Unet – kumma juttu...

  • 240 797
  • 1 167

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viime yönä oli kyllä vinhat unet. Pakko kirjoittaa tänne kun muistan tuon vielä pirun hyvin.

Olin siis jossakin Kolumbiassa tms. (juontaa varmaan Narcosin kakkoskaudesta, jonka juuri katsoin). Eli siis jonkinlaisena kutsuvieraana. Kartanolla oli yleiset juhlat ja jengiä oli paljon. Kartellin päälliköllä, jonka luona olin siis vieraana, oli neljä kaunista tytärtä. Nuorin oli ehkä noin kymmenen ja vanhin 37 vuotias (kerron tämän mistä tiedän...myöhemin).

Okei, neppailin drinkki kourassa muiden vieraiden joukossa kunnes nämä neljä tytärtä piiritti minut. Siinä sitten hieman hölmistyneenä ihmettelin, mistä moinen. Tuntui, että jokin voima meikäläisessä veti heitä puoleeni. Kaksi vanhinta sisarusta kertovat, että kumpikin olivat minuun syvästi rakastunut. Tunsin hyvää fiilistä ja kysyin, että miten edetään. Toinen sisarus otti mua kädestä kiinni ja pyysi lähteä panemaan. No siinä aloimme etsimään sopivaa paikkaa. Talossa oli kaksi kerrosta ja huoneita aivan helvetisti. Jokaisessa huoneessa oli kutenkin joku ja tämä etsiminen jatkui aivan saakelin pitkään.

Palasimme alakertaan ja ulos juhlimaan muiden seuraan. Sitten se toinen sisaruksista kuiskasi korvaani, että hänellä on hyvä paikka, jossa voisimme sekstailla. No, lähdimme käsi kädessä juoksemaan portaita ylös ja tämä tyttö pysähtyi erään oven taakse ja ilmoitti, että tämä on meidän huone. Siinä kuitenkin sitten sanoin, että taidat olla liian nuori kuitenkin. Hän kuitenkin kertoi, että oli vanhin sisaruksista. 37 vuotias. Tuli helpottunut olo ja mentiin vesta huoneeseen. Olin todella kiihoittunut ja aloimme hyväilemään toisiamme. Sitten jotenkin sivusilmällä näin puolihämärässä huoneessa sängyn. Ja aivan kuin peiton alla olisi nukkunut joku.

Nostin housuni ja lähdin katsomaan oliko peiton alla joku. Hiivin sängyn viereen ja nostin peiton. Sieltä tuijotti 22 vuotias poikani, joka sanoi: "Faija...mitä vittuu SÄ täällä teet"? Heräsin tähän ja olin hippasen pihalla. Ja se tuossa unessa oli vielä, että kun näiden sisarusten kanssa siellä talossa mentiin niin pelkäsin ihan vitusti sitä niiden kartellifajaa.
Niin just ja pimppalooraa ei tullut. Been there. Luulisi nyt, että sitä saisi edes unessaan, mutta ainahan sitä joku menee ns.vituiksi.

Milloin aktin väliin tulee joku uskomaton este, esim. joku näkymätön kalvo (ei todellakaan immein) jota yrität repiä, toisen osapuolen odotellessa kiihkeästi, tai kesken hekumaallisen hetken hyppäätkin suoraan johonkin helvetin poteroon ja olet jossain armeijan leirillä, lähin naaraspuolinen henkilö perinteisesti noin 60km päässä. Nykyään unessa taidan jo tajuta, etten selviydy hoitamaan tätä hommaa loppuun asti ja tussut & tissit jää kyllä ns. kaupan hyllylle. Pitäisi varmaan kokeilla jolkotella unessa maksullisiin, jos tuolta edes irtoaisi.

Toosaa on oikeassa elämässä helpompi saada, kuin unessa.

Kumpikin on tosin vähän siinä ja siinä.
 

Samila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Noista ylläolevista tulikin mieleen, et tuo toosan saanti on ainakin itsellä semmonen "once in a lifetime"-kokemus. Mutta joo, erään kerran tiedostin olevani unessa monien absurdien tapahtumien jälkeen. Ja tajusin, että minähän voin tehdä mitä vain! Voin kertoa, että Shakira sai melko kovaa kyytiä sen jälkeen. Paras uni ikinä.
 

Boozer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Noista ylläolevista tulikin mieleen, et tuo toosan saanti on ainakin itsellä semmonen "once in a lifetime"-kokemus. Mutta joo, erään kerran tiedostin olevani unessa monien absurdien tapahtumien jälkeen. Ja tajusin, että minähän voin tehdä mitä vain! Voin kertoa, että Shakira sai melko kovaa kyytiä sen jälkeen. Paras uni ikinä.

Minullekin käynyt kaksi kertaa elämäni aikana niin, että olen unessa tajunnut olevani unessa ja sitten voinut tehdä mitä vaan. Tai melkein mitä vaan, jostain syystä en pystynyt lentämään, pelotti kai liikaa että sitten kuitenkin tippuu sieltä alas tai jotain. Mutta joo, todellakin mahtavaa kun tietää että oikeasti kaikki on unta, mutta kaikki tuntuu/maistuu/tuoksuu ihan todelliiselta. En vaan käsitä, että miksi itse en ole tajunnut noina kahtena kertana antaa kyytiä Shakiralle tai kenellekään muullekaan. Sain tehdä mitä ikinä halusin ja minä menin molemmilla kerroilla uimaan...
 
Noniin nyt.

Minut valittiin jostain syystä kitaristiksi yhdelle keikalle semmoiseen pikkubändiin AC/DC. Yhtään en osaa kitaraa soittaa, mutta ajattelin opetella keikkaan mennessä.(Huomasin heti aamulla yhteyden; olen hakemassa keväällä amkkiin, jonka vanhat pääsykokeet on ollut erittäin vaikeita, mutta olen ajatellut opetella siihe mennessä).

No ei siinä mitään. Yhtäkkiä olinkin pääosassa uudessa Hopeanuoli -piirroselokuvassaa. Tässä olin ihan hyvä ja osallistuin suunnitteluunkin, sillä olin nuorempana sarjan kova fani. Mulla oli ihan hyviä ideoitakin, kuten se kun ne koirat juoksee laumana ja homma on kuvattu lintuperspektiivistä, niin voitaisiinkin käyttää ihan oikeita koiria. Hymiö.

No lähdin siitä sitten köpöttelemään kohti kotia, jolloin kolme tapparanmiästä tuli rintamana vastaan aikeissa hyökätä kuvauspaikalle/esiintymislavalle. Lähdin heitä täysiä jahtaamaan ja käyttäjä @Kirjoittelija oli ottamassa hyökkäystä vastaan. Sain takakarvattua porukan kiinni ja puhkaisin yhdeltä renkaan, jolloin koko porukka perääntyi (Tässä taas oli yhteys eilen illalla pelaamaani NHL18 EASHL -peliin, jossa sattui samallailla 3vs1 hyökkäys, mutta sain pelastettua tilanteen hyvällä takakarvalla. Pienet foorumivibat siihen vielä päälle).

Aamulla kyllä väsytti huolella. Raskas yö.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Uni:
Olin Lontoossa, menossa futispeliin. Oli viimeinen Lädien harkkapeli ja muistaakseni Ranskaa vastaan. Menin areenalle, ostin lipun ja astuin sisään. Huomasin kuitenkin jostain syystä olevani lätkämatsissa, joka oli aivan täynnä porukkaa, vaikka peli oli tyyliin Ranska vs Italia/vastaava pienien kiekkomaiden koitos. Harmistuin kovasti tästä että olin mennyt väärälle areenalle ja kävelin pois areenasta jostain syystä "juontokopin" kautta, joka oli Xcom1-pelissä olleen laivatehtävän hytti. Hytissä olikin eräs entinen työkaveri töissä, jonka sattumalta näin kaupassa tuossa muutama päivä sitten. Vaihdoin muutaman sanan ja poistuin areenasta etsien tuota futisstadionia. Tulin takaovesta ulos ja kaukaisuudessa näkyi pari eri futisstadionia Thamesin takana ja tuolta kantautui myös hienosti yleisön laulu (lauloivat God save the Queenia) ja kohahtelu tilanteille pelissä. Oli suuri kiire jo peliin ja muistan ajatelleeni että maksan vaikka ehdin vain toiselle puoliajalle. Lopulta näin vieressä ylikulkusillan josta pääsee yli Thamesin ja valitettavasti tuo olikin sitten unen loppu.

Joka tapauksessa aitoudensa ja tunnelman puolesta yksi cooleimmista unista mitä olen nähnyt. Englannille toki aina kisoissa ollut pieniä sympatioita ja kovastikin halunnut joku päivä käydä testaamassa Englannissa fiiliksen futispeleissä. Mut yrittikö mun alitajunta ny kertoa mulle että oon mieshuora, vai mitä hittoa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Melko randomia juttua aivot kehittää, viime yönä olin tavarahississä Wayne Gretzkyn kanssa. Vaikutti aika mulkulta ja itseään täynnä olevalta kaverilta.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Viimeisen vuoden aikana on tullut melkeinpä tavaksi, että kamalimpana sunnuntaidarrayönä näkee unta kun juo jotain jääkylmää limsaa ison tuopillisen. Yleensä jaffaa, paitsi viimeksi oli sitä limepepsimaxia, vaikken siitä erityisemmin välitä. Yleensä kun uni päättyy ja siitä jotenkin heräilee, niin on ihan pakko mennä alakertaan juomaan jotain limukkaa jos sattuu jääkaapissa olemaan. Tämmöstä on nyt ollut noin vuoden verran.
 

Samila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Nyt näin viime yönä taas kyllä niin outoa unta, et pakko jakaa se täällä. Unessa olin juuri menossa nukkumaan, kun olin laittamassa kännykkää laturin piuhaan kiinni. Ja yhtäkkiä se piuha alko temppuilemaan jotain omiaan. Läpsi mua ympäri ja spedeili jotain muutakin. Kävi ilmi, et tuossa kännykän laturissa oli Alexander Ovechkinin henki. Siinä sitten taisteltiin jonkun aikaa, kunnes päätin, että nyt loppuu tää pelleily ja viskasin sen piuhan kaappiin ja aloin nukkumaan. Yöllä sitten unessa heräsin, kun joku mafioso soitti, että nyt pitäs tehdä hänelle pieni palvelus. Tän mafioson ääni oli tosi kuumottava, ja vaikka en ymmärtänytkään mitä hän sanoi, niin ymmärsin, että se piuha oli kuitenkin tän puhelun takana jotenkin.

Lopulta tilanne kävi niin kuumottavaks, et oli ihan pakko repiä ittensä hereille. Ei hemmetti. Enkä mä ees seuraa änäriä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
En olekaan tähän ketjuun ikinä kirjoittanut.. johtuen ihan siitä, että hyvin harvoin näen unia. Mutta silloin kun näen, niin ne ovat sellaisia erittäin pitkiä, eli käytännössä sama uni jatkuu koko yön. Uneni ovat yleensä aina sellaisia poikamaisia seikkailuja jollakin pienellä twistillä, joita on itse asiassa ihan mukava katsella, vaikka tuntuukin oudolta miten aikuinen mies voi sellaisia nähdä :D

Viimeksi näin unta, että olin vaihto-oppilaana Pohjois-Koreassa. Opiskelin siellä fysiikkaa yliopistossa, vaikka unessa selitinkin perheelle jonka luona asuin etten vain oikein osaa ja ymmärrä tätä, koska olen Suomessa sosiaalialan opiskelija (jota alaa siis oikeassa elämässä olen opiskellut). Mutta että ilman muuta haluan kunnioittaa heitä, ja siksi voin toki siellä opiskella fysiikkaa. Perheenisä oli kanssani samanikäinen ja opiskeli myös fysiikkaa samassa paikassa, joten hän siinä sitten minua yritti auttaa. Perhe jonka luona asuin oli muutenkin aivan ihana, mutta valtiollinen poliisi kävi aina naapurustossa pamputtamassa toisinajattelijoita, ja heidän kanssaan sai olla tarkkana.. ainoa keino suojautua oli olla olematta mistään mitään mieltä. Siellä oli myös jonkinlainen hämäräksi jäänyt monsteri, jota piti aina silloin tällöin väistellä, mutta paikalliset olivat jo tottuneet sen satunnaiseen läsnäoloon..

Sellaista tällä kertaa..
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto kun en muista sitä viime yön ekaa unta. Herätessä kuitenkin oli se ei saatana -fiilis. Toisessa unessa raiskasin yhden, no en kerro kenet kun saattaa lukea ja kolmannessa keräilin pulloja Espalla ja autoin turpiin saaneita ihmisiä.
 

A Siente

Jäsen
Kannattaako huolestua jos alkaa jatkuvasti näkemään todella ahistavia unia. Niistä yleensä "herää", eli luulee heräävänsä mutta todellisuudessa näkee yhä unta. Niissä aina haukkoo henkeä ja luulee kuolevansa. Pahinta että se ympäristö muuttuu omaksi sängyksi. Monesti alkanu myös kuulemaan kuiskauksia unissa.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kannattaako huolestua jos alkaa jatkuvasti näkemään todella ahistavia unia. Niistä yleensä "herää", eli luulee heräävänsä mutta todellisuudessa näkee yhä unta. Niissä aina haukkoo henkeä ja luulee kuolevansa. Pahinta että se ympäristö muuttuu omaksi sängyksi. Monesti alkanu myös kuulemaan kuiskauksia unissa.
Mä oon kärsinyt kuvaillun kaltaisista unista varmaan lapsesta saakka. Niissä juurikin on luullut heräävänsä kunnes sitä onkin maannut omassa sängyssään yleensä kykenemättömänä liikuttamaan muita kuin vaivaisesti jalkoja. Välillä olen jopa tuntenut omat sydämenlyöntini joko normaalia voimakkaampina tai vaimeampina, josta seurauksena ahdistus ja kuolemanpelko.

Noita ihan ahdistavimpia "unia" ei ole tullut nähtyä varmaan nykyisen vuoden alun jälkeen, jolloin ne loppuivat kuin seinään mutta juuri hiljattain muistan kylläkin nähneeni unta, josta ikään kuin jo "heräsin", mutta makasin kuitenkin vielä osittain unessa sängyssäni ja kuulin vierestäni outoja ääniä, toinen niistä oman äitini epämääräistä puhetta. Tuo tila vastasi ehkä osittain aiempia unikokemuksiani, mutta kesti kuitenkin vain pienen hetken. Aiemmin näin kuitenkin toistuvasti vastaavanlaisia unia, joiden lopussa saatoin maata jopa minuuttitolkulla (tai siltä se ainakin tuntui) "kehoni vankina", ikään kuin osittain tietoisena ympäristöstä mutta puoliksi vielä unessa. Pelottavia kokemuksia.

Tälle tilalle on myös olemassa virallinen termi Valveuni – Wikipedia
 

A Siente

Jäsen
Mä oon kärsinyt kuvaillun kaltaisista unista varmaan lapsesta saakka. Niissä juurikin on luullut heräävänsä kunnes sitä onkin maannut omassa sängyssään yleensä kykenemättömänä liikuttamaan muita kuin vaivaisesti jalkoja. Välillä olen jopa tuntenut omat sydämenlyöntini joko normaalia voimakkaampina tai vaimeampina, josta seurauksena ahdistus ja kuolemanpelko.

Noita ihan ahdistavimpia "unia" ei ole tullut nähtyä varmaan nykyisen vuoden alun jälkeen, jolloin ne loppuivat kuin seinään mutta juuri hiljattain muistan kylläkin nähneeni unta, josta ikään kuin jo "heräsin", mutta makasin kuitenkin vielä osittain unessa sängyssäni ja kuulin vierestäni outoja ääniä, toinen niistä oman äitini epämääräistä puhetta. Tuo tila vastasi ehkä osittain aiempia unikokemuksiani, mutta kesti kuitenkin vain pienen hetken. Aiemmin näin kuitenkin toistuvasti vastaavanlaisia unia, joiden lopussa saatoin maata jopa minuuttitolkulla (tai siltä se ainakin tuntui) "kehoni vankina", ikään kuin osittain tietoisena ympäristöstä mutta puoliksi vielä unessa. Pelottavia kokemuksia.

Tälle tilalle on myös olemassa virallinen termi Valveuni – Wikipedia

Tuota vähän mietinkin. Jotenkaa se ei kuitenkaan tunnu että olisi tuosta kyse. En tosin ole koskaan kokenut, joten paha sanoa. Se kuitenkin jälkeen ajateltuna tuntuu niin selvältä unelta. Joskus noihin liittyy voimakasta tunnetta omassa päässä, ikään kuin veri virtais jotenkin nopeemmin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kannattaako huolestua jos alkaa jatkuvasti näkemään todella ahistavia unia. Niistä yleensä "herää", eli luulee heräävänsä mutta todellisuudessa näkee yhä unta. Niissä aina haukkoo henkeä ja luulee kuolevansa. Pahinta että se ympäristö muuttuu omaksi sängyksi. Monesti alkanu myös kuulemaan kuiskauksia unissa.
Haiskahtaa unihalvaukselta. En ole itse kokeillut, mutta kuulostaa ikävältä.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@A Siente komppaan edellisiä nimimerkkejä, eli unihalvauksesta/valveunesta on kyse. Kieltämättä ahdistavan oloisia pahimmillaan, mutta jonkin kerran olen jopa huvittunut herättyäni tämmöisestä (uneen tyypillisesti makasin sängyssä pystymättä liikkumaan ja ikkunan ohi pihatietä pitkin paineli höyryveturi pilliä huudattaen). Ootko kiinnittänyt huomiota missä asennossa nukut, kun tämmöinen tulee? Itse olen huomannut, että tulevat mulle lähes poikkeuksetta jos yritän nukahtaa selältään maatessa. Joskus toki kylkiasenossa tai vatsallaan ollessaankin, mutta todella harvoin kuitenkin. Enpä olekaan noin 6-7 vuoteen tarkoituksella nukahtanut selälään maatessani. Mistä mahtaa sitten johtua? Myös sen olen todennut omalla kohdallani, että tavallista korkeampi stressitaso aiheuttaa näitä unia helpommin.

Piti tulla kertomaan tänne alunperin omasta toissayön unestani. Helvetin koominen uni, mutta en voi olla hieman huolestumatta itsestäni. Näin nimittäin pe-la välisenä yönä unta, että olin sorsa. En siis Heikki Sorsa tai kukaan muu Sorsa sukunimeä kantava henkilö, vaan semmoinen lintueläin. Sitten oli joku kaveri joka oli ankka. Uni alkoi vielä niin että putosin vapaapudotuksella johonkin järveen, missä totesin olevani tuo vesilintu. Sitten siinä oli lähellä sarja vesiputouksia, mitä lähdettiin kaverin kanssa pudottelemaan alaspäin. Piti kyllä herättyä pitää itsensä kanssa pieni keskustelutuokio, että "mitäs vittua nyt taas on elämässäni tapahtunut että unet ovat tämmöisiä?". Vastausta en kyllä itseltäni saanut. Paitsi: "Unet - kumma juttu...."
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli kyllä viime yönä niin mielenkiintoisia unia useampikin, että melkein jännittää mennä nukkumaan - toivottavasti jatkuu samana. Niihin kuului ainakin joku urheilupuisto, joka sijaitsi Caloniuksenkadun ja Eteläisen Hesperiankadun välisellä alueella. Siellä oli ainakin rullakiekkohalli ja suuria metsäalueita. Antero Mertaranta esitteli sitä minulle ja ihmettelin, miten en ole aiemmin huomannut tätä paikkaa ja miten se mahtuu tähän. Uni jatkui niin, että lähdin sieltä autolla pois, tullen autenttiseen Caloniuksenkadun ja Mechelininkadun risteykseen ja kesämökkiä kohti. Se tosin sijaitsi todellisuudesta poiketen jossain Hangon suunnalla.

En ole varma oliko suoraan samaa unta, mutta seuraavaksi olin kesämökin lähellä Bruce Springsteenin konsertissa ja Bruce esitti encorena yleisölle suurena yllätyksenä tulleen biisin The Ballad of James Paq. (Saattoi olla myös John). Se oli muuten helvetin hyvä, hikinen rockbiisi, missä Bruce soitti huuliharppua - ja unessa jo ennalta tuttu, mutta ilmeisesti livenä todellinen harvinaisuus. Konsertin jälkeen jostain syystä tajusin, että minun on käveltävä kotiin ja matkaa on satoja kilometrejä. Siinä vaiheessa rupesi tulemaan olo, että nyt vituttaa ja pitäisi herätä... ja heräsin.

Jatko-osat tilaukseen tulevalle yölle. Jos vaikka selviäisi, kuka hemmetti on James Paq.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Näin toissa yönä unta että olin koirani kanssa kävelyllä meren jäällä lähellä Soukanrantaa Espoossa. Oli kaunis ja aurinkoinen kevät päivä ja käveltiin meidän vakioreittiä. Sitten heräsin ja muistin että koirani on ollut kuolleena muutaman vuoden. Oli oikein mukava aloitta päivä sellaisella pettyneellä ja surullisella fiiliksellä.
 

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Näin toissa yönä unta että olin koirani kanssa kävelyllä meren jäällä lähellä Soukanrantaa Espoossa. Oli kaunis ja aurinkoinen kevät päivä ja käveltiin meidän vakioreittiä. Sitten heräsin ja muistin että koirani on ollut kuolleena muutaman vuoden. Oli oikein mukava aloitta päivä sellaisella pettyneellä ja surullisella fiiliksellä.

Koirasi kävi sinua unessa tervehtimässä ja ilahduttamassa. Oma koirani kuoli maaliskuussa ja on myös vieraillut unissani usein. Niissä hän on aina hyvässä kunnossa ja usein asiaa ihmettelenkin tyyliin: "pystytkö taas leikkimään ja juoksemaan täysin voimin". Viimeiset vuodet täällä fyysisessä maailmassa kun kuluivat erilaisten vaivojen kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Minkäköhän takia nään vieläkin aina silloin tällöin unia lähes viiden vuoden takaisesta ihastuksestani (kyllä, juuri samasta muijasta josta avauduin naisasat-ketjussa vuosi sitten). Kusetanko itseäni että olen yli hänestä kun hän kuitenkin yhä kaikkien näiden vuosien jälkeen ujuttautuu mun uniini? Siis kun en muista liiemmin viime aikoina tätä naista edes valveilla ollessani ajatelleeni, niin joku alitajuntako hänet tuo päähäni öisin; ennen kun ajattelin häntä erittäin usein juurikin öisin. Viime yönä hän oli tällä kertaa asiakkaanani S-marketissa. Tiiän, unet on vaan unia mutta aina pistää jotenkin ajatukset sekaisin kun saan tämän naisen menneisyydestä "yövieraakseni". Ei kait muuta.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko täällä muilla toistuvia unia?

Näen toistuvasti unta, että jostain syystä reputan jonkun lukion kurssin, en ymmärrä kokeessa asiasta mitään tai sitten olen poissa tunneilta liikaa. Tiedostan että en tiedä, koska voin suorittaa kurssin uudestaan ja ahdistaa, että miten käy ylioppilaaksi kirjoittamisen kanssa. Sitten yleensä herään ahdistuneena ja samalla tajuan, että yliopistosta valmistumisestakin on jo kymmenen vuotta.

Minullekin käynyt kaksi kertaa elämäni aikana niin, että olen unessa tajunnut olevani unessa ja sitten voinut tehdä mitä vaan. Tai melkein mitä vaan, jostain syystä en pystynyt lentämään, pelotti kai liikaa että sitten kuitenkin tippuu sieltä alas tai jotain.

Itselleni tapahtuu usein, että unessa tiedostan olevani unessa ja silloin juuri ensimmäisenä alan lentää. Joskus lentäminen ei oikein suju, vaan leijun alas kuin joku lehti. Usein aloitan lentämisen hyppäämällä jostain korkealta esim. pilvenpiirtäjän katolta.

Toisinaan on käynyt niin, että olen herännyt ja ollut vielä puoliunessa ja nähnyt olemattomia asioita (esim. hämähäkkejä seinillä) tai tuntenut olemattomia (esim. että kädet palaa) tai sitten muuten vain selittänyt jotain outoa vaimolle (on tottunut ja osaa suhtautua asiaan). Nopeasti käyn takaisin nukkumaan. Parasta näissä on se, että seuraavana päivänä muistan tapahtuneen hyvin. Veikkaan että kokemukset ovat lähellä sitä, millaista on olla hypnoosissa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Päiväunilla oli tänään melko psykedeelinen meininki. Näin unta, jossa joku kaveri näytti puhelimesta Youtube-videota (en ole varma, oliko kyseessä elokuvan traileri, fiktiivinen skenaario vai aktuualinen tapahtuma), jossa Jupiteriin törmännyt avaruusalus sai aikaiseksi planeettojen välisessä avaruudessa suoraan kohti Maata liikkuvan äärimmäisen kuuman, U-kirjaimen muotoisen punaoranssin pöly- ja kaasukierrepilven. Videossa laskeskeltiin animaatiomallinnuksilla, että tapahtuman seurauksena maapallo tuhoutuisi tai muuttuisi elinkelvottomaksi muutaman vuorokauden kuluttua.

Heitin unessa lakonis-humoristisena kommenttina, että "No, ainakin Kerholaisittain on ihan hieno juttu, että aurinkokunnassa olisi sen jälkeen kaksi oranssia planeettaa [viittauksena Marsin pintasävyyn]".

Leivoin unessa myös sämpylöitä. Herättyäni kävin hakemassa kaupasta jauhoja ja toteutin skenaarion. Jälkimmäisen siis.
 
Viimeksi muokattu:

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Päiväunilla oli tänään melko psykedeelinen meininki.
Psykedeelistä meininkiä tosiaan. Peukutin kuitenkin ensisijaisesti, koska toteutit sämpylkä-skenaarion. Mulla oli paljon maanläheisempää menoa tuossa viikonloppuna, joskin vähän hämärää menoa silti.

Menin unessani ensimmäistä kertaa Burger KIngiin jossain päin Suomea. Tiskillä vastassa oli jamaikalainen herrasmies pitkillä rastatukallaan, puhuen suomea ihan kuin härmäläiset. Kävimme kutakuinkin seuraavanlaisen keskustelun:

-Moro
-Näytätpä hyväkuntoiselta. En palvele sua.
-Ahaa. No mä ottasin ton Whopper aterian
-Ei, kun en myy sulle mitään, lähe menee.

Lähdin menemään ja sen jälkeisistä tapahtumista ei ole muistikuvia. Palasin kuitenkin kyseiseen liikkeeseen, kävelin tiskille ja näin siellä keittiönpuolella lattialla krapuloissaan makaavan kaverin. Kyseinen kaveri on välillä työpaikan ruokalan keittiössä töissä, ja onpa joskus pelattu samoilla höntsävuoroillakin. Koputin tiskiin varmistaakseni että kaveri on elossa jä hänen nostaessaan päätään lähdin pois.

Unen jälkeen tuumasin, että kun en ole tähän mennessä elämässäni kyseisen ketjun ravintoloissa käynyt, niin en taida käydä tulevaisuudessakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös