Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 733 396
  • 8 198

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato

Melkoinen ulostulo, onkohan sinulla kaikki ihan hyvin elämässäsi, kun noin mahdottoman rönsyilevän tekstin sait suollettua.

Ensinnäkään minä en ole kummilapsiasi koskaan nostannut missään kirjoituksessani esille enkä koe että minulla olisi tähän aiheeseen oikein mitään kommentoitavaa. Saat puolestani hoitaa perheasiasi ja kasvatustapasi niin kuin parhaaksesi koet, minut voit jättää aiheen ulkopuolelle, sillä en ole lapsi-ihminen, näet. Sen kuitenkin tiedän että vastuulliseen kasvatukseen kuuluu kuitenkin myös niiden vähemmän mukavien asioiden käsittely, ja jos haluaisit puhtaat paperit kasvatusmetodeistasi (minulta) niin varmasti kerrot joskus kummilapsillesi millaiset taustajoukot Jokereita rahoittaa = Jokerit pyörii saman kassan rahoilla mistä rahoitettiin mm. MH17-matkustajakoneen alas ampuminen ja silta Krimille.

Mielestäni kukaan täällä ei ole todennut mitään tuollaista, että pistämällä KHL-"Jokerit" boikottiin Putinin touhuilu Krimillä ja Syyriassa loppuisi. Se mitä laajasta boikotoinnista seuraisi olisi mahdollisesti KHL:n loppuminen Suomessa. Tästä puolestaan avautuisi mahdollisuus saada Jokerit-nimeä kantava jääkiekkojoukkue taistelemaan jääkiekon suomen mestaruudesta. Tämä ainakin on oma tavoitteeni, mutta sinulle selvästi liian vaikea yhtälö hahmottaa.

Muihin aiheisiisi jätän kohteliaasti vastaamatta, menevät sen verran ohi aiheesta.

ovatko myös FIFAn kilpailut kokonaisuutena, ja varsinkin nämä keihäänkärjet. Tähän voivat vastata ainakin @Cobol @-Ville- ja muut vänkääjät.

Vänkkääjistäsi en tiedä mutta itselläni koko laji nimeltä jalkapallo on vedenpitävässä boikotissa. En siis seuraa sitä yhtikäs missään muodossa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lähiaikojen uutisointi ja pöhinä on varmasti monella laskenut fiiliksiä, ja jotkut on väläytellykkin et jos nää katsojamäärät ei parane niin kauden jälkeen pitäs laittaa pillit pussiin. Itse en näin hätäisesti vielä lähtis ratkaisuja tekemään, vaikka tästä kaudesta tulisikin katastrofi. Ensi vuodeksi hommat kuntoon toimitusjohtajasta markkinointiin. Urheiluun kuuluu ylä ja alamäet. Sitten jos trendi on seuraavanakin vuonna/vuosina selvästi laskeva, niin eikun rakentamaan uutta tarinaa Jokereista suomen sarjoista. Tosin tuskin rahoittajatkaan jaksaa kauaa katsella jos seuraavalla kaudella pelataan 6000 katsojalle jossain pelissä.
 
Viimeksi muokattu:

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä on yksi syy sille, miksi mun fiilikset on aika lailla samat, KHL tai ei. Linkki Mäksän instapostaukseen.

Siellä on kuitenkin askissa aina äijiä, jotka painaa sata lasissa duunia. Joskus jengissä voi olla messissä karalahtia tai muita häröjä, mutta jos mä lähden esimerkiksi hallille tsekkaamaan viimeistä kotimatsia SM-liigassa HPK:ta vastaan sääläreissä, lähinnä hautajaistunnelmissa, niin se on juurikin mäksät, hahlit, mosset ja muut vastaavat, jotka mun mielestä ansaitsevat sen kannustuksen ja tsemppaamisen sarjasta, sarjatilanteesta, Hjalliksen toilailuista ja planeettojen asennoista huolimatta.

Avain on jatkuvuus. Vanhat starat jäävät pois, uusia tulee tilalle, mutta niistä muukalaisistakin tulee "omia" kunhan pelaavat riittävän määrän matseja jokerinutussa. Ja sitten ollaan taas samassa tilanteessa. Omia ei jätetä.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Helsingin Jokerit - Vain yksi jengi Stadista

Tulipa taas törmättyä Youtubessa tällaiseen vanhaan helmeen. Ei tähän voi todeta kuin "Vitun khl"..

Tämä pätkä oli mukava 'käsikirjoittaa' ja kuvittaa sekä lopuksi toteuttaa yhdessä Iiron kanssa joka teki videoinnin kasaan. Eteläpäädystä lähti aika saatanallinen äänivalli, kun lopussa tekstin ilmestyessä jumbolle kajautettiin huuto ilmoille. Tuon kevään sarja hävittiin niukasti, mutta seuraavana vuonna tuli balsamia haavoille.
 

Yellow Jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä pätkä oli mukava 'käsikirjoittaa' ja kuvittaa sekä lopuksi toteuttaa yhdessä Iiron kanssa joka teki videoinnin kasaan. Eteläpäädystä lähti aika saatanallinen äänivalli, kun lopussa tekstin ilmestyessä jumbolle kajautettiin huuto ilmoille. Tuon kevään sarja hävittiin niukasti, mutta seuraavana vuonna tuli balsamia haavoille.
Huh..Sen uskon. Kyllähän noi kaksi jullisarjaa on jäänyt ainakin itselle aivan erityisesti mieleen Jokereista.

Areenalla aivan infernaalinen meno ja mökä, ja syke paukki jossain 200 tienoilla..
Nykyään nää tunteet on vaihtuneet vihaan ja halveksuntaan.

Onneksi sentään nyt on matseissa ollut väljää, tuo edes vähän lohtua tähän ankeuteen. Toivottavasti yleisömäärät laskevat entisestään jatkossakin.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäs tässä maan matosen on ollessa. Kun kausi on alkanut ja mennään pelistä toiseen, niin hyvillä fiiliksillä puksutetaan eteenpäin.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Taas pyörii jokin ilmaislippukampanja kun sähköpostiin tupsahti tuosta noin vain lippu venäjän sarjan koitokseen. Sen tarkemmin viestin sisältöä lukematta tylysti roskakoriin vain. Ryssiä kun ei tueta edes ilmaislipuilla.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Taas pyörii jokin ilmaislippukampanja kun sähköpostiin tupsahti tuosta noin vain lippu venäjän sarjan koitokseen. Sen tarkemmin viestin sisältöä lukematta tylysti roskakoriin vain. Ryssiä kun ei tueta edes ilmaislipuilla.

Ehkä olis kannattanut lukea se viestin sisältö.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Ehkä olis kannattanut lukea se viestin sisältö.

Ei. Toistan ettei ryssiä tueta. Verenpunakeltainen boikotti koko neuvostoliittoa kohtaan eikä mitään siimaa anneta edes lukemalla mitään propagandaviestejä. Tukemalla KHL-Jokereita tuetaan slobohorojen poliittista mahtailua jonka osa KHL noin niinkuin sarjana on sekä KHL-Jokerit venäläisellä rahalla pumpattuna ja venäläisten hallissa pelinsä pelaavana myöskin on. Putin, Rotenberg, Timtshenko ja Harkimo voivat pyyhkiä yhdessä perseensä siihen vapariin.
 

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ei. Toistan ettei ryssiä tueta. Verenpunakeltainen boikotti koko neuvostoliittoa kohtaan eikä mitään siimaa anneta edes lukemalla mitään propagandaviestejä. Tukemalla KHL-Jokereita tuetaan slobohorojen poliittista mahtailua jonka osa KHL noin niinkuin sarjana on sekä KHL-Jokerit venäläisellä rahalla pumpattuna ja venäläisten hallissa pelinsä pelaavana myöskin on. Putin, Rotenberg, Timtshenko ja Harkimo voivat pyyhkiä yhdessä perseensä siihen vapariin.

Moi Ville. Sano jos muistan väärin, mutta väitän nähneeni sinua joskus aiemmin areenalla Jokereiden khl-otteluissa yläkatsomon käytävillä. Mitä on tapahtunut kun sä olet nykyään noin ehdoton asian suhteen?

T. Pasi
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Moi Ville. Sano jos muistan väärin, mutta väitän nähneeni sinua joskus aiemmin areenalla Jokereiden khl-otteluissa yläkatsomon käytävillä. Mitä on tapahtunut kun sä olet nykyään noin ehdoton asian suhteen?

T. Pasi

Moi Pasi! Molempiin kysymyksiisi olen esittänyt tällä palstalla vastaukseni, mutta menköön nyt kertauksena:

Kyllä, katsoin KHL-kiekkoa kahden kauden ajan. Kesän 2013 pressitilaisuuden jälkeen tein ensin päätöksen, että homma loppuu viimeisen Liiga-kauden jälkeen, mutta tämän lopulta peruin kun päätin suoraansanottuna valehdella itselleni, että haluan nähdä mitä KHL tuo tullessaan. Rupesin uskottelemaan itselleni, että kaikki on fine ja että narri nauraa sydämessäni jatkossakin aivan kuten siihenkin asti (mm. lauseita "Jokerit on Jokerit niin kauan kuin nimi ja logo pysyy koskemattomina" tuli suustani). AIka nopeasti ensimmäisen KHL-kauden startatessa tuli kuitenkin selväksi tunne siitä, että uudessa ympäristössä seuralta puuttuu sydän ja sielu sekä se ettei seuraa ole perustettu pelaamaan Putinin keksimässä sarjassa.

Toisella KHL-kaudella tunteiden alamäki jyrkkeni sitten jo todella nopeasti kun niitä kuuluisia venäläistymisiä ja Rotenbergin suorittamia tapahtumia alkoi ilmetä toinen toisensa perään. Milloin oli pukukopit maalattu venäjän väreihin, milloin tuli kyrillisiä ryssän hieroglyfejä fanituotteisiin yms. Fiilis siitä ettei KHL-Jokerit ole se Jokerit johon pikkuskidinä rakastuin otti näiden toimien johdosta lopullisen niskalenkin = muutaman vuoden kestänyt itselleenvalehtelu alkoi tulemaan tiensä päähän. Sitten tuli vihoviimeinen -selkärangan katkaissut- isku jolla oli tuhovoiman lisäksi kuitenkin myös silmät avaava vaikutus*: Case maalilaulu. Tuon jälkeen tein päätöksen että tämä oli tässä ja että KHL-Jokerit on pelkkä oligarkkiryssien seuran raiskauspuu. Pelkkä Helsingin Jokerien (1967-2014) muiston päälle liimattu näköistarra.

*Samalla tein itselleni selväksi, että sanon aiheesta juuri niin kuin tunnen, eli näin kuin tässä asian sinulle muotoilin. Ja tulen jatkamaan valitulla tiellä niin kauan kuin KHL-Jokerit estää minulta kotimaisissa kiekkoliigoissa taistelevan Helsingin Jokerien olemassaolon sekä kannattamisen. Saitko kiinni?

Edit: myös sillä on ollut valtaisa vaikutus suhtautumiseen KHL-Jokereihin millainen röyhkeä sikavaltio on niiden faktojen taustalla missä sarjassa seura nyt pelaa ja kenen rahoilla se siellä kiekkoa vispaa. Venäjän pyörittämä sarja, venäläisten rahoilla pyöritettävä seura (pelkkä näköistarra) venäläisten omistamassa hallissa. Huh.
 
Viimeksi muokattu:

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kiitos Ville vastauksesta. Pakko myöntää, että vaikeaa tämä on tällä hetkellä itsellenikin. Jollain tavalla kuitenkin työnnän tämän venäjän syrjään Jokereiden edestä. Pikkupojasta asti kun on fanittanut Jokereita, niin jotenkin ajattelen edelleen kannustavani Helsingin Jokereita. Saa nähdä kuinka kauan tätä jatkuu. Minäkään en nauti tästä tilanteesta missä Jokerit on tällä hetkellä. Vielä toistaiseksi rinnassani kuitenkin sykkii Jokerisydän. Huomenna areenalle katsomaan Sami Lepistöä, Marko Anttilaa ja muita hienoja pelaajia jotka ylpeästi kantavat pelipaitaa jota koristaa maailman kaunein logo.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä enemmän negatiivisia uutisia Jokereista, sitä enemmän kaipaan takaisin liigaan.
Kun Jokerit palaa takaisin pelaamaan Suomen mestaruudesta se on minulle onnen päivä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Jaa siellä oli ollut peli taas eilen. Aamu-tv:stä huomasin.

Tätä tämä nykyään sitten näköjään on. Meikäläinen, joka jossain vaiheessa osasi suunnilleen ulkoa otteluohjelman, joka ei missään nimessä olisi jättänyt yhtäkään peliä väliin, ei nykyään edes tiedä, milloin Jokerit pelaa. Meikäläinen, jolle Jokerit on tullut elämään oikeasti verenperintönä. Muita vaihtoehtoja ei ollut sattuneista syistä. Itse en valinnut Jokereita, se joukkue ja se seura kuuluivat elämääni ihan sieltä naistenklinikalta asti. Olen pelannut myös tuolle logolle monia vuosia.

KHL:n ekalla kaudella olin vielä mukana sillä samalla pikkupojan innolla (ehkä jopa hieman innokkaammalla) kuin Liiga-kausinakin. Eteläpääty oli paikka, johon oli aina ilo mennä. Siellä Old Chiefsien joukossa oli mukava istua ja heittää läppää erätauoilla, huutaa tuomareille, huutaa vastustajan maalivahdeille ja tärkeimpänä, huutaa Jokereille. Jatkoajassakin olin yksi niistä, jotka yrittivät puhua KHL:stä positiiviseen sävyyn ja kaikki negatiiviset puheet yms. politikointi olivat itseni mielestä täyttä skeidaa. Toisella kaudella olin edelleen innoissani, mutta jotain oli alkanut muuttua. Huomasin sen jo oikeastaan ensimmäisen kaudella, kun tappiot eivät vituttaneet lainkaan eivätkä vastustajien tekemät maalit herättäneet minkäänlaisia tunteita. Eihän katsomossa ollut edes ketään, jotka niitä maaleja olisi juhlineet. Ei ollut Kärppäfaneja mahatifoineen eikä IFK-fanilaumoja, joista ei ikinä kuulunut mitään, muuten kun IFK:n tehdessä maalin. Muistan kuinka nuo asiat vituttivat pahimmillaan monta päivää jälkikäteen. Nyt en tuntenut mitään, kun joku tuntematon venäläinen teki Jokereita vastaan maalin. En tuntenut mitään, kun Jokerit poistui kentältä tappio niskassaan.

Kolmannella kaudella en uusinut enää kausikorttiani, kävin katsomassa ottelun siellä, ottelun täällä. Istuin katsomossa 111 ja olin muuttunut fanista neutraaliksi katsojaksi. Neljännellä kaudella kävin katsomassa alle 10 peliä ja sama toteutuu myös tällä kaudella. Todennäköisesti pelien määrä jää yhteen tai kahteen, riippuen siitä saanko jostain sen kuuluisan ilmaislipun. Rahalla en lippua peleihin osta. Yhden pelin olen nähnyt tällä kaudella ja siitäkin lähdin kolmannen erän kymmenennellä minuutilla kotiin, koska "oli parempaakin tekemistä".

Elättelen edelleen toiveita, että jonain päivänä saisin katsella, kun Jokerit pelaa Suomen mestaruudesta. Valitettavasti luulen vain, ettei tuota päivää tule koskaan tapahtumaan. En edelleenkään koe, että minua venäläiset rahat tai politiikka tai edes Putin häiritsisivät KHLssä ja siinä, että Jokerit tuossa sarjassa pelaa. Mua ei edelleenkään kiinnosta edes suomalainen politiikka puhumattakaan venäläisestä politiikasta. Mua häiritsee se, ettei tuossa sarjassa koe minkäännäköisiä tunteita. En myöskään usko, että pudonneet katsojamäärät johtuvat negatiivisesta uutisoinnista. Uskon, että ne johtuvat ihan vaan siitä perinteisestä uutuuden viehätyksen katoamisesta. Sekä myös siitä, että kotisohvalta näkee nykyään hyvän ja suht laadukkaasti toteutetun ottelutapahtuman aina kiinteään kuukausi hintaan.

Viaplaystä puheen ollen, tänään päätin Viaplay-tilaukseni, sillä en löydä sille enää käyttöä.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Tuohon edelliseen viitaten, niin eilen illalla luin Trip Down Memory Lane-ketjua ja kävin läpi tilastoja 80-luvulta tähän päivään. Olihan se hienoa muistella otteluita joissa oli ollut. Katkera 4-4-tasuri Ilvestä vastaan ekassa liiganousun jälkeisessä ottelussa, 1-1-tasuri Majorovin debyytissä, eka "uuden ajan" voitto Hifk:sta. Hienoa aikaa.

Sain näyn. Me palaamme vielä! En osaa sanoa milloin, mutta se tulee tapahtumaan.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sain näyn. Me palaamme vielä! En osaa sanoa milloin, mutta se tulee tapahtumaan.

Olisihan tuo hienoa! Olen seurannut Kiekko-Espoon paluuta ja olisi kyllä mahtavaa jos jonakin päivänä myös Jokerit aloittaisi taas Suomessa ns "puhtaalta pöydältä". Enkä nyt suoraan osaa sanoa tarkoittaisiko tuo puhdas pöytä divaria, Suomisarjaa, Mestistä vai Liigaa, mutta olisin innolla mukana. Nykyinen venäläistouhu ei nappaa. KHL aikana olen kolme ottelua käynyt paikan päällä katsomassa ja ei vaan nappaa. Olihan joku maanantain Jokerit-Saipa aika masentavaa, mutta sentään siellä oli tietyt lappeenrantalaiset kannustamassa omiaan ja huutelemassa Jokereille ja tietynlainen kilpailuasetelma oli olemassa. Nykyisissä otteluissa Jokerit vs joku lada traktori, ei siinä juurikaan ole fiilistä.

Toisekseen omaan kannattamiseen vaikuttaa paljon myös tuo venäläisten kansainvälinen porsastelu, mutta ei nyt lähdetä siihen.
 

LeeCleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit forever
Olihan se tehtävä, nimittäin ängettävä itsensä tänne palstalle. Niin paljon on joutunut lukemaan näitä "riipaisevia" tarinoita viimeisten ns. KHL-vuosien aikana, että pitänee kai avautua itsekin. Kuten nikkini alla lukee "forever" tarkoittaa se "ikuisesti" (jos et engelskaa ymmärrä). Se alkoi 1992 C3:ssa, ykkösrivillä, paikka 3, siinä sitä istuttiin Pave Maijasen lähituntumassa, Jokerien vaihtoaition takana ja tytär sai paikan A3:ssa, Paven vierestä. Olihan se toki Jokerit ollut jo fanitettava seura jo pitkään, mutta kausikorttielämä alkoi tuosta vuodesta ja on jatkunut katkeamattomana ja jatkuu, kunnes se välttämätön - kuolema - meidät erottaa.
On se käsittämätön juttu, miten jotkin pelin ulkopuoliset jutut (näitä on niin paljon pyöritelty täällä ja:n palstoilla, etten alennu edes niitä mainitsemaan) voivat heikentää sidettä "omaan joukkueeseen", kuten esim näillä veikoilla: @iibor, @pappi tai @-Ville- . Hehän ovat, kuten tänä päivänä on tapana sanoa, vain ja ainoastaan niitä "takin kääntäjiä". Ei ymmärrä, mutta onneksi minun ei tarvitsekaan, heillä on siihen oikeutensa, kuten Soinillakin.
Tänä päivänä menen todella mieluusti matseihin vaikka sataisi räntää ja vanhoja akkoja, on nimittäin se pelin taso kohonnut niin hemmetin paljon, että oikein hirvittää. Katselin yhden CHL-matsin, jullit vastaan joku en muista jostakin tuossa taannoin, no siitä ei jäänyt mitään kerrottavaa, sitäkin enemmän naurettavaa.
Onneksi meillä on Jokerit, muuten elämä olisi melko tylsää. Tuon saa lainata allekirjoitukseksi.
Tämä nyt alkuun.
 

PunaKelta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On se käsittämätön juttu, miten jotkin pelin ulkopuoliset jutut (näitä on niin paljon pyöritelty täällä ja:n palstoilla, etten alennu edes niitä mainitsemaan) voivat heikentää sidettä "omaan joukkueeseen", kuten esim näillä veikoilla: @iibor, @pappi tai @-Ville- . Hehän ovat, kuten tänä päivänä on tapana sanoa, vain ja ainoastaan niitä "takin kääntäjiä". Ei ymmärrä, mutta onneksi minun ei tarvitsekaan, heillä on siihen oikeutensa, kuten Soinillakin.
Eli minä olen kanssa takinkääntäjä, koska en käy enään hallissa ja ei kiinnosta tuo sirkus yhtään? Me nimenomaan olemme huolissamme seuran nykyisestä tilanteesta ja mielestäni se on välittämistä, vaikka hallissa ei kävisikään ja kaikkea paskaa ei niele. Itseäni ainakin henkilökohtaisesti hirvittää Helsingin Jokereiden raiskaaminen ja sitä myötä junioritoiminnan tuhoaminen, mutta onneksi joukkue on täynnä ulkomaalaisia ja nähdään hyvää hokia!
 
Viimeksi muokattu:

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
On se käsittämätön juttu, miten jotkin pelin ulkopuoliset jutut (näitä on niin paljon pyöritelty täällä ja:n palstoilla, etten alennu edes niitä mainitsemaan) voivat heikentää sidettä "omaan joukkueeseen", kuten esim näillä veikoilla: @iibor, @pappi tai @-Ville- . Hehän ovat, kuten tänä päivänä on tapana sanoa, vain ja ainoastaan niitä "takin kääntäjiä".

Tervetuloa palstalle! Pakko lainata kun tägitit mukaan ulostuloosi. Minähän siis koen asian niin, että se oli seura omistajan tekojen johdosta joka tässä sen kuuluisan takin ensimmäisenä käänsi muuttaen näillä actionpointeilla seurasta sellaisen tekeleen etten sitä omakseni enää tunnista. Ja jos en KHL-Jokereita Jokereiksi tunnista enkä koe että voisin KHL-Jokereita tukea (koska se ei ole Jokerit), niin en voi silloin olla kuvailemasi takin kääntäjä. Olen kyllä pyrkinyt tämän monesti tuomaan kirjoituksissani esiin, mutta et näemmä tätä näkemystä ole sisäistänyt tai halua sisäistää, mutta eipä sille voi mitään, sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi.

Minä puolestaan en ymmärrä sinun kirjoituksestasi tätä kohtaa ollenkaan: "On se käsittämätön juttu, miten jotkin pelin ulkopuoliset jutut voivat heikentää sidettä "omaan joukkueeseen"". Tota, ööh. Mä rakastuin Jokereihin keväällä 92. Mulle Jokerien seuraaminen on ollut aina paljon paljon myös pelin ulkopuoleisia asioita pelin sisäisten asioiden lisäksi. Mulle seura ja sen eläminen+hengittäminen 24/7/365 on aina ollut paljon muuta kuin itse yksittäiset lätkämatsit. Faniyhteisöön liittyvät asiat, henkilökuntaan ja heidän toimintaan liittyvät asiat, seuran identiteetti, värit, näkyvyys kaupungilla ja mediassa, tapahtumat, jne yms, listaa voisi jatkaa kuinka. Ja juuri tämä on se syy miksen KHL-Jokereita Jokereiksi tunnista. Pohdippa siitä lisää.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Minä puolestaan en ymmärrä sinun kirjoituksestasi tätä kohtaa ollenkaan: "On se käsittämätön juttu, miten jotkin pelin ulkopuoliset jutut voivat heikentää sidettä "omaan joukkueeseen"". Tota, ööh. Mä rakastuin Jokereihin keväällä 92. Mulle Jokerien seuraaminen on ollut aina paljon paljon myös pelin ulkopuoleisia asioita pelin sisäisten asioiden lisäksi. Mulle seura ja sen eläminen+hengittäminen 24/7/365 on aina ollut paljon muuta kuin itse yksittäiset lätkämatsit. Faniyhteisöön liittyvät asiat, henkilökuntaan ja heidän toimintaan liittyvät asiat, seuran identiteetti, värit, näkyvyys kaupungilla ja mediassa, tapahtumat, jne yms, listaa voisi jatkaa kuinka. Ja juuri tämä on se syy miksen KHL-Jokereita Jokereiksi tunnista. Pohdippa siitä lisää.

Tää on erittäin hyvin sanottu. Fani elää ja hengittää seuraa vuoden jokaisena päivänä. Ei ole päivää, etten ajattelisi Jokereita. Juhaanuksena -> Jokerit. Jouluna -> Jokerit. Ja kaikki päivät näiden välissä -> Jokerit.

Mun mielestä on tyhmää jä täysin hedelmätöntä lähteä dissailemaan niitä, jotka eivät koe seuraa enää omakseen. Heillä on oikeus siihen mielipiteeseen ihan yhtä lailla kuin sinulla @LeeCleef on oikeus omaasi. Fanille tämä on ennen kaikkea tunnebisnestä. Samaan hengenvetoon on todettava, että niiden, jotka ovat seuran syystä tai toisesta jättäneet on hedelmätöntä puskea omaa agendaansa päivästä toiseen niille, joita pelit vielä kiinnostavat.

Jos fanitoimintaa ajatellaan, ei energiaa voi hirveästi laittaa taaksepäin katsomiseen, vaan eteenpäin on mentävä. Toki plussaa jos nyt pystytään rakentamaan sellainen yhteisö, joka pysyy kasassa kun se kaunis päivä koittaa, että Jokerit palaa kotimaan sarjoihin. Suomi-sarjaan, Mestikseen tai Liigaan. Niistä tulee sitten hienoja juttuja, kun päästään taas reissaamaan dösällä. Kelatkaa joku Keuruun Jäähalli, jossa 800 Jokerifania ja 400 paikallista. Morjens!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
joka pysyy kasassa kun se kaunis päivä koittaa, että Jokerit palaa kotimaan sarjoihin. Suomi-sarjaan, Mestikseen tai Liigaan.
Ja toivottavasti tuona päivänä Liigassa ja Mestiksessä ois asiat järkevämmässä jamassa kun nykyisin, niin että siitä vois mahdollisimman moni innostua, jos ja kun tämä joskus tulevaisuudessa tapahtuu.

Sitä ennen Jokereilla on vielä tehtävää idässä, nimittäin mestaruuden voittaminen!
 

LeeCleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit forever
Heillä on oikeus siihen mielipiteeseen ihan yhtä lailla kuin sinulla @LeeCleef on oikeus omaasi. Fanille tämä on ennen kaikkea tunnebisnestä. Samaan hengenvetoon on todettava, että niiden, jotka ovat seuran syystä tai toisesta jättäneet on hedelmätöntä puskea omaa agendaansa päivästä toiseen niille, joita pelit vielä kiinnostavat.
Tuon toin esille kirjoituksessani varsin selvästi, että heillä on oikeutensa mielipiteeseen ja niin on minullakin. Ei tästä tarvitse tehdä sen suurempaa kinastelua, kun todetaan, että meillä on ihan ikiomat mielipiteemme ja mikäli nyt oikein olen näitä mielipiteitä tavannut vuosien varrelta, niin eipä täältä taida löytyä yhtään kirjoitusta, jossa kirjoittaja toteaisi: "Joo, sori, mielipiteeni on suosta, olen kanssasi sittenkin samaa mieltä."

Tervetuloa palstalle! …. Pohdippa siitä lisää.

Kiitos toivotuksista. Pohdintani on tuossa ylempänä, se riittänee tällä erää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös