NHL19 – yleinen keskustelu

  • 190 534
  • 705
Hmm, mikäs tuohon sitomiseen tepsii? Kokeilin aikalailla kaikkea ja aina häviö.
Esimerkiksi aloittamalla kämmenpuolelta suoraan alaspäin. Myös toinenkin tyyli löytyy, mutta sitä on kirjoittamalla vaikeampi selittää.

Toki niihin aloituksiin vaikuttaa pelaajan aloitusarvot, mutta vasta-aloituksilla pystyy voittamaan hyvin vaikka olisi selkeästi heikommat aloitukset.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Hmm, mikäs tuohon sitomiseen tepsii? Kokeilin aikalailla kaikkea ja aina häviö.
Niin, tuo @Vaihtopelaaja vinkki kämmenotteella suoraan alaspäin tosiaan toimii. Ja hänen tarkoittamansa toinen tapa on rystyotteella tehtävä mailannostoaloitus, joka tehdään työntämällä oikea tatti ylöspäin.

Ja jos nuot aloitusasennot / otteet eivät ole tuttuja, niin Leftin sentteri ottaa aloituksessa rystyotteen kun osoittaa oikean tatin oikealle ja kämmenotteen kun osoittaa oikean tatin vasemmalle. Raitin sentterillä nämä on sitten toisin päin.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Tänään ja eilen huomasin seuraavaa:
Vastustaja tekee paitsion ja laukoo/tai taklaa minun pelaajaa sillä seurauksella että on mahdollista tapella. Painan kolmiota, mutta vastustaja ei tappele vaan tilanne jää nyhkäämiseksi.
Nyt kuitenkin kolmessa pelissä on aina minun pelaaja, kuka lähti ns. Puolustamaan omiaan, hävinnyt mystisesti kokoonpanosta. Äskenkin oli kiva pelata loppupeli 4 pakilla...
 

Hamilton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tänään ja eilen huomasin seuraavaa:
Vastustaja tekee paitsion ja laukoo/tai taklaa minun pelaajaa sillä seurauksella että on mahdollista tapella. Painan kolmiota, mutta vastustaja ei tappele vaan tilanne jää nyhkäämiseksi.
Nyt kuitenkin kolmessa pelissä on aina minun pelaaja, kuka lähti ns. Puolustamaan omiaan, hävinnyt mystisesti kokoonpanosta. Äskenkin oli kiva pelata loppupeli 4 pakilla...

Teen ite paljon tuota, jos huomaan vastustajan pelityylissä jotain ärsyttävää, teen itse tahallisia paitsiota ja lauon vihellyksen jälkeen. Tai ajelen veskarin. Kun vastustaja haastaa tappeluun, en vastaa vaan odottelen rauhassa. Hähä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Teen ite paljon tuota, jos huomaan vastustajan pelityylissä jotain ärsyttävää, teen itse tahallisia paitsiota ja lauon vihellyksen jälkeen. Tai ajelen veskarin. Kun vastustaja haastaa tappeluun, en vastaa vaan odottelen rauhassa. Hähä.
Kaikille ei ilmeisesti ole niin tärkeää pelata niin kuin miehet pelaavat. Ei voi arvostaa tuollaista epäjääkiekkoämmäilyä.

Suosikkijoukkueesi tosin selittää kyllä jo osan tuollaisesta käytöksestä.
 
Viimeksi muokattu:

classiclassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan KooKoo
Teen ite paljon tuota, jos huomaan vastustajan pelityylissä jotain ärsyttävää, teen itse tahallisia paitsiota ja lauon vihellyksen jälkeen. Tai ajelen veskarin. Kun vastustaja haastaa tappeluun, en vastaa vaan odottelen rauhassa. Hähä.
Kuulostaa järkevältä. Joillain on kyllä niin typerä pelityyli, säbäranteita ja ihan luonnottoman näkösiä kikkoja, ettei tunnu oikein reilulta. Sellaset kaverit tuntuu aina voittavan liian helposti. Itse pyrin aina sikailemaan jos on tällänen pelaaja vastassa, monesti on toiminutkin just noi vihellyksen jälkeen laukomiset ja muut jälkkipelit. Pitää näyttää missä on kaapin paikka.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolmen accon taktiikka toimii vs peleissä. Pelaa aina yhdellä kerrallaan ja kun EA alkaa pistämään pelin vaikeaksi, niin vaihtaa accoa. Huomaa hyvin, kun tulee eri accoilla samoja vastustajia vastaan, niin kun olet nihkeillyt sitä vastaan toisella accolla, niin toisella sitten 5-0 taulussa toisessa erässä ja peli poikki. Yhdenkään accon ranking ei nouse kauhean korkeaksi, mutta ei se itselle ole merkityksellinen, vaan pelin sujuvuus.
Yhdellä accolla oli 14 ottelun voittoputki. Sitten sen näki, kun meni pelaaminen vaikeaksi. Kaikki alkaa pätkimään. Yritin junnata samalla accolla pari peliä, mutta ei se auttanut, kun vaihtaa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Miks täällä tulee jotain 15 vuotiaita 80 overallin ykköskierroksen varauksia pelin edetessä franchise modessa?

Näin on ollut aina. Ensimmäisissä drafteissa on lottovoitto jos saa edes 60 overallin pelaajan ja sitten parin kauden kuluttua saattaa joka kierroksella tulla 70 overalleja. Tämä vie todellakin pelistä hohtoa pois, koska eihän draftiin tarvitse edes panostaa jos sieltä tulee varmasti kourallinen 70-80 overalleja. Lisäksi kun näiden prospectien vaihtoarvo on supertähden luokkaa, niin on helppoa treidata heitä jo valmiisiin pelaajiin. Pahimmillaan minulla on ollut farmissa kentällinen +80 overallin omaavia prospecteja koska eivät mahdu ylös pelaamaan. Yleensä tämän takia pelaankin vain 10 vuoden ajan GM:ää. Ei jaksa katsoa tuollaista epärealistista pelleilyä kauempaa.

En ymmärrä miksei tuota ole saatu korjattua. Tuo on kuitenkin aika oleellinen osa peliä. Vuodesta 2004 asti olen pelannut näitä gm/franchise modeja, eikä tule yhtäkään versiota mieleen missä draft olisi järkevä loppuun asti.
 

Bianconeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Juventus
Onkos kellään mitään tietoa / arvausta koska EA:lta tulisi uusi rosteripäivitys (deadlinen siirrot löytyy)? Muutenhan noita en edes latailisi, kun on tullut tehtyä varmaan se pari tuhatta muokkausta + puuttuvia pelaajia, mutta EA kun on sen verta ovela niin draft pickejä ei voi siirrellä itse.
 

Kartsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin on ollut aina. Ensimmäisissä drafteissa on lottovoitto jos saa edes 60 overallin pelaajan ja sitten parin kauden kuluttua saattaa joka kierroksella tulla 70 overalleja. Tämä vie todellakin pelistä hohtoa pois, koska eihän draftiin tarvitse edes panostaa jos sieltä tulee varmasti kourallinen 70-80 overalleja. Lisäksi kun näiden prospectien vaihtoarvo on supertähden luokkaa, niin on helppoa treidata heitä jo valmiisiin pelaajiin. Pahimmillaan minulla on ollut farmissa kentällinen +80 overallin omaavia prospecteja koska eivät mahdu ylös pelaamaan. Yleensä tämän takia pelaankin vain 10 vuoden ajan GM:ää. Ei jaksa katsoa tuollaista epärealistista pelleilyä kauempaa.

En ymmärrä miksei tuota ole saatu korjattua. Tuo on kuitenkin aika oleellinen osa peliä. Vuodesta 2004 asti olen pelannut näitä gm/franchise modeja, eikä tule yhtäkään versiota mieleen missä draft olisi järkevä loppuun asti.
Hyvien prospectien määrä myöhemilläkin kierroksilla on aivan järjetön.

Ei edes tarvitse käyttää tän änärin uutta omaa scouttaussysteemiä, vaan antaa AI:n itse scoutata ja silti löytyy draftissa paljon pelaajia scoutattuna.

Näitä hyviä prospecteja on niin paljon, että saa jengin pidettyä alle palkkakatonkin helposti vaikka onkin 1-3 kallista superstaraa jengissä, kun joka kausi saa 2-3, tulokassopparilla olevaa nhl-valmista junnua kokoonpanoon.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Onkos kellään mitään tietoa / arvausta koska EA:lta tulisi uusi rosteripäivitys (deadlinen siirrot löytyy)? Muutenhan noita en edes latailisi, kun on tullut tehtyä varmaan se pari tuhatta muokkausta + puuttuvia pelaajia, mutta EA kun on sen verta ovela niin draft pickejä ei voi siirrellä itse.

Pakko antaa kyllä respectit, mikäli pari tuhatta pelaajaa olet jaksanut muokata. Itse vanhemmissa änäreissä muokkasin kaikki Liiga pelaajat ja siinäkin oli jo ihan mieletön homma. Harmi, kun noita kokoonpanoja ei voi enään PS4:lla jakaa, kuten vaikka PS3:lla pystyi.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Joku Xboxin omistaja haluisko vaihtaa jotain? Voisin ottaa evo kortteja ja +90 ovr kortteja.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Oon pelannut muutamia 1vs1 online-pelejä ja on todettava, että tää on ihan paska peli. Ei oikeastaan mitään intensiteettiä, tekoäly on yhä yhtä retardi kuin 10 vuotta sitten ja höyhenkevyet äijät kaatuilee välillä ihan itekseen ja semmosta kuraa.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Mulla on Franchise Modessa puolalainen Gabriel Barnaby, jonka kaikki laukaus-statsit on 99. Maaliennätys 63 maalia. Viimekaudella teki tän ennätyksen, yhteensä 101 pinnaa. Pleijareissa 20 maalia ja voitettiin cuppi Senatorsilla. Kertokaa omista tähdistänne, jos kukaan edes pelaa tätä?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mulla on Franchise Modessa puolalainen Gabriel Barnaby, jonka kaikki laukaus-statsit on 99. Maaliennätys 63 maalia. Viimekaudella teki tän ennätyksen, yhteensä 101 pinnaa. Pleijareissa 20 maalia ja voitettiin cuppi Senatorsilla. Kertokaa omista tähdistänne, jos kukaan edes pelaa tätä?

Itselläni ykköskenttä Panarin-Glennie-DeBrincat ja tuo Glennie on siis oma varaukseni. Tällä hetkellä kokonaisuus on 92 ja neljässä kaudessa tehnyt 43+200=243p eli on varsinainen syöttökone. Suostui ihmeellisen alhaiseen sopimukseen joka oli 7,4milj/6v. Ihan jättipotti koska yleensä nämä pyytävät helvetisti enemmän ja tämän takia sainkin kakkoskenttääkin hankittua oikeita pelaajia (Forsberg-Kotkaniemi-Gurianov).
Puolustukseen on myös ilmeisesti kehittymässä lätyn jakelija. Venäläinen Samsonov teki piste-ennätyksensä 3+47 ja tämä oli vasta toinen kausi.

Pelaan siis laajennusjoukkueella ja seuraava kausi on 24/25. Yhtäkään Stanley Cuppia en ole voittanut ja muutenkin tuntuu, että menestystä ei tule millään. Jottain tarttis tehdä...
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Barnabylla on nyt viiden kauden jälkeen kasassa tehot 278+182. Varmasti tehokkain pelaaja, joka mulla on koskaan ollut Franchise modessa. Varattu 2020 1st rd #5. Syöttökoneen sain varattua 2021 1st rd #4. Trevor Wong, joka vielä hakee paikkaa ketjussa. Kolmen kauden jälkeen kasassa on tehot 36+148. Molemmat jannut ovat 92 kokonaisuudeltaan. Harmikseni molemmat ovat righteja ja vaikea asettaa hyvin samaan ketjuun. Laidalle hankin Dylan Larkinin free agenteista.

Barnabylla on nyt kuusi vuotta jäljellä alunperin kahdeksan vuoden sopparista, 13,250M$/kausi. Wongille olen tekemässä juuri isoa sopparia.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Updatea edelliseen: Barnabyn(R) tehot tällä kaudella 70+37 ja Wongin(R) 12+70. Ketjun täydensi toisen kauden pelaaja 2021 1st rd #10 Trent Hartman(R) tehoilla 9+53. Tämä oli siis kausi 2026-2027.

Huhhuh. Barnabyn laukaus-% on 22.3, Wongin 6.8 ja Hartmanin 9.3.

Tänään illalla kohti pleijareita!
 

Kartsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsellä kausi 29-30 alkamassa laajennusjengillä, ja jengissä kaksi "franchise" potentiaalin omaavaa peluria on tullut varattua jengiin.

Tanskalainen sentteri Nickolas Smyles, ja kanukkimaalivahti Guillame Archer. Molempien kokonaisuus 96.

Smyles nyt ei oo ollu sentterinä mikään perus franchise tason pistelinko, vaan enemmän kahdensuunnan sentteri, vaikka piste-per-peli kausia vetelee.

10 kauden aikana hänelle napsunut 4 Selkeä, 1 Hart, 1 Ted Lindsay ja 1 Art Ross. Paras kausi siis 35+68.

Archer taas on semmoinen veräjän vartija että oksat pois. 7 kautta pelannut, ja viimeiset 5 kautta putkeen on vienyt Vezinan. Parhaalla kaudella torjuntatilasot näytti 93,8 torjuntaprosenttia, 1.92 päästettyjen maalien keskiarvo, ja 11 nollaa. Tuolla kaudella nappasi vielä Hartin sekä Ted Lindsayn palkintokaappiin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Pitkästä aikaa tuli pelattua änäriä ja aika nopeasti rupesi valkenemaan miksi tuo peli on ollut kaapinperällä koskemattomana usemman kuukauden.

- Aloitin franchise moden ja voi luoja kun meinas mennä hermot noihin valikoiden tökkivyyteen ennen kuin olin edes ensimmäiseen peliin päässyt.
- Pelissä CPU otti sitten kevyet kymmenen jäähyä vaikka säännöissä jäähyt ovat 1/4 ja slidereissa CPU:n jäähyt ovat 5/100 ja kaikki yleisimmät eli huitominen ja koukkiminen ja kampitus ovat 4/100. Ei mitään järkeä, kuinkahan paljon noita jäähyjä tulisi CPU:lle jos olisi ne perus 50/100 asetukset käytössä?
- CPU:n alivoimapelaaminen on kyllä aivan karseaa ja vie mielenkiinnon pelata noita ylivoimia, täysillä joka tilanteessa päin viivapelaajia jne. sekä kun kiekko saadaan niin ilmeisesti 1-0 tappiotilanne ensimmäisessä erässä on semmoinen, että pitää pyrkiä väkisin tekemään alivoimamaali?
- Ja onhan toi perseestä ettei ylivoimalla saa omia jätkiä sinne minne haluaa, kyllä maskimies pitäisi pystyä päättämään jne. nyt tuo ylivoimapelaaminen ja taktikointi siinä on todella köyhää.
- Omat pakit omanmaalin edustalla eivät kyllä tee yhtään mitään tässä pelissä.

Eipä jäänyt kovin suurta hinkua jatkaa pelaamista.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
GM moodilla tullut pelailtua ja aloitin uuden pelin vaikeimmalla tasolla näkösuoja päällä. Nyt ongelmana se että lähes kaikki nuorten pelaajien tiedot peitossa, pitääkö heidät skoutata yksitellen vai riittääkö toimeksiantona seuraa ryhmää pelaajia--> nopea-->iäksi esim. 17-23 jne.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Onko tuo Be a Pro jotenki rikki tässä 19 versiossa? Ihan sama onko bottien jäähyt 0 vai vaikka 50 slidereissa, ne ottaa ihan älyttömästi jäähyjä. Meni hermot ja laskin oman tiimin sekä vastustajan jäähyt nollaan, no ekassa erässä meidän tiimi otti 4 huitomisjäähyä. Huitomiset on 40/100. 8min erillä pelaan. Tai siis pelasin, meni maku tosta kyllä jo viidessä pelissä kun jäähyjä sata.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
On kyllä ihan käsittämätöntä. 1v1 online pelissä tuli vastaan selvästi heikompi ni peli tasoittelee ihan ihmeellisesti. 3 hyökkäystä 2-0 vastaan jotka normaalisti uppoaa 9/10, nyt sen veska otti kaiken. Eikä uppoa mistään muualtakaan, aina ihme torjunta tai blokki tai tolppakuti. Vedot pelin jälkeen meikälle 33-4 ja peli päättyi 2-1 voittooni. Kiroiluttaa tää paska. Ja se sen maali oli ylläripylläri semmoinen ilman maskia siniviivan alta heitetty ranne.
 

Yabada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Haetaan NHLgamer.com järjestämään EASHL 6v6 kevätsarjaan pelaajia. Meitä on tällä hetkellä seitsemän hengen kaveriporukka, jotka kaikki asuvat Tampereella, mutta ovat eri puolilta Suomea kotoisin, aina Rovaniemeltä Haminaan saakka. Pelaillaan tasaisen epätasaisesti. Kyllä meiltä silti pelihaluja löytyy neljästä viiteen päivään viikossa.

Joukkueen nimi on Bio, joka juurtaa historiansa opiskeluistamme. Ja kun joukkue perustettiin, joukkueen perustajalla ei ollut mielikuvitusta.

Toivottavasti edes yksi pelaaja löytyisi tätä kautta, kolmen pelaajan löytyminen lähentelisi jo maksimia, mutta kyllä neljännellekin löytyisi tilaa.

Huippua olisi, jos osaat pelata maalissa, tai olet valmis opettelemaan, välttämätöntä se ei kuitenkaan ole. Hienoa olisi, että omistat mikin, jotta voit kokea myötähäpeää heittämistämme tyhmistä läpistä, tai että voit antaa suoran palautteen pelikavereillesi, tai vaan revetä hillitömään nauruun kun koomailemme omalla sinisellä.

Laita yvtä joko täällä minulle tai sitten PS4:llä käyttäjälle, iippeks
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
On kyllä ihan käsittämätöntä. 1v1 online pelissä tuli vastaan selvästi heikompi ni peli tasoittelee ihan ihmeellisesti. 3 hyökkäystä 2-0 vastaan jotka normaalisti uppoaa 9/10, nyt sen veska otti kaiken. Eikä uppoa mistään muualtakaan, aina ihme torjunta tai blokki tai tolppakuti. Vedot pelin jälkeen meikälle 33-4 ja peli päättyi 2-1 voittooni. Kiroiluttaa tää paska. Ja se sen maali oli ylläripylläri semmoinen ilman maskia siniviivan alta heitetty ranne.

Minua ärsyttää tätä (mahdollista) tasoittelua paljon enemmän tuo ihan ylimitoitettu momentum, mikä tässä pelissä on maalin jälkeen. Nytkin HUTissa vastassa joukkue, jonka rosteri oli minun vastaavaani heikompi, mutta vastustaja pelasi hyvin. Hallitsin silti peliä tilanteiden valossa, kahden erän jälkeen laukaukset minulle 13-9, hyökkäysaika n. 5:50 vs. 3:00. Itsellä 4 tolppalaukausta ja vastustaja johti 1-2.

No, kolmannen erän alussa kaveri pääsee 1-3 johtoon. Sen jälkeen AI vain luistelee pois hyökkäysten alta ja kaveri iskee neljässä peräkkäisessä hyökkäyksessä maalin ja tähän asti tiukka ja viihdyttävä peli on yht'äkkiä 1-7. Kyllä vituttaa. Ilmeisesti tuo momentum on tähän peliin tuotu, jotta olisi mahdollista saada ihmenousuja helpommin, mutta ihan silkkaa hallaa se kyllä tekee pelin viihdyttävyydelle kun ei se ole hauskaa, vaikka itse olisi hyötyjäpuolella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös