Jatkoajan leffakerho

  • 2 302 636
  • 11 961

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
Alkuasetelma ja idea oli huomattavasti mielenkiintoisempi kuin elokuva itsessään. Kyllähän tuon katsoi, mutta en keksi kyllä (minäkään) yhtään syytä, miksi suosittelisin tuota kenellekään.

Tämä, max 2/5. Iso pettymys ennakko-odotuksiin nähden. Vähän jopa ihmetyttää, miten ihmeessä ohjaaja Bier sekä Bullock ja Malkovich on saatu mukaan tämmöseen ripuliin (joo, dollarit).

Hienosti Netflix on kuitenkin osannut nostaa hypen tämänkin leffan ympärille, aivan ylivoimainen markkinointikoneisto heillä. Harmi, että itse tuotannot ovat laadultaan niin epätasaisia ja usein täysin katsomiskelvottomia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitä tarkoittaa "virallinen Bond-elokuva". Tai se kenties tarkoittaa mitä se tarkoittaa, mutta tuo antaisi ymmärtää olevan jotain muitakin teoksia. Onkohan sellaisia vai onko tuo vain typerä termi.
 

axe

Jäsen
Mitä tarkoittaa "virallinen Bond-elokuva". Tai se kenties tarkoittaa mitä se tarkoittaa, mutta tuo antaisi ymmärtää olevan jotain muitakin teoksia. Onkohan sellaisia vai onko tuo vain typerä termi.

Älä kieltäydy kahdesti on epävirallinen Bond-elokuva. Tai siis ns. virallinen taho ei ole sitä tehnyt. 1960-luvulla tehty "alkuperäinen" Casino Royale lienee sellainen myös.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Juu, EON Productionsin tuottamat 24 elokuvaa ovat ne "viralliset" Bondit, Never Say Never Again ja 60-luvun Casino Royale epävirallisia.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei kai ne sen virallisempia ole. Eon Productions on tuottanut useimmat ja sitten on pari muiden tuottamaa. Nyt vissiin tämä Eon omistaa sitten kaikki oikeudet, joten uusia muiden tekemiä Bond-leffoja ei enää ole tulossa, ainakaan laillisesti. Mutta ne kaksi mitkä ehdittiin tehdä kuuluu kuitenkin Bond-elokuvien listaan.
 

Buster

Jäsen
Nyt on Screen Actors Guid julkisesti jyrähtänyt siitä, että Oscar-akatemia painostaa näyttelijöitä valitsemaan joko-tai ja täten rajoittaa valinnanvapautta, sekä työn puolestakin tärkeää mahdollisuutta tulla nähdyksi, tukea kanssanäyttelijöitä ja näiden eri organisaatioiden hyväntekeväisyysohjelmia. Eli jos jaat palkinnon SAG-gaalassa, niin sinua ei kutsuta jakamaan pystiä Oscar-gaalaan ja tästä samasta kiristyksestä Golden Globen tuottajat on edelleen käärmeissään. Samanlaista touhua on ilmeisesti ollut aina, mutta yleensä sopimukseen on päästy. Saa nähdä mitä tästä vielä tulee.

Minäkin satuin eilen katsomaan Bird Boxin, kun sitä edeltävänä päivänä minulle mainittiin elokuvan aiheuttamista silmät sidottuina -haasteista yhdistettynä ihmisten tyhmyyteen. Muutenkin toki oli katsomislistalla, mutten olisi näin nopeasti siihen muutoin siirtynyt. Nerokkaastihan se oli tehty, kun apokalyptinen henkiinjäämiselokuva tuntematonta uhkaa vastaan. Eikös siellä vieläkin ole The Walking Dead suosiossa ja siihen vielä kovin stephen king -henkinen tarina. Oli kuin The Mist, The Road ja Hiljainen paikka olisi niputettu yhteen. Sitten elokuva oli vielä painoltaankin kuitenkin melko kevyttä pintaliitoa, johon oli huumoriakin hieman sijoitettu mukaan ja se oli kaiken kaikkiaan kuin halpa, pinnallinen ja käänteikäs roskanovelli. Ja sillä oli tosiaan tuo oma juttunsa "älä katso" -meiningin myötä, sekä nämä erinäiset mysteerit tuosta oliosta/taudista ja kehen luottaa, mitä tehdä. Kaikki nuo tarjoavat kyllä jatkuvasti helpon mahdollisuuden elokuvaan uppoutumiselle olipa kyse toimintakohtauksista tai seesteisimmistä hetkistä. Helppoa oli kuvitella itsensä jokaiseen elokuvan tilanteista, vaikka vähän viinipäisen kotiäidin tasolle draamallisesti sitten myös jäätiinkin.

Elokuvan rytmitys on melko kammottava. Se ei oikein alun jälkeen saa missään kohtaa rakennettua kunnolla vauhtia ja siitä olisi pitänyt, sekä olisi saanutkin, melko helposti saksittua pois aika reippaastikin materiaalia. Ja kuten siellä edellä sanottiinkin, niin ei ole hirveästi tarinallisia syitä, miksi pitäisi näitä kahta eri ajanjaksoa kertoa ristiin, ainakaan näin tiheästi. Toki siitä saa sen vangittavan alun, vaikken tiedä miksi sillä Netflixissä olisi väliä, ja luotua sen kiehtovan mysteerin, että miten tähän tilanteeseen on ajauduttu ja mitä he noin pelkäävät siteet silmillä. Mutta tuo ratkaisu myös karsii sen jännityksen ja merkityksen pois aika tehokkaasti kaikelta siellä talossa tapahtuvalta. Ja tietysti tuollainen meanwhile back at the ranch tarjoaa sen helpon ulospääsyn kiertää talossa tapahtuvat suvantokohtaukset ja kulkea draamasta draamaan rakentaen helposti ja johdonmukaisesti jännitystä, mutta siinä elokuva ei oikein onnistu ja tuo kerrontatyyli alkaa vain ketuttamaan. Tuntui, ettei monikaan noista jokikohtauksista varsinaisesti edistänyt kokonaistarinaa, tai liittynyt/täydentänyt kohtausta seuraavia talon tapahtumia. Olisin leikannut harvemmin ja kertonut eheämmin nuo tarinat.

Juonireikiä ja epäloogisuuksia löytyi ihan riittävästi yhteen elokuvaan. Ylivoimaisesti eniten keskityin pähkäilemään tietysti, että mitä tuo elokuvan uhka symboloi. Kaikkea maailmassa ja elämässä vallitsevaa tuskaa, jolta haluamme ummistaa silmämme ja parhaamme mukaan eristää itsemme omaan kuplaamme fyysisesti sekä emotionaalisesti. Sitä voi yrittää Bullockin hahmon tapaan rakentaa vaikka minkälaiset kyynisyyden suojavallit ympärilleen ja välttää kiintymästä muihin ihmisiin, mutta ei sellainen ole elämistä ja vahvuutta, kuten ei ole rakastaminen ja välittäminenkään heikkoutta. Kaikkeen kun ei elämässä voi vaikuttaa, niin joskus vaikeina hetkinä epätoivoon vaipumisen sijaan, sokea toivo ja optimismi paremmasta on se ainoa asia, mitä voi tehdä. C'est la vie, hei.

Kovalla porukalla tehty kyllä loppukädessä unohdettava ja kompasteleva elokuva, mutta kyllä tämän ihan mielenkiinnolla katsoi, vaikka sen kesto olisi saanut olla sen 100 minuuttia. Joskus tulee mieleen, että saisi vähän aggressiivisemmin Netflixin tuottajat hönkiä näiden tekijöiden niskaan, ellei tätä sitten oltu ostettu jo jostain taas valmiina.

First Maninkin ehättänyt katsomaan ja joitain sormia voisin antaa saavuttaakseni samanlaisen naurettavan ammattitaidon, mitä tuossa esimerkiksi leikkauspuolelta Tom Crossilta taas näkyi. Siihen vielä taas ruotsalaisen pitkätukan kuvaus, sekä Justin Hurwitzin jälleen yksi uskomaton sävellys. Avaruusrakettikohtauksissa taisin puristaa käsinojista rystyset valkoisena. Ehkä kuitenkin parasta elokuvassa on se, miten se ei pura myyttiä, vaan nostaa sen entistäkin isompiin mittasuhteisiin.
 
Viimeksi muokattu:

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Green Book on tässäkin ketjussa ollut esillä aiemmin, enkä ihmettele miksi, sillä elokuva oli kerta kaikkiaan loistava. Menkää ihmeessä katsomaan tämä mestariteos.

Elokuva haastaa katsojaa monella tasolla. Juonen peruskuvio on yksinkertainen, minkä vuoksi kaksituntisen voi omistaa henkilöiden yksityiskohtaiselle tarkkailulle ja tunnelman aistimiselle. Leffa etenee mukavan rauhallisesti, mutta ei ole oikeastaan missään kohtaa tylsä. Koko kestolle on saatu mahdutettua runsaasti huumoria, väkevää draamaa ja tyydyttäviä kehityskaaria.

Green Book osoittaa jälleen kerran, miten yksinkertaisista aineksista laadukas elokuva syntyy: moniulotteiset ja pidettävät henkilöhahmot, riittävästi jännitteitä ja huumoria oikeassa suhteessa. Vaikka teemoina toimivat rasismi ja luokkaerot ovat vakavia aiheita, niitä voi lähistyä ystävällisellä otteella.

En lähde sen kummemmin analysoimaan elokuvan sisältöä, mutta osallistun mielelläni keskusteluun sitä mukaa kun ihmiset ehtivät tämän katsastaa.

Linkki: IMDb
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
First Maninkin ehättänyt katsomaan ja joitain sormia voisin antaa saavuttaakseni samanlaisen naurettavan ammattitaidon, mitä tuossa esimerkiksi leikkauspuolelta Tom Crossilta taas näkyi. Siihen vielä taas ruotsalaisen pitkätukan kuvaus, sekä Justin Hurwitzin jälleen yksi uskomaton sävellys. Avaruusrakettikohtauksissa taisin puristaa käsinojista rystyset valkoisena. Ehkä kuitenkin parasta elokuvassa on se, miten se ei pura myyttiä, vaan nostaa sen entistäkin isompiin mittasuhteisiin.


Niin.. no... avaruuskohtaukset on hienoja, autenttisenoloisia jne. mutta johtuuko siitä että on harrastanut avaruustutkimusta ja sen historiaa, niin leffa on tylsä vanhojen asioiden kertaus, jossa tapahtumien väliin on sijoitettu Armstrongin henk. koht. sielunelämää. Ei oikein napannut.


Tossa jokunen viikkositten katsoin "Leave no trace" ja koska lainasin sen ”losista”, olen jäänyt ihmettelen, että eikö se tosiaan rantaudu tänne lainkaan? Erinomainen leffa, ja sen jälkeen kannattaa katsoa UCTV:n Script to Screenm jakso leffaan liittyen (toki kaikki ton sarjan jaksot on mielenkiintoisia leffaharrastajalle)


Samaan syssyyn katsoin myös "Don't Worry, He Won't Get Far on Foot" joka on tosi kaksijakoinen leffa. Tarinakehys on mainio ja ensimmäinen tunti erinomainen.. sitten loppupuoli junnaa paikallaan ja vaikka leffa ei ole sen pidempi kuin 1:54 on se joku parikytminuuttia liian pitkä. Joaquin Phoenix tekee kyllä vaikuttavan roolin..



..joskus nuoruudessa Jumanji oli hauska viihdetoimintapläjäys. Koitin katsoa tätä uutta inkarnaatiota, mutta en jaksanut katsoa loppuun.




... niin ja scifikomedia ”Sorry to Bother You” leikkii hauskasti kliseillä ollen aika omaperäinen perusidealtaan. Toki se on sellanen kapitalismikritiikki, mutta puhelinmyyjiin ei osaa tän jälkeen oikein suhtautua …
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Helppoa oli kuvitella itsensä jokaiseen elokuvan tilanteista, vaikka vähän viinipäisen kotiäidin tasolle draamallisesti sitten myös jäätiinkin.
Hyvä analyysi kaikkinensa. Nostin tämän virkkeen lainaukseen, koska koen, että se kiteyttää osuvasti tämän elokuvan hyvät ja huonot puolet. Itse jaksoin sitoutua juoneen ensimmäiset ~75 min, minkä jälkeen aloin räpläämään puhelinta ja seurasin tapahtumia lähinnä sivusilmällä.

Tavallaan vähän hassua, että tuota side silmillä -meininkiä on kovasti hypetettyä, koska ei se tuonut mitään aistillisesti voimakkaita tai tarinallisesti tyydyttäviä kokemuksia. Ennemminkin alkoi ärsyttää jatkuvat pyrkimykset maanitella katsojaa tuntemaan olonsa tukalaksi.

Pähkäilemäsi ydinteema ei tullut itselle mieleen, mutta käyhän se järkeen. Koen, että tuota tematiikkaa olisi pitänyt tuoda esiin vahvemmalla henkilökerronnalla ja juonen alustuksella. Nyt mentiin suoraan asiaan 10 minuuttia kestäneiden löpinöiden jälkeen, minkä vuoksi samaistumisen kokemusta päähenkilön mielenmaisemaan ei ehtinyt kehittyä.

Tulin muuten miettineeksi, että
sokeathan olisivat ihan kuninkaita tuolla aistirajoitteisessa ympäristössä. Missä opaskoiran kanssa ympäristöä kartoittavat syntymäsokeat? Nojoo, sieltähän ne sitten tuli loppuratkaisussa esiin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ghostbusters 3:n (teaser)traileri löytyy jo Youtubesta. 2020 pitäis tulla ulos ja Bill Murrayn tähdittämänä. Onko Dan Akroyd vielä elossa?

GHOSTBUSTERS 3 Teaser Trailer (NEW 2020) Bill Murray Movie HD

Tämähän oli kova uutinen! Aito oikea Haamujengi on ihan jotain toista kuin taannoinen reboot. Bill Murrayhan on ollut vuosikausia suurin kanto kaskessa ja ollut haluton tekemään GB3:n, ja Harold Ramiskin ehti tällä välin jo kuolla.

Muut jäsenet kuten Dan Aykroyd, Sigourney Weaver ja Ernie Hudson ovat toki elossa, ja toivottavasti kaikki mukana. Vielä kun joku houkuttelisi Rick Moraniksen eläkkeeltä takaisin edes pieneen rooliin.

Jason Reitman on hyvä ohjaajavalinta, hänen isänsä Ivan teki hyvää jälkeä alkuperäisten GB-leffojen parissa.

Toivottavasti tämä toteutuu ja tehdään kunnolla, olisi hyvä saada vielä yksi Haamujengi-elokuva alkuperäisellä porukalla.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Ps. Dollaritrilogian äpärälapsi (historian paras elokuvasuomennos) huuliharppukostaja on parempi ja Charles Bronson on lännensankareiden aromipesä.
Tänään sitä on taas tarjolla, Leonea ja Huuliharppukostajaa. Onhan tämä ja muutkin leonet nähty jo vähintään kertaalleen, mutta mitä isompi tv-ruutu taloudessa on vuosien mittaan ollut, sitä paremmalta Leonen (lännen)elokuvat ovat näyttäneet. Eikä sovi unohtaa äänipuolta: Ennio Morriconen musiikki se ei vaan tunnu vanhenevan millään.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tänään sitä on taas tarjolla, Leonea ja Huuliharppukostajaa. Onhan tämä ja muutkin leonet nähty jo vähintään kertaalleen, mutta mitä isompi tv-ruutu taloudessa on vuosien mittaan ollut, sitä paremmalta Leonen (lännen)elokuvat ovat näyttäneet. Eikä sovi unohtaa äänipuolta: Ennio Morriconen musiikki se ei vaan tunnu vanhenevan millään.

Aa kiitos ilmoituksesta. Itselläkin televisio kasvanut viimenäkemästä joten vaihdetaas kanavaa.

Morricone tosiaan on ajaton nero.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Voi saapasjalkakissa mutta oli se taas täyttä rautaa toi C'era una volta il West.

Loppukohtaus oli kyllä puhdasta taidetta aivan kuten muistinkin. Siinä komeasti meikäläisenkin 65tuumasessa Bronssonin silmät tuijotti suoraan sieluun.

Haastankin ihmiset näyttämään sen minulle jos maailmasta löytyy hienompi elokuvakohtaus kuin
Once upon a time in the West (1968) - Final duel (HD)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Voisitte jossain kohtaa lopettaa ylianalysoinnin ja katsoa uudelleen vaikka The Dictator.

Jonkun verran väsynyttä Sachaa ja hieman yli menikin välillä, mutta todella paljon hyvää piilovittuilua. Monet katsojat ei taida edes ymmärtää.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Elokuva haastaa katsojaa monella tasolla. Juonen peruskuvio on yksinkertainen, minkä vuoksi kaksituntisen voi omistaa henkilöiden yksityiskohtaiselle tarkkailulle ja tunnelman aistimiselle. Leffa etenee mukavan rauhallisesti, mutta ei ole oikeastaan missään kohtaa tylsä. Koko kestolle on saatu mahdutettua runsaasti huumoria, väkevää draamaa ja tyydyttäviä kehityskaaria.

Olipa kyllä huikea leffa. En muista, milloin viimeksi olisi teatterissa naurattanut näin paljon, vaikka vähän vaisuna elokuviin astelinkin. Minusta elokuvan parasta antia oli nimenomaan komediallinen puoli. Kohtaukset etenivät kiireettömästi ja täydellisesti rytmitettynä ja riittävän lakonisesti, jotta niissä ei ollut hauskuudesta huolimatta mitään sketsifiilistä. Näyttely, ohjaus ja tarina ihan priimaa. Todella ilahduttavaa, että tällaisiakin tulee ulos Marvel-pötkäleiden sekaan.
 
Haastankin ihmiset näyttämään sen minulle jos maailmasta löytyy hienompi elokuvakohtaus kuin
Once upon a time in the West (1968) - Final duel (HD)

Minä niin tykkään tästä palstasta. Olisi pitänyt mennä tosin mille naurat nyt-ketjuun, mutta laiskuus iski :)

Alkuperäiseen vastauksena, että itsekin pidän tuota hienona, mutta sen pilaa jokaisen kohdan turha venytys. Toisiin asioihin venytys sopii, mutta välillä odottelee eteenpäin menoa. Ei hyvä juttu, joskin tuossa ehkä kuitenkin vähän kosmeettisuuden puolelle menee.

Länkkäreistä kyllä löytyy hienoja yksittäisiä kohtauksia ja kokonaisuuksia.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Tuli eilen käytyä kavereiden kanssa katsomassa "Iron Sky - The Coming Race", ja sikäli ei odotukset olleet kovin korkealla - arvostelut oli paskoja ja ei se ensimmäinenkään leffa (kävin katsomassa ensi-illan, got the T-shirt ja sitä rataa) mikään mestariteos ollut.

Oli tuo silti todella mitäänsanomaton tekele. Huumori oli huonoa, sitä oli silti liian vähän, ja ennen kaikkea tosi elähtänyttä juttua. Ihanko oikeasti vuonna 2019 pitäisi nauraa Nokia 3310/Steve Jobs-vitseille? Teknisellä tasolla leffa näytti kyllä ihan hyvältä, enemmän kuin mitä tuotantobudjetti antaisi ilmi. Mutta jos nättejä grafiikoita vain haluaa, mieluummin ainakin itse hakkaan konsolia kotona. Näytös oli 19:45 Plevnan isoimmassa salissa, katsojia oli helposti alle 50 - ei tietäne hyvää leffalle tulevaisuudessa, tuskinpa tuo viettää kovin pitkää aikaa teattereissa.

Ja vielä yksi nörttimäinen nillitys, laitetaan nyt varmuuden vuoksi spoilertageihin:
Ei siinä 3310:ssa mitään kompassia ole perkele
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tänään julkaistaan tämän vuoden Oscar-ehdokkaat, mutta eilen julkaistiin Golden Raspberry eli Razzie-ehdokkaat.

'Holmes & Watson' Leads 2019 Razzie Nominations for Worst Picture

Donald Trump keräsi itselleen kaksi ehdokkuutta ja Melania Trump'kin yhden. Fifty Shades of Grey sai aikanaan kuusi ehdokkuutta ja jatko-osa Fifty Shades Darker viime vuonna jopa yhdeksän ehdokkuutta, joten hieman yllättäen Fifty Shades Freed keräsi "vain" kolme ehdokkuutta.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Oscareilla ei ole kyllä mitään arvoa. Hyvin harvoin siellä vuoden oikeasti parhaat elokvuat saavat kunniaa, vaan politiikka ja pienten piirien taide-leffat pääosassa.
Viime vuoden ylivoimaisesti paras leffa Avengers: Infinity War ei ole edes ehdolla, koska Disney laittoi Black Pantherin ehdolle täysin poliittisista syistä. Kun jättää politiikan sivuun, niin Black Panther ei ole edes keskitasoa MCU-leffoista. Tarina ei ole kummoinen ja varsinkin lopputaistelun surkeat CGI-tehosteet ovat todellinen riman alitus, jollaista ei olisi uskonut MCU:n tuotannolta.
 

Buster

Jäsen
Muun muuassa tästä The Hollywood Reporterin artikkelista pääsee näkemään kaikki Oscar-ehdokkaat. Roma ja The Favourite johtavat pakkaa 10 ehdokkuudella.

Olen kyllä taas vähän yllättynyt, että miten ihmeessä Bohemian Rhapsody on tuollakin ehdolla parhaaksi elokuvaksi. Itselle ainakin jäi kovin perinteisen ja mutkattoman biopicin maku, jonka Rami Malekin suoritus nosti lähinnä ylös uhkaavasta keskinkertaisuuden suosta. Tosin onnistuihan Bryan Singer siinä jo pitkään yritettyään studiouransa viimeinkin varmaan tuhoamaan. Häntähän ei kukaan Golden Globeissa kiitospuheissa maininnut.

Muut ehdokkaat on odotettuja, vaikka en täältä Suomesta käsin Black Pantheria sinne änkisikään. Kyllähän tuolla sen kummemmin kantaa ottamatta tietyllä tapaa blockbustereita aliarvioidaan ja itsekin kun palkintogaaloja seurannut pitkään, niin sitä kautta syyllistyn varmaan itsekin samaan. Olihan se jokunen vuosi taaksepäin yllätys, kun Mad Max kahmi ensin usean ehdokkuuden ja sitten vielä voittikin varmaan lähes kaiken. Nyt uskaltaa jälkeenpäin myöntää, ja sen myös kotona katsottuaan, että olihan se hemmetin hyvä elokuva. Tämä sen kummemmin Avengersiin kantaa ottamatta, sillä en ole leffan kuin kerran nähnyt teatterissa ja en uskalla tai pystykään enää siitä oikein mitään sanomaan.

Meikäläistäkään ei kyllä hirveästi tuo Pawel Pawlikowskin Cold War lämmittänyt kuten joku jo tällä foorumilla jossain taisi ehtiä myöskin todeta, mutta eipä toisaalta sille edellisellekään (Ida) ihan liikaa makuhermot syttyneet. Ilmeisesti se sitten on hiton hyvä ja minä en vaan täysin ymmärrä (ei yllätä), kun murtautui ulkomaisen ehdokkaan kategoriasta kahmimaan muitakin ehdokkuuksia.

First Reformed sai sentäs edes käsikirjoitusehdokkuuden ja kuten vähän odotettua, The Rider ei saanut yhtään mitään. Eipä tässä kai sitten muuta kuin katsomaan noita ehdokaselokuvia ja vahvistamaan tuon Oscar-ehdokkuuden tuomaa rahallista sysäystä.

Searching olisi ansainnut muuten ehdottomasti editointiehdokkuuden, siitä ei pitäisi olla hirveästi edes kahta sanaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös