Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 449 803
  • 21 564

Aapee79

Jäsen
Aika yllätys, että vaatii jotain lisälaitteita suoraan Telialta. Näitä halpoja laitteita tai yhteyksiä, ketkä rikkaat tai tyhmät ostavat. Siis joko tai, koska rikkaat yleensä eivät ole tyhmiä.

Ps. Nauratti, kun ensimmäisenä hyppää silmille nimimerkki @peterra Tappara.co:ssakin puolustelemassa Teliaa. On varmasti raskasta puolustella Teliaa joka sivustolla, vaikka mitään kytköksiä hänellä ei kertomansa mukaan Teliaan ole. Pistää vaan miettimään, että mikä saa ihmisen käyttämään runsaasti aikaansa netin eri sivustoilla puolustelemassa kyseistä lafkaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Telia tekee jokaisella askeleella samoja virheitä, kun yrittävät pakottaa asiakkaita heidän tuotteidensa pariin ja ostamaan lisää laitteita. Väkisin pakottamalla voidaan toki lyhyellä tähtäimellä saada jotain lisämyyntiä, mutta tyytyväisten asiakkaiden kautta saadaan myyntiä nousemaan vuodesta toiseen pidemmällä tähtäimellä.

Jos Liigan avulla halutaan oikeasti markkinoida Teliaa kokonaisuutena, niin se tulisi luonnollisesti tehdä siten, että pitkällä tähtäimellä saadaan Telian tuotteita enemmän myytyä ympäri Suomen. Nyt kuitenkin vaikuttaa siltä, että Telian nerokkaita päättäjiä kiinnostaa vain ne rahat, mitä voidaan saada nyt heti väkisin pakottamalla.

Rehellisesti sanottuna itse tuskin tulen Liiga-pakettiani Telian hölmöilyn takia irtisanomaan, koska itse lähetykset ovat pääosin toimineet hyvin ja minulla ei ole juurikaan muita mahdollisuuksia päästä katsomaan otteluita. Kaikilta muilta osin tulen kuitenkin välttämään Telian tuotteita ja kun Liiga toivottavasti nykyisen sopparin jälkeen siirtyy muualle, niin unohdan Telian tuotteet kokonaisuudessaan. Telia voi vielä tämän välttää, jos tekevät isoja ryhtiliikkeitä, mutta jotenkin en vain jaksa niihin uskoa.
 
Niin, itse vingun tv-apin perään sen takia, että en tarvitse chromecastia mihinkään muuhun kun liigaan. Eli se tuli lisäkustannuseränä.

Ja itsellä pyörii todella sulavasti Viaplay(valioliiga,NHL), Ruutu, Netflix jne.

Niin miksei Teliakin?
 

Kemppilukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Telialla on kyllä selkeesti sellainen tyyli näissä liiga-asioissa, että pitää heti ottaa irti jokainen killinki, jonka uusilta (ja vanhoilta) asiakkailta saa.

Toinen vaihtoehto olisi ollut lähteä luomaan pitkäaikaista suhdetta, jossa tyytyväinen asiakas lopulta ottaa kaikki mahdolliset puhelinliittymät ja netit Telialta ja kertoo myös kavereille. Kuinka moni ottaisi nyt puhelinliittymän Telialta, jos hinta ja paketin sisältö on suunnilleen sama toisella operaattorilla?
 

Surmanajaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Telian tulevia 4K-lähetyksiä hieman avattu tappara.co:n puolella,

Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu

Telian kaapeli tai Telian digiboksi laajakaistalla vaaditaan 4K-lähetysten katsomiseen ainakin aluksi. Chromecast ei ole tuettu laite 4K-lähetyksiä varten.

Tässä nyt ei ole mitään uutista, Telia on kussut silmään minkä ehtii näissä lupauksissaan, teknisesti kuva on edelleen samaa vanhaa huttua, äänimaailma on ihan yhtä paskaa kuin ennenkin ja studiotuotanto keskinkertaista huttua niikuin ennenkin. Tilaaaminen on edelleen yhtä vaikeaa & rajoittunutta. Koosteetet ja videoklipit on selkeästi huonompia kuin ennen, haastattelut jne saatavissa vain 360 lähetyksen sisällä. liigavahti on suorastaan vitsi. Mitään katselukokemuksen mullistavaa ei ole tullut, päin vastoin. Taustajärjestelmien ttekninen DRM toteutus on sellaista paskaa että HTML5 videolle pojat on nyt kohta vuoden tehnyt soitinta, ilmeisesti tekevät omaa video kooderia tms, valmiin toimivan järjestelmän olisi saanut konsernin sisältä kopioimalla, viikon duuni osaavalle tiimille. Mutta ehei telia vain selittelee ja jatkaa vanhalla kunnon posti ja telelaitokselta peräisin olevalla politiikallaan. No mikäs tässä, maksetaan ja katsotaan edes se vähä mitä sattuu tulemaan. kunhan saa vain videon käynnistymään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla on sellanen tunne, että kokonaisuutena Telia tulee tällä menolla jäämään isosti tappiolle tämän liiga-hankinnan osalta. Eväitä olisi ollut ja on edelleen tehdä tästä todella positiivinen juttu koko Telialle, mutta tähän asti on tehty väärin lähes kaikki mahdollinen.

Tiedä vaikka ajaisi koko Telian pois Suomen kartalta tämä katastrofi. No ei toki oikeasti tule näin käymään, mutta kai sitä saa haaveilla...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
On kyllä aika kusetettu olo kun chromecast ultraa ei ole tuettujen laitteiden listalla.
4K live-urheilua Chromecast Ultralla olisi ollut kyllä Telialle sulka hattuun oikeasti mullistavasta katselukokemuksesta, kun eikös CC:n 4K-sisältö ole rajoittunut pitkälti Youtubeen ja Netflixiin. Jos olisi kiinnostanut. Mutta en tosiaan kovin yllättynyt ole, että vain Telian kaapeli- tai laajakaistaboksi -asiakkaat ovat 4K-laatuun oikeutettuja. Ehkä joskus sitten kun Telian boksi+laajakaista saturaatio ei enää kehity, 4K-lähetykset tulevat myös muille tarjolle.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Telia tekee jokaisella askeleella samoja virheitä, kun yrittävät pakottaa asiakkaita heidän tuotteidensa pariin ja ostamaan lisää laitteita. Väkisin pakottamalla voidaan toki lyhyellä tähtäimellä saada jotain lisämyyntiä, mutta tyytyväisten asiakkaiden kautta saadaan myyntiä nousemaan vuodesta toiseen pidemmällä tähtäimellä.
Muistelin, että sinä olit Telian liigataipaleen alussa Telian puolella tai jopa Telian puolustelija, jos näin saa sanoa. Siis posin kautta.

Nyt tekstejäsi luettuani olen huomannut, että olet kääntänyt kelkkasi johtuen Telian teoista tai tekemättömyyksistä.

Arvostan tuota, sillä mahdollisuus pitää aina antaa uudelle toimijalle. Kuitenkaan kaikkea ei pidä hyväksyä.

Miksi otin tämän esille, niin luulen, että olet varsin hyvä esimerkki siitä kuinka tyytyväinen asiakas tehdään tyytymättömäksi ja/tai ex- asiakkaaksi.

Moni olisi tyytyväinen, jos Telialla toimisivat hyvin edes perusasiat:
- lähetykset HD:na pätkimättä
- ottelukuvaus äänineen
- ottelukoosteet tilanteineen
- laskutus ja hyvitykset
- tv-sovellukset
- luottamus rehelliseen palveluun

Nyt moni noista ei ole edes tyydyttävällä tasolla ja sen huomaa asiakkaiden kasvavasta vitutuksesta ja asiakasmäärien laskusta.

Tuo Telian HTML5 + Internet Explorer keissi on sen luokan läppä, että siitä voisin kirjoittaa vaikka pienen kirjan verran, mutta jätän ainakin vielä sen väliin. Kaikki ammattilaiset ovat lähinnä nauraneet sille epäuskoisesti.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Eiköhän Telia ole jo saavuttanut sen tilaajamäärän mitä on saavutettavissa. Tyytymättömiä tilaajiakin on varmaan enemmän kuin niitä jotka ovat jättäneet tilaamatta. Vaikea nähdä mikä se mullistus olisi, että tilaajia tulisi esim. puolet enemmän.

Jos tilaajia oli ensimmäisellä neljänneksellä n. 70 000 ja seuraavalla neljänneksellä kaikkien Tv-palveluiden tilaajia oli tullut muutama tuhat lisää. Asia kun noin ilmaistaan niin tuohan tarkoittaa ettei kaikki ole Liigan tilaajia. Tekee Telia mitä vaan niin 100 000 tilaajaa on piukassa.
 

Aapee79

Jäsen
Itsekin annoin hyvän ja reilun mahdollisuuden Telialle, vaikka periaatteen miehenä vitutti kaikki kusetukset heti alusta pitäen. Oli milloin kaivuria kaivamassa, oli ilmaisia harkkapelejä. Pelejä olisi kyllä kiva katsoa, mutta kun edes perusasiat eivät toimi, niin lopulta oli aika helppo katkaista tilaus. Samalla katkesi kaikki muutkin suhteet Teliaan ja en ole todellakaan ainut. Melkein koko kaveripiirikin perui kesken kauden liigapaketin sekä vaihtoivat puhelinliittymät ja voin luvata, että eivät ole ihan heti takaisin tulossa. Vaikka Telia tekisi taskurahojen verran tappiota Liigalla eli sen joku 50M, niin veikkaan, että tappiot tuplaantuu, kun kusetetut asiakkaat rupeavat äänestämään jaloillaan ja perumalla/vaihtamalla muitakin tuotteita toisille firmoille.

Siis toki on näitä tosifaneja, ketkä maksavat tonnin kympin tuotteesta, mutta niitä saakin sitten olla ihan helvetin paljon, että tämä kääntyy edes +- nollaan Telialle. Maine kun menee, niin sitä ei sitten saakkaan ihan heti takaisin. Toki Telialla nyt mitään hyvää mainetta enää ole pitkään aikaan ollutkaan ja hölmö olin, kun uskoin heihin, että kyllä ne tämän tuotteen sentään saavat toimimaan. Eivät saaneet.

Ps. @Telia Miten muuten se toukokuun laskutus? Siellä on teillä helkutin pitkä palveri menossa, joka kestää normaalissa firmassa noin 5 minuuttia. Teillä ei edes 5 kuukautta riitä. Littipeukku.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Maine kun menee, niin sitä ei sitten saakkaan ihan heti takaisin.
Näinhän se menee, edullisempaa on vanhan asiakkaan pitäminen kuin se että saa sen menetetyn asiakkaan joskus takaisin. Lisäksi sekin on fakta että huonot uutiset leviävät paljon nopeammin kuin hyvät, eli vaikka Telia tekisi nyt mullistuksia niin helvetin vaikea sitä on positiiviseksi kääntää.

Yleisesti olen @Nelfor :n kanssa samoilla askelmerkeillä. Posia olen antanut ja itsellä ei pääsääntöisesti mitään ongelmia ole ollut, ainoa oikeasti vituttava asia on se että välillä viive on siedettävät 30 sekuntia ja harvinaisen usein taas sen kolme minuuttia. Laittaisivat ensin nämä tällaiset perusasiat kuntoon ennen kuin aletaan tavoittelemaan kuuta taivaalta 4K-kuvauksen ja uuden äänimaailman osalta. Varsinkin kun kumpaakaan näistä ei ole kaikille alustoille ihan hetkeen tulossa...

Noh, oli se toki paskaa Ruudullakin alkuun. Se ei silti ole mikään puolustus että ennenkin on vedetty vihkoon, Telialla on kuitenkin ollut aikaa mitä, puolitoista vuotta ennen syksyä 2018 hoitaa hommat kuntoon. Luulisi että palautetta on tänä aikana tullut sen verran että ensi kaudella on jopa isojakin muutoksia tulossa, toivottavasti ainakin.

Onneksi en itse maksa tästä kuin 12,45e/kk kun olen kaverin kanssa tämän tilannut puoliksi. Se onkin kyllä ehdoton maksimi mitä tästä nyt voi edes maksaa, en todellakaan aio ensi kaudella ainakaan koko kautta olla mukana jos taso on tätä. Tämä siis silloin jos yksin joudun nämä tilaamaan.

Turha yrittää myöskään kaupata mitään All Stars -passeja tai yhdistelmäpaketteja, koska olen aikalailla 100% varma että Telia ei alle nykyisten hintojeni laita minulle Viasat Kultaa joka sisältää myös Viaplayn ja lisäksi C More Totalia joka sisältää myös käyttöoikeiden suoratoistopalveluun.
 

Aapee79

Jäsen
Jos pelaisin livevetoa, niin aika monet kalsarit olisi revittynä. Olet @Roger Moore täysin oikeassa, että tuo viiveen vaihtelu jopa kolmeen tai neljään minuuttiin herran vuonna 2019 on ihan puhdas vitsi. Varaan vielä oikeuden palata takaisin Telialle ja Liigan pariin, jos a) tuote on kunnossa eli pelit näkyvät ja b) valehtelu ja katteettomat lupaukset loppuvat. En pidätä hengitystäni.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos pelaisin livevetoa, niin aika monet kalsarit olisi revittynä. Olet @Roger Moore täysin oikeassa, että tuo viiveen vaihtelu jopa kolmeen tai neljään minuuttiin herran vuonna 2019 on ihan puhdas vitsi. Varaan vielä oikeuden palata takaisin Telialle ja Liigan pariin, jos a) tuote on kunnossa eli pelit näkyvät ja b) valehtelu ja katteettomat lupaukset loppuvat. En pidätä hengitystäni.
Älyttömintä tässä on vieläpä se että millään muulla palveluntarjoajalla ei ole tuollaista sekoilua ollut tämän viiveen kanssa. Ruudulla ja C Morella se ero kaapelikanaviin on aina ollut sen aika vakion 30 sekuntia (silloin kun Ruudulla siis vielä tv-kanavat oli) ja Viaplaylla olen päässyt minimissään 20 sekunnin eroon. Nämä on omien tietojen mukaan ihan täysin normaaleja eroja mitä tulee ns. IPTV-lähetykseen.

Olisi mielenkiintoista tietää mikä Telialla tuohon viiveeseen vaikuttaa. Osaatteko kertoa @Telia ?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Älyttömintä tässä on vieläpä se että millään muulla palveluntarjoajalla ei ole tuollaista sekoilua ollut tämän viiveen kanssa. Ruudulla ja C Morella se ero kaapelikanaviin on aina ollut sen aika vakion 30 sekuntia (silloin kun Ruudulla siis vielä tv-kanavat oli) ja Viaplaylla olen päässyt minimissään 20 sekunnin eroon. Nämä on omien tietojen mukaan ihan täysin normaaleja eroja mitä tulee ns. IPTV-lähetykseen.

Olisi mielenkiintoista tietää mikä Telialla tuohon viiveeseen vaikuttaa. Osaatteko kertoa @Telia ?
Tämä on kyllä kieltämättä mielenkiintoista ja itse olen vielä havainnoinut että Telia TV:n viiveessä eri alustojen välilläkin on merkittäviä eroja. Silverlightilla (silloin kun se vielä Safarissa toimi Macillä) ja Windows 10 -sovelluksella olen joskus parhaimmillaan päässyt kaapelikanaviin verrattuna hieman reiluun 20 sekunnin viiveeseen, joka sekin on jonkin verran tavannut heittää jos on sovellusta käyttänyt välillä kiinni ja avannut uudestaan. Tällöin vielä tietokone ethernet-piuhalla kiinni reitittimessä häiriöiden minimoimiseksi.

Oikeastaan millään muulla alustalla noin pieneen viiveeseen ei olekaan sitten tullut omissa testailuissa päästyä. Niin Chrome-kikkareen kautta lähetystä katsellen, mobiiliapplikaatioiden kautta kuin Chromecastillakin tuo viive on sitten aina 10-15 sekuntia suurempi ja jos lähetystä katselee vaikkapa kännykällä ruuhkaisessa mobiiliverkossa niin tuo ero sitten pompsahtaakin jo tuonne minuuttien puolelle. Saa nyt sitten nähdä, että mikä se viive tulee tuossa HTML5-toteutuksessa olemaan. Muissa suoratoistopalveluissa viiveet ovat tosiaan omienkin kokemusten mukaan vaihtelultaan paljon maltillisempia ja erot eri alustojen välillä huomaamattomampia.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Muistelen, että Telian asiakaspalvelija tällä palstalla suositteli nimen omaan 4k -chromecast kikkareen hankkimista, kun sillä piti nähdä näitä kauden ratkaisupelejä 4k -tasolla. Muutoinkin chromecastia kehuttiin yleisesti tulevaisuuden menopelinä. Eipä sitten ainakaan Telialle sellaista edusta. Itse en kikkaretta ole muuhun tarvinnut kuin liigapelien katselemiseen. 4k -lähetyksiä näen ilman sitäkin

Telian laajakaistatarjonta-alueella en asu, enkä toisaalta heidän boksejakaan tai muitakaan palveluita tule tämän yhden passin lisäksi tarvitsemaan tai hankkimaan.Tyhjien ja katteettomien lupausten operaattoriksi on osoittautumassa.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Telian ”palvelu” kaikille muille kuin omille boksiasiakkaille on täynnä purukumivirityksiä ja todella kehnoja toteutuksia.

Ajatella, että joku vielä nykypäivänä luulee nettoavansa moisella tavalla lisää asiakkaita ja rahaa. Erikoinen strategia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Muistelen, että Telian asiakaspalvelija tällä palstalla suositteli nimen omaan 4k -chromecast kikkareen hankkimista, kun sillä piti nähdä näitä kauden ratkaisupelejä 4k -tasolla. Muutoinkin chromecastia kehuttiin yleisesti tulevaisuuden menopelinä. Eipä sitten ainakaan Telialle sellaista edusta. Itse en kikkaretta ole muuhun tarvinnut kuin liigapelien katselemiseen. 4k -lähetykset näen ilman sitäkin
Kyllä Chromecast on ihan hyvä kikkare siinä mielessä että se takaa suoratoistopalveluiden toimivuuden senkin jälkeen kun älytelkkarista sovellustuki päättyy. Esimerkiksi Ruudulla katosi yllättävänkin pian tuki joistain Samsungin telkkareista ja muistaakseni LG:llä ei ole missään vaiheessa ollutkaan tukea C Moren suoratoistopalveluille.

Ei minua ainakaan itseäni kiinnosta lähteä ostamaan uutta televisiota muutaman vuoden välein sen vuoksi että joku sovellus lakkaa toimimasta.
 

Stiff

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On tää nyt yks prkle kun poistut maasta niin niin jää pelit näkemättä, olisi kiva kuulla syy tähän blokkaukseen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Muistat väärin. Kehittivät LG:lle sovelluksen, kun sitä on toivottu.
Noniin juu. No mutta ei tuo nyt silti pointtiani kamalasti muuta, eli Chromecast on siinä mielessä helpompi alusta jatkoa ajatellen kuin se että kehitetään ja ennenkaikkea ylläpidetään sovelluksia eri merkeille ja vielä eri malleille näiden merkkien sisällä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Älyttömintä tässä on vieläpä se että millään muulla palveluntarjoajalla ei ole tuollaista sekoilua ollut tämän viiveen kanssa. Ruudulla ja C Morella se ero kaapelikanaviin on aina ollut sen aika vakion 30 sekuntia (silloin kun Ruudulla siis vielä tv-kanavat oli) ja Viaplaylla olen päässyt minimissään 20 sekunnin eroon. Nämä on omien tietojen mukaan ihan täysin normaaleja eroja mitä tulee ns. IPTV-lähetykseen.

Olisi mielenkiintoista tietää mikä Telialla tuohon viiveeseen vaikuttaa. Osaatteko kertoa @Telia ?

Tuo viive myös vaihtelee aivan perkeleen paljon kesken pelin ja on ihan tuurissa joutuuko paskaa slottiin vai hyvään. Varmin on käynnistää peli aina uudestaan erien alussa ja kysellä kavereilta pelikellon aikaa.

Esimerkkinä viime pelissä kaveri oli peliaikaa toista minuuttia myöhässä ja meni vajaan 10sek minun edelle kun käynnisti uudestaan.

Kuulostaa ihan valtion it-hommilta mutta ei uskoisi tuommoista olevan enää vuonna 2019.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös