Ihmettelyketju

  • 6 339 870
  • 38 741

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taas osui uutisista silmään kun joku on lyönyt toista, uhri on kaatunut ja kuollut. Ei auta kun ihmetellä tätä oikeuskäytäntöä, kun tästäkin pääsee luultavasti ehdonalaisella.

Rangaistus pitäs antaa seurauksesta, ei niinkään teosta. Jos joku kuolee siks että lyöt sitä, niin pitäs saada 9 vuotta linnaa taposta.
Ihan sama onko tarkoitus vai ei, lyömisellä otat tietoisen riskin.

Vittu että vihaan tätä käytäntöä. Ihmetyttää miten halpa ihmishenki on täällä.
 

Nick Neim

Jäsen
Rangaistus pitäs antaa seurauksesta, ei niinkään teosta. Jos joku kuolee siks että lyöt sitä, niin pitäs saada 9 vuotta linnaa taposta.
Ihan sama onko tarkoitus vai ei, lyömisellä otat tietoisen riskin.

Vittu että vihaan tätä käytäntöä. Ihmetyttää miten halpa ihmishenki on täällä.
Eihän tässä sitten uskaltaisi enää autolla ajaakaan, kun joku tohelo kuitenkin itse juoksisi alle, ja minä kärsisin sen 9 vuotta linnassa tehtyäni kaiken ns. oikein. Jos siis pelkästään seurauksen perusteella mentäisiin. Seurauksenahan minä sen ihmisen yli ajoin, vaikka itse tuli alle pyörällä punaisia päin -> Runkkari syyllinen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No siis ei tietenkään pätisi tämmöisissä. Lyönti on aina tahallinen, yliajo voi olla "uhrinkin" vika.
Mut jos se alotti.

Toimisiko tämä muuten myös toisinpäin, eli jos (esimerkiksi) köytän ex-muijan lyhtypylvääseen, valelen bensalla ja koitan polttaa elävältä mutta saatana sytkäristä kaasu loppuu ja poliisit ehtii väliin, niin selviänkö vaan pesulalaskulla?
 
Viimeksi muokattu:

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Rangaistus pitäs antaa seurauksesta, ei niinkään teosta. Jos joku kuolee siks että lyöt sitä, niin pitäs saada 9 vuotta linnaa taposta.
Ihan sama onko tarkoitus vai ei, lyömisellä otat tietoisen riskin.

Eli sinun mielestä kaikki henkirikokset ovat saman rangaistuksen arvoisia? Sama rangaistus kaikille nykyasteikolla kuolemantuottamuksesta murhaan, kyllä on oikeusvaltio parhaimmillaan se. Not.

Noin laajemmin olisi ihan pikkuisen ongelmallista myös koska jos rangaistuksia jaettaisiin seurauksista, poistuisi monta yhteiskuntarauhaa ja turvallisuutta lisäävää lakipykälää jotka on säädetty nimenomaan rangaistaviksi vaikkei teosta seuraisi juuri siinä tapauksessa sitä pahaa lopputulosta jonka estämiseksi se on kielletty esim. rattijuopumus. Ongelmalliseksi tekisi myös rikoksen, vaikkapa sen tapon, yrityksistä säädettyjen pykälien osalta.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toimisiko tämä muuten myös toisinpäin, eli jos (esimerkiksi) köytän ex-muijan lyhtypylvääseen, valelen bensalla ja koitan polttaa elävältä mutta saatana sytkäristä kaasu loppuu ja poliisit ehtii väliin, niin selviänkö vaan pesulalaskulla?
Ei tietenkään höpsö.

Okei okei en ajatellut loppuun asti. Olette @DTremens :in kanssa viisaampia. Ja käytännössä tulisi ristiriitoja.

Silti en luovu mielipiteestä, että lyönnistä johtuva kaatuminen kuoliaaksi pitäisi olla erittäin rangaistavaa.

Itsekkin olen joutunut joskus näyttämään luuta nörteille, mut oon pitäny huolen et eivät telo ihteesä kaatuessaan. Oon siitä reilu veikko, vaikka nenään tulee niin aina tietää selviivänsä hengissä. Oon reilun kaupan sämpylä.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Ei tietenkään höpsö.

Okei okei en ajatellut loppuun asti. Olette @DTremens :in kanssa viisaampia. Ja käytännössä tulisi ristiriitoja.

Silti en luovu mielipiteestä, että lyönnistä johtuva kaatuminen kuoliaaksi pitäisi olla erittäin rangaistavaa.

Itsekkin olen joutunut joskus näyttämään luuta nörteille, mut oon pitäny huolen et eivät telo ihteesä kaatuessaan. Oon siitä reilu veikko, vaikka nenään tulee niin aina tietää selviivänsä hengissä. Oon reilun kaupan sämpylä.

Tämmöisessä tapauksessahan tuomio tulee todennäköisesti törkeä pahoinpitely + törkeä kuolemantuottamus. Törkeän pahoinpitelyn rangaistusasteikko 1-10 vuotta, törkeä kuolemantuottamus 4 kuukautta - 6 vuotta. Rangasitusasteikkoa siis riittää, mutta tuomioiden ns. keskilinja on huomattavasti lähempänä ala- kuin ylärajaa. Omakin mielipiteeni on että törkeissä väkivaltarikoksissa on oikeuskäytönnössä jätetty liikaa "liikkumavaraa ylöspäin" keskitasoa vielä törkeämmille rikoksille.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka jääkiekko aika vähän nykyään enää kiinostaa ja EHL-lätkä vieläkin vähemmän, niin silti vähän ihmetyttää, että Ylen teksti-tv:ltä ei löydy enää näiden höntsäturnauksien sarjataulukoita. Joissain muissakin marginaalilajeissa, esim. curling, Yle uutisoi vain suomalaisten tulokset, vaikka joitain saattaisi kiinnostaa myös muiden pelit ja miten turnaus kokonaisuudessaan etenee.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
On kyllä vaalirahoitus mennyt vaikeaksi. Parikymmentä tonniakin, kun antaa jollekin ehdokkaalle saa täyttää, vaikka millaisia lappuja ja kaavakkeita. Kenen etu tämä muka on?

No jo on. Eiks ne tiedä kuka Sä olet!? Ens kerralla heität nipun seteleitä pöydälle, nimmarin isolla paperiin ja tuhahduksen kera kävelet ulos persaukisten ihastellessa. Siinähän yrittävät estellä jos ei fyget kelpaa!
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
No jo on. Eiks ne tiedä kuka Sä olet!? Ens kerralla heität nipun seteleitä pöydälle, nimmarin isolla paperiin ja tuhahduksen kera kävelet ulos persaukisten ihastellessa. Siinähän yrittävät estellä jos ei fyget kelpaa!
Tai tehdä kuten Armas Puolimatka, joka kyllästyi ennakkoa pyytäviin raksajätkiin ja naulasi nipun satasia kopin seinään ja kirjoitti "repikää siitä".
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
On kyllä vaalirahoitus mennyt vaikeaksi. Parikymmentä tonniakin, kun antaa jollekin ehdokkaalle saa täyttää, vaikka millaisia lappuja ja kaavakkeita. Kenen etu tämä muka on?
Väyrynen perustaa uuden puolueen. Sir Markku valittelee samana päivänä vaalirahoituksen vaikeutta. Eli Sir Markku antaa rahaa Väyryselle.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihmettelen miksi ihmiset viitsii maksaa parkkimaksun kun pysäköivät paikkaan johon ei saa pysäköidä. Ei se parkkimaksun maksaminen auta mitään jos pysäköinninvalvoja tulee paikalle, virhemaksu tulee koska on pysäköity paikkaan johon ei saa pysäköidä. Ei se pysäköinninvalvoja helly sen takia että on kuitenkin parkkimaksu maksettu. Toinen vaihtoehto ettei ihmiset ymmärrä mihin saa pysäköidä. Ja sitten voi ihmetellä miten ajokorttitutkinnon suorittanut ihminen ei tunne liikennesääntöjä... Monet tapaukset, joita olen väärin pysäköinnin saralla havainnoinut, ovat olleet ihan selkeitä (siis minun mielelle).
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihmisten osoitteet kootaan excel-taulukkoon josta voi osoitteet luntata vaikkapa joulukorttien lähettämistä tai muuta tarvetta varten.

Olisi monelle hyödyksi. Meille tuli tänään joulukortti, jossa kolmesta nimestä vain puolison etunimi oli oikein. Minun etunimi ja yhteinen sukunimemme oli väärin, molemmat sentään kyllä vähän sinnepäin. No, eipä minullakaan ole oikein vahvaa hajua siitä, keitä kortin lähettäjät ovat.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"Sääntöjä rikotaan säännönmukaisesti", totesi europarlamentaarikko Merja Kyllönen äsken A-studiossa. Olkoonkin, että "säännönmukaisesti" viittaa em. asiayhteydessä toistuvuuteen, pohdin, miten lause toteutuisi kirjaimellisesti käytännössä. Siis näin:

Sääntö: älä noudata tätä sääntöä.

Säännön noudattaminen olisi siis säännön rikkomista.

Mistä tuli mieleen paradoksiasetelma: "Seuraava lause on epätosi. Edellinen lause on tosi."
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Miksi jotkut toivovat lunta Etelä-Suomeen, kun se kuitenkin muuttuu vetiseksi loskaksi hetkessä (rannikolla varsinkin), joka huonontaa fiiliksen lisäksi ajo- ja ulkoilukeliä. Niinkuin nytkin täällä Helsingissä... "Ihanan" näköistä!
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Miksi jotkut toivovat lunta Etelä-Suomeen, kun se kuitenkin muuttuu vetiseksi loskaksi hetkessä (rannikolla varsinkin), joka huonontaa fiiliksen lisäksi ajo- ja ulkoilukeliä. Niinkuin nytkin täällä Helsingissä... "Ihanan" näköistä!
Onneksi eilen vanhin likka oli hereillä ja käski mukaansa pulkkamäkeen, tänään olisi jäänyt tuokin toteutumatta. Vituttaa pesettää autoa, kun himaan päästyä lähes yhtä rapainen kuin ennen pesua.
Jouluksi landelle missä pakkanen pitää huolen lumen pysymisestä, josko vesisade olisi huuhtonut loskapaskat sillä välin pois...
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihmisten osoitteet kootaan excel-taulukkoon josta voi osoitteet luntata vaikkapa joulukorttien lähettämistä tai muuta tarvetta varten. Samaan taulukkoon voi laittaa muuta dataa ylös kuten vaikkapa kontaktien eli tuttavien puolisoiden ja/tai lapsien nimiä ja syntymäaikoja. Sitten voi kätevästi luntata, että Jammun (nimi muutettu) puolison nimi oli Mirkku (nimi muutettu) ja hänellä oli kolme lasta Alfa, Beta ja Gamma. Sitten voi ainakin hetkellisesti ylläpitää illuusiota, että olisi jotenkin kiinnostunut mitä Betalle ja Gammalle kuuluu ja joko vanhin lapsi Alfa on muuttanut kotoa jne.

Muuten hyvä, mutta se excel-taulukko luokitellaan henkilörekisteriksi, ja sellaisen pitämiseenhän tarvii nykyään luvan EU:lta. Kauhea paperisota ennen kuin sellainen heltiää. Ei maksa vaivaa, helpompi on vain olla lähettämättä joulukortteja. Ja mitä muuhun muistamiseen tulee niin ainahan voi väittää että viimeiset 15 vuotta on pyyhkiytynyt muistista päähän tulleen kovan iskun seurauksena.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ihmettelen vaan notta tykkääkö täällä kukaan muu Sydänsydän -nimisestä bändistä?

Mulle ollut jo Au -levystä ja varsinkin siitä lähtien ihan saatanan kova bändi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös