Ihmettelyketju

  • 6 337 902
  • 38 741

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihmettelen, miksi tämä NHL-kausi on ollut itselleni niin epäkiinnostava. Tämän pitäisi olla NHL-fanin juhla-aikaa. On huippuja suomalaisia, on huippuja muita jne jne. Olen seurannut intensiivisesti kaksi vuosikymmentä NHL:ää, eikä yhtenäkään vuonna ole tullut tämmöistä ns.kyllästymistä. Jostain syystä ei vaan tänä vuonna ole kiinnostanut entiseen malliin, joka ihmetyttää itseäni suuresti.

Viime kaudella vielä valvoin joka yö pelejä katsellen, seurasin kaikkea mahdollista ja tiesin kaikesta kaiken - olin ajan hermolla. Tällä kaudella en edes välillä ole jaksanut katsoa yön tuloksia, joka on aivan uskomatonta ihmiseltä, joka on hengittänyt NHL:ää vuosikymmenet. Nyt koitan katsoa primetime peliä Flames - Penguins, mutta ei vaan meinaa kiinnostaa niin, että jaksas keskittyä. Mitä helvettiä mulle tapahtuu??? Toivottavasti tämä on ohimenevää.

Se on tietysti tuo lupaavien suomalaisten yli mennyt hypetys, mikä närästää. Sebastian Ahon ketjussakin puhutaan ihan vakavissaan 700 tehopisteen kauden pelaamisesta, ja että voisi yksinään hoitaa kaikki Carolina Hurricanesin pelipaikat, ja vielä valmentajan sekä GM:n hommat siihen päälle.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime yönä nukuin 18 tuntia. En kait mä miesmuistiin ole nukkunut yli kahdeksaa tuntia. Mitähän ihmettä eilen siellä nakubileissä tapahtui. Virolaista viinaa vedin suoraan pullosta, mutta ei se selitä.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
@petter
Ikä painaa. Kankkusen poisnukkumiseen menee keski-iällä hyvinkin yli 12 tuntia. 18 tuntia on aika hyvä suoritus. Otit kunnon tumut?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@petter
Ikä painaa. Kankkusen poisnukkumiseen menee keski-iällä hyvinkin yli 12 tuntia. 18 tuntia on aika hyvä suoritus. Otit kunnon tumut?
Ei krapulassa oikein saa nukuttua. Su-ma öisin mä nukun monesti joku pari tuntia. Nyt tosin harvinaisesti pelkän lauantain vaan tinttasin. Ei yhdestä tai kahdestakaan päivästä silleen krapulaa tule, amatööreillä ehkä päänsärkyä tai jotain. Vähän enemmän vaatii että psyyke ja fysiikka prakaa.

Toinen vastaava juttu on syöminen. Sunnuntaina sitä monesti hoksaa että hitto torstaina oon viimeksi syönyt, mutta ei silloin sunnuntainakaan maistu. Maanantaina aamusta väkisin pari lihapullaa ja duuniin.

Nyt on ihan hyvä fiilis.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Itelle on liigan seuraaminen lopahtanut täysin. Johtuu siitä että mestari on ollut selvillä jo runkosarjan puolivälistä asti. Sen verran on kusta lirahtanut kypärän sisään että mitkään haistavitunhopeat ei vois vähempää kiinnostaa. Siä on tasan yks pysti mistä tapellaan ja kaikki tietävät että se pysyy Oulussa, niin blaah... Sokerin makusia kyyneleitä, juu tiärän. On tää elo väärin
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Kui pitää ihmetellä mediassa saakka, että maksetaanko Nykäsen hautajaiset valtiontoimesta vai ei. Eikö se ole itsestään selvää, tuon tason entisellä urheilijalla.
 

Burtonn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Iltasanomat:
Rikosepäily: Yrittäjä dumppasi tuhansia tonneja muovijätettä maastoon – pysäyttävä näky metsässä
"Tulli ja poliisi epäilevät eteläkarjalalaisen tilallisen dumpanneen metsään poikkeuksellisen suuren määrän, arviolta vähintään 3 700 tonnia, muovi- ja muuta jätettä."
Ei tuo voi pitää paikkaansa, sehän on pienen kerrostalon kokoinen kasa plus tuo lienee painomitta jolloin sitä muovia olisi varmaan kymmnekertainen tilavuusmäärä. Ei mikään maatila voi tuottaa lähellekään tuollaista määrää jätettä. Pari nolla pois ja ollaan oikealla "sivullla"
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelyni tulee nyt julki vähän jälkijunassa, kun puolisen vuotta olin jo ehtinyt asiaa ihmettelemään. Muutettiin syksyllä uuteen asuntoon (siis meille uuteen) ja melko pian kävi selväksi, että jääkaappipakastimen ovet aukeavat väärästä reunasta, eli olivat ns.vääränkätisiä.

En ollut ikinä jääkaapin kätisyyttä vaihtanut, mutta kun tiedustelin asiasta siitä jotain tietäviltä olivat vastaukset lohdullisen rohkaisevia, "ei se oo ollenkaa vaikeeta" jne. Eikä se tosiaan vaikeaa ollutkaan. Mitään ohjeita ei ollut, mutta eipä tuo haitannut, homma oli kuitenkin sen verran yksinkertainen. Myönnän jokusen vittusaatanan karanneen huuliltani ruuvien tippuessa nakkisormistani lattialle, mutta siinäpä ne merkittävimmät vastoinkäymiset olivatkin.

Mutta niin, se ihmettely: En nyt viitsi alkaa mitään pohjapiirrosta värkkäämään, totean vain että kaappi aukesi väärältä reunalta ja sitä mieltä olivat kaikki joille asiaa ihmettelin. Tiedän että kaveri jolta tämän kämpän ostimme oli kova laittamaan ruokaa, joten luulisi asian häntäkin häirinneen. Eikö tuo ole vain viitsinyt vaihtaa kätisyyttä, eikö ole luottanut kykyynsä tehdä se vai eikö edes tajunnut, että kätisyyden vaihto on mahdollista? Kallistun spekulaatioissani tuon viimeisen vaihtoehdon puoleen ja se asia kuuluisikin jo johonkin "Uusavuttomuus"-ketjuun.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Eikös Pietarinkadun Oilers maksa? Näinhän nuo ilmoitti Facessa 8. helmikuuta

Miksi kenenkään ylipäätään pitäisi maksaa Nykäsen hautauskulut? Nykäsen vuositulot olivat viime vuonnakin pitkälti yli 76 000 euroa, ja esim. vuonna 2014 tuloja oli yli kaksisataatuhatta euroa. Luulisi perikunnalla olevan sen verran rahaa käytössä, että saisi yhden ex-mäkihyppääjän multiin.

Pietarinkadun Oilers saisi käyttää rahat jollekulle oikeasti rahoja tarvitsevalle, valtio samoin. Sampo Terho yrittää viimeiseen asti kerätä Sinisille irtipisteistä Nykäsen kuolemalla, mikä on varsin ällöttävää.

ET-lehdessä oli laskettu hautauskulujen määriä, artikkeli oli kiinnostava kaikin puolin. Ihmettelyketjun hengessä ihmettelen, miten helkkarissa joku saa 10 000 euroakin palamaan hautajaisiin?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Miksi kenenkään ylipäätään pitäisi maksaa Nykäsen hautauskulut? Nykäsen vuositulot olivat viime vuonnakin pitkälti yli 76 000 euroa, ja esim. vuonna 2014 tuloja oli yli kaksisataatuhatta euroa. Luulisi perikunnalla olevan sen verran rahaa käytössä, että saisi yhden ex-mäkihyppääjän multiin.

Pietarinkadun Oilers saisi käyttää rahat jollekulle oikeasti rahoja tarvitsevalle, valtio samoin. Sampo Terho yrittää viimeiseen asti kerätä Sinisille irtipisteistä Nykäsen kuolemalla, mikä on varsin ällöttävää.

ET-lehdessä oli laskettu hautauskulujen määriä, artikkeli oli kiinnostava kaikin puolin. Ihmettelyketjun hengessä ihmettelen, miten helkkarissa joku saa 10 000 euroakin palamaan hautajaisiin?

Saahan moiseen palamaan vaikka kolme miljoonaa dollaria: aivan kuten hörhö-huru-ukko Johnny Depp toimi kun ampui gonzokirjailija Hunter S. Thompsonin tuhkat kanuunalla taivaalle. Tosin muuhunkin fiksuun Johnny rahojaan kulutteli.

10k€ summalla Nykäsen hautajaiset lienevät kuitenkin paremmasta päästä mitä kuoppajuhliiin tulee.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Nyt se on tutkittu: Suomea äidinkielenään puhuvilla korkeampi älykkyysosamäärä kuin suomenruotsalaisilla

Mää ihmettelen oikke kauhiast, kui voi kukaan kehdata rodullistaa Suomessa älyllisesti, heimoilla? Vuonna 2019.
Kohta venäläisiäkin pidetään älykkäämpinä kui muita ei niinkä. Ja kohta jotain muita joukko-oppineita mielletään typerimmiksi käytöksensä vuoksi, jollain kokemusluulolla ja ns. perimätiedoilla aletaan epäluuloilemaan.

Hurrit ovat sosiaalisia yrittäjiä, sivistyneitä kansakunnan kynttilöitä, Suomen menestyksen raivaajia eli puusta pudonneiden sivistäjiä, visakalloihin länsimaisen luterilaisen mentaliteetin takoneita viisaita. Luultavasti Ritarihuoneen Ätter och vapen - Riddarhuset porukat ovat vieläkin keskivertokansalaista fiksumpia. Joten ovatko närpiöläiset degeneroituneet jotenkin, lojolaiset, saariston myrskyluotolaiset pariutuneet liian läheisesti?

Suomen sisäisesti näitä typeryyksiä voi heitellä kevyesti, mielestäni savolaiset ovat tyhmiä turhan naurajia, sanaseppoilijoita. Pohojalaaset teköö töitä.
Mitään muita kansanryhmiä tai kansallisuuksia ei saa arvottaa vaan pitää aina arvostaa. Vaikka kuinka typeriä kulduuriperinteitä vaalisivat. Ei saa älykkyyksiä mitata ryhmittäin liikaa, pitää valikoida maastamme sopivat joukot joita sopii vertailla.
Tirolilaisten nahkahousuilu on hyvin huvittavaa. Typeriä ovat, naurettavaa vanhakantaisuutta nykypäiväläisen modernin miehen mielestä.
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo

Tein aikoinaan jonkinlaisen puolitieteellisen (vaimon käymään psykologian kurssiin liittyneen) älykkyystestin, melkein 30 sivua kysymyksiä. Tein testin ensin ruotsiksi ja saman testin suomeksi muutamaa kuukautta myöhemmin.
Tulos oli yllättävä: ruotsinkielisen testin mukaan olin alykkäämpi kuin 94% ihmisistä, mutta suomenkielisen testin perusteella älykkäämpi kuin 88% ihmisistä. Johtopäätökseni oli, että ruotsia puhuvilta vaaditaan älykkyystestissä pärjäämiseen vähemmän kuin suomea puhuvilta.
 

Rankkari

Jäsen
Onkohan jatkoajan säännöissä lupa kirjoittaa murteella? Puhekielessähän meillä jokaisella on jonkinlainen murre.
Ainakaan kirjoitusketjun otsikossa, ei murretta sallita.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Onkohan jatkoajan säännöissä lupa kirjoittaa murteella? Puhekielessähän meillä jokaisella on jonkinlainen murre.
Ainakaan kirjoitusketjun otsikossa, ei murretta sallita.

Mistään mitään tietämättä sanoisin että lievä murre on sallittua, tai ainakin pitäisi olla. Mutta jos joku turkulainen tulee mihin tahansa ketjuun kertomaan että "kyl mä simmottis tämmöttis näkisisisisin", niin pelikielto olisi paikallaan. Tasapuolisuuden vuoksi myös tamperelaisten "kyäm meinaam nääs" toisi automaattisen rangaistuksen. Ja jos joku pohjanmaalta edes avaa suunsa, niin saman tien ulos.
 

teppana

Jäsen
Miksi kenenkään ylipäätään pitäisi maksaa Nykäsen hautauskulut? Nykäsen vuositulot olivat viime vuonnakin pitkälti yli 76 000 euroa, ja esim. vuonna 2014 tuloja oli yli kaksisataatuhatta euroa. Luulisi perikunnalla olevan sen verran rahaa käytössä, että saisi yhden ex-mäkihyppääjän multiin.

Pietarinkadun Oilers saisi käyttää rahat jollekulle oikeasti rahoja tarvitsevalle, valtio samoin. Sampo Terho yrittää viimeiseen asti kerätä Sinisille irtipisteistä Nykäsen kuolemalla, mikä on varsin ällöttävää.

ET-lehdessä oli laskettu hautauskulujen määriä, artikkeli oli kiinnostava kaikin puolin. Ihmettelyketjun hengessä ihmettelen, miten helkkarissa joku saa 10 000 euroakin palamaan hautajaisiin?

Ei kai se tarvi kuin vähän kalliimpi arkku ja vähän kalliimpi kivi ja ollaan jo tosi lähellä kymmentä kiloa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mistään mitään tietämättä sanoisin että lievä murre on sallittua, tai ainakin pitäisi olla. Mutta jos joku turkulainen tulee mihin tahansa ketjuun kertomaan että "kyl mä simmottis tämmöttis näkisisisisin", niin pelikielto olisi paikallaan. Tasapuolisuuden vuoksi myös tamperelaisten "kyäm meinaam nääs" toisi automaattisen rangaistuksen. Ja jos joku pohjanmaalta edes avaa suunsa, niin saman tien ulos.

Näiden edellä mailittujen lisäksi erityisen moitittavaa on käyttää sanaa "ketä" merkityksessä "kuka". Melko arveluttavaa on myös käyttää Helsingistä sanaa "Hesa" (p.o. "Stadi" tai raitiovaunusta "spora" (p.o. "spåra"); "raitsikka" on jo niin junttia että saa aikaan myötähäpeää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Melko arveluttavaa on myös käyttää Helsingistä sanaa "Hesa"

Ei ole. Tuo tulee sieltä jostain 20-luvulta tai mistä ikinä. Oikeastihan Hesa on Hesa, mutta jostain syystä tuoreempi sukupolvi raivoisasti puolustaa jotain omakeksimäänsä juttua.

En koskaan sanoisi Hesa, koska olen nuori poika.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihmettelen miksi niin monet ihmiset tuntuu haluavan makkaransa lähes karrelle paistettuna. Minä aina revin ne mustat kuoret pois koska ne on mielestäni syömäkelvottomia. Eikös siinä "palaneessa" makkarassa ole jotain karsinogeenejäkin. No meidän makkaramestari eli paistovastaava tuolla huutelee että Iisopin "kalvakas kostaja" alkaa olla valmis. Naljaileeko hän minulle kun haluan grillimakkarani vähemmän paistettuna? Pitääkin mennä nappaamaan ennen kuin menee ylikypsäksi...
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen miksi niin monet ihmiset tuntuu haluavan makkaransa lähes karrelle paistettuna. Minä aina revin ne mustat kuoret pois koska ne on mielestäni syömäkelvottomia. Eikös siinä "palaneessa" makkarassa ole jotain karsinogeenejäkin.
Omasta mielestäni makkara maistuu vaan paremmalle kun siinä on rapeutta ja se on kunnolla paistunut karrelle. Jos pelkää syöpää aiheuttavia aineita, niin eihän täällä voisi syödä tai tehdä oikeen mitään. Joqurtista lähtiin löytyy niitä syöpää aiheuttavia aineita.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Ihmettelen miksi niin monet ihmiset tuntuu haluavan makkaransa lähes karrelle paistettuna. Minä aina revin ne mustat kuoret pois koska ne on mielestäni syömäkelvottomia. Eikös siinä "palaneessa" makkarassa ole jotain karsinogeenejäkin. No meidän makkaramestari eli paistovastaava tuolla huutelee että Iisopin "kalvakas kostaja" alkaa olla valmis. Naljaileeko hän minulle kun haluan grillimakkarani vähemmän paistettuna? Pitääkin mennä nappaamaan ennen kuin menee ylikypsäksi...

Omasta mielestäni makkara maistuu vaan paremmalle kun siinä on rapeutta ja se on kunnolla paistunut karrelle. Jos pelkää syöpää aiheuttavia aineita, niin eihän täällä voisi syödä tai tehdä oikeen mitään. Joqurtista lähtiin löytyy niitä syöpää aiheuttavia aineita.

Ihmettelen että eikö näiden kahden välissä ole mitään? Nätisti väriä rauhassa paistaen, ei ole keitettyä eikä palanutta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Melko arveluttavaa on myös käyttää Helsingistä sanaa "Hesa" (p.o. "Stadi")
Totta, pitää sanoa: "olin Hessoisa". Tai: "lähin Hessoihin".

Siskoni muutti nuorehkolla aikuisiällä Hessoihin ja alkoi saman tien puhua asuvansa stadissa. Minä sitten isoveljenä pidin hänelle puhuttelun, enkä ole enää sanaa stadi häneltä kuullut.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Totta, pitää sanoa: "olin Hessoisa". Tai: "lähin Hessoihin".

Siskoni muutti nuorehkolla aikuisiällä Hessoihin ja alkoi saman tien puhua asuvansa stadissa. Minä sitten isoveljenä pidin hänelle puhuttelun, enkä ole enää sanaa stadi häneltä kuullut.

Ahaa... muistan joskus tavanneeni neidon, joka aamuyön tunteina tahtoi "sitä" kutsuttavan "Stadiksi".
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihmettelen että eikö näiden kahden välissä ole mitään? Nätisti väriä rauhassa paistaen, ei ole keitettyä eikä palanutta.
Tuohan kuulostaa ihan buenolta, sisältä lämmin, päältä hivenen paistunut. Minulla vaan tuntuu olevan tuttavissa monia jotka on sitä mieltä ettei nuotiomakkara ole nuotiomakkara jos makkara ei ole musta ja sen kuori ei ole halkeillut.

Jos pelkää syöpää aiheuttavia aineita, niin eihän täällä voisi syödä tai tehdä oikeen mitään. Joqurtista lähtiin löytyy niitä syöpää aiheuttavia aineita.
Just niin... punaisen lihankin liiallinen syönti saattaa aiheuttaa suolistosyöpää. En minä niin noita ole miettinyt. Kaikkihan täällä kuollaan kuitenkin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös