Valmennus

  • 294 305
  • 1 235

Toppeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Pelicans
Onko tehnyt? Aika vaatimatonta tuota yhtä Tappara-sarjaa lukuunottamatta on meno ollut. Viime kaudella palaset alkoi olla Ilveksen mittapuulla aika timanttiset, mutta tuloksena oli kasa paskaa.

Taitaa Kiven vahvuudet olla turnausvalmentamisessa. Jänne ei kestä koko kautta.

Minun mielestä on tehnyt hyvää työtä. Ei erinomaista, mutta hyvää. Viime kaudella puolustus oli kaukana timanttisesta ja rakennettu liian heikoksi ja maalivahtipelikin petti syksyllä. Joskus tulee katsottua omien suosikkijoukkuiden rostereita vähän värilaseilla. Yksi hyvä kausi pelaajalta ei vielä takaa, että pelaa tulevaisuudessa aina vähintään samalla tasolla ja sehän viime kaudella nähtiin.

Toki pelaajabudjetti on melko rajallinen ollut viime vuosina Ilveksessä ja tähän on hyvät ja järkevät syyt. Yleensä Kiven joukkueet ovat pelanneet parhaat pelinsä keväällä. Mikäli joukkueen kokoonpano olisi niin laadukas syksyllä, että se saisi napsittua riittävästi pisteitä (olisi esim. 8 joukossa) jouluun mennessä, niin minusta tuntuu, että sen jälkeen vain taivas olisi rajana. Epäilemättä viime syksynä kyykkäsi muukin kuin puolustus, mutta kovemmalla puolustuksella ja maalivahtipelillä viime kausi ei olisi mielestäni päättynyt ennen pleijareita.
 

Surmanajaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kivi on täysin kyvytön valmistamaan joukkuetta panoksettomiin otteluihin, voitasko sopia et karri kulkee skouttailemassa vahvistuksia helmikuulle ja astuu sit remmiin ku on pöydässä panos. SaPko sit pyyhkäs Karrin suojateilla laattiat, ei näin, ei todellakaan näin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kivi on täysin kyvytön valmistamaan joukkuetta panoksettomiin otteluihin, voitasko sopia et karri kulkee skouttailemassa vahvistuksia helmikuulle ja astuu sit remmiin ku on pöydässä panos. SaPko sit pyyhkäs Karrin suojateilla laattiat, ei näin, ei todellakaan näin.

Öö.. onko tällaisilla tappiolla mitään väliä? Mestisjoukkue tulee into porukassa juhlaotteluun näyttämään osaamistaan kauteen valmistautuvaa liigajoukkuetta vastaan. Kukaan ei edes tiedä, että millä teemalla joukkue on peliin lähtenyt tai mikä on ollut tämän viikon harjoitusrumba.

Mutta toki jos jaksat tällaisista peleistä jotain stressiä ottaa tai johtopäätöksiä tehdä, niin anna palaa. Itse teen niitä mieluummin sitten kun kausi on menossa.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Kivi on täysin kyvytön valmistamaan joukkuetta panoksettomiin otteluihin, voitasko sopia et karri kulkee skouttailemassa vahvistuksia helmikuulle ja astuu sit remmiin ku on pöydässä panos. SaPko sit pyyhkäs Karrin suojateilla laattiat, ei näin, ei todellakaan näin.

Niin, voittihan Ilves neljä kertaa peräkkäin Liigajoukkueen tätä ennen. Ei tällä tappiolla ole mitään väliä. Ei niinkun YHTÄÄN mitään.
 

Pattura

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hyvä reenipeli. Paljon yv- ja av-reeniä ja hyvä esimerkki siitä kuinka korvien välissä tehdään se tärkein työ. Mutta ehkä ei kuitenkaan kannata hirveästi käyttää paukkuja ja virittää joukkuetta huippuiskuun johonkin reenipeliin mestisjoukkuetta varten.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Edelleen tuo näköjään huutaa jotain vittusaatanan-huutajaa, kun nämä "pelikirjanerot" nostavat tappioputken sattuessa kädet pystyyn.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Meinaat, että mestaritreenivalmentaja Myrrän vetämät kunto-ohjelmat hyydyttävät koko joukkueen sopivasti marraskuuksi?


no miltäs se peli siä kaukalossa sun mielesstä näyttää?


Näyttää siltä, että ei jakseta eikä pysytä perässä. Kunto-ohjelmassa ei ole vikaa, mutta kun pisteidentekovastuun pelaajat on ekoja kausiaan Liigassa pelaavia pelaajia, ei pohjia ole. Kuluttava pelityyli on siten ottanut veronsa, varsinkin kun ruotsalainen höntsäsi viä EHT:n. Nyt kokematon kaarti on piipussa, eikä kokeneesta kaartista ole kantamaan tätä suvantoa yli. Juuri tämän takia joukkueessa tulee olla rutinoituneita yläkenttienKin pelaajia. Ei tokaa Liigakautta pelaavaa Lepausta saati Ruotsalaista ja Laaksosta voida vielä pistää kokokauden kantavaan vastuuseen. Näille tarvitsisi olla tukea kun pakostakin piiputtaa jossain vaiheessa. Savilahti tällainen piti olla, ei ollut, Ahtolan tyyppisen pelaajan pitäsi olla, vaan Ahtola sellainen ei ole...
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Minustakin melko älytön väite, että liigajoukkueen pelaajat olisivat marraskuussa niin piipussa, ettei peli sen takia kulje.

Muistan vielä kun Raipe valmensi Ilvestä. Näytti juuri siltä, etteivät pelaajat pysy perässä ja koko ajan ollaan väärässä paikassa väärään aikaan. Näytti siltä, ettei jengi jaksa, mutta totuushan oli aivan toinen. Kyllä ne ongelmat kumpuaa pelin rytmityksestä, ajoituksista ja liikeradoista. Vastustajat ovat todennäköisesti oppineet Ilveksen pelitavan ja pelaavat sen tehokkaasti pois.

Erittäin vaikea uskoa, että nytkään kyse olisi mistään muusta. Päät pois pensaasta ja yllätyksellisyyttä pelaamiseen. Kyllä pelaajat jaksaa.
 

Phil.A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Huhhuh tuo Kivi on kyllä rautaisen kova ammattimies! Ei voi muuta sanoo ku hattua nostaa. Antaa illasta toiseen luottoa ainoastaan meidän ykkösmolarille Lehtoselle, eikä lähde tekemään semmoista virhettä, että laittaisi sähläävän imurin Riku Heleniuksen maaliin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Huhhuh tuo Kivi on kyllä rautaisen kova ammattimies! Ei voi muuta sanoo ku hattua nostaa. Antaa illasta toiseen luottoa ainoastaan meidän ykkösmolarille Lehtoselle, eikä lähde tekemään semmoista virhettä, että laittaisi sähläävän imurin Riku Heleniuksen maaliin.
Niin siis eikö Helenius nyt ole loukkaantunut jotenkin, eikä ole täysin 60min pelikunnossa? Näin internetin ihmeellinen maailma on mulle antanut ymmärtää.

Eikä tätä mitenkään nyt täysin voi pistää molarin piikkiin, kun joukkue edessä ottaa tyhmää jäähyä ja munaa johdon toisessa erässä.
 

Phil.A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin siis eikö Helenius nyt ole loukkaantunut jotenkin, eikä ole täysin 60min pelikunnossa? Näin internetin ihmeellinen maailma on mulle antanut ymmärtää.

Eikä tätä mitenkään nyt täysin voi pistää molarin piikkiin, kun joukkue edessä ottaa tyhmää jäähyä ja munaa johdon toisessa erässä.

Ai no sitten. Jos se kerran on lukenut esim. keskustelupalstoilla (?), niin sitten se varmasti on niin. Kerrottiinko siellä tai jossain onko hän esim 27min kunnossa tai 51min kunnossa? Kun kumminkin on aina kokoonpanossa mukana.

Ja tuo Halmon 5+20 tyhmä jäähy ei kumminkaan ollut niin tyhmä jäähy mun mielestä. Mutta tuomarit ovat kumminkin ammattilaisia ja minä en, niin eiköhän tuokin ihan oikein mennyt.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ai no sitten. Jos se kerran on lukenut esim. keskustelupalstoilla (?), niin sitten se varmasti on niin. Kerrottiinko siellä tai jossain onko hän esim 27min kunnossa tai 51min kunnossa? Kun kumminkin on aina kokoonpanossa mukana.

Ja tuo Halmon 5+20 tyhmä jäähy ei kumminkaan ollut niin tyhmä jäähy mun mielestä. Mutta tuomarit ovat kumminkin ammattilaisia ja minä en, niin eiköhän tuokin ihan oikein mennyt.
Oletko nyt idiootti tahallasi vai tahtomattasi? Mies on siis keskenkuntoinen syystä tai toisesta ja olen ymmärtänyt ettei voi peluuttaa kuin pakon edessä. Samaa mieltä Halmosta.
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ehkä tänään ei hävitty Lehtoseen, muttei kyllä voitettukaan mitään. Maalivahtiongelma on yksi meidän ongelmista, sillä eihän nuo 88-89 tason veskarit vaan riitä. Rajaniemi olisi meillä suvereeni ykkönen.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oletko nyt idiootti tahallasi vai tahtomattasi? Mies on siis keskenkuntoinen syystä tai toisesta ja olen ymmärtänyt ettei voi peluuttaa kuin pakon edessä. Samaa mieltä Halmosta.

Oliko siinä yhdessä IFK pelissä sitten pakkotilanne, vai sattuiko Helenius olemaan yhden päivän 60 minuutin kunnossa?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Oliko siinä yhdessä IFK pelissä sitten pakkotilanne, vai sattuiko Helenius olemaan yhden päivän 60 minuutin kunnossa?
Mistä vitusta minä tiedän. Saattoi esim vamma tulla uudestaan esiin kyseisen pelin jälkeen.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Olenko väittänyt jossain vaiheessa arvailuitani tiedoiksi? Keskustelupalstalla on tarkoitus pohtia asioita ja mitään muuta syytä en keksi, kuin sen mitä Ilvesfoorumilta luin, oli totta tai ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös