Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 237 391
  • 7 315

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Erikoisia otuksia nuo äidit ja isoäidit. Mutsi jaksaa aina valittaa kuinka en muka kerro missä liikun tai jos käyn oikein ulkomailla. Tavallaan ymmärrän tuon huolen eikä jokaisesta lähialuematkasta jaksa raportoida, mutta sitten hän itse laittaa viestiä olevansa parhaillaan Saksassa.

Jaa, no, mukavaa retkeä, mutta kai sitä olisi voinut kertoa menevänsä.

Pienestä eläkkeestä valittaminen on ihan tuttua. Lukuja en tiedä, mutta sitä kuuluisaa pahan päivän varaa on kyllä säästetty. Kuinka monelle lopulta tulee paha päivä, joillekin kyllä, mutta ei se mitenkään yleistä ole sellaisen saapuminen.

Pankkien juonia tuollaiset säästämiset.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Vaarana on että ääntä alkaa sietää. Eli houkutus jäädä sänkyyn vaikka sitten pirinää kuunnellen (ja lopulta siihen tottuen zzzz...) on suurempi kuin pirinän aiheuttama tarve nousta. Eli sanoisin että herätyskellon herättävä vaikutus ei perustu pelkästään ääneen, vaan myös siihen että sille äänelle joutuu jotain tekemään että sen saa (hetkeksi) loppumaan.
Toki tuo on ihan toimiva tapa varmaan monelle.
Mulla oli aikoinaan aivan äärettömän vittumainen herätyskello. Ei ollut todellakaan mikään rämisijä vaan soittona oli hyvin hiljaista surinaa tai sirinää. Vähän kuin itikan ääni, mutta matalampi ja voimakkaampi. Soittoa kesti neljä sekuntia ja sitten puolen minuutin tauko. Ääni ei ollut voimakas, mutta niin vittumainen ettei sitä voinut kuunnella. Soiton sai loppumaan kääntämällä varsin jäykkää vipua eli perinteinen läimäisy ei soittoa loppettanut. Toimi todella hyvin, kunnes eräänä hiukan huonompana aamuna koki kovan kohtalon.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
IS:n verkkosivuilla oli juttu tästä aikanaan Hyvinkäällä luodista saaneesta naispoliisista ja lukuisista vastoinkäymisistään. Traaginen tarina ja oli nakututtanut leijonatatuoinnin ja äitinsä syntymäpäivän ihoon muistoksi tämän tärkeydestä, leijonaemosta.

Se ei vain ihan avaudu miksi kuvassa on kuitenkin UROSleijona.

Edit:

Tuo on kyllä urosleijona, ainakin oli, kun viimeksi kävin zoossa.

Sitähän minäkin juuri ihmettelin.
 

Liitteet

  • 60CB7B2A-C546-4DB9-A0DD-09148ED99396.jpeg
    60CB7B2A-C546-4DB9-A0DD-09148ED99396.jpeg
    163 KB · kertaa luettu: 393
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
IS:n verkkosivuilla oli juttu tästä aikanaan Hyvinkäällä luodista saaneesta naispoliisista ja lukuisista vastoinkäymisistään. Traaginen tarina ja oli nakututtanut leijonatatuoinnin ja äitinsä syntymäpäivän ihoon muistoksi tämän tärkeydestä, leijonaemosta.

Se ei vain ihan avaudu miksi kuvassa on kuitenkin UROSleijona.

Olen jonkun verran seuraillut tapausta. Tuo on kyllä urosleijona, ainakin oli, kun viimeksi kävin zoossa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joidenkin ihmisten suhtautuminen mielenterveyden ongelmiin. Ihan kuin ne olisi jotenkin erilainen asia kuin fyysiset vaivat.

Tai no useimmiten näiltä kieltäjiltä löytyisi todennäköisesti joku diagnoosi.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ei aukea vuoronvaihtokielto työtaistelutoimena. Vuoronvaihdot minun kokemukseni mukaan ovat 9/10 työntekijän yksityisistä tarpeista nousevia.
Näin ollen se kohdistuu lähinnä työntekijöihin hankaloittaen heidän omaa elämäänsä.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Ei aukea vuoronvaihtokielto työtaistelutoimena. Vuoronvaihdot minun kokemukseni mukaan ovat 9/10 työntekijän yksityisistä tarpeista nousevia.
Näin ollen se kohdistuu lähinnä työntekijöihin hankaloittaen heidän omaa elämäänsä.
Eiköhän tämä riipu aika paljon alasta. Omalla alalla vuoronvaihto yms. toimenpiteet ovat työnjohdon puolelta ihan jokapäiväistä arkea. Tänä aikana on huomannut, että onpa mukavaa, kun ei tarvitse tuosta stressata pätkääkään.

Toki jossain paikassa on varmasti juuri niin kuin kerroitkin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Eiköhän tämä riipu aika paljon alasta. Omalla alalla vuoronvaihto yms. toimenpiteet ovat työnjohdon puolelta ihan jokapäiväistä arkea. Tänä aikana on huomannut, että onpa mukavaa, kun ei tarvitse tuosta stressata pätkääkään.

Toki jossain paikassa on varmasti juuri niin kuin kerroitkin.

Itseänihän ei vuoronvaihtokielto kosketa, mutta en suostunut silti vaihtoon koska ei VR:kään muokkaa aikataulujaan minun tarpeitteni muuttuessa. Ihan kiusallani näpäyttelin ay-typeriä kollegoita.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minulle ei avaudu, miksi katsomoissa olevat ihmiset , jotka näkevät naamansa valotaululla, alkavat hyppiä, huitoa tai vääntää naamaansa ihmeellisesti. Onks se niin kiva päästä telkkariin?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minulle ei avaudu, miksi katsomoissa olevat ihmiset , jotka näkevät naamansa valotaululla, alkavat hyppiä, huitoa tai vääntää naamaansa ihmeellisesti. Onks se niin kiva päästä telkkariin?

Minulle ei avaudu miksi ne tuijottavat sitä skriiniä eikä vilkuta kameralle.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huvimaja. Noita näkee ihmisten pihoilla. Jos haluaa istua sisätilassa, eikö voi pysyä kotona? Miksi rakentaa huvimaja sitä varten?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiire. Miksi tehdä itselleen kiirettä jos siitä ei pidä. Jos kiireestä nauttii niin fine, mut jos ei, niin ei siitä pidä valittaakkaan, koska jokainen meistä tekee kiireensä itse.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kiire. Miksi tehdä itselleen kiirettä jos siitä ei pidä. Jos kiireestä nauttii niin fine, mut jos ei, niin ei siitä pidä valittaakkaan, koska jokainen meistä tekee kiireensä itse.

Tämä on taivahan tosi ja riepoo kun joku valittaa, ettei ehdi koskaan mitään. No toki jos on suurlapsiperheen arki elettävänä tai matkustelee vaikka työn takia paljon, niin ymmärrän, mutta lapsettomat hulivilit valittaa kun kalenteri on kokoajan täynnnä. Vitut, se täytetään väkisin ja sitten ylpeillään kun on kiire. Joo, toi ylpeily vielä siihen päälle, että ovat ikään kuin parempia ihmisiäkin kun on kiire. Tai tärkeämpiä. Paskaa saatana.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No toki jos on suurlapsiperheen arki elettävänä tai matkustelee vaikka työn takia paljon, niin ymmärrän
Mutta nämäkin ovat tietoisia valintoja. Jos tekee lapsia, tai ottaa reissutyön, niin sit ei valiteta perkele jos on kiire! Ei kukaan oo pakottanu näihin. Ja kaikki varmaan tietää etukäteen jos tekee 5 lasta että kiirettä saattaa pitää. Perkele.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta nämäkin ovat tietoisia valintoja. Jos tekee lapsia, tai ottaa reissutyön, niin sit ei valiteta perkele jos on kiire! Ei kukaan oo pakottanu näihin. Ja kaikki varmaan tietää etukäteen jos tekee 5 lasta että kiirettä saattaa pitää. Perkele.

Onko kiireestä ketjua. Juurikin oikeasti juuri kenelläkään ei ole niin kire, mutta se on vain helppo tekosyy, jos ei halua tehdä jotain.

Minulla on nyt kiire seurata hieman jääkiekkoa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ja kaikki varmaan tietää etukäteen jos tekee 5 lasta että kiirettä saattaa pitää. Perkele.
Ja jumalauta kaikki tämmöiset valopäät vielä ylpeilevät näillä vitun kakaroillaan. Maailmassa on muutenkin jo aivan liikaa ihmisiä ja vaikka väestöä karsittaisiinkin määrällisesti siedettävälle tasolle, mikä se sitten lienee, en tiedä, niin jäljelle jääneistäkin varmaan puolet olisi niin tyhmää sakkia että voisi jauhaa spermaksi ja nussia uudelleen ja toivoa parempaa lopputulosta.
Mulle ei avaudu kuka helvetti haluaa useampia kakaroita ristikseen ja heittää käytännössä oman elämänsä hutvittuun. En ymmärrä edes yhtä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mulle ei avaudu kuka helvetti haluaa useampia kakaroita ristikseen ja heittää käytännössä oman elämänsä hutvittuun. En ymmärrä edes yhtä.

Yh-äiti kertoi halunneensa toisen lapsen ja on vain helpompi hankkiutua raskaaksi saman isän kanssa. Kakaroille on seuraa toisistaan ja isää kusetetaan.

Maailma on vain niin julma paikka.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ymmärrä edes yhtä.
En mäkään oo ikinä ymmärtäny kuka ja miks haluaa lapsia. Tiesin jo pentuna että en halua koskaan yhtäkään lasta. Mut kaikki me ollaan erillaisia ja eri intressit omaavia. Jotkut haluaa lapsia jostakin syystä ja jotkut ei. Siitä tämä maailma on hieno paikka et kaikki saa haluta mitä haluaa, ja kaikkien ei ole pakko ymmärtää toisen mieltymyksiä.

Semmosia jotka tekee koko ajan mukulaa lisää ja valittaa aika/rahapulaa, tekis mieli läpsiä poskille.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
No ei siitä kauaa ollut kun peräkammarin poikia luultiin homoiksi tms, ja varmaan luullaan vieläkin. Jos tässä maailmassa kuvittelee jo nyt, että lapsettomuus olisi jokin normi, niin on mielestäni pikkusen asiat haussa. Toisaalta plusmerkkisesti voidaan sanoa, että vanhat ihmiset kuolee kokoajan pois, joten ei tarvitse sellaisen pakottavan kulttuurin orjien juttuja sietää. Minultakin kysyttiin kämppääni muuttaessa ensimmäiseksi, että muutitko vaimosi kanssa? Miksi vitussa muuttaisin ja mihin minä vaimoa tarvisin?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mulle ei avaudu kuka helvetti haluaa useampia kakaroita ristikseen ja heittää käytännössä oman elämänsä hutvittuun. En ymmärrä edes yhtä.
Ei minullekaan avaudu... Kun kuuntelee lapsellisten (siis lapsia omaavien ihmisten) juttuja niin eihän niistä lapsista ole lähinnä muuta kuin harmia. Eli jos haluaa tehdä meistä lapsettomista kateellisia lapsellisille niin kannattaisi tehdä jotain muuta kuin korostaa siitä miten hankalaa on olla lasten kanssa. Kun yöllä ei saa nukuttua, päivällä lapset on haitta omille jutuille ja illalla ei pääse mihinkään kun on lapset. Ja ne kiukuttelee koko ajan tai sairastaa. Tuntuu että niistä on pelkkää harmia. Kai niistä lapsista on jotain iloa mutta usein tuntuu että korostetaan sitä rankkaa lapsiarkea...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kai niistä lapsista on jotain iloa mutta usein tuntuu että korostetaan sitä rankkaa lapsiarkea...

Eihän sinullakaan elämä ole pelkkää harmia vailla iloa silloin miehesi lapsi on välillä kylässä.

Onko se ollut mielestäsi virhe, että miehesi on lapsen aikoinaan saanut ja oletko tätä erityisen paljon hänelle toitottanut ja korostanut? Et tietenkään ole, mutta kyllä se nimittäin menee toisinkin päin eli monet lapsettomat jaksavat hirvittävän paljon korostaa lapsettomuuttaan ja sitä, kuinka paljon heitä on lapsen hankkineiden toimesta painostettu tai kerrottu perhe-elämän raskaudesta.

Mustan Nuolen kartanon itäsiivessä ei tepsuttele juniori-Nuolia, mutta ei ole minulle kukaan perheellinen tuttava valittanut perhe-elämänsä kohtuuttomuudesta eikä ole kukaan kysellyt lapsi- tai lapsettomuusasioista. Vastaavasti minäkään en ole ylistänyt lapsettomuuden valtaisaa onnea perheellisille ystäville.

Oli lapsia tai ei, niin ne ihmiset eivät yleensä ainakaan tästä asiasta valita, joille lapsien saaminen ei ole ollut mikään itsestäänselvyys.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eihän sinullakaan elämä ole pelkkää harmia vailla iloa silloin miehesi lapsi on välillä kylässä.
Johtuisiko se siitä ettemme elä lapsiperhearkea kun lapsi vain käväisee meillä?

Onko se ollut mielestäsi virhe, että miehesi on lapsen aikoinaan saanut ja oletko tätä erityisen paljon hänelle toitottanut ja korostanut?
Ei ja en. Se lapsiperheen elämästä äärimmäisen negatiivisesti puhuminen taitaa olla naisten juttu. Välillä vaan ihmettelen etteikö niistä kullannupuista saa mitään kivaa ja positiivista sanottua edes johonkin väliin.

Edit. Tietenkin minä liioittelen ja kärjistän... niin siinä usein käy kun haluaa tuoda jonkin pointin esille.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös