: Onko Suomeen syntynyt musiikkihirviö?

Suosittelen edelleenkin niitä Keski-Euroopan kenttiä tämmöisenkin paskan väistämisen vuoksi. Pitäisikö valtion muuten puuttua liian määräävään asemaan markkinoilla ja pilkkoa Nelonen Media?

Eikös Radio Rockilla ole aamussa se kysy korporaatiolta osuus? Kuka soittaa ja kysyy kommentit asiaan?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hah, vittujee! John Smithiin ostin lauantaille siis lipun Insomniumin vuoksi, Amorphis siinä kyljessä. No nyt on ohjelma julki, ja jumankekka siellä soittelee toiveeni mukaisesti myös Solstafir ja Bloodred Hourglass lauantaina! Mokoma myös, mikä kelpaa aina, Viikate ja Jinjerkin. H.E.A.T ei sano mitään ja Monroe saa vedellä omiaan. Mutta tuo nelikko Mokoman kera on kyllä todella kova setti mulle!
Jinjer on ollut nyt lähemmän tutustumisen kohteena. On tämä bändi ollut eri soittolistalla, mitä Spotifysta löytyy, mutta jotenkin se on mennyt taustamusana aiemmin. Tuossa pari päivää sitten työkaveri kehotti katsomaan Piscesin, ja kun vielä heitti linkin, tsekkasin pois. Ja jumankauta, jotenkin oli mennyt ohitse, että se muija vetää kokonaan itse kaikki murinat ja muut! Todella kovaa settiä, eikä kyllä jää ynnä muita sijoille, vaan tekee tuosta John Smithin lauantaista jo todella kovan - Insomnium, Solstafir, Bloodred Hourglass, Amorphis, Jinjer, Viikate. Ja sitten vielä se, että Tanya vai mikä se nyt on, kestää katseen erittäin hyvin. Pitänee pyrkiä eturiviin.

Edit. Tatiana
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki tuolla Rockfestissä (julkasemattomia taitavat olla ainakin Dream Theater & Lordi) on ihan kova kattaus
No nyt on nuo kaksi plus joukko muita julkaistu. Onhan tuo Suomen oloissa ihan kova festari, ei vain ole mitään omaan makuun todella kiinnostavaa
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No nyt on nuo kaksi plus joukko muita julkaistu. Onhan tuo Suomen oloissa ihan kova festari, ei vain ole mitään omaan makuun todella kiinnostavaa

Aivan kuin omalta näppikseltä. Rockfest on nopeasti noussut isoksi tekijäksi kotimaan kentällä, nytkin tosiaan paljon ihan maailmanluokan yhtyeitä. Mutta täsmälleen sama homma, nuo ovat kuitenkin kaikki sellaisia, joista en ole henkilökohtaisesti kiinnostunut. Eli väliin jää.. vain tuon Powerwolfin lipsahtaminen Rockfestiin harmittaa ihan aidosti, toivoin niin sen päätyvän Tuskaan
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Nauratti kyllä tuo ylempänä mainittu Kuopio Rock. Esiintyjinä about 2 Battle Beastia ja 25 Popedaa. No, kysyntää riittänee.

Mutta sitten asiaan. En lähtökohtaisesti kyllä suunnitellut mitään Rockfestia todellakaan, mutta vähän on nyt alkanut kutittelemaan Ugly Kid Joe, Slipknot ja Def Leppard - kolmikko. Kaikki kolme olisi pitänyt nähdä tietysti jo ajat sitten, mutta jos tarpeeksi juo alkoholia, niin ehkä voi luoda illuusion paremmista ajoista. Saatan jopa lähteä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Miten tosta Rockfestistä tuleekin aina sellainen vasurilla lääpäistyn oloinen mielikuva, kun osuu silmiin jotain esiintyjien ulkopuolelta. Nyt etsin aikatauluja, niin työntää viime vuoden aikataulut eteen. Ei varmaan olisi pahitteeksi päivitellä tuota edes muotooon ilmoitellaan myöhemmin. Artisteista kyllä täytyy Suomen oloihin nostaa hattua, harmi että ne artistit, jotka itseä kiinnostavat, ovat tietenkin ripoteltu eri päiville (tai nähty lähiaikoina), joten ei ehkä viitsi lähteä vieläkään. Ugly Kid Joe olisi kiinnostavin itselleni näistä ei-nähdyistä, koska eipä ole turhan usein täällä pyörinyt.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Tänä vuonna tarkoitus mennä sidewaysiin ja provinssiin. Melko kehno keikkavuosi tarjonnan puolesta yleisesti ottaen, ei noi roskildet ja glastot paljon paremmalta vaikuta.
Sidewaysissa on kova punksetti idlesin, hot snakesin ja amyl and the sniffersin puolesta ja tuota odotankin eniten.
Provinssiin voitettiin liput viime vuonna ja tänä vuonna kattaus on Prodigyn poisjäännin myötä aivan paska. Kai tuonne on pakko jotain laadukasta tulla vielä?
Ihan vakavasti harkinnassa että jättäisi menemättä vaikka on ilmaiset liput.
Koulumajoitus on 80e mikä on mielestäni melko suolainen hinta. Tohon vielä bensat ja ruoat ja etenkin juomat niin helposti on yli 200e reissu ja menee vielä pari vapaapäivää kaiken muun lisäksi. Niin toivoisi että olisi edes jotain katsottavaakin, vaikka leirinnässä dokaaminen onki hauskaa niin odotan festarikokemukselta myös edes jotain musiikillista antia..

Rock festiin lähden töitten puolesta popittamaan kissiä asiakkaan kanssa. Ei paljoa nappaisi mut hyvät lisät luvassa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Prodigystä puheenollen, mitä päättivät tehdä nyt bändin kanssa? Ilmeisesti ainakin joku kiertue on siis peruttu, jos eivät Suomeen tule. Mutta jatkavatko tulevaisuudessa ilman Keithia? Ei ole osunut silmiin uutisia.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Prodigystä puheenollen, mitä päättivät tehdä nyt bändin kanssa? Ilmeisesti ainakin joku kiertue on siis peruttu, jos eivät Suomeen tule. Mutta jatkavatko tulevaisuudessa ilman Keithia? Ei ole osunut silmiin uutisia.
Kyllähän miun mielestä Maxim Reality on aina ollut yhtä kova nokkamies kuin Flintikin ja Liam se musiikin luoja, että siinä mielessä ajateltuna teoriassa miksei. Mutta ehkä joku muistokonsertti, tai konserttien sarja ja sitten pillit pussiin.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Nyt starttaa Sideways, mulle kovimmat setit tänä vuonna. Jos tääl on joku jatkislainen nii hit me up, otetaa vaiks gt:t.
Punkkia, indiee ja suomiräbää. Mulle siis täydellinen.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Nyt starttaa Sideways, mulle kovimmat setit tänä vuonna. Jos tääl on joku jatkislainen nii hit me up, otetaa vaiks gt:t.
Punkkia, indiee ja suomiräbää. Mulle siis täydellinen.

Mulle selvis eilen, että:

1) on olemassa festarit nimeltä Sideways
2) ne alkaa tänään
3) ne järjestettiin ekaa kertaa jo viime vuonna
4) siellä esiintyy tänään Nas - olen fani
5) siellä esiintyy huomenna Uncle Acid & The Deadbeats - olen fani

Mä asun bissenmittaisen kävelymatkan päässä Nordikselta. Missä vitussa ja koska tätä festaria on mainostettu?!

Nasin olen nähnyt kerran ja Uncle Acidin kolme kertaa. Olisin enemmän kuin mielelläni ollut paikalla tälläkin kertaa..

Kaikille vittu kenkää saatana.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mulle selvis eilen, että:

1) on olemassa festarit nimeltä Sideways
2) ne alkaa tänään
3) ne järjestettiin ekaa kertaa jo viime vuonna
4) siellä esiintyy tänään Nas - olen fani
5) siellä esiintyy huomenna Uncle Acid & The Deadbeats - olen fani

Mä asun bissenmittaisen kävelymatkan päässä Nordikselta. Missä vitussa ja koska tätä festaria on mainostettu?!

Nasin olen nähnyt kerran ja Uncle Acidin kolme kertaa. Olisin enemmän kuin mielelläni ollut paikalla tälläkin kertaa..

Kaikille vittu kenkää saatana.
Sideways on järjestetty jo aika montakin kertaa. 2015 järjestetty ekan kerran.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös