Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 315 132
  • 66 798

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen täällä saanut ihastella komeita kuivakakkuja. Olen tässä viikon varrella leiponut ainakin neljä kuivakakkua jouluksi ja vaikka itse sanonkin niin jokainen kakuista on ollut toinen toistaan komeampi yksilö. Kyllä upeita kakkuja olen ainakin saanut aikaan, mutta toivottavasti vanha sanonta moni kakku päältä kaunis... ei vain pitäisi kutiaan ja kakut myös maistuisivat hyviltä.

No kyllä minä kahta leipomistani kakuista jo vähän maistoinkin. Leikkasin tiikerikakusta ja herttoniemen kakusta pienet siivut ja olihan ne kyllä loistavia maultaan. Herttoniemen kakkukin maistui nyt just siltä kuin sen pitää maistuakin. Vähän niin kuin ennen vanhaan.

Herttoniemen kakun ja tiikerikakun lisäksi olen nyt leiponut englantilaisen hedelmäkakun ja maustekakun. Vielä huomenna pitäisi leipoa taatelikakku. Varmaan leipomistani kakuista minun mieleeni eniten on tuo herttoniemen kakku. Nyt kun sain siinä kakussa maunkin kohdalleen. Viime jouluna en ihan täysin onnistunut mielestäni tuon kakun leipomisessa vaikka olihan siinä silloinkin jo hyvä maku. Nyt tuon kakun maku on vaan entistä parempi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mikä ihmeen villitys ovat nyt nämä sytykeruusut:)
No en minä oikeastaan tiedä, enkä tiedä onko se mikään erityinen villitys. Teen niitä koska se on kivaa puuhailua ja sytykekukkaset toimii ihan hyvin tulisijan sytyttämisessä. Niin kyllä toimii myös tuohi ja tervas, paperi toimii vähän huonommin. Ja loppujen lopuksi sytytystulos on kiinni taidosta, esim. puiden ja sytykkeiden asettelusta ja tietenkin puun laadusta (esim. kuivuus).
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olen tässä kahden vaiheilla että josko ostaisi kausikortin KuPSin peleihin ensi kaudeksi. 200 euroa maksaisi pääkatsomoon kausari. Irtolippu on sen n. 20-25 euroa joten jos vähintään 10 peliä käy katsomassa niin se maksaa itsensä jo sillä takaisin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
No en minä oikeastaan tiedä, enkä tiedä onko se mikään erityinen villitys.

Mulla on muutama naispuolinen facekamu, jotka näitä joululahjoiksi väsäilevät. On noita varmaan pitkään tehty mutta nyt on vaan monesti hypännyt silmille nämä sytykeruusut. Siitä päättelin, että somessa leviävä "villitys" on tämä. Eikä siis mitenkään huono juttu. Arvostan, jos joku käsillään saa hyvää aikaiseksi.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän mää ymmärrän sen että ruokapaikkojen pitää maksaa vuokrat, palkat jne. Mut joululounas joka maksaa 40e, ei sovi mun järkeen.

Olin menossa hotellin alakertaan syömään mut käännyin takasin. En maksa neljääkymppiä siitä et saan syödä piirakoita ja maksalaatikkoa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Et ole. Kristiina Halkolan kanssa teit vallankumousta pioneerileirillä Itä-Berliinissä. Haminan satamassa odottelitte milloin toverit tuo rauhanohjukset Suomeen.

Olen aivan toista mieltä. Olin ainoa joka ei nussinut Kristiina Halkolaa Itä-Berliinissä ja rauhanohjuksia odottelin jo Hangossa. Miten väärässä voikaan ihminen olla!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllähän mää ymmärrän sen että ruokapaikkojen pitää maksaa vuokrat, palkat jne. Mut joululounas joka maksaa 40e, ei sovi mun järkeen.

Olin menossa hotellin alakertaan syömään mut käännyin takasin. En maksa neljääkymppiä siitä et saan syödä piirakoita ja maksalaatikkoa.

Hotellin ravintoloissa ei tosin omalla rahalla ruokailla muutenkaan, mutta onhan tuo naurettavaa. Tuossa on aivan selkeä joululisä mikä ei perustu todellisiin kustannuksiin.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kun kattelen noita uinnin mm-kisoja, niin herää kysymys:

Miks tummaihoiset ei pärjää uinneissa?
Järjestään kaikki uijat on valkosia.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Aloin lukea jatkoajan vanhoja ketjuja...

Sytyin etenkin ketjuille Milloin löytyy Ben Johnsonin tasoinen sprintteri?, Espoo onkin Lesbos... ja Robert Reichel Jyppiin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kun kattelen noita uinnin mm-kisoja, niin herää kysymys:

Miks tummaihoiset ei pärjää uinneissa?
Järjestään kaikki uijat on valkosia.

Koska eivät ole oppineet lapsena uimaan. Eivät ne kaikki veden äärellä asu ja uimahalleja ei ole Afrikassa yhtä paljon kuin muualla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Aloin lukea jatkoajan vanhoja ketjuja...

Sytyin etenkin ketjuille Milloin löytyy Ben Johnsonin tasoinen sprintteri?, Espoo onkin Lesbos... ja Robert Reichel Jyppiin.

Nostata ne vain rohkeasti takaisin ylös! Se on Jatkoajan uljas ja vanha perinne. Sprintteriketju olisi ainakin kiinnostava.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kun kattelen noita uinnin mm-kisoja, niin herää kysymys:

Miks tummaihoiset ei pärjää uinneissa?
Järjestään kaikki uijat on valkosia.

Virtahevot ovat syöneet suurimman osan uimakokelaista ja loput päättivät keskittyä juoksumatkoihin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hotellin ravintoloissa ei tosin omalla rahalla ruokailla muutenkaan, mutta onhan tuo naurettavaa. Tuossa on aivan selkeä joululisä mikä ei perustu todellisiin kustannuksiin.

Nythän on hotellien lisäksi monessa lounasravintolassakin meneillään joulurahastussesonki, eli normaalisti peruslounashintaan lounaita tarjoavissa paikoissa onkin "joulumenu", joka maksaa ns. vitusti.

Turusta pari esimerkkiä: kalaravintola Bassin lounasvaihtoehdot korvattiin tämän viikon alusta kalliilla joulumenulla (49€), viikinkiravintola Haraldin lounaat ovat näin joulun alla 29€ ja Kellariravintolaankin tuli joulupöytä (yli 40€, tosin Kellariravintolassa on onneksi vielä tarjolla myös normaalihintainen lounas).

Ravintoloissa on toki ilta-aikaan listahinnat joissa illallisen hinta voi tietysti olla mitä on, mutta en kaipaisi ns. työpäivän lounashetkeen mitään viidenkympin joulumenua. Onneksi on tietysti paljon paikkoja missä saa peruslounashintaankin lounaita, mutta nyt on varsin moneen paikkaan hiipinyt tämä joulumenuvillitys ja aina se on haitaksi jos työpaikan lähellä olevissa vakilounaspaikoissa on tarjolla tyyriitä joululounaita ja joutuu miettimään mihin mennä syömään ja mihin ehtii menemään.

Kuka muutenkaan haluaa syödä keskipäivän aikaan jonkun jouluruoka-aterian kaikilla lisukkeilla? Ei sen jälkeen jaksaisi kuin vyöryä takaisin töihin sulattelemaan vatsaa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai että. Suomi viinaa, siihen glögiä sekaan sekä rusinoita ja mantelilastuja. Se on poijaat joulu täällä taas. Elämän parasta aikaa. Tai vuoden parasta aikaa. Eiku kesä on vuoden parasta aikaa, mutta heti sen jälkeen on joulu.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Nostata ne vain rohkeasti takaisin ylös! Se on Jatkoajan uljas ja vanha perinne. Sprintteriketju olisi ainakin kiinnostava.
Eikös siihen perinteeseen kuuluu että se nosto tehdään joskus kolmen ja neljän välillä aamuyöstä? ”Ei oo Espoo Lesbos vaan on homos!!!!”
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjoitan nyt jostain mitä tapahtui 17.8.18. Kirjoitan siksi, jotta saisin tämän päästäni pois. Ei ole muutakaan paikkaa mihin tämän työntäisin ja pakko se on ulos päästää, kun painajaisiakin on aiheuttanut. Painajaisissani olen jäänyt tappelemaan ja aina on koira kuollut. Täällä on sellainen "tehdasalue", missä on paljon erilaisia liikkeitä, k-rautaa, hitsausliikkeitä, autokorjaamoja, katsastuspaikka, hessumobiili, jne. Se on u-muotoinen, eli toista sakaraa pitkin pääsee päähän ja toista sakaraa pitkin takaisin. No olin kyseisenä iltana koiran kanssa siellä lenkillä ja takaisin tullessa yhden liikkeen kohdalla oli paljon "moponuoria". Laskin olevan 14 mopoa ja kolme pyörää. Kaljoittelivat siellä ja musiikki soi kovalla. Fine by me. No mentiin ohi ja joku neropatti otti meidät silmätikuksi ja huusi "leikitkö vartijaa vai mitä vittua sä täällä tähän aikaan hiivit" ja perään lensi täysinäinen tölkki meistä noin metrin päähän. Koira reagoi haukahtamalla ja siitä alkoi meikäläisen piina. Kelasin seuraavaa "kuinka monta ehdin tarpeen tullen hakata ja päästänkö koiran vapaaksi, jolloin sillä on edes mahdollisuus paeta. Toisaalta jos päästän sen vapaaksi, niin ei se pakene vaan käy päälle". En vittu tiennyt mikä olisi fiksuinta, jos sieltä lähtisi porukka onneaan koittamaan. Ja nimenomaan oli hirveä huoli koirasta, miten sille kävisi jos ne kaikki kävisivät päälle. Kelasin, etten millään pysty kaikkia hakkaamaan ja sen jälkeen koira olisi omillaan. Vittu että kuumotti ja samaan aikaan teki mieli mennä repimään tölkin heittäjältä korvat päästä irti. Kävelin vaan muina miehinä eteenpäin enkä antanut koirankaan paljon jäädä haistelemaan, vaan äkkiä autoon ja pois paikalta. Oli kuumottava hetki. Miten itse olisitte toimineet? En ole tapahtuneen jälkeen viitsinyt kyseisellä lenkiilä käydä ja sekin vituttaa, että elämä on nyt tolta osin rajoittunutta.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Surullinen tarina @Hera80 . Jaxuhalit sinne!

Miten itse olisitte toimineet?
Olisin kaivanut Jatimaticin autoni takakontista ja mennyt kysymään ylimielisiltä kusipäänuorilta, että oletteko koskaan joutuneet tämmöiseen tilanteeseen, missä on joutunut puntaroimaan että kannattiko näin tehdä. Oltaisiin juteltu pitkä aika ja pohdittu sitä, että minkätakia pitää olla tommonen kusipää sivullisia kohtaan. Joka minuutin välein juttelun lomassa antaisin avarin tälle tölkin heittäjälle. Mikäli juttutuokion lopputulos olisi mielestäni hyvä, niin tämä mopopoika selviäisi näillä avareilla. Mikäli ei, niin hakkaisin tämän turvoksiin kavereidensa edessä. Ja sit otettaisiin seuraava poika juttutuokiolle ja sama homma.
Ihmettelet että miksi ne pysyisi paikoillaan? No koska osoittaisin niitä koko ajan aseella.

Ehkäpä seuraavan kerran kun koiranulkoiluttaja tulee kohdalle, niin ei tee mieli käyttäytyä epäkunnioittavasti.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on muuten jännää, että kun kännissä kirjoittaa, niin on aina jännä nähdä mitä on kirjoittanut. Antaako olla vai poistaako. Usein poistan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se on muuten jännää, että kun kännissä kirjoittaa, niin on aina jännä nähdä mitä on kirjoittanut. Antaako olla vai poistaako. Usein poistan.

No joo, vähän tuokin, mutta sitten, jos rupeat ammattilaiseksi, niin joudut aamulla (tai herätessäsi) tarkistamaan oman profiilin kautta viimeiset viestit. Se ei aina ole kaunista tai onnellista luettavaa. Ja joskus on sitten vain, no eihän tuo nyt niin paha ole.

Jotkut julkkikset ja poliitikot kuulema poistelevat tviittejään. Auttaa varmasti todella paljon käyttää energiaa tuollaiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös