Lennart Petrell – HIFK:n ruumiillistuma

  • 820 469
  • 2 259

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja vielä oikein sellainen hakemalla haettu jäähy, että niin pitkään ronkitaan ja tökitään ettei tuomarilla lopulta ole vaihtoehtoja, vaikka yrittäisikin katsoa muualle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pikkarainen toivottavasti ottaa kapteenin C:n pois rinnasta ja katsomoon poppareille. Ei voi ottaa tuommoisia jäähyjä!
Jep, jos joukkueen parasta maalintekijää lyödään mailalla takaraivoon niin kapteenin kuuluu silitellä päätä ja sanoa "soo soo ei saa" eikä oikeasti antaa takaisin.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Jep, jos joukkueen parasta maalintekijää lyödään mailalla takaraivoon niin kapteenin kuuluu silitellä päätä ja sanoa "soo soo ei saa" eikä oikeasti antaa takaisin.

Hoitais sen asian sitten KUNNOLLA, eikä tuommoisella neitimäisellä läpsyttelyllä. Lennulla ei vaan ole semmoiseen munaa.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Lennu on täysin väärä valinta kapteeniksi. Tietyllä tavalla edariuden täydellinen perikuva. Yksi hyvä kevät 2011 ja muuten tuommoinen laiska, ylimielinen ja kuriton pelaaja. Ei millään lailla kapteenin ainesta. Tyrväiselle soisin kapteenin natsat, ainakin antaa kentällä kaikkensa.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Sen sijaan että Lennu olisi käynyt takaapäin yksipuoliseen pahoinpitelyyn kuten entiset naapurin ämmät, niin tuli edestä ja antoi toiselle mahdollisuuden puolustautua. Niin toimii IFK:n kapteeni. Valitettavasti ämmiä löytyy näköjään Kouvolastakin.

Tsemppiä Lennu!
 
Ei ollut muuten ensimmäinen kerta, kun Lennu hoitelee kuittivihkoa puolivillaisesti.

Petrell teki tyhmästi siinä tilanteessa kun alkoi hieromaan hanskaa Suomen nenään. Jos alat tekemään sitä vastustajan kultapotalle dumarin edessä niin varmasti saat boxia. Suomen taklauksessa ei ollut mitään vikaa, mutta herraa olisi voinut muistuttaa vastataklauksella jossa saa keräillä kamojaan. Tehoaa huomattavasti paremmin.

Viime kaudella Suomi taklasi puhtaasti Hessua ja Lennu kävi tästä muistuttamassa eilisen kaltaisella nenän hieromisella ja sormen heristelyllä. Lopputulos? Lennu boksiin ja vastustaja ylivoimalla tasoihin toisen erän lopussa. Tuota jph27:n ehdotusta odotan myös tänään jos Bonsaksen ei saa jälkikäteen pelikieltoa. Mennään alkuun muutaman maalin johtoon ja sitten ajellaan (puhtaasti) Banzaita niin pitkään että tällä menee hermot. Josko sitten huvittaisi vastata teoistaan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Niin siis Lennu painoi Bonsaksenia pitkään kaukaloa vasten siellä päädyssä. Kuiskaili varmaan siinä, että ”Let’s go”. Jolloin olisivat molemmat ottaneet sen saman kakkosen tai vitosen. Ei vain ukko lähtenyt.

Änärissä joukkuekaverithan häpeäisi Bonsaksenia, mutta Suomessa tätä pidetään ”fiksuna” toimintana, että päästään ylivoimalle.

On joku IFKn pelaajakin tehnyt samanlaisen pakoon luikertelun. En nyt muista kuka, mutta itseäni hävetti.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Näin surkeaa kapteenia ei ole nähty sitten Riku-Petteri Lehtosen. Onneksi tuo Petrellin jatkoajan suorittaminen, jossa omalla saamattomuudellaan tuhosi kaksi peräkkäistä maalipaikkaa, ei maksanut tänään voittoa.

Mulle on aivan sama montako sataa peliä on IFKssa ja -11 nevöföget, mutta jos on joukkueen kapteeni niin tuollainen Petrellin esittämä jääkiekko on häpeällistä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mihin sitä Petrellin pelaamista vertaa. Jos tähän kauteen niin ihan ok peli mutta jos mestaruuskauden peleihin niin onhan se taantunut todella paljon niistä vuosista.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mihin sitä Petrellin pelaamista vertaa. Jos tähän kauteen niin ihan ok peli mutta jos mestaruuskauden peleihin niin onhan se taantunut todella paljon niistä vuosista.

Siis meinaat 2011 pelaaminen on suoraan verrannollista 2019 pelaamiseen? Jos ei oteta Jagria laskuun niin varmasti aika monella tapahtui pelissä muutoksia 8 vuoden ajanjaksolla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mihin sitä Petrellin pelaamista vertaa. Jos tähän kauteen niin ihan ok peli mutta jos mestaruuskauden peleihin niin onhan se taantunut todella paljon niistä vuosista.

Oletko itse samassa kuosissa ja yhtä terävällä jalalla liikkeellä kuin 8 v. sitten? Itse en ainakaan ole. Ammatinvalintakysymyskin, mutta onhan se nyt selvää, että jos kenellä tahansa pelaajalla on oikeastaan yksi ainut superhyvä kausi, jolloin kaikki onnistui ja itseluottamus oli tapissaan, ei ole kovin realistista ladata odotuksia sille tasolle. Kyllä minäkin ottaisin milloin tahansa Lennun vm. 2011, mutta omiin silmiini ko. kausi oli kyllä enemmänkin poikkeus kuin sääntö. Sen kauden avulla Lennu pääsi sitten toteuttamaan NHL-unelmaansa, mutta mun mielestäni niissä kausissa myös katosi Lennusta ”jotain”.

Se on ihan selvää, että ikä näkyy. Toisilla enemmän kuin toisilla, mutta Lennun pelityylissä enemmän kuin vaikka Santalassa. Lennulla on aina ollut rajoittunut pelikäsitys eikä se enää siitä paremmaksi tule. Lennun pitäisi ikään kuin luoda nahkansa uudestaan, jotta oikea rooli löytyisi. Nyt ei oikein itsekään tiedä, miten olisi ja se näkyy. En sano, että Lennun pitäisi luovuttaa, päinvastoin. Uusiutua. Miettiä, miten pystyy parhaiten jeesaamaan joukkuetta ilman kevään 2011 ”taakkaa”. Olen ihan varma, että kun Lennu vain saisi juonesta uudelleen kiinni, hän olisi joukkueelle nykyistä hyödyllisempi myös kentällä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Oletko itse samassa kuosissa ja yhtä terävällä jalalla liikkeellä kuin 8 v. sitten? Itse en ainakaan ole. Ammatinvalintakysymyskin, mutta onhan se nyt selvää, että jos kenellä tahansa pelaajalla on oikeastaan yksi ainut superhyvä kausi, jolloin kaikki onnistui ja itseluottamus oli tapissaan, ei ole kovin realistista ladata odotuksia sille tasolle. Kyllä minäkin ottaisin milloin tahansa Lennun vm. 2011, mutta omiin silmiini ko. kausi oli kyllä enemmänkin poikkeus kuin sääntö. Sen kauden avulla Lennu pääsi sitten toteuttamaan NHL-unelmaansa, mutta mun mielestäni niissä kausissa myös katosi Lennusta ”jotain”.

Se on ihan selvää, että ikä näkyy. Toisilla enemmän kuin toisilla, mutta Lennun pelityylissä enemmän kuin vaikka Santalassa. Lennulla on aina ollut rajoittunut pelikäsitys eikä se enää siitä paremmaksi tule. Lennun pitäisi ikään kuin luoda nahkansa uudestaan, jotta oikea rooli löytyisi. Nyt ei oikein itsekään tiedä, miten olisi ja se näkyy. En sano, että Lennun pitäisi luovuttaa, päinvastoin. Uusiutua. Miettiä, miten pystyy parhaiten jeesaamaan joukkuetta ilman kevään 2011 ”taakkaa”. Olen ihan varma, että kun Lennu vain saisi juonesta uudelleen kiinni, hän olisi joukkueelle nykyistä hyödyllisempi myös kentällä.

En väitä mistään kohtaa vastaan. Petrellin kanssa tehtiin 2v soppari, ja Kanki 1v, mutta eikö ole aikas absurdia se, että meillähän parhaassa mahdollisessa kokoonpanossa molemmat ovat nippanappa siellä. Jos itse olisin koutsi, niin en lainkaan varma mahtuisiko pelillisesti kokoonpanoon.

Joukkueen kapteeni(t)... Ei ole ei Peltosta, ei Södeä, tarjolla. Salmelaisen/Pikkaraisen ei olisi kuitenkaan tarvinnut jumittua vanhaan ja keskinkertaiseen. Aivan varmasti olisi muitakin vaihtoehtoja löytynyt. Ei vain osattu/ymmärretty/jaksettu etsiä. Se vähän masentaa, ja olen miettinyt terapiaa sen vuoksi (tässä tuli se illan huumori pläjäys, aika hauska vai mitä).
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Sen kauden avulla Lennu pääsi sitten toteuttamaan NHL-unelmaansa, mutta mun mielestäni niissä kausissa myös katosi Lennusta ”jotain”.

Tämä, itse reagoin aikoinaan samaan. Ei ollut enää sama pelaaja.

Lennun pitäisi ikään kuin luoda nahkansa uudestaan, jotta oikea rooli löytyisi. Nyt ei oikein itsekään tiedä, miten olisi ja se näkyy. En sano, että Lennun pitäisi luovuttaa, päinvastoin. Uusiutua.

Juuri näin, myös Selänne muuttui myös nopeasta maalintekijästä enemmänkin pelin rakentelijaksi.
Mikä se Petrellin tuleva rooli voisi olla, siinähän se pulma onkin. Kun nopeus lähti iän myötä, Petrellille ei jäänyt kauheasti enää millä pärjätä.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos valmentaja ei tajua, niin Petrellin pitäisi itse ilmoittaa joukkueelle, että luopuu kapteenin natsoista. Täytyyhän sen olla miehelle itselleenkin helvetin noloa, että on kapteenina pitkään ollut yksi jengin huonoimmista pelaajista. Ehkä se pelikin siitä vähän vapautuisi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
En väitä mistään kohtaa vastaan. Petrellin kanssa tehtiin 2v soppari, ja Kanki 1v, mutta eikö ole aikas absurdia se, että meillähän parhaassa mahdollisessa kokoonpanossa molemmat ovat nippanappa siellä. Jos itse olisin koutsi, niin en lainkaan varma mahtuisiko pelillisesti kokoonpanoon.

Joukkueen kapteeni(t)... Ei ole ei Peltosta, ei Södeä, tarjolla. Salmelaisen/Pikkaraisen ei olisi kuitenkaan tarvinnut jumittua vanhaan ja keskinkertaiseen. Aivan varmasti olisi muitakin vaihtoehtoja löytynyt. Ei vain osattu/ymmärretty/jaksettu etsiä. Se vähän masentaa, ja olen miettinyt terapiaa sen vuoksi (tässä tuli se illan huumori pläjäys, aika hauska vai mitä).
Eiku nyt oli pakko jatkaa nykyisten kapujen kanssa, kun on epävarmaa olisiko ensi vuoden jengissä muita sopivia (Julle, Rasse, Ertsi jne).
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Eiku nyt oli pakko jatkaa nykyisten kapujen kanssa, kun on epävarmaa olisiko ensi vuoden jengissä muita sopivia (Julle, Rasse, Ertsi jne).

Jos mennään sen "kirjoittamattoman" säännön mukaan, kukaan noista edellä mainituista ei ole sovelias kapuksi kun IFK juuret puuttuu. Lennu on äänestetty kapteeniksi, mutta IFK:ssa on ilmeisesti tapa äänestää aina pelaajaa jolla on eniten pelejä IFK:ssa.

Kuhta natsoista aikoinaan luopui ja ihan itse sanoi kapteeniuden olleen taakka ja häirinneen pelaamista. Sen jälkeenhän Kuhdan peli vapautui todella paljon. Olen käsittänyt ettei Kuhta ollut edes kovin innokas olemaan kapteeni vaan tämä on asia mikä on talon tapa. Tämä on hyvin pääteltävissä kun katsoo ketä on ollut kapteenina 2008 jälkeen. Peltosen ja Söden jälkeen on puuttunut se pelaaja joka pystyy johtamaan esimerkillään.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikäköhän mahtaa olla syynä tuohon, että Lennu ei vaan millään pysty suorissa hyökkäyksissä jakamaan syöttöjä? Tänäänkin oli useampi paikka, jossa kaveri olisi ollut vapaana, mutta ei vaan syöttö lähde. "Huonommille ei syötetä" -ilmiöstä ei voi olla kyse.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Jos mennään sen "kirjoittamattoman" säännön mukaan, kukaan noista edellä mainituista ei ole sovelias kapuksi kun IFK juuret puuttuu. Lennu on äänestetty kapteeniksi, mutta IFK:ssa on ilmeisesti tapa äänestää aina pelaajaa jolla on eniten pelejä IFK:ssa.

Kuhta natsoista aikoinaan luopui ja ihan itse sanoi kapteeniuden olleen taakka ja häirinneen pelaamista. Sen jälkeenhän Kuhdan peli vapautui todella paljon. Olen käsittänyt ettei Kuhta ollut edes kovin innokas olemaan kapteeni vaan tämä on asia mikä on talon tapa. Tämä on hyvin pääteltävissä kun katsoo ketä on ollut kapteenina 2008 jälkeen. Peltosen ja Söden jälkeen on puuttunut se pelaaja joka pystyy johtamaan esimerkillään.

Pakko muistuttaa Apen ajoista ja 2002-2003 kapteenista: Riku-Petteri Lehtonen, TPS:in ex-kapteeni.
Tosin muistaakseni siitä jengistä oli vaikea löytää johtohahmoa, Södekin vasta vuoden tulokas.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös