Yleinen pelikeskustelu

  • 53 943
  • 304

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Voiko kukaan suositella mitään hyviä avaruuspelejä? Itse olen pelannut The Long Journey Homea tässä lähiaikoina ja tykkään kovasti. No Man's Sky oli ostoharkinnassa, ovatko jo saaneet peliä toimivaksi?
Noin jokainen Space Quest, mutta etenkin kutonen. Jos seikkailu maistuu.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Slapshot on Steam

Täytyy kyllä sanoa, että jotain tällaista olen odottanut. Kontrollit vaikuttaa erinomaisilta, sen vähän mitä treenimodea kerkesin testailemaan. EA:n lätkätuotokset jääneet jo jokin aika sitten.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
LucasArtsin paluu olisi todellakin hyvä uutinen - mutta ilmeisesti pitää laittaa vähän jäitä hattuun: Jason Schreier on Twitter

(linkki Jason Schreierin twiittiin - ollaan nykyajan pelijournalismista mitä mieltä hyvänsä, yksi harvoja oikeita journalisteja alalla)
 

A Siente

Jäsen
PS+ pelinä tässäkuussa The Witness ja 10v tykästyi kovasti. Saarella ratkotaan knoppitehtäviä tyyliin piirrä reitti labyrintin läpi.

Ekat labyrintit sain hoidettua. Sen jälkeen ei aavistuskaan mitä edes pitäisi tehdä. Ei niissä ole mitään logiikkaa. En tosin ihan tarkkaan jaksanut pienessä humalassa miettiä. Mutta siinä oli vaan joku neliö johon piti piirtää ja ei mitään aavistustakaan mikä siinä oli se idea. Ehkä lapses on vaan fiksumpi tai mä tyhmä.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Pelasin Far Cry New Dawnin läpi ja olihan se naurettavan lyhyt. Muutama sivutehtävä ja sen jälkeen pääjuoni läpi. Peli oli lähinnä kuin dlc edelliseen peliin, pari tuntia ja peli läpi. Ihan ok DLC, mutta täyshintaisena pelinä 5-
 

Undrafted

Jäsen
Ekat labyrintit sain hoidettua. Sen jälkeen ei aavistuskaan mitä edes pitäisi tehdä. Ei niissä ole mitään logiikkaa. En tosin ihan tarkkaan jaksanut pienessä humalassa miettiä. Mutta siinä oli vaan joku neliö johon piti piirtää ja ei mitään aavistustakaan mikä siinä oli se idea. Ehkä lapses on vaan fiksumpi tai mä tyhmä.
Sivusta katsoen tullut samaan tulokseen. Ihan random ratkaisuja tuntuu olevan. Idea pelissä hyvä ja näyttääkin kivalta. Tuntuu pallo hukkuvan, kun haluttu suuri määrä tehtäviä. Tuntuu muksullakin into laantuvan, kun tehtävät toistuvat ja menee ihan kokeiluksi että mitähän pitäisi tehdä.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sanotaanko että kiinnostaisi aivan saakelisti! Olen tarinoita lukenut, kuinka porukka on jotain bosseja hakannut kymmeniä tunteja ja ohjaimia on lennellyt seinään, eli tälläiselle kasuaali-pullamössöpelaajalle kyseessä on sadistisen vaikea peli. Kiinnostaisikin lukea jonkun kokemuksia, kelle From Softwaren aiemmat pelit eivät ole tuttuja, että miten on kulkenut. Pitänee ottaa testiin sitten kun hinta halpenee.

Tällä hetkellä odottelen 21.4. PC:lle ja PS4:lle julkaistavaa scifi-thrilleri Obervationia. Vaikuttaa videoiden perusteella mahtavan tunnelmalliselta kokemukselta.

Edit: Tuli siinä alapuolella niin kova myyntipuhe, että pitänee peli jostain huutonetistä metsästää käsiin!
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Sanotaanko että kiinnostaisi aivan saakelisti! Olen tarinoita lukenut, kuinka porukka on jotain bosseja hakannut kymmeniä tunteja ja ohjaimia on lennellyt seinään, eli tälläiselle kasuaali-pullamössöpelaajalle kyseessä on sadistisen vaikea peli. Kiinnostaisikin lukea jonkun kokemuksia, kelle From Softwaren aiemmat pelit eivät ole tuttuja, että miten on kulkenut. Pitänee ottaa testiin sitten kun hinta halpenee.

Tällä hetkellä odottelen 21.4. PC:lle ja PS4:lle julkaistavaa scifi-thrilleri Obervationia. Vaikuttaa videoiden perusteella mahtavan tunnelmalliselta kokemukselta.

Mä olen ihan pullamössö-pelaaja ja ei ole maistunut From Softwaren aikaisemmat Soulsbournet. Muttamutta, onhan tuo Sekiro järkyttävän kova peli. Vaikea, kyllä. Tuntuuko liian vaikealta? Ei. Aina kun kuolee, tietää suoraan missä oli vika ja miksi. Siellä ohjaimen päässä. Tosin sitten kun kaikki lähtee sujumaan ja saa tapettua sen perkeleen pomon vihdoin, niin fiilis on vertaansa vailla. Vahva suositus täältä.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aina kun kuolee, tietää suoraan missä oli vika ja miksi. Siellä ohjaimen päässä.

Joo tuohon lauseeseen se oikeastaan kiteytyy. Pelailen kyllä monenlaisia roolipelejä, mutta monissa tuppaa olemaan se ongelma, että taistelut määrittyvät melkein ihan sen perusteella, mikä on oman hahmon taso. Jos ei ole tarpeeksi, niin tulee väkisin turpaan ja sitten kun tarpeeksi, niin se on läpihuutojuttu. Tuo vie roolipeleistä pirusti mielenkiintoa ja näissä From Softwaren tekeleissä asia on eri. Taistelun voittaakseen on määritettävä vihollisesta heikkous. Nyt vielä tässä Sekirossa tuntuu, että vihollisilla on isompi repertuaari eri hyökkäyksiä ja mikään taktiikka ei tunnu ihan satavarmasti toimivan, mutta tarpeeksi kun kuolee, niin alkaa hahmottua kuitenkin, että mikä on se paras tapa.

Mutta sitten on vielä se kolikon toinen puoli ja sitä näyttäisi vietäneen tässä Sekirossa vielä pitemmälle, että joikaiselle pelaajalle muodostuu pikkuhiljaa jonkinlainen oma tyyli riippuen aseista ja minkä nyt sitten itselleen toimivimmaksi näkee. Nyt siellä on erilaisia taistelutapoja mahdollista "aukaista" selvästi aiempaa enemmän, kun Souls peleissä sen määritteli suunnilleen käytettävä ase ja sen eri hyökkäykset.

Kolmas jännityselementtiä lisäävä juttu on, että kun kuolemasta vielä vähän rankaistaan, niin joutuu välillä miettimään, että missä ja milloin kannattaa kuolla.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkos kellään tätä:
Peliarvostelussa erinomainen Sekiro: Shadows Die Twice – ”Tällaisia pelejä tarvitaan lisää”

Itselle tuli ennakkotilauksena heti viime perjantaina. Pakko sanoa, että vaikka paljon on samankaltaisuuksia Dark Soulsien kanssa, niin hyviä uudistuksia ja raikkaan tuntuinen. Myös seikkailtava maailma, 1500-luvun (kuvitteellinen) Japani on mukava vaihtelu aiempiin firman peleihin.

Päivän verran tätä on nyt pelattu ja ihan kelpo tuotokselta vaikuttaa.

Vaikea tämä on ainakin tällaiselle käytännössä 15 vuoden tauon pelaamisesta pitäneelle. Mitä nyt Civilizationia ja joitakin retro-pelejä tässä välissä pelannut.

Yksi syy pelaamisen lopettamiselle aikoinaan on verkkomoninpelaamisen lisääntyminen. Ihan tyylikäs peli tämä on ja isot plussat japaninkielisille dialogeille.
 

Tiiviste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes, Isles, Flyers, Ässät
Fromsoftin fanipoikana tietty Sekiron hommasin. Maanantaina starttasin ja päivittäin pelannut, ja kyllä on lunastanut kaikki isot odotukseni. Mahdollisuudet olla yhtiön paras peli ikinä. Tuo gameplay on jotain aivan timanttia.

Jännä miten toistaiseksi itse Bossit on pääasiassa mennyt ekalla läpi (toki niitä ei ole ollutkaan kuin pari vasta) mutta tiettyjä kahden deathblown vaativia minibosseja onkin sitten pahimmillaan tunnin putkeen grindattu. Mutta niiden päihittäminen, etenkin se tunne voiton jälkeen, on jotain uskomattoman palkitsevaa.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisi ehkä kuulunut tuonne PS4-ketjuun, mutta pistetään nyt tähän kun ollaan tavallaan aiheessa, että PS4:n plusjäsenten kuukauden ilmaispeleihin tuli The Surge, joka on suunnilleen From Softwaren ideologia lyötynä scifi-formaattiin. En edes tajunnutkaan, että tuo on tosi samankaltainen, vaikka lukaisin kesällä Pelit-lehdestä, jossa tuo The Surge sai muistaakseni lähemmäs 90 pinnaa ja sitä myöten jäi nimi mieleen.

Pakko sanoa, että vaikka tässä on Sekirokin ihan alkutekijöissä vasta, niin tuo The Surge myös pari päivää pelattuani rupesi vaikuttamaan ihan loistavalta. Siinä on tosi nerokkaita juttuja keksitty kuten se, että ensin kiroilin, että eihän täältä löydy mitään haarniskan osia mistään, mutta valitsemalla mihin vartalon osaan kohdistaa viholliseen iskunsa, voi riistää paloja vihellisen armourista, jotka saa sitten korjattua itselleen. Se tuo vihollisten tappamiseen moneen kertaan ihan uutta mielenkiintoa, kun tietyt kannattaa tappaa moneen kertaan yrittäen haalia noita osia.

Ja yhtään ei vaikeudessa ainakaan tähän asti ole hävennyt From Softwaren peleille. Ensimmäisen päävihollisen voittaminen vaikutti pitkään suorastaan epätoivoiselta. Voitto tuli vasta saatuani ensin kehitettyä tarpeeksi omaa hahmoa, aseita ja implantteja ja toisaalta oppimalla oikean strategian, joka sekään ei ollut ihan yksioikoinen.

Joten ne joilla pelialustana PS4 ja plusjäsenyys, The Surge kannattaa ottaa kirjastoon. Nyt menee itsellä vähän vaikeaksi, että kumpaa tässä pelaisi, molempia yhtä aikaakin on vähän hankala kun napit on eri ja liikkeet on melkein molemmissa tultava selkäytimestä, jotta mihinkään pääsee.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Viime aikoina peleissä ottanut isosti päähän tuo cut scenejen jäätävä määrä. Koitan pelailla Assassin's Creed 3 remasteria ja tuntiin on voinut ns itse hahmoaan hallita alle minuutin pätkiä. Silloinkin pitänyt seurata jotain heeboa yms.

Jos haluan vaan tuijottaa ruutua niin katsin leffaa.

Niin ja tuo AC ei todellakaan ainoa peli jossa tuo asia vituttaa.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
En tiedä seurasiko kukaan PUBG (PlayerUnknown's Battlegrounds) euroopanmestaruuskisoja? Suomalainen Ence-tiimi voitti ylivoimaisesti koko paskan ja pääsi Lontooseen pelin MM-kisoihin, voittivat samalla noin 66 000€. Joukkue voitti myös eniten matseja joten tuossa uutisessa tuo "Although they rarely finished on the very top of each playday" on vitsi. Toki tappoja oli eniten ja Rustanmar pääsi yli sataan, 101.

Neljä parasta joukkuetta pääsi kisoihin ja myös suomalaisista pelaajista koostuva WinStrike hoiti homman kotiin viimeisessä matsissa pisteen erolla viidenteen, kuudenkymmenen matsin jälkeen, jessus. Myös toiseksi sijoittuneessa Team Liquidissa pelaa kaksi suomalaista (veljekset), joten Em-kisoista pääsi jatkoon yhteensä 10 suomalaista 16:sta pelaajasta. Uskomaton suoritus suomalaisilta!

Olen pelannut viime aikoina Generation Zero-peliä ja jonkin verran viihtynyt sen parissa. Idea on helvetin hyvä ja tunnelma tiettyyn pisteeseen myös, 80-luvun Ruotsi. Suuret miinukset pelille sen bugisuudelle ja itsensä toistavuudelle. En muista milloin olen pelannut näin bugista peliä, milloin tehtävät kusee tai peli kaatuu. Tuo toistavuus on toinen suuri miinus, samat talot, lootit, bunkkerit jne. Ei mitään muuta elämää kuin robotit ja sinä. Sama kaava ja "OP"-robotit kun etenet kartalla. Olisi voinut olla niin helvetin hyvä peli, mutta.... kun ei.
 
Viimeksi muokattu:

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Viime aikoina peleissä ottanut isosti päähän tuo cut scenejen jäätävä määrä. Koitan pelailla Assassin's Creed 3 remasteria ja tuntiin on voinut ns itse hahmoaan hallita alle minuutin pätkiä. Silloinkin pitänyt seurata jotain heeboa yms.

Jos haluan vaan tuijottaa ruutua niin katsin leffaa.

Niin ja tuo AC ei todellakaan ainoa peli jossa tuo asia vituttaa.
Minä kyllä tykkään, jos cutscenet on tehty hyvin. Monet pelit eivät tässä todellakaan onnistu, ei siinä.
 
Viimeksi muokattu:

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Seuraava Battlefield taitaapi olla Bad Company 3 huhujen mukaan. Oikein tervetullut, hyviä muistoja on BC2 ajoilta.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jonkinlaista hehkutustakin etukäteen saanut (jälleenyksizombie-peli) Days Gone julkaistiin perjantaina. Trailerien perusteella saattaisi olla meikäläiselle tarkoitettu, eli 3.persoonasta pelattava tarinavetoinen peli.

Zombit nyt on läpikoluttu genre mutta onko kukaan alkanut tätä pelata ja voisi antaa spoilervapaat ensivaikutelmat?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jonkinlaista hehkutustakin etukäteen saanut (jälleenyksizombie-peli) Days Gone julkaistiin perjantaina. Trailerien perusteella saattaisi olla meikäläiselle tarkoitettu, eli 3.persoonasta pelattava tarinavetoinen peli.

Zombit nyt on läpikoluttu genre mutta onko kukaan alkanut tätä pelata ja voisi antaa spoilervapaat ensivaikutelmat?

EI SISÄLLÄ JUONISPOILEREITA.

Itse itselleni vastaten. Hain siis tänään pelin ja ekat reaktiot että tää on suurinta paskaa mitä missään on ikinä ollut.

Peli töksähtää käyntiin minuutin alkuelokuvalla jossa on maailman tökeröintä näyttelyä. Sitten siirrytään kahden vuoden päähän jossa saadaan hahmo hallintaan moottoripyörän selässä ja se pyörä käyttäytyy kuin lampaalla ratsastaisi kun se reagoi niin hitaasti. Sitten jälleen tökeröä näyttelyä ja sitten kohdataan ekat zombit. Ne liikkuvat kuin ps1 pelissä kun ne juoksevat kohti ja välivideoiden ja pelaamisen välissä on aina parin sekunnin tauko mustaa ruutua vaikka eletään vuotta 2019.

Ensivaikutelma siis todella surkea.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
@Tifosi kerrotko vielä pelituntien karttuessa fiiliksiä?

Olen itse peliä vähän jopa itselleni hypettnyt, mutta en nykyään ennakkotilauksiin sorru. Odottelen käyttäjäkokemuksia ja luen arvosteluita jne. Ainakin pelin lähtökohdat vaikuttavat mielenkiintoisilta ja tarina oikeasti viihdyttävältä. Saa nähdä jääkö vielä hyllyyn. Nyt pitkällä sairaslomalla olisi aikaa pelailla muutenkin, ei vain oikein ole mitä pelailla. RDR2 kaikessa hienoudessaan on kesken, mutta edellisnerrasta sen verran aikaa, ettei enää voi muistaa mitä tapahtui. Pitänee yrittää aloittaa sitä jälleen.
 

redpecka

Jäsen
Hakutoimintoa yritin käytellä, jalkapallomanagerointipeleistä tuorein näytti olen joku versio parin vuoden takaa...

Tykkään nippelinappeli nysväyspeleistä. Mutta välillä on kiva pelata ei niin vakavaa - mutta hyvin toteutettua - Football Tacticsiä. Ideana on, että lähdetään puulaakitasolta etenemään aina Champpariin asti.

Silloin kun joskus muutama vuosi sitten hankin pelin, oli se vieläkin yksinkertaisempi ja nyt kun pienen tauon jälkeen aloin taas pelaamaan, siihen oli tullutkin päivitys ja lisäilty erilaista nysväystä. Onneksi osasin konseptin jo entuudestaan niin tämä uusi versio ei tuntunut niin mahdottomalta omaksua. (Sanottakoon että keskittymiskykyni ei nykypäivänä riittäisi aloittamaan tyhjästä jotain Football Manager -tyylistä nysväystä.)

Kyseessä siis vuoropohjainen futismanagerointipeli. Onko muilla kokemuksia?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
@Tifosi kerrotko vielä pelituntien karttuessa fiiliksiä?

Alkujärkytyksen jälkeen pidin pari päivää taukoa ja tänään yritin uudestaan. Vajaan tunnin pelasin ja päätin että tämä saa jäädä tähän. Vihujen tekoäly on kuin horizon zero dawnin ihmisvihuilla(pidin siitä pelistä mutta vain koneita vastaan taistelusta) eli osa niistä pönöttää paikallaan vaikka maailman loppuun asti katsomatta ympärilleen ja osa kiertää kiskoilla rataa.

Ääninäyttely tökkii edelleen ja peli on täynnä bugeja.

Älä kuitenkaan luota meikäläisen pelimakuun vaan katso ammattilaisten arviot ennemmin.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Älä kuitenkaan luota meikäläisen pelimakuun vaan katso ammattilaisten arviot ennemmin.

Pääsenkin testailemaan tätä viikonloppuna, joten saa itse tuntuman tähän.

Itse kirosin samaa Horizon Zero Dawnissa, muuten myös tykkäsin, joten annan painoarvoa myös sinun kirjoittamalle arviolle :D
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ilves vs KalPa
  • 2.04
  • 3.80
  • 3.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös