Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 001 249
  • 12 943

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Varmasti saamme pikapuoliin kuulla mitä tässä oikeasti kävi. Poliisi on aloittanut esitutkinnan rikosnimikkeellä pahoinpitelyn yritys.

Näin otsikon, mutta en nyt todellakaan saa kiinni mistä tässä ketjussa puhutaan tai siis mille nauretaan tai itketään. Jokuko elää maailmassa missä Suomen ruokatuoteturvallisuus ei voisi pettää ja jonkun on kuulema pakko soittaa iltislehteen.

Maailmalla on vahvistettuja tapauksia neuloista ruuan seassa ja sellaistako ei voisi tapahtua Suomessa. Itkettää ja naurattaa jonkun niin kuvittelevan.

Odotellaan tutkimustuloksia, mutta miten hieman tuntuu, että tuotantoketjussa on joku erhe tapahtunut eikä kyseessä ole valheellinen äiti. Jos on, niin lapset huostaan ja äiti hoitoon. Se ei ole sen kummempaa vaan missä naurettaisiin tässä kohtaa ja miksi.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mikäs tossa nyt? Porukka osallistuu suosittuun viraali-ilmiöön ja pitävät vähän hauskaa samalla. Onhan noita typerämpiäkin nähty.

On typerämpiäkin nähty. Äkkiseltään voin nimetä JYPin pelitapamodernisointiprojektin ja pelaajapolitiikan viime vuosilta. Euroopan someykköseksi pyrkimistä unohtamatta. Paljon olisi esimerkkejä. En vain tiedä että onko jatkuva riman alittamiseen pyrkiminen nyt erityisen hienoa. Oli suorittava taho kuka tahansa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Euroopan someykköseksi pyrkimistä unohtamatta.

Tälläisestä en ole kuullutkaan, kun kaikki aika on mennyt seuratessa IFK:n matkaa eurooppalaiseksi suurseuraksi ja CHL:n valtiaaksi.

Jalkapallon Visio 2020:sta ei kukaan sentään enää kehtaa sanoa ääneen tai voisi käydä kuin turkkilaiselle toimittajalle.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En tiedä pitäskö tässä itkeä vaiko nauraa kun kattelee miten mun suosikkijengit pärjää eri lajeissa. Lätkässä Devils on tällä hetkellä kolmaneksi huonoin jengi. Koriksessa mulla on kaksi suosikkia jotka molemmat on pohjalla, eli Chicago Bulls joka keskityy tankkaamiseen ja New Orleans Pelicans jonka paras pelaaja Anthony Davis on julkisesti ilmottanut että haluaa pois seurasta. Kyllä mä vähän jenkkifudistakin seuraan jossa mun suosikkijengi on Tampa Bay Buccaneers joka jäi omassa divarissaan jumboksi. No onneksi potkupalossa sentään oma suosikki jengi johtaa sarjaa Epsanjassa niin ei tarvii ihan ranteita vetää auki. :D
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tälläisestä en ole kuullutkaan, kun kaikki aika on mennyt seuratessa IFK:n matkaa eurooppalaiseksi suurseuraksi ja CHL:n valtiaaksi.

Euroopan someykköseksi pyrkiminen meni niin että lätkäistiin julki täysin älyvapaa tavoite. Jokainen nyt oivalsi että oikea tavoite oli kohentaa homeista sometouhua ja päästä nykypäivään kiinni. JYP kuitenkin vei homman uusiin sfääreihin ja ei tuottanut juuri mitään someen ja ajoi lopulta alas jo olemassaolleetkin somesisällöt. Strateginen nerous poikkeuksellista luokkaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei tuo vasemman yläkulman herrasmies ihan pysynyt tahdissa. Yritys oli sentään kohdillaan.
Vaikka herralla nyt olikin vähän rauhallinen tahti, niin ehkäpä ennen esitystä tahti on ollut kovempi kuin muilla, mahdollisesti aamusta asti.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mulla lienee jossain psyykkistä vajausta, mutta mua ei itkettänyt yhtään, vaan nauroin syvästi ja positiivisin mielin. Mikäpä osuvammin kertoisi, että lätkä on kaikkien laji, myös höpön ja hoppänän. Idea on myös oiva, jos mukaan lähtee väkeä kaikista halleista, toisille se on myötähäpeän maksimointia ja toisille täyttä naurua omalle ihmisyydelle. Hieno sunnuntain piristys.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Pihla Viitala malttoi melkein vuorokauden ennen "Nykäsestä muistuttamista". Nyt jäädään odottelemaan että missä vaiheessa Pamela Tola ja muut metoo-öyhöt astuvat areenalle. Lopulta sitten uhriudutaan kunhan nyt ensiksi saadaan teloitettua Matti Nykänen.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä pitäskö tässä itkeä vaiko nauraa kun kattelee miten mun suosikkijengit pärjää eri lajeissa. Lätkässä Devils on tällä hetkellä kolmaneksi huonoin jengi. Koriksessa mulla on kaksi suosikkia jotka molemmat on pohjalla, eli Chicago Bulls joka keskityy tankkaamiseen ja New Orleans Pelicans jonka paras pelaaja Anthony Davis on julkisesti ilmottanut että haluaa pois seurasta. Kyllä mä vähän jenkkifudistakin seuraan jossa mun suosikkijengi on Tampa Bay Buccaneers joka jäi omassa divarissaan jumboksi. No onneksi potkupalossa sentään oma suosikki jengi johtaa sarjaa Epsanjassa niin ei tarvii ihan ranteita vetää auki. :D

Tohon vielä lisäksi entinen liigajengi Blues, jota ymmärtääkseni kannatit :D Midaksen kosketus?
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.

Kun näin linkin nimen, minulla oli jo välilehdessä "Näkemättä paskaa" - ketju auki. Olin kahjo ja aukaisin linkin. Nyt minussa vallitsee syvä hämmennyksen tila. En löydä sanoja. Vaikea on edes kirjoittaa mitään. Harvoin näkee mitään noin puhuttelevaa, pysäyttävää ja suunnatonta samaan aikaan. En ole varma, että uskonko sitä mitä näin. Toista kertaa en kykene äskeistä kaaosta seuraamaan. Ollaan jossain hyvin syvällä ihmisyyden filosofisuuden maisemissa. Mistä kaikki kumpuaa ja mitä on tuleman tällaisen jälkeen. Pakko ottaa loppuviikko vapaata. Onko näihin videoihin saatavissa jotain kieltoja? Kummasti se joukkueen pelillinen ahdinko ajaa kannattajatkin omituisiin tekoihin.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pihla Viitala malttoi melkein vuorokauden ennen "Nykäsestä muistuttamista". Nyt jäädään odottelemaan että missä vaiheessa Pamela Tola ja muut metoo-öyhöt astuvat areenalle. Lopulta sitten uhriudutaan kunhan nyt ensiksi saadaan teloitettua Matti Nykänen.
Menikin aika pitkään ennen kuin tällainen tuli ilmoille. Toki nuo ovat vakavia asioita joita Nykänen on tehnyt, mutta toisaalta Nykänen on saanut näistä tekosistaan myös ihan virallisen oikeuden tuomion ja kärsinyt rangaistuksensa siitä. Siinä mielessä Viitalalta lähinnä turhaa miituu-öyhötystä ja oman häntänsä nostamista.

EDIT:

Hahaha nyt se miituu-Pihla poisti tuon julkaisunsa. Kävin itse asiassa kirjoittamassa sinne juuri tuon saman asian mitä tännekin ja pian sen jälkeen tuo postaus lähti.
 
Viimeksi muokattu:

teppana

Jäsen
Menikin aika pitkään ennen kuin tällainen tuli ilmoille. Toki nuo ovat vakavia asioita joita Nykänen on tehnyt, mutta toisaalta Nykänen on saanut näistä tekosistaan myös ihan virallisen oikeuden tuomion ja kärsinyt rangaistuksensa siitä. Siinä mielessä Viitalalta lähinnä turhaa miituu-öyhötystä ja oman häntänsä nostamista.

EDIT:

Hahaha nyt se miituu-Pihla poisti tuon julkaisunsa. Kävin itse asiassa kirjoittamassa sinne juuri tuon saman asian mitä tännekin ja pian sen jälkeen tuo postaus lähti.

Ainakin aamulla oli Suvi Auvisen twitterissä samanlainen avautuminen. Sitten kun siellä jengi asiallisesti kyseenalaisti ulostulon niin alkoi uhriutuminen siitä, kuinka hän vain sanoo mielipiteensä ja se ken ei tykkää painukoot muualle. Vitun lumihiutaleet.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Menikin aika pitkään ennen kuin tällainen tuli ilmoille. Toki nuo ovat vakavia asioita joita Nykänen on tehnyt, mutta toisaalta Nykänen on saanut näistä tekosistaan myös ihan virallisen oikeuden tuomion ja kärsinyt rangaistuksensa siitä. Siinä mielessä Viitalalta lähinnä turhaa miituu-öyhötystä ja oman häntänsä nostamista.

Viitalan ainoa motiivi on että Nykäsestä puhuttaisiin ensisijaisesti ihmiselämiä tuhonneena ja väkivaltaisena hirviönä. Nyt metoo-öyhötys on kanavoitu perhe -ja parisuhdeväkivallan ympärille. Viitala pyrkiikin nyt saamaan lennokkaan ääliömäisestä näkemyksestään faktaa ja saattaa ikävä kyllä myös onnistua tuossa.

Tylsä faktahan on se että ensinnäkin likimain jokainen Matin elämää seurannut tietää Nykäsen rikokset ja synnit. Eilen myös moni haastateltu nosti Matin synkemmät jutut sivulauseissa esiin. Viitalan kaltainen öyhö ei vain tajua että joillain ihmisillä on edes jonkinmoista tyylitajua juuri kuollutta kohtaan. Toisekseen on mainittava se miten Viitala julistaa että tuleeko Matti muistaa vain saavutuksistaan. Viitala ei ole urallaan päässyt kokemaan kansan harrastamaa henkilöpalvontaa eikä kykene tajuamaan että Matti Nykänen merkitsi monille ihmisille paljon. Kaikkinensa. On myös ironista että Viitala lässyttää ihmisen yksiulotteisesta muistamisesta, mutta haluaa itse juuri sitä.
 
Viimeksi muokattu:

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Nykänen näytti kansalle, että voittaja voi olla välillä looseri ja looseri välillä voittaja. Siinä on jotain syvästi inhimillistä ja helposti samaistuttavaa.
Nämä kaikesta oikeamielistä propagandaa vääntävät ääliöt ovat täysin pihalla siitä, mitä on olla ihminen.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ironiaa oli minusta myös Nykäs-öyhöttäjien kommenteissa, joissa sanottiin juuri tuota että joojoo on Matti puukottanut väkeä ja rikollinenhan se myös on ja mitä näitä nyt on, mutta hän on hölmöyksistään tuomion saanut ja vankilassa istunut, joten asia on sillä kuitattu. Samat naamat sitten kuitenkin kiljuu Pihlan sinänsä kyllä erittäin feikin anteeksipyynnön jälkeen että ei auta senkin huora ja ajattelematon julkisuuden metsästäjä, sanottu mikä sanottu, se on netissä ja tätä et saa koskaan anteeksi. Ihmisten puukotus ja hakkaaminen = kaikki OK kunhan on vähän aikaa viettänyt vankilassa; instagramiin kirjottaminen siitä että äskettäin kuollut ihminen oli elämänsä aikana myös hakannut ja puukottanut = loppuelämän häpeä jota ei voi enää millään korjata.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ironiaa oli minusta myös Nykäs-öyhöttäjien kommenteissa, joissa sanottiin juuri tuota että joojoo on Matti puukottanut väkeä ja rikollinenhan se myös on ja mitä näitä nyt on, mutta hän on hölmöyksistään tuomion saanut ja vankilassa istunut, joten asia on sillä kuitattu. Samat naamat sitten kuitenkin kiljuu Pihlan sinänsä kyllä erittäin feikin anteeksipyynnön jälkeen että ei auta senkin huora ja ajattelematon julkisuuden metsästäjä, sanottu mikä sanottu, se on netissä ja tätä et saa koskaan anteeksi. Ihmisten puukotus ja hakkaaminen = kaikki OK kunhan on vähän aikaa viettänyt vankilassa; instagramiin kirjottaminen siitä että äskettäin kuollut ihminen oli elämänsä aikana myös hakannut ja puukottanut = loppuelämän häpeä jota ei voi enää millään korjata.

Tilannehan olisi ihan ok jos nyt ensin olisi annettu vähän löysiä ja ruvettu puhumaan sitten Matin yhteydessä ehkä jopa yleisemminkin perhe -ja parisuhdeväkivallasta. Nythän Viitala heitti juuri tuollaista metoo-öyhötysilmaston oikeuttamaa fiilispohjaista paskaa. Tuleeko Matti muistaa vain saavutuksistaan? Viitala ei ollut perehtynyt yhtään siihen mitä hölisi. Ihan muutaman uutisklipin avulla olisi huomannut että Matin rikokset ja synnit tulivat esiin kansalaistenkin suusta. Joillakin vain on sen verran pelisilmää ettei juuri kuollutta verbaalisesti teloiteta.

Kyllä Viitala ihan itse teki someraivotilauksensa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tohon vielä lisäksi entinen liigajengi Blues, jota ymmärtääkseni kannatit :D Midaksen kosketus?
Espoon Bluesia tuli tosiaan kanatettua ihan täysillä ja noin 20 matsia kaudessa kävin hallilla katsomassa. Kieltämättä kun on katsellu eri suosikkiseurojen menestystä niin on käynyt mielessä että mun fanitus on jengille oikea "kiss of death". Tosin jalkapallo on siinä ollu mukava poikkeus sääntöön kun FC Barcelona ja HJK on kuitenkin voittanut mestaruuksia. Mutta muistan kun tossa viime kesän alussa serkkupoika kysyi että mitäs jengiä kannatan fudiksen MM-kisoissa johon vastasin että "Aina MM ja EM kisoissa kannatan Hollantia". Serkkupojalla oli hieman ihmettelevä ilme ja kun ilalla katselin että misäs lohkossa se Hollanti pelasikaan, niin muistin samalla että eihän se Hollanti ollu mukana edelisissä EM-kisoissakaan... :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös