Radek Koblizek – raatajatšekki

  • 63 635
  • 226

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Luin aluksi otsikon murremaisittain "raataaja". Mutta eipä kyseessä ollutkaan tsekkiä puhuva mies. Karhukoblalle onnittelut maaleista. Sieltä niitä tulee kohta enemmän.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näki kyllä elekielestä, että maalinteko maistui Koblalle. Taisi pudota iso apina hartioilta kun räppäsi heti kohta toisen putkeen. Ei muuta kuin jatkakoon samaan malliin vain, niin ehkä saatan lopettaa Koblizekin suolaamisen. Maaleja tältä kaverilta odotetaan, joten niitä pitää silloin tehdäkin jos meinaa pelipaikkansa kokoonpanossa pitää.
 

Micol

Jäsen
^ Kyllä vain. Koblizek pelasi juuri elämänsä parhaan ottelun ratkaisten Kärpille jatkopaikan CHL:ssa. On kyllä ollut kovaa kehitystä viimeisen kuukauden aikana. Luistin liikkuu liukkaasti ja kädet käy. Laukaus on erinomaisella tasolla liigapelaajaksi. Paljon samaa kyllä Koblissa kuin viime kauden Bertrandin otteissa. Hanakkaa laukomista ja loppuunasti taistelua kiekoista. Ei muuta kuin samaa rataa myös tuleviin peleihin!
 

Ermine#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina
Suuren suuri arvostus miestä kohtaan! Pitkä tie ollut edustukseen asti, ja tällä kaudella roolia on tarjottu enemmän kuin esitykset olisi tavallaan antaneet. Sieltä vain niitä onnistumisia on alkanut pikku hiljaa tulemaan, ja voi sanoa oikealle miehelle. Pieni tsekkiläinen velmuili vielä kun uudestaan palasi yleisön eteen, tykkään.
 

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Thanks Radek! You made my day.! Kiekko pysyy mukana kuten ennen ja nyt vielä oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Manner taitaa sittenkin olla enempi Koblasta perillä kuin minä itse =) Pitkin syksyä olen Koblizekiltä tehoja odotellut ja kiristellyt hampaita kun poika saa vastuuta enemmän kuin peliesitykset antaa odottaa. Tänään Radek kuitenkin näytti, että saa välillä myös jotain aikaankin kun vastuuta annetaan. Muutenkin Koblizekilla on ollut hyvin nousujohteista tekemistä sen jälkeen, kun sai maalihanat liigassa auki. Tästä voi tulla vielä tsekin kohdalla hyväkin loppukausi. Osala taitaa kyllä sekoittaa sen verran pakkaa, että Koblizekin pelipaikka on jatkossa kolmosketjussa, mutta kyllä siinäkin pystyy maaleja mättämään Kristofin rinnalla. Ei mitään hätää. Jatka Radek samaan malliin vaan. Sulla on lupa ratkoa pelejä liigassakin.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Manner taitaa sittenkin olla enempi Koblasta perillä kuin minä itse =) ... Tänään Radek kuitenkin näytti, että saa välillä myös jotain aikaankin kun vastuuta annetaan.

Itse kyllä arvostan Koblan suoritusta nimenomaan sen takia, että se tuli tiukkaan paikkaan. Ei minusta jollain runkosarjapisteillä ole niin paljoa väliä, kun verrataan siihen, että kuka tekee ne tärkeät maalit pudotuspeleissä. Todella kova näyttö Koblalta! Vaikka pelaisi nyt seuraavat 30 matsia miltei nollatehoilla, niin kyllä tuon jälkeen uskoisi sen, että tosipaikassa alkaa syntyä myös niitä pelejä ratkaisevia asioita.

Osala taitaa kyllä sekoittaa sen verran pakkaa, että Koblizekin pelipaikka on jatkossa kolmosketjussa, mutta kyllä siinäkin pystyy maaleja mättämään Kristofin rinnalla. Ei mitään hätää. Jatka Radek samaan malliin vaan. Sulla on lupa ratkoa pelejä liigassakin.

Oon jo sanonut sen, että "perinteisesti" Kärppien ilmoittama kokoonpano ei kerro kauheasti pelaajien / kenttien tasosta: JJJ-ketju oli aikoinaan koko kauden "virallisesti" kolmosketju, vaikka pelasi todella paljon ja ratkaisi matseja. Osalan tulo kyllä varmasti sekoittaa pakkaa, mutta itse miettisin sitä, että mistä pelipaikasta Osalasta eniten saataisiin hyötyä. Sattuneesta syystä johtuen en välttämättä pistäisi Osalaa Lasun tai Pyörälän kanssa samaan ketjuun, vaan vaikkapa laittaisin Osalan tekemään tilaa meidän nuorisolle eli Osala - Kupari - Heponiemi. Myös Kristofia tai Lindsteniä voisi tuolta kannalta ajatella ketjukavereina. Joku Pyörälä - Lasu - Osala olisi ketjuna jo turhan - no, hyvä ketju alivoimalle, mutta ehkä liian paljon päällekäistä osaamista. Eniten ehkä toivoisin, että tuo puolustusosaaminen ja kahden suunnan pelaaminen jakautuisi loppuviimeksi tasan, eli Lasu, Pyörälä ja Osala pelaisivat eri ketjuissa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuli tuolla toisessa ketjussa mainittuakin, eli Kobli on tehnyt viimeiseen kymmeneen liigapeliin tehot 5+2. Onneksi alkaa tuo järkyttävä kipsi vähitellen helpottaa, kyllä tässä uskaltaa odottaa että kauden päätteeksi maalimäärä on jossain 15 maalin tietämillä. Saa tehdä enemmänkin.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Tuli tuolla toisessa ketjussa mainittuakin, eli Kobli on tehnyt viimeiseen kymmeneen liigapeliin tehot 5+2. Onneksi alkaa tuo järkyttävä kipsi vähitellen helpottaa, kyllä tässä uskaltaa odottaa että kauden päätteeksi maalimäärä on jossain 15 maalin tietämillä. Saa tehdä enemmänkin.

Kyllä se Kobli sen 15 tekee. Tulosta alkoi tulla kun lopetti turhan pyörimisen ja alkoi ampumaan. Radekilla on hyvä kuti, ja hienoa että on alkanut sitä käyttämään. Hyvä Radek, jatka samaan malliin.
 

Ermine#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina
Heitetään nyt lisää posia Radekista kun silmään pisti tilastoja katsellessa. Koblizek on ollut KERRAN jäällä kun omissa on soinut tasakentällisin. Ja pelejä kun on takana jo 24, niin on huikea suoritus. Löytyy sieltä myös muita onnistujia, joista voi mainita Niklas Lasun kahdella maalilla omiin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Heitetään nyt lisää posia Radekista kun silmään pisti tilastoja katsellessa. Koblizek on ollut KERRAN jäällä kun omissa on soinut tasakentällisin. Ja pelejä kun on takana jo 24, niin on huikea suoritus. Löytyy sieltä myös muita onnistujia, joista voi mainita Niklas Lasun kahdella maalilla omiin.
Ja tilastojen valossa peli on parantunut huomattavasti, ekat 13 peliä meni tehoilla 0+0 ja sen jälkeen 10 peliä tehoin 5+2. Perkele, kai se on myönnettävä että Mamba tietää mitä tekee...
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Käsi pystyyn virheen merkiksi. Minä olin valmis nakkaamaan Koblin jo Mestikseen. Onneksi en ole penkin takana. Ilo on ollut kaverin kehitystä seurata. Rauhallisuutta on tullut otteisiin ja turha koohottaminen on vähentynyt. Ansaitsee pelipaikan tällä hetkellä.
 

tooMi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JP#13, MG#64, Real Madrid
Kobli kun jatkaa kehitysaskelia nii siinä ois ens kaudelle lisänappuloita top6:seen. Hienosti mies parantanut alkukaudesta! Ensi kaudelle tästä on myös se kiintiötsekki täynnä niin ei tarvitse hommata lisää niitä (hymiö)!
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Kobli kun jatkaa kehitysaskelia nii siinä ois ens kaudelle lisänappuloita top6:seen. Hienosti mies parantanut alkukaudesta! Ensi kaudelle tästä on myös se kiintiötsekki täynnä niin ei tarvitse hommata lisää niitä (hymiö)!

Mä nyt itse sanoisin sen, jonka olen sanonut jo aiemmin. Ei sillä ole väliä, paljonko Kobli tekee kaikkiaan pisteitä. Hänellä vaan tuntuu ne maalit tulevan niihin tiukkoihin otteluihin, niihin jossa se yksi tai kaksi maalia ratkaisee koko pelin. Lisäksi kyseessä on pelaaja, jonka kentällä ollessa vastustaja ei juurikaan maaleja tee, vaikkakaan ei tosin ainakaan nyky-Kärpissä mikään alivoiman ykköskaveri. Kobli jatkakoon tällä samalla linjalla eli tehkööt niitä pelejä ratkaisevia maaleja ja jättäkööt ne helpot runkkari-pisteet muille :)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
On saanut kyllä rauhallisuutta ja järkeä noihin ratkaisuihin maalipaikoissa. Hienon maalin pisti IFK:n verkkoon äsken. Tämän päivän peli mukaanlukien viimeiset 13 peliä tehoin 6+3, hieno parannus siihen nähden kun alkukauden 12 peliä meni kiikareilla.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Jotenkin alkukaudesta Koblizek ampui voimakkaita laukauksia ohi ja yli maalista, ja ennen Mikko Mannerin ajankautta sama oli Jani Hakanpäällä. Mamba sanoi Hakkikselle, että kannattaa tähdätä enemmän, ja se näkyi heti maaleina. Onkohan Mikko sanonut saman Radekille englanniksi?
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Koblizekin työkalupakki ei ole tyhjä. Nopea luistelija, pehmeät kädet ja terävä laukaus. Nyt nähdyt onnistumiset eivät ole mikään suonenveto vaan vasta alkua,
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Paljon samaa kyllä Koblissa kuin viime kauden Bertrandin otteissa.

Minä ostan kyllä tämän ”Köyhän miehen Bertrand”-nimityksen. Siitä vaan Aho ensi kauden sopparia sorvaamaan ja ensi kaudella Koblizek pistelee maaliennätykset uuteen uniformuun.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Minä ostan kyllä tämän ”Köyhän miehen Bertrand”-nimityksen. Siitä vaan Aho ensi kauden sopparia sorvaamaan ja ensi kaudella Koblizek pistelee maaliennätykset uuteen uniformuun.
Juuri niin. Jos halutaan pelata nopeaa peliä, tarvitaan nopeita pelaajia. Koblin tapaisia pelaajia pelitapa vaatii.
 
Ai että mää tykkään tästä pojasta. Hienoa, että valmennuksella riitti kärsivällisyyttä Radekin kanssa alkukaudesta, kun tehoja ei tullut yhtään mistään, vaikka aihioita oli joka pelissä vaikka kuinka paljon. Nyt se sitten tuottaa hedelmää.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Monet ennakoivat ennen kauden alkua Koblizekin tekevän todellisen läpimurtonsa tällä kaudella, minä mukaanlukien. Kun Koblizek oli pelannut kaksitoista liigapeliä kauden alkuun tehoin 0+0=0 (+3), monet olivat valmiita luopumaan toivosta, minä mukaanlukien. Se, mitä tuon jälkeen on tapahtunut, on kuin sadusta. Viimeiset 18 liigapeliä hän on pelannut tehoin 7+9=16 (+14). Aivan mahtavaa!
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Monet ennakoivat ennen kauden alkua Koblizekin tekevän todellisen läpimurtonsa tällä kaudella, minä mukaanlukien. Kun Koblizek oli pelannut kaksitoista liigapeliä kauden alkuun tehoin 0+0=0 (+3), monet olivat valmiita luopumaan toivosta, minä mukaanlukien. Se, mitä tuon jälkeen on tapahtunut, on kuin sadusta. Viimeiset 18 liigapeliä hän on pelannut tehoin 7+9=16 (+14). Aivan mahtavaa!
Kävi kyllä klassinen ketsuppipulloilmiö. Koblin hanat aukesi SaiPaa vastaan lokakuun 20. päivä kun teki tehot 2+0. Jos en väärin muista niin tuossa pelissä Koblilla oli yksi tyhjä maalikin edessään ja onnistui vielä laukomaan tolppaan. Sen jälkeen tulikin sitten hieno ohjuri ja toinen tuli Kukkosen hyvästä esityöstä kun Kobli nousi laukomaan kiekon maaliin.
 

löppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nostellaampas Koblan ketjua ylemmäs!

Aivan loistavaa kautta pelaa Kobla ja näytti epäilijöille, että kuuluuu 1kentän laitaan.

Omaan silmiin Koblan liike näyttää näyttää sen verran hyvälle, että sopiiko epäillä hänen olevan liigan nopein luistelija tai yksi nopeimmista? Melkein joka älykiekko-pelissä nopeimman luistelijan kohdalla on Radek Koblizekin nimi. .
 

Raksilan mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Omaan silmiin Koblan liike näyttää näyttää sen verran hyvälle, että sopiiko epäillä hänen olevan liigan nopein luistelija tai yksi nopeimmista? Melkein joka älykiekko-pelissä nopeimman luistelijan kohdalla on Radek Koblizekin nimi. .

Tjoo-oh, nopeahan se on (tai ainakin pieni koko ja singermäinen luistelutyyli näyttää nopealta), mutta kun fysiikka eikä pelisilmäkään ihan vielä riitä niin se on sitten pleijareissa sitä, että sähäkän näköisenä kiekon kanssa alueelle ja jarrut pohjaan alistuen paineeseen josta sitten siitä menetys varsinkin kun naapuri tykkää tuplata.

Loistava peluri Koblizekista todellakin tulee, joskaan tämä ei ole vielä Radekin kevät. Pelisilmä kehittyy pelaamalla, mutta kesällä vois pari-kolme kertaa käydä vaikka puntilla. Ne muutamat lisäkilot lihasmassaa antaa kummasti itseluottamustakin nuorelle miehelle.

Tällä haavaa kuitenkin vilttiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös