Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 703 866
  • 33 899

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tampereesta edelleen juteltiin ja tämä kyseinen paikka on ilmeisesti "Ale Pubi" .
Hieno mesta, tykkäsin käydä siellä kun Tampereen seudulla asustelin. Olut oli halpaa ja naiset huonoja.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Tampereen pahoinpitelystä, joka tapahtui keskustoromma, ollaan oltu täysin hiljaa täällä. Pahoinpidelty siis menehtyi saamiinsa vammoihin, tulematta tajuihinsa. Tekijähän on ilmeisesti ihan kantaväkeä, ...

Nyt ei kiinnosta kiviäkään. Sillai se kai menee.

Tällä palstalla kai jo jokunen vuosi sitten tietäjät soivat ymmärrystään, notta Yksittäistapauksista ei ole syytä keskustella.
Ainoastaan kivat tilastot ovat juttelun arvoisia.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tällä palstalla kai jo jokunen vuosi sitten tietäjät soivat ymmärrystään, notta Yksittäistapauksista ei ole syytä keskustella.
Ainoastaan kivat tilastot ovat juttelun arvoisia.

Näin sen pitäisi mennä. Hyvänä esimerkkinä se, miten sekä Ylellä että MTV:llä keskusteltiin eilen Kalajoen kuolonkolariin liittyen nuorten ajokulttuurista, eikä vain yksittäisestä kolarista. Yksittäistapauksista keskusteleminen on usein liikaa tunteiden ohjattavissa, kun asiaan pitäisi keskittyä rationaalisesti.

Sitä paitsi yksittäistapauksesta uutisoiminen on usein viihteellisempää kuin isompien asioiden käsitteleminen. Suurta yleisöä kiinnostaa enemmän yksittäinen tapaus kuin niitä selittävät ilmiöt. Tähän on valitettavasti tultu.

Äärimmäisen poikkeukselliset teot ovat tietenkin aina poikkeus.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähes kaikilla miehillä on asennuskalja kun vaikka tietokonetta asentavat tai uutta lipastoa kokoavat. Siivouksessakin on aina siivouskalja, mutta hitto duunissa pitäis tehdä hommia ilman. Koko ajan se fiilis että ööö nyt jotain puuttuu. You're doing it wrong.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lähes kaikilla miehillä on asennuskalja kun vaikka tietokonetta asentavat tai uutta lipastoa kokoavat. Siivouksessakin on aina siivouskalja, mutta hitto duunissa pitäis tehdä hommia ilman. Koko ajan se fiilis että ööö nyt jotain puuttuu. You're doing it wrong.

Kaveri millä on parikymmentä alaista omassa firmassaan tuota aina kyseenalaistaa miksi töissä pitäisi saada olla kännissä. Olen koittanut selittää, mutta jotenkin se ei mene perille.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kaveri millä on parikymmentä alaista omassa firmassaan tuota aina kyseenalaistaa miksi töissä pitäisi saada olla kännissä. Olen koittanut selittää, mutta jotenkin se ei mene perille.

Eräs työnantajistani totesi, että hän palkkaisi mielellään töihin vain alkoholisteja. Pomon mukaan alkoholistit ovat tunnollisia työntekijöitä, jotka vääntyvät vaikka korkkiruuville, jos pyytää, Kallu kertoo.
Raitistuneet alkoholistit avautuvat juomisestaan: viisi yleistä oletusta juopon ajatuksenjuoksusta ja miksi ne monesti ovat vääriä (linkki vie Ylen juttuun alkoholismista)

En tiedä miten tosissaan tuo on sanottu mutta yleisesti ottaen huppelissa työskentelyä ei katsota hyvällä. Toisaalta asia varmaan lakaistaan maton alle kunnes sattuu jokin vahinko...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En tiedä miten tosissaan tuo on sanottu mutta yleisesti ottaen huppelissa työskentelyä ei katsota hyvällä. Toisaalta asia varmaan lakaistaan maton alle kunnes sattuu jokin vahinko...

Kyllähän se vahinko voi sattua selvinkin päin. Minulla ei varsinaisen suorittavan tehtaan puolelle ole asiaa eikä kulkukorttikaan ehkä toimisi, mutta olen sentään päässyt käymään. Niillä on siinä monitori missä lasketaan päiviä edelliseen työtapaturmaan. Noin kerran kuussa on asiaa sinne päin ja näen sen laskurin, aina siinä on vain muutama päivä tai viikko korkeintaan.

Sitähän se ei tietenkään kerro missä kunnossa tapaturma on sattunut, mutta valvonta on sellaisen oloista, että mahdollisesti selvänä. Huppelissa kaikilla olisi kivempaa, päivät menisi nopeammin ja lopputuote olisi sama,
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän se vahinko voi sattua selvinkin päin.
Aivan totta, mutta kun jotain tapahtuu ja aletaan selvitellä ja huomataan että työntekijä oli kännissä niin johan alkaa supatus että kyllähän se tiedettiin. Kukaan ei vaan ole halunnut puuttua. Ja jos alkoholin käyttöön työpaikalla tai töihin humalassa tuloon ei puututa vaikka siitä ns. yleisesti tiedetään niin sitä on sitten myöhemmin vaikeaa käyttää irtisanomisperusteena. Jos alkoholinkäyttö töissä on ns. tiedossa niin pitää antaa varoitus ja ohjata hoitoon. Näin niin kuin "kuinka olla hyvä esimies"- koulutus-ideaali-maailmassa... Todellisuus on varmaan toinen.

Huppelissa kaikilla olisi kivempaa, päivät menisi nopeammin
Seuraava en saisi oikeastaan kirjoittaa mutta olet oikeassa. Niin sanoo minun aivot... Ne muistaa lähinnä hyvät hetket, nousuhumalan nautinnon, elämän "helppouden", miten turvalliselta tuntui tarttua aamulla heti herättyään pulloon ja tuntua kuinka "lämpö" valui kurkkua ales ja aivot "selkeni". Se on kai osa "sairautta" että aivot pommittaa minua ajatuksilla siitä miten kivaa olisi ottaa vähän, miten se helpottaisi elämää ja miten vähän ei haittaisi. Mutta vähän haittaisi koska melkein pommin varmasti siitä tulisi paljon ja lopulta liikaa. Ja sitä minä en ehkä enää kestäisi...
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui näin sateisena päivänä kun luin vitsiketjua piristääkseni itseäni, että nimimerkki Iisopilla on palstan parhaimmat vitsit.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
nimimerkki Iisopilla on palstan parhaimmat vitsit.
Kiitti, joo. Parhaana yritän, ei ne vitsit omia ole vaan vuosien aikana mukaan tarttuneita. Onhan se kiva että johonkin uppoaa huumorintajuni.

Kolme hiirtä oli kapakassa ja viina alkoi vaikuttamaan.
- Perkele, sanoi ensimmäinen. - Minä menen eduskuntaan ja räjäytän sen ilmaan.
- Minä painun valtioneuvostoon ja haukun joka ainoan ministerin, uhosi toinen.
- Piru soikoon, manaili kolmas. - Sillä aikaa minä käväisen kotona ja raiskaan kissan!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Käytiin tänään Penan palatsissa, joka ei nimestään huolimatta ollut mäntyharjulainen grillikioski. Ei siitä sen kummempaa, mutta liitteen kuvan (ko. paikasta napattu) myötä avautui, että Kallialan Aake lienee ollut lukioaikoina Portugalissa vaihdossa ja kaipa se oli sitä aikaa myös, kun omaa identiteettiäänkin vielä etsittiin. Eikä siinä, kaikki kukat kukkimaan.
 

Liitteet

  • 19F266A8-2C0E-49B0-836B-1EAB3C0A4959.jpeg
    19F266A8-2C0E-49B0-836B-1EAB3C0A4959.jpeg
    902,7 KB · kertaa luettu: 373

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Käytiin tänään Penan palatsissa, joka ei nimestään huolimatta ollut mäntyharjulainen grillikioski. Ei siitä sen kummempaa, mutta liitteen kuvan (ko. paikasta napattu) myötä avautui, että Kallialan Aake lienee ollut lukioaikoina Portugalissa vaihdossa ja kaipa se oli sitä aikaa myös, kun omaa identiteettiäänkin vielä etsittiin. Eikä siinä, kaikki kukat kukkimaan.
Ikuisuuskysymys, koska toisaalta tuohan voi myös olla Malkkini
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Avautui, että @McTorso on kirjoittanut Liigan tän kauden voimasuhde-ketjuun 327 viestiä. Melkonen määrä. Noin vertailukohtana oma antini kyseiseen ketjuun on 7 viestiä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lisätään vielä Aromipesä-mainoksien kokki tuohon listaan.
Tästä tuli mieleen (ei se Fingerpori) että olisi mahtavaa nähdä Aake Kalliala mainostamassa Aromipesää.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
NHL:n pistepörssin viiden kärjessä on tällä hetkellä jopa kaksi suomalaista, Mikko Rantanen (2., 7 ott., 2+12=14, +7) ja Sebastian Aho (5., 7 ott., 4+9=13, +8).

Ruotsalaispelaajista samaan aikaan viidentoista kärjessä ovat: . Toistan: .

Mitä on tapahtunut?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Katselen Hollannin liigaa veikkaus TV:n pikkuruudulta. 80 peliminuutin jälkeen avautui, että Willem II:n paitasponsori on Destil, eikä Destia.
Kerran eräällä keskustelupalstalla joku julkaisi meemin, jossa luki "Hallitsen teitä!" Vastauksena oli: "Oletko Destia?"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös