Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 278 427
  • 66 551

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
La-su yönä pamahti mahatauti. Yöllä tuli tyhjeni maha yläkautta ja kaikki neste tuli sunnuntaina solisten läpi. Eilissä iltana hörpin mehukeittoa ja join jaffaa. Tänäpäivänä ne syöny töissä mitään ja join vissyvettä. Nyt söin makkaramunakkaan ja toivon, että pysyis sisällä.

Eikös nää mahataudit mene yleensä 24-36h ohi?

Pikaista paranemista sinulle! Eiköhän ne mahataudit yleensä aika nopeasti onneksi ohi mene. Jos ei ole sitten oikein ärhäkkäästä mahataudista kyse.

Just tässä olen itse viime aikoina miettinyt että olen ihmeen hyvin säästynyt viime vuosina mahataudeilta. Joskus silloin jo kun asuin vielä Kauhajoella niin taisi olla edellisen kerran kunnon mahatautia ja tuostakin on nyt sitten pakostikin aikaa vähintään kymmenen vuotta.

No nyt tietenkin sitten iskee mahatauti kun tällaista pääsen kirjoittamasta. Täytyneekin koputtaa puuta kun on siihen mahdollisuus.

Tässä olen saanut suunnitelluksi sen Tampereen reissuni. Yövyn Tampereen reissun aikana yhden yön jossain hotelli vai hostelli Villessä single econ-huoneessa. Päätin ottaa tuollaisen huoneen koska hintaa sillä oli vain vaivaiset 32 euroa. En nyt mitään kovin kummempaa huonetta tarvikaan kun yhden yön vain yövyn siinä huoneessa. Täytyy vain ottaa korvatulpat mukaan ettei käy niin kuin Porin reissulla kesällä jolloin en saanut nukuttua ulkoa tulleen melun vuoksi.

Ensimmäinen reissupäivä näyttää hyvältä mutta tuo toinen reissupäivä on vielä vähän epävarma. Tietääkö joku minkälaisia paikkoja ovat Tampereella Finlaysonin alue, Pispala ja Pyynikki? Ovatko tutustumisen arvoisia paikkoja?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ensimmäinen reissupäivä näyttää hyvältä mutta tuo toinen reissupäivä on vielä vähän epävarma. Tietääkö joku minkälaisia paikkoja ovat Tampereella Finlaysonin alue, Pispala ja Pyynikki? Ovatko tutustumisen arvoisia paikkoja?

Jos ei ole tuttu jo, niin tuonne haluat mennä vai onkohan muuten auki vain kesällä:

Pyynikin Munkkikahvila Oy, Tampere, Pirkanmaa
--

Mahataudit menee yleensä ohi nopeasti, jos ei ole Intiasta hankittu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
La-su yönä pamahti mahatauti.
Jatkoajan kautta tarttuva viirus tuntuu olevan. Eilen illalla luin tuon ja ennen lounasta alkoi kuvottamaan eikä sapuska oikein uponnut... No joo, leikki leikkinä, olen vain herkkä vatsainen ja reagoin moniin juttuihin vatsallani.
 

Rankkari

Jäsen
Hiihtäjät hiihtelee kisoissa.
Voitelu ratkaisee. Norjalaiset voitelivat huulensa, ruotsalaiset alapään huulensa. Suomalaiset ilmeisesti perseensä, kun kisat on mennyt perseelleen. Kirjaimellisestikin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Miten se kahvitus meni @vilperi . Ainakaan mitään et menettänyt tässä.

Hyvin se lopulta meni kun laittoi kaiken mitä vain pystyi niin valmiiksi. Ja latasi kahvinkeittimet valmiiksi. Hiihdon aikaan ei tarvinnut kuin pistää kahvinkeittimet ja vedenkeitin päälle ja siitä hetken päästä kaataa kahvit termospulloon.

Mutta juu, yllättävän hyvin pystyin seuraamaan hiihdon kisoja kahvin keitosta huolimatta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mieleni minun tekisi kertoa isälleni vähän kuulumisistani, varsinkin nyt kun menen käymään hänen luonaan huomenna pitkästä aikaa. Ollaan kyllä puhelimitse oltu aktiivisesti yhteydessä tämän kahden kuukauden aikana mutta en ole vaan käynyt hänen luonaan nyt pariin kuukauteen kun talvella nuo keliolosuhteet ja tiet voivat olla arveluttavia ja toisaalta työkokeilun vuoksi minulla ei oikein olisi ollut edes mahdollisuutta käydä hänen luonaan kuin sunnuntaisin. Se vierailu isän luona on nyt sitten jäänyt ja tapahtuu pitkästä aikaa huomenna.

Tekisi mieleni kertoa hänelle että lähden reissuun. Mutta taidan jättää kertomatta, kun tiedän etukäteen jo mitkä sanat isä kuitenkin valitsee. Hän kysyisi kuitenkin onko minulla varaa reissuun ja sanoisi että ei minun minnekään kannattaisi lähteä. Ja riitahan siitä melkein sitten seuraisi ja sitäkään en tahdo.

Toisaalta ymmärrän isäni huolen kun ei ole pitkää aikaa vielä siitäkään kun mokasin raha-asiani ja sain velkaa jopa ulosottoon asti mutta tällä kertaa viina ei hallitse rahakuvioitani ja olen raha-asioista sen verran ainakin perillä että tiedän minulla olevan varaa pieneen reissuun. Sain välitystililtä pari sataa euroa nyt perjantaina reissua varten ja vielä pitäisi melko kiva ja yhä vain isompi summa rahaa sieltä tullakin tässä lähiaikoina. Sen summan laitan sitten säästötililleni.

Onko minun nyt pakko edes kertoa isälleni mitään reissuistani. Toisaalta se vaara on että kirjoitan jossain vaiheessa Facebookkiin reissustani ja sieltä siskoni ensin lukee viestit ja kertoo sitten isälle. Siitäkään isä ei varmaan tykkäisi että kuulisi reissuistani vasta sivuteitä pitkin. Ja onhan sekin aina mahdollista että isä tulisi jostain syystä käymään asunnollani reissuni aikana ja silloin viimeistään olisi pakko hänelle kertoa.

No joo, sinne Facebookkiinkaan ei kannata varmaan kirjoittaa reissusta mitään kuin vasta kotiin palattuani. Ei ainakaan siitä että myös yövyn reissussani. Ehkä jotain pientä voi kirjoittaa vaikka että olen nauttimassa teatteriesityksestä Tampereella.

Niin ja huomenna menen käymään pitkästä aikaa kotikonnuillani. Kotiseudulla on aina kiva vierailla, siellä kahvikin maistuu paljon paremmalta.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Moro Moro! Mitäs jätkälle kuuluu? Oli hyvää taikka pahaa, niin kevennä sydäntä ja kerro kuulumiset. Itse voin kertoa sen, että ylihuomenna torstaina menen bileristeilylle. Joo-o. Olen antanut itselleni luvan pitää partyhattua päässä lauantaihin saakka. Sunnuntaina kärsitään ja maanantaina passikuvaa ottamaan. Kesällä pitäis taas lähteä reissuun, mutta passi menee vanhaksi kesäkuussa, joten syytä uusia. Vielä tolla toki ylihuomenna tallinnaan menee. Noin muuten koirat voi hyvin, lapset ilmeisesti myös ja vaimolla menkat. Se on hyvä, koska nyt ei seksi kiinnostaisikaan kun Jokerit pelaa pudotuspelejä. Terve olen ollut. Siinä lyhyesti, mites jäbä?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko täällä putkimiehiä?

Taloyhtiön huoltokopin seinään oli tullut viesti että pitäisi tarkkailla asuntojen vesipisteitä, etenkin WC-tiloissa. Kuulemma jossain vuotaa jatkuvasti. Pieni vuoto kyseessä ja mitään vahinkoa ei kaiketi ole vielä päässyt sattumaan, mutta hyvähän se on korjata. Tsekkasin tuossa itse omat WC-tilani ja ainakaan vessanpöntössä ei ole mitään vuotoja, siihen itse asiassa vaihdettiin tiivisteet joku aika sitten kun pientä vuotoa oli. Tarkistin myös suihkun hanat ja mitään ei ollut sielläkään.

Keittiöstä huomasin sitten ihan sattumalta sen että siinä vesihana tiputtaa jonkun pienen tipan vettä ihan satunnaisesti. En edes muuten ollut osannut kiinnittää huomiota tähän, mutta siellä oli yksi kattila likoamassa ja pari kertaa kuului muutaman tunnin sisällä vesipisaran putoaminen. En itse asiassa huomannut tuotakaan ihan heti, laitoin sitten varmuuden vuoksi n. tunti sitten tyhjän vesilasin siihen hanan alle niin tippa oli ilmestynyt.

Voiko tämä olla nyt se "jatkuva vuoto" mitä tuossa lappusessa ilmoitettiin? Hyvähän tuostakin nyt varmaan on varmuuden vuoksi ilmoittaa jos se nyt tuntuu jatkuvan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kato, vanha vitun nuolija. Moro moro! Moro on muuten aamulehden alainen viikkolehti. Moro on myös länsimurteinen nimitys rapautuneelle kallioainekselle, jota voidaan käyttää karkean soran tai murskeen tapaan.
Ja jos et tiennyt, niin Aldo Moro oli Italian pitkäaikaisempia pääministereitä toisen maailmansodan jälkeen.
Morot on sen sijaan filippiineillä asuva kansa.
Yksi veriappelsiinilajike on myös nimeltään moro.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kukille pitäisi vaihtaa multia. Olen sen jo parina vuonna skipannut ja nyt alkaa kyllä olla korkea aika tehdä asialle jotain. No kyllähän siitä tällaisella rähmäkäpälällä tulee aikamoista sotkua mutta siivoamallahan siitä selviää. Eipä noita rehuja nyt kovin paljon ole kun olen muutaman onnistunut tappamaankin. Pari kaktusta, pari rahapuuta, kolme anopinhammasta, jokunen erilainen traakkipuu, pullojukka, huonekuusi, muratti, kultaköynnös ja viirivehka löytyy. Mullan olen jo ostanut ja pari uutta ruukkua. Viirivehka ainakin kaipaa kovasti isompaan ruukkuun.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sauna, seksi ja suksi — siinä pyhä kolminaisuus Kamikin talvessa. Kuvitellaan, että jokin noista olisi jätettävä pois. Siinäpä olisi pään raapimista luvassa. Mutta lopulta ratkaisu on helppo tehdä...
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
IL:n jutusta lainaus:



Kari Härkönen saunassa Miedon kanssa molemmat jalat niskan takana...no jatkakaa te.
Kari oli siis aivan ehdassa saunasolmussa Mietaan kanssa? Nyt on ehkä tietoa mitä ei kansallisista ikoneista olisi haluttu julkisuuteen vuotaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
IL:n jutusta lainaus:



Kari Härkönen saunassa Miedon kanssa molemmat jalat niskan takana...no jatkakaa te.
Mulle ei tule mieleen kuin spermakakkacoc(k)tail, eli santorumi, joka valuu karin pyllystä. Juha on käskenyt Kartsan tähän asentoon ja katselee suoritustaan tyytyväisenä, syöden samalla mämmiä ja juoden olutta. Juhan pippeli yskähtelee vielä jälkikäynnillä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Mulle ei tule mieleen kuin spermakakkacoc(k)tail, eli santorumi, joka valuu karin pyllystä. Juha on käskenyt Kartsan tähän asentoon ja katselee suoritustaan tyytyväisenä, syöden samalla mämmiä ja juoden olutta. Juhan pippeli yskähtelee vielä jälkikäynnillä.

Lopuksi ihmetellään, että miten se Sillanpään Jari voi olla homo. Tuli ihan yllätyksenä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lopuksi ihmetellään, että miten se Sillanpään Jari voi olla homo. Tuli ihan yllätyksenä.
Kyllä. Meitä on petetty, perkele.

Juha ja Kari on vaan äjjiä jokka uskaltaa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mua seurataan. Äskeisen pukumiehen katse paljasti sen. Tuolla kävelee joku nappikuulokkeet päässä, se ottaa ohjeita ylhäältä vastaan, miten saisivat piiritettyä mut. Valvontakamerat on käännetty muhun päin, sieltäkin tarkkaillaan liikkeitäni. Veikkaisin heidän olevan tulevaisuudesta tulleita, jotka haluavat viedä mut pois nykyajasta. Mitä he haluavat minusta? Salaisen makaronilaatikkoreseptinkö? Ette saa! Hyvin häiritsevää kun jokainen tarkkailee liikkeitäni. Ryhdyn kohta toimenpiteisiin, ettei uhka realisoidu.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mua seurataan. Äskeisen pukumiehen katse paljasti sen. Tuolla kävelee joku nappikuulokkeet päässä, se ottaa ohjeita ylhäältä vastaan, miten saisivat piiritettyä mut. Valvontakamerat on käännetty muhun päin, sieltäkin tarkkaillaan liikkeitäni. Veikkaisin heidän olevan tulevaisuudesta tulleita, jotka haluavat viedä mut pois nykyajasta. Mitä he haluavat minusta? Salaisen makaronilaatikkoreseptinkö? Ette saa! Hyvin häiritsevää kun jokainen tarkkailee liikkeitäni. Ryhdyn kohta toimenpiteisiin, ettei uhka realisoidu.
Suosittelen että meet pikimmiten rasvaamaan ryppyreikäsi, sillä multa unohtu lubet matkasta. H-hetkeen on aikaa noin 10min.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suosittelen että meet pikimmiten rasvaamaan ryppyreikäsi, sillä multa unohtu lubet matkasta. H-hetkeen on aikaa noin 10min.
Se olitkin sinä senkin niljakas veljeni! Sinä olet lähettänyt nämä seuraamaan minua ja kaappaamaan sairaisiin sessioihisi. Sanoin jo kerran, etten suostu ottamaan golden showeria suuhuni, mutta kiistatta sitkeästi yrität. Kätyrisi ovat käsissäni kuin paperia. I must break them.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Se olitkin sinä senkin niljakas veljeni! Sinä olet lähettänyt nämä seuraamaan minua ja kaappaamaan sairaisiin sessioihisi. Sanoin jo kerran, etten suostu ottamaan golden showeria suuhuni, mutta kiistatta sitkeästi yrität. Kätyrisi ovat käsissäni kuin paperia. I must break them.
Best of luck, biaaatch.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Onko täällä putkimiehiä?

Taloyhtiön huoltokopin seinään oli tullut viesti että pitäisi tarkkailla asuntojen vesipisteitä, etenkin WC-tiloissa. Kuulemma jossain vuotaa jatkuvasti. Pieni vuoto kyseessä ja mitään vahinkoa ei kaiketi ole vielä päässyt sattumaan, mutta hyvähän se on korjata. Tsekkasin tuossa itse omat WC-tilani ja ainakaan vessanpöntössä ei ole mitään vuotoja, siihen itse asiassa vaihdettiin tiivisteet joku aika sitten kun pientä vuotoa oli. Tarkistin myös suihkun hanat ja mitään ei ollut sielläkään.

Keittiöstä huomasin sitten ihan sattumalta sen että siinä vesihana tiputtaa jonkun pienen tipan vettä ihan satunnaisesti. En edes muuten ollut osannut kiinnittää huomiota tähän, mutta siellä oli yksi kattila likoamassa ja pari kertaa kuului muutaman tunnin sisällä vesipisaran putoaminen. En itse asiassa huomannut tuotakaan ihan heti, laitoin sitten varmuuden vuoksi n. tunti sitten tyhjän vesilasin siihen hanan alle niin tippa oli ilmestynyt.

Voiko tämä olla nyt se "jatkuva vuoto" mitä tuossa lappusessa ilmoitettiin? Hyvähän tuostakin nyt varmaan on varmuuden vuoksi ilmoittaa jos se nyt tuntuu jatkuvan.
Kyllä voi. En ole putkimies, mutta vanhassa asunnossa oli vastaavanlainen tiputtelu, joka havaittiin asuntojen 10v. "tarkastuksessa". Sanoivat silloin, että pitkään jatkuneena vesihukka on ihan valtava, joten siksi haluavat korjata tuollaiset asap, vaikka asukkaat itse harvemmin huomaavat tuollaisia tai ainakaan raportoivat eteenpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös