Vitutusketju

  • 10 507 470
  • 56 109

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Vitun Telia ja vitun Microsoft. Minun Windows 10:n Telia TV -sovelluksessani ei näy asetus, josta voi laittaa selostuksen päälle tai pois. Okei, ajattelen että minulla on varmaan sovelluksen vanha versio ajalta, jolloin selostusta ei voinut laittaa pois, ja menen Microsoft Storeen päivitttääkseni sovelluksen, ja siellä Storessa tosiaan on Päivitä -nappi ja painan sitä. Mitään ei tapahdu. No mitä helvettiä? Ajattelen että paskat, poistan koko roskan ja asennan uudelleen. Poistan sovelluksen ja painan Asenna -nappia, mutta EI SAATANA TAPAHDU MITÄÄN perkele !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Minulla ei siis ole sitä vitun sovellusta enkä voi sitä asentaakaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
@Jyväsjemmari Ehkä koneesi vitutuksenesto on ajan tasalla?
Hehe.

Vitutusketjuun tuli asiaa pian uudelleen. Olin kirjoittanut äsken JYPin 2019-2020 -ketjuun vitun pitkän tekstin, jota en ollut vielä julkaissut. Olin poistamassa yhtä lausetta, mutta maalasin vahingossa KOKO VITUN VIESTIN JA POISTIN KAIKEN, SAATANA!!!!! Olkoon vittu, minä menen nyt saunaan ja koitan myöhemmin kirjoittaa kaiken uudelleen, jos vitutukseltani jaksan.

Ai niin, myös JYPin kausi päättyi sääleihin tuossa välissä. Vittu.'

EDIT: Jes tuossa viestikentän ylälaidassa on "Peruuta muutokset" -nappi, sain kaiken takaisin, jes!!!!!!!!!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vesi... Sitä vaan tulee jatkuvasti taivaalta. Ja sitä sulaa lumesta. Se menee meidän alakertaan kun maa on jäässä ja kaikki virtaa siitä eteenpäin. Mies on nyt yrittänyt pelastaa tilanteen pumppaamalla vettä pumpulla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vituttaa penkin alle mennyt viime yö. En saanut nukuttua ollenkaan ja keskusteltuani sekä kuntoutuskeskuksen päivystävän hoitajan että pomoni kanssa niin olimme kaikki sitä mieltä että minun on parempi olla tänään töistä pois ja levätä.

Vituttaahan nämä poissaolot töistä aina. Siksi en kai järin usein ole työhistoriani aikana pois töistä ollutkaan. Ja aina valittamiselle ja poissa ololle on ollut painava syy. No nyt oli kova väsymys syynä.

Tosin jaksan kyllä tänne kirjoitella mutta yleensä kun olen unettoman yön viettännyt niin olen seuraavan kerran unta saanut vasta seuraavana yönä. Nyt pitäisi rauhoittua niin ehkä se unikin tulee.

Jos jotain hyvää hakee niin onneksi pomokin oli myötämielinen ja sain rokulipäivän järjestymään helposti. Raskasta se olisi töissäkin ollut unettoman yön jälkeen.

En minä mielestäni turhaan töistä pois ole. Olen tykännyt töissäni kuitenkin käydä ja viihtynyt siellä. Ei olisi ollut tarvetta hakeutua sairaslomalle kovin helposti.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vituttaa nämä ainaiset ilmoitukset joita tietokoneeni suoltaa ruudulle tämän tästä. Tietäisi vaan voiko näille tehdä mitään? Ja vituttaa kun en osaa edes tietokonetta laittaa sellaiseksi ettei mene näytönsäästäjälle silloin kun kone on koskemattomana vaikka kyllä sitä silloinkin katselen.

Siis katselen vaikka Teliaa, en koske koneeseen ja kone tulkitsee ettei sitä silloin käytetä ja laittaa päälle vähän ajan kuluttua näytönsäästäjän.

Näihin olisi tärkeää saada parannusta sillä lauantaina katsellaan toivottavasti porukalla lätkää ja olisi kiva ettei silloin katselu keskeytyisi näiden edellä mainittujen seikkojen takia.
Mitkä ilmoitukset? Pop up ikkunat virustorjunnalta, kaupalliset mainokset ym?
Näytön nukahtamiseen win 10:
Settings - >System -> Power and sleep ja sieltä When plugged in PC goes to sleep after ja valitset Never.

Sitten Settings ikkunassa mene -> Notifications and actions ja kytke pois tarpeettomat. Varsinkin alaosassa olevat Get notifications from these senders.
Sekä tärkeänä : Hide notifications while presenting option and turn it ON.

Jos uudempi WIn 10 käytössä niin katso seuraava linkki ja Focus assist ja sieltä While I´m using app in full screen mode ja laita se ON. Tämä estää lähes kaikki popupit kun katsot full screen modessa jotain koneelta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitkä ilmoitukset? Pop up ikkunat virustorjunnalta, kaupalliset mainokset ym?
Näytön nukahtamiseen win 10:
Settings - >System -> Power and sleep ja sieltä When plugged in PC goes to sleep after ja valitset Never.

Sitten Settings ikkunassa mene -> Notifications and actions ja kytke pois tarpeettomat. Varsinkin alaosassa olevat Get notifications from these senders.
Sekä tärkeänä : Hide notifications while presenting option and turn it ON.

Jos uudempi WIn 10 käytössä niin katso seuraava linkki ja Focus assist ja sieltä While I´m using app in full screen mode ja laita se ON. Tämä estää lähes kaikki popupit kun katsot full screen modessa jotain koneelta.

Kiitos avusta. Minulla on käytössäni muistaakseni Windows 7 Home Premium ja siihen tulee just ilmoituksia esimerkiksi virustorjuntaohjelmilta. Ja jostain näytön ohjaimistakin valittaa. Ja ehdottelee päivityksiä jotka tekisivät tietokoneen suorituskyvystä tehokkaamman.

ps. Koneeni on suomenkielinen joten mahtavuutta olisi saada ohjeet suomeksi jos vain mahdollista.

edit:lisätty tietoja ja toiveita
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vituttaa huono olo. Olen käyttänyt pari päivää lääkettä jonka sivuoireena on pahoinvointia. Se on niin yleistä että 1/10 saa pahoinvointia. Eikä tämä ole "psyko-somaattista" koska ensin tuli kamalan huono olo ja sitten katsoin lääkkeen lapukkeesta että pahoinvointi on yleinen sivuvaikutus. Ja lääke ei ollut edes mikään ns. pakollinen vaan tukee/auttaa omaa paranemista. Otan kuitenkin kuurin lävitse kun olen kerran aloittanut (kaksi päivää jäljellä). Syöminen ei yhtään huvita, ruuanlaitto vielä vähemmän... Oikeastaan mikään ei hotsita kun on niin huono olo.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vituttaa huono olo. Olen käyttänyt pari päivää lääkettä jonka sivuoireena on pahoinvointia. Se on niin yleistä että 1/10 saa pahoinvointia. Eikä tämä ole "psyko-somaattista" koska ensin tuli kamalan huono olo ja sitten katsoin lääkkeen lapukkeesta että pahoinvointi on yleinen sivuvaikutus. Ja lääke ei ollut edes mikään ns. pakollinen vaan tukee/auttaa omaa paranemista. Otan kuitenkin kuurin lävitse kun olen kerran aloittanut (kaksi päivää jäljellä). Syöminen ei yhtään huvita, ruuanlaitto vielä vähemmän... Oikeastaan mikään ei hotsita kun on niin huono olo.
Hyviä pahoinvointilääkkeitä löytyy. Jos on pitkä kuuri niin kandee pyytää lekurilta respaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hyviä pahoinvointilääkkeitä löytyy. Jos on pitkä kuuri niin kandee pyytää lekurilta respaa.
Kyllä minä selviän (vaikka vituuttakin). Olen sairauslomalla keuhkoputkentulehduksen takia (ihan hillitön yskä). Siihen määrättiin limaa irroittamaan Flavamed-tabletteja jotka siis aiheuttaa sen pahoinvoinnin. Antibiootteja en ottanut ja se taisi olla ihan hyvä valinta koska yskä alkaa jo vähentyä ja limaa irronnut hyvin (ehkä tablettien takia, ehkä ei). No tulevaisuudessa ehkä jätän ko. tabletit ottamatta kun niistä tulee niin huono olo... vaikka niitä joku lääkäri määräisikin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllä minä selviän (vaikka vituuttakin). Olen sairauslomalla keuhkoputkentulehduksen takia (ihan hillitön yskä). Siihen määrättiin limaa irroittamaan Flavamed-tabletteja jotka siis aiheuttaa sen pahoinvoinnin.
Onko noissa tableteisa kodeiinia? Jos on niin se voi aiheuttaa huonovointisuutta. Jos kodeiinia ei ole niin hae apteekista Resilaria. Siinä on kodeiinia ja voit hörpiskellä puoli pulloa illassa. On paljon mukavampi sairastaa kun opiaatit virtaa elimistössä.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Voi saatana että voi ihmistä vituttaa. Jäin 3 kertaa puhelimessa puhumisesta kiinni vuoden sisään poliisille. Ja eiköhän sieltä tullut kirje ajokiellosta.

Työni puolesta ajelen 60 tuhatta km vuodessa jotenka erittäin iso haitta tämä tulee olemaan.
 

teppana

Jäsen
Voi saatana että voi ihmistä vituttaa. Jäin 3 kertaa puhelimessa puhumisesta kiinni vuoden sisään poliisille. Ja eiköhän sieltä tullut kirje ajokiellosta.

Työni puolesta ajelen 60 tuhatta km vuodessa jotenka erittäin iso haitta tämä tulee olemaan.

Miten helvetissä sulla ei oo joko hands free korvassa tai sellainen auto johon voi bluetoothin kautta yhdistää puhelimen?
 

teppana

Jäsen
On mulla mutta sakot tuli aina kun lähdin soittamaan. Sen jälkeen puhelin telineeseen. Se riitti sakkoihin silti.

Oho, no nyt oli kyllä sitten jo huonoakin huonompaa tuuria. Kannattaa seuraavaksi autoksi harkita sellaista, jossa tosiaan voi yhdistää oman luurin ajotietokoneeseen. Siitä voi sitten valita numeron mihin soittaa vain niitä auton namiskoja käyttämällä niin ei pääse poliisi korttia karhuamaan.

Vituttais kyllä itteäki.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Voi saatana että voi ihmistä vituttaa. Jäin 3 kertaa puhelimessa puhumisesta kiinni vuoden sisään poliisille. Ja eiköhän sieltä tullut kirje ajokiellosta.

Työni puolesta ajelen 60 tuhatta km vuodessa jotenka erittäin iso haitta tämä tulee olemaan.
Helvetin hyvä, että sait ajokieltoa. Onpahan yksi riskikuljettaja hetken aikaa pois liikenteestä.

Puhelimeen keskittyminen autoa ajaessa on ihan vitunmoinen turvallisuusriski muille liikkujille. Ja samoin itsellesi. Toivottavasti otat opiksesi ja jatkossa pidät sen puhelimen aina siinä telineessä, kun autolla liikut.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
On mulla mutta sakot tuli aina kun lähdin soittamaan. Sen jälkeen puhelin telineeseen. Se riitti sakkoihin silti.

Pistä se puhelin siihen telineeseen valmiiksi ja siitä näppäilet puhelun käyntiin. Poliisi ei erota näppäiletkö puhelinta vai sääditkö radiosi äänenvoimakkuutta. Puhelin kädessä = sakkoa.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Onko noissa tableteisa kodeiinia? Jos on niin se voi aiheuttaa huonovointisuutta. Jos kodeiinia ei ole niin hae apteekista Resilaria. Siinä on kodeiinia ja voit hörpiskellä puoli pulloa illassa. On paljon mukavampi sairastaa kun opiaatit virtaa elimistössä.

Resilarissa ei ole kodeiinia vaan dekstrometorfaania.

Terveisin
Farmaseutti
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Resilarissa ei ole kodeiinia vaan dekstrometorfaania.

Terveisin
Farmaseutti
Hei Farmaseutti. En ole koskaan narkannut mutta tällaisia tuttuja pyyörii ympärillä. Eikös tuossa kuitenkin vaikutusmekanismi ole suht sama kuin kodeiinilla? No, anyway, samat olot kai antaa vaikka enemän synteettinen opioidi onkin.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Hei Farmaseutti. En ole koskaan narkannut mutta tällaisia tuttuja pyyörii ympärillä. Eikös tuossa kuitenkin vaikutusmekanismi ole suht sama kuin kodeiinilla? No, anyway, samat olot kai antaa vaikka enemän synteettinen opioidi onkin.

Resilarilla itsessään saa ennemmin yleensä suolen tyhjäksi kuin kummoisia "oloja". DXM:n erilleen uuttamalla* onkin sitten jo eri juttu... DXM:n rakenne on morfiinini kaltainen, mutta se ei ole opioideihin kuuluva toisin kuin kodeiini joka on elimistössä muuttuu osittain mm. juurikin morfiiniksi ja vaikuttaa hermostossa opiaattireseptoreihin. DXM:n vaikutus liittyy morfiinin kaltaisesta rakenteestaan huolimatta hermostossa pääasiallisesti aivan eri resetoreihin ja DXM onkin päihteenä "dissosiatiivi" (hallusinogeenien alaluokka) eli se aiheuttaa siis esim. aistiharhoja ja unen kaltaisia tiloja. Eli "olot" on hyvinkin erilaiset opiaatteihin nähden.

*linkki vie internetistä löytyviin uutto-ohjeisiin joiden oikeellisuudesta en ota vastuuta ja joiden käyttämiseen en missään nimessä kehoita...
 

ace

Jäsen
Mistään en mitään tiedä, mutta kodeinia selkävaivoihin ihan riittävästi nauttineena voin sanoa ettei niiden nauttimisen jälkeen ihan hirveesti yskittänytkään.

Joskus aikaisemminkin täällä kovat jätkät ovat väittäneet ettei esim. Panacod vaikuta millään tavalla, mutta varsinkin ekakertalaisille voin kertoa että kyllä se yskä lähtee. Aika moni muukin vaiva, vaikka yksilöllistä se tottakai on.

Tämä vain omakohtaisten kokemuksien perusteella. Aina on ollut hieman mukavampi sairastaa myös selkäkipua.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis!
Aloitusviesti on vähän hassusti kirjoitettu. Vitutuksen on johduttava omasta hölmöydestä eikä ajokiellosta. Eihän kukaan jatka samalla tavalla kun ensimmäisen kerran saa sakon. Tai no ehkä vielä sen ensimmäisen jälkeen voisikin. Mutta kai pöpimmälläkin tulee mieleen muuttaa toimintatapoja sen jälkeen kun saa toisen sakon.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Joo. Onhan se tyhmää jos puhuu samalla puhelimeen kun ajaa autoa. Mutta sain sakot kun käynnistin auton, ja samalla laitoin puhelimen telineeseen ja ehkäpä sekunnin ajan auto liikkuu ja puhelin on vielä matkalla telineeseen niin oman tuo nyt jumalauta puhdasta pilkun nussintaa.

Niinku vaikkapa tää viimeinen sakko nyt. Tulin tapaamisesta. Huomasin että sairaalasta jossa lapseni on kirjoilla on soitettu. Ja sieltä soitetaan vasta ku on jotain merkittävää tapahtunut. No. Hf korvaan ja puhelua sairaanhoitajalle. Marssin autoon ja ajatuksena ajaa samantien Ahveniston sairaalaan selvittämään tilannetta. Auto käyntiin ja puhelin telineeseen josta tuli sakko.

Aivan puhdasta ja kliinistä pilkun panemista. Juu kyllä käytin ajaessa sitten puhelinta. Ainakin käynnistäessäni autoa. Olilo ruo sakon arvoinen rike. Minun mielestä ei todellakaan ollut.
 
Viimeksi muokattu:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Et selvästi ole ymmärtänyt pointtia. Ei kyse ole puhelimeen puhumisesta tai siitä, onko se sakon arvoinen rike vaan siitä, mihin keskityt autoa ajaessasi. Jos keskityt puhelimeen, et kykene havainnoimaan ympäristösi.

Tää on vähän sama kuin turvavyön käyttö. Joidenkin mielestä turvavyötä pitää käyttää sen vuoksi, että käyttämättömyydestä voi saada sakot. Ja joidenkin mielestä vyön käytöllä on jonkinlainen yhteys omaan hyvinvointiin mahdollisessa onnettomuustilanteessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös