Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 479 718
  • 21 693

tii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei se Teliamusa lähetyksen lopussa haittaa, kun lähetyksen voi katkaista. Minustakin on ihan hyvä, ettei jälkilähetystä katsoessa voi vahingossa päätellä mahdollisia tasoituksia ja jatkoaikoja & rankkareita. Lähetyksen alussa se sen sijaan on alkanut pahasti kyllästyttää. Riittäis lyhyt Teliamainos tms. sen tilutuksen sijaan.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Hei. Mitäs ihmettä. Säätelin tässä uutta puhelinta tänään chromecast laitteen kanssa ja kaikilla muilla sovelluksilla peilaaminen onnistuu, mutta nyt ku avaan telian sovelluksen, niin siellä ei enää oo sitä nappulaa, että yhdistä chromecastiin. Kattelin vanhaa puhelinta, eikä sitä nappulaa enää sielläkään ollu. Onko se siirretty johonkin toisaalle vai enkö vaan osaa?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Hei. Mitäs ihmettä. Säätelin tässä uutta puhelinta tänään chromecast laitteen kanssa ja kaikilla muilla sovelluksilla peilaaminen onnistuu, mutta nyt ku avaan telian sovelluksen, niin siellä ei enää oo sitä nappulaa, että yhdistä chromecastiin. Kattelin vanhaa puhelinta, eikä sitä nappulaa enää sielläkään ollu. Onko se siirretty johonkin toisaalle vai enkö vaan osaa?

Mulla oli sama jossain kohtaa. Tokeni muistaakseni kun päivitin sovelluksen.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Mulla oli sama jossain kohtaa. Tokeni muistaakseni kun päivitin sovelluksen.

Koitin asentaa uusiksi, mutta edelleen sama tilanne. Pitää varmaan sitten vaan odotella, että se saa jonkun päivityksen, jos se sillä tulee kuntoon... Kumma kyllä, että tosiaan kaikki hbo:oot, viaplayt, netflixit, ruudut ja muut toimii, mutta tää yksittäinen sovellus sitten ei.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Koitin asentaa uusiksi, mutta edelleen sama tilanne. Pitää varmaan sitten vaan odotella, että se saa jonkun päivityksen, jos se sillä tulee kuntoon... Kumma kyllä, että tosiaan kaikki hbo:oot, viaplayt, netflixit, ruudut ja muut toimii, mutta tää yksittäinen sovellus sitten ei.

Mulla se oli hävinnyt ihan yhtäkkiä, kun aloin katsomaan matsia. Vedin hirveät pultit ja katsoin matsin tabletilta.

Seuraavassa matsissa se sitten taas oli paikallaan, en ole ihan satavarma päivitinkö vai tupsahtiko itsekseen paikallaan. Nämä Telian viritykset ovat hieman henkimaailman juttuja.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Mulla se oli hävinnyt ihan yhtäkkiä, kun aloin katsomaan matsia. Vedin hirveät pultit ja katsoin matsin tabletilta.

Seuraavassa matsissa se sitten taas oli paikallaan, en ole ihan satavarma päivitinkö vai tupsahtiko itsekseen paikallaan. Nämä Telian viritykset ovat hieman henkimaailman juttuja.

Se kalja&kämppä-tarjous lienee edelleen voimassa kun kohdataan finaaleissa. Minä lupasin tuoda lähemmäs kymmenen eri systeemiä, jospa niillä jollakin näkyy...
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Se kalja&kämppä-tarjous lienee edelleen voimassa kun kohdataan finaaleissa. Minä lupasin tuoda lähemmäs kymmenen eri systeemiä, jospa niillä jollakin näkyy...

Hahhhaa! Hienosti muistettu. Kyllä suureksi osaksi homma on pelittänyt ihan hyvin. Mutta aina kuitenkin pieni jännitysmomentti on ennen matsia kun ottaa vehkeet esille, että mitenköhän tänään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On ihan selvää että Telia on mokannut sinunkaltaisten ulkomailla asuvien asiakkaitten kanssa, mutta ihan oikeasti niitä ulkosuomalaisia on todella vähän, joilla ei sen verran kavereita tai läheisiä Suomessa ole, että se Liigan tilaaminen ei vaan onnistu. Kökkö hommahan se on, mutta tahdon asia lopulta.

En tiedä minkä ikäinen olet tai asutko vanhempien nurkissa tai onko napanuora katkaistu. Tietenkin saisi säätämällä näkymään ja voisi vaikka äidin kurkulla pitää veistä nyt ostat minulle tämän ja annat tunnukset.

Sellaiseen en vain ryhdy, koska sen pitäisi olla oletusarvo, että asiakas saa tilata mitä haluaa. Kovin vähän se on tahdosta kiinni. Felialla ei ole tahtoa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä minkä ikäinen olet tai asutko vanhempien nurkissa tai onko napanuora katkaistu. Tietenkin saisi säätämällä näkymään ja voisi vaikka äidin kurkulla pitää veistä nyt ostat minulle tämän ja annat tunnukset.
Pitäisin kuitenkin parempana ideana että maksat sille äidille tunnuksista, etkä uhkaa väkivallalla. Tai jollekulle muulle, tunnusten jakaminenhan on normaalia ja olikohan niin ettei edes Telian käyttöehtojen vastaista. Varmaan täällä jatkoajassakin joku voi asian hoitaa.

On tuo vähän erikoista että yli 180 viestiä eikä sitten kuitenkaan tämän vertaa tuote tai kiekko kiinnosta.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On tuo vähän erikoista että että yli 180 viestiä eikä sitten kuitenkaan tämän vertaa tuote tai kiekko kiinnosta.

Jos sinun on pakko saada tietää, niin kuuntelen jokaisen IFK:n pelin radiosta. Enkä edelleenkään ymmärrä mihin viestimäärä liittyy. Tämä on ollut hauskaa seurata ruotsalaista firmaa missä asiat ei suju. Hauskaa siksi, koska olen itsekin vähän vastaavassa jättiyrityksessä ja näen aitiopaikalta kuinka mikään ei toimi eikä edisty. Reilun tunnin päästä on taas aamupalaveri skypemuotoisena.

Felialle kerrottiin jo toukokuussa kuinka tämä ei kovin hyvältä näytä, mutta silloin oli aikaa. Nyt on tammikuu.
 

444

Jäsen
En tiedä minkä ikäinen olet tai asutko vanhempien nurkissa tai onko napanuora katkaistu. Tietenkin saisi säätämällä näkymään ja voisi vaikka äidin kurkulla pitää veistä nyt ostat minulle tämän ja annat tunnukset.

Sellaiseen en vain ryhdy, koska sen pitäisi olla oletusarvo, että asiakas saa tilata mitä haluaa. Kovin vähän se on tahdosta kiinni. Felialla ei ole tahtoa.
Ilmaiseksiko se tuote siis pitäisi saada? Ei mulla kävisi edes mielessä uhkailla omaa äitiäni (tai no, yhtään ketään) väkivallalla, kun sama hoituisi ihan perinteisellä tilisiirrolla. Ja se ei edes maksa ylimääräistä.
Eihän se varmasti ole oletusarvon mukaista toimintaa ja asian pitäisi hoitua helpomminkin. Mutta käsi sydämellä: tilaisitko tuotteen tällä hetkellä, mikäli voisit maksaa sen suoraan Telialle? Jotenkin on vahva fiilis, että et tilaisi. Kuten et tilannut Ruutu+:aakaan, vaikka siinä ko. mahdollisuus oli.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
@yläjuusto Erilaiset TV-valmistajat ja niiden sisäänrakennetut chromecastit ja ohjelmistot ovat haaste, koska niitä on niin iso kirjo että toimivuus täytyy varmistaa kaikille ennen kuin sovellusta voisi julkaista.

Paitsi että ainoa ongelma tuossa on se 60Hz taajuus minkä muut palvelut osaavat huomioida ja te ette. Ei siis mitään tekemistä eri valmistajien/ohjelmistojen kanssa. Vinkkinä että tuo on vain android televisioissa ja googlen tekemänä.

Edit 50Hz --> 60Hz
 
Viimeksi muokattu:

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun Galaxy S7 päivitti juuri Liigavahti-sovelluksen.
Toivottu chromecast-tuki nyt saatavilla! Onpa hienoa, että tämä on viimeinkin saatu sovellukseen ja kausikinon vasta ylittänyt puolenvälin.
Ei malta odottaa, että pääsee kotiin testaamaan :)
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Paitsi että ainoa ongelma tuossa on se 50Hz taajuus minkä muut palvelut osaavat huomioida ja te ette.
Entäs C More? Viaplay? Se nyt on yllätys, että jenkkilän palveluntarjoajat tarjoavat omaa standardiaan ja eurooppalaiset omaansa. Miten vaikea tämä on hahmottaa?
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Entäs C More? Viaplay? Se nyt on yllätys, että jenkkilän palveluntarjoajat tarjoavat omaa standardiaan ja eurooppalaiset omaansa. Miten vaikea tämä on hahmottaa?
En nyt tiedä kenelle tarkoitit kysymykset mutta esim. Viaplay ja Ruutu osasivat tuon 50Hz standardin huomioida. Areena ja Elisa Viihde muistaakseni myös. En niitä ole vähään aikaan sisäänrakennetulla CC:llä kokeillut. Noista myös kolmella ensimmäisellä on oma android TV appi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En nyt tiedä kenelle tarkoitit kysymykset mutta esim. Viaplay ja Ruutu osasivat tuon 50Hz standardin huomioida. Areena ja Elisa Viihde muistaakseni myös. En niitä ole vähään aikaan sisäänrakennetulla CC:llä kokeillut. Noista myös kolmella ensimmäisellä on oma android TV appi.
Niin, eli saman 50 Hz, kuin Telia tv:kin. Eivätkä Viaplay eikä CMore tietääkseni osaa lähettää nykimätöntä kuvaa muuta kuin 50 Hz laitteille. Syytät nyt Teliaa siitä, että se noudattaa samaa standardia kuin kaikki mainitsemasi palveluntarjoajat.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Niin, eli saman 50 Hz, kuin Telia tv:kin. Eivätkä Viaplay eikä CMore tietääkseni osaa lähettää nykimätöntä kuvaa muuta kuin 50 Hz laitteille. Syytät nyt Teliaa siitä, että se noudattaa samaa standardia kuin kaikki mainitsemasi palveluntarjoajat.
Siis nuo kaikki palvelut toimivat sillä sisäisellä CC:llä. Eli mulla siis meni hertsit väärin. Oliko se sitten 60Hz mikä sisäisissä on mutta kuitenkin kaikilla muilla toimii.

Edit: Viaplay varmasti toimii kun olen sen testannut useamman kerran viime aikoina. CMoresta ei ole varmuutta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@Ziege Kaikki Viaplayn viralliset ohjeet kehottavat asettamaan laitteet 50 Hz tilaan. Sisäistä cc:tä ei saa tuota tekemään, kuin jollain purkkavirityksellä, millä on perävalotakuu.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
@Ziege Kaikki Viaplayn viralliset ohjeet kehottavat asettamaan laitteet 50 Hz tilaan. Sisäistä cc:tä ei saa tuota tekemään, kuin jollain purkkavirityksellä, millä on perävalotakuu.
Joo en ole säätänyt sisäistä CC:tä, mutta Viaplay on sillä hyvin toiminut aina kun olen testannut. Yleensä tietenkin käytän sitä omaa appia mutta syksyllä testasin nuo itsellä käytössä olevat palvelut niin kaikki muut toimivat paitsi Telia. CMore on näistä yleisimmistä ainoa mitä en käytä ollenkaan. Ainoa missä Viaplay ei ole toiminut on se playstation sovellus missä tuo hertsien ero näkyy.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joo en ole säätänyt sisäistä CC:tä, mutta Viaplay on sillä hyvin toiminut aina kun olen testannut. Yleensä tietenkin käytän sitä omaa appia mutta syksyllä testasin nuo itsellä käytössä olevat palvelut niin kaikki muut toimivat paitsi Telia. CMore on näistä yleisimmistä ainoa mitä en käytä ollenkaan. Ainoa missä Viaplay ei ole toiminut on se playstation sovellus missä tuo hertsien ero näkyy.
Aikani kuluksi googlailin eri hakusanoilla tätä judder/microstuttering -ongelmaa. Tulin siihen lopputulokseen, tai oikeastaan välitulokseen, että se on aika pitkälti telkkarista kiinni, miten ne suoriutuvat frame rate switchingistä. Sony taitaa olla aika hyvä siinä. Mitä appseihin tulee, niin älytelkkareiden alkuvaiheessa ne omat appsit olivat kilpailuetu (mielipide, ei välttämättä fakta). Nyt ne ovat palveluntarjoajille lähinnä rasite (perstuntuma). Saas nähdä, mihin maailma asettuu noiden kanssa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta käsi sydämellä: tilaisitko tuotteen tällä hetkellä, mikäli voisit maksaa sen suoraan Telialle? Jotenkin on vahva fiilis, että et tilaisi. Kuten et tilannut Ruutu+:aakaan, vaikka siinä ko. mahdollisuus oli.

Jopas on kummallisia olettamuksia. Ruutuplussa menee suoraveloituksella, vaikka en sitä aina edes katso. Paljon näkee junnukiekkoa fanikamerasta ja Kiekko-Espoon myös. Jotain naisten lentopalloakin näyttävät. Ei ole mitään tarvetta lopettaa toimivaa palvelua, kun aina siellä jotain on ja hinnan ovat keksineet järkeväksi.

Siinä olet oikeassa, että en tilaa ainakaan ensimmäisellä kaudella Feliaa, jos se joskus tulee saataville. Ihan vain siitä syystä, että pakko on olla joku vastavoima, vaikka se ei mitään autakaan. Monopolipulju puuhailee omiaan eikä sille mitään voi.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai jollekulle muulle, tunnusten jakaminenhan on normaalia ja olikohan niin ettei edes Telian käyttöehtojen vastaista.

On kyllä. Olen nämä tiedot jo ennenkin laittanut tänne, mutta laitetaan uudestaan. Liigapassin käyttöhdot kyllä mahdollistavat tunnusten jakamisen. Mutta Telia TV:n palvelukuvaus ei salli (a) ulkomaalaisia käyttäjiä tai (b) tunnusten jakamista talouden ulkopuolelle:

TELIA TV kirjoitti:
Telia TV on Telia Finland Oyj:n (”Telia”) Suomessa vakituisesti asuville kuluttaja-asiakkaille tarkoitettu palvelukokonaisuus[...]
Telia TV on tarkoitettu vain kuluttaja-asiakkaille, vain yksityiseen ei-kaupalliseen käyttöön. Yksityinen käyttö on henkilökohtaista käyttöä tai samassa kotitaloudessa asuvien käyttöä.[...]
Telia TV sovellusta voi käyttää yhteensopivilla laitteilla kaikkialla Suomessa sekä tilapäisesti vieraillessasi EU-alueella. [...] Koska Telia TV on tarkoitettu ainoastaan Suomessa vakituisesti asuville henkilöille, Telialla on oikeus tarvittaessa tarkastaa asiakkaan asuinvaltio, jos sillä on perusteltu epäilys sen vaihtumisesta.

Joidenkin mielestä kyse on toki vaan tahdosta. Minun mielestäni kyse on piratismista.

Mutta käsi sydämellä: tilaisitko tuotteen tällä hetkellä, mikäli voisit maksaa sen suoraan Telialle? Jotenkin on vahva fiilis, että et tilaisi. Kuten et tilannut Ruutu+:aakaan, vaikka siinä ko. mahdollisuus oli.

Tätä kysymystä ei esitetty minulle, mutta rohkenen silti vastata. Minä olin Ruudun tilaaja sen viisi vuotta. Olisin tilannut Telian heti toukokuussa, jos se olisi ollut mahdollista. Mutta, mutta. Kaikki ongelmat mitä on raportoitu, Telian vanhanaikaiset toimintatavat laskutuksessa ja asiakkuussuhteissa, epäselvä ja luottamusta heikentävä viestintä... Koosteiden ongelmat ovat toimineet tehokkaana antimainoksena. Lisäksi Telia on onnistunut totuttamaan minut olemaan ilman lätkän näkemistä. Jää aikaa muihin asioihin. Joten kysymykseen vastaus: tällä hetkellä en tilaisi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On kyllä. Olen nämä tiedot jo ennenkin laittanut tänne, mutta laitetaan uudestaan. Liigapassin käyttöhdot kyllä mahdollistavat tunnusten jakamisen. Mutta Telia TV:n palvelukuvaus ei salli (a) ulkomaalaisia käyttäjiä tai (b) tunnusten jakamista talouden ulkopuolelle
Ok, kiitos korjauksesta. Jokainen toimii omantuntonsa mukaan ja ylevät periaatteet on toki hieno asia. En kehota tietenkään käyttöehtojen vastaiseen toimintaan, vaikka se nyt varsin ns uhriton rikos olisikin.
Ei siis auta, vaikka Liigan saisi esim millä tahansa luottokortilla tai verkkopankkimaksulla ostettua, vakituisesti ulkomailla asuva syyllistyisi katsellessaan silti piratismiin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös