Sykemittarit?

  • 73 922
  • 324

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Täytyy koklata kunhan saan tämän taas laturin päähän. Tattis vinkistä. Miten vaan muistan, että sieltä mennään treenivalikkoon. No kotona sitten
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Täytyy koklata kunhan saan tämän taas laturin päähän. Tattis vinkistä. Miten vaan muistan, että sieltä mennään treenivalikkoon. No kotona sitten
Joo, sieltä mennään treenivalikkoon, mutta sen avausnäytöllä näkyy akun varaustila.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Polar m600 ollut käytössä ja ihan olen tyytyväinen. Rannemittaus ja jos ehkä vähän heittää niin ei mun elämää haittaa.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Polar m600 ollut käytössä ja ihan olen tyytyväinen. Rannemittaus ja jos ehkä vähän heittää niin ei mun elämää haittaa.
Täällä on myös M600 ollut käytössä nyt puolisen vuotta. Rannemittauksen tarkkuus on riittänyt hyvin kun suurimmaksi osaksi liikuntasuoritukset ovat kestävyysluonteisia eikä kovia sykepiikkejä juuri tule. Akkukestosta (n. 2pv) on pakko antaa pieni miinus, mutta muilta osin ei ole ollut mitään valittamista.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Joo, sieltä mennään treenivalikkoon, mutta sen avausnäytöllä näkyy akun varaustila.

Kato juu. En missään nimessä myönnä, että olisi ikänäössä ongelmia.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Onko mielipiteitä Polarin M430 mittarista?

Käyttö olisi kuntoliikunnassa ja perusaktiivisuuden seurannassa. Sykevyö on jo ennaltaan.
 
Viimeksi muokattu:

Sirkkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo LFC
Kellona Suunto Ambit3 sport ja Suunto smart sensor sykevyö siinä kaverina. Nyt sykemittari alkanut näyttää ihan omiaan. Tänään esimerkiksi syke vaihteli 217 ja 70 välillä muutaman sekunnin välein. Osaako joku sanoa onkohan vika vyössä vai siinä kiinni olevassa sensorinapissa? Sensoriin vaihdettu paristo kesän aikana jonka jälkeen toimi taas normaalisti.

Itse epäilen että vyö olisi jo loppuun käytetty. Ikää sillä noin pari vuotta.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Kellona Suunto Ambit3 sport ja Suunto smart sensor sykevyö siinä kaverina. Nyt sykemittari alkanut näyttää ihan omiaan. Tänään esimerkiksi syke vaihteli 217 ja 70 välillä muutaman sekunnin välein. Osaako joku sanoa onkohan vika vyössä vai siinä kiinni olevassa sensorinapissa? Sensoriin vaihdettu paristo kesän aikana jonka jälkeen toimi taas normaalisti.

Itse epäilen että vyö olisi jo loppuun käytetty. Ikää sillä noin pari vuotta.

Koita vielä uudella patterilla. Mitään et kyllä menetä, jos ostat uuden vyön. Kulutustavaraahan nuo ovat. Tuskin tässä tapauksessa sensoristakaan kiinni on, kun tietoa kelloon asti kuitenkin menee.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kellona Suunto Ambit3 sport ja Suunto smart sensor sykevyö siinä kaverina. Nyt sykemittari alkanut näyttää ihan omiaan. Tänään esimerkiksi syke vaihteli 217 ja 70 välillä muutaman sekunnin välein. Osaako joku sanoa onkohan vika vyössä vai siinä kiinni olevassa sensorinapissa? Sensoriin vaihdettu paristo kesän aikana jonka jälkeen toimi taas normaalisti.

Itse epäilen että vyö olisi jo loppuun käytetty. Ikää sillä noin pari vuotta.
Suunnon sykevyö on aivan susi. Mulla vaihdettiin takuuseen ja sama touhu jatkui hetken toimimisen jälkeen. Sen rakenne ei vaan kestä yhtään vetoa. Ei viittis ihan löysälläkään vedellä. Sen vyön paskuuden lisäksi mun Spartan Sport myös sekoilee ihan omiaan välillä. Satelliittia odotellessa syke näkyy näytöllä ihan järkevissä lukemissa. Heti kun sen ajanoton käynnistää, voi tulla ihan mitä sattuu lukemia tai jäätyä kokonaan. Se hiukan vaihtelee, tuleeko näyttöön pelkkiä viivoja vai joku hatusta revitty luku, joka ei vaihdu. Siihen auttaa muutamaksi viikoksi kellon resetointi. Eli bugi on pakko olla kyseessä. Tukipyyntöön eivät vaivautuneet vastaamaan.
 

Sirkkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo LFC
Suunnon sykevyö on aivan susi.

Itse olen ollut tyytyväinen tähän ambit3 malliin, sen mitä on nyt pari vuotta ollut päivittäisessä käytössä. Olen myös pessyt sykevyön koneessa vähintään kerran kuukaudessa. Nyt siinä tosin alkaa jo näkymään rispaantumista.

Spartanista tosin kuullut että olisi ongelmia ollut sykkeen kanssa. Pitää tilata uusi sykevyö kun ei näytä paljoa maksavan (25€) ja kokeilla vanhalla sensorilla.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Itsellani on Suunto Spartan Trainer Wrist HR ja ainakin tuo ranteesta mittaaminen on melkoista arpapelia. Valilla tuntuisi nayttavan tuplia, valilla mita sattuu ja eilen asiaa tarkemmin tutkiskellessani johonkin otteeseen kello naytti 150 ja juoksumaton oma tuplakahva 120. Sitten vastaavasti hieman myohemmin saman treenin aikana seka juoksumatto etta kello nayttivat 160. Vastaavasti punttitreenin aikana lukemat pysyttelevat oikeanlaisina.

Tiedan, etta ranteesta mittaaminen on kovin epatarkkaa jne. mutta huolestuttavaa tassa on lueskella siita, etta myos vyon kanssa olisi tarkkuuden kanssa ongelmia. Mihin naita Suunnon sporttikelloja on sitten tarkoitus kayttaa jos ei sporttaamiseen?

Bonuksena lisaisin viela, etta viimeisimman kellon paivityksen myota Movescount -app lakkaa synkkaamasta tietyissa tapauksissa tapahtumia; esim. treenissa juoksumatto-puntti-juoksumatto jalkimmainen juoksumatto jaa synkkautumatta Movescount-appiin. Movescount-webisivulla kyseinen harjoite kylla nakyy. Epailisin, etta app menee jotenkin sekaisin tuosta, etta koitat samalla synkkikerralla tarjoilla useampia samoja harjoitteita samalle paivalle. (En ole erikseen ohjelmoinut tuota treenia multisportiksi.)

Suunnon tuki selvittelee asiaa, minulle ainakin vastailevat Twitterissa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Rannemittaus on yksilöllistä. Mä kävin hakemassa tuon @tinkezione mainitseman mittarin koekäyttöön Amer Brand Storesta. Vertasin sykkeitä sykevyön antamiin lukemiin ja ainakin juostessa oli mun ranteessa tarkkuus luokkaa hyvä. Pyöräilyssä rannemittaus on käden asennosta johtuen hyvin haasteellista. Polarilta tuli juuri julkistus Vantage-sarjasta, V (500 €) pro-tason kavereille ja M (280 €) tavallisille kuntoilijoille. Mullistavaa tuossa on punaisen ledin käyttö vihreän rinnalla, mikä mittaa ihosta hiukan syvemmältä, lisäten näin tarkkuutta. Sitten on vielä jotkut ihoelektrodit, mikä lienee myös joku innovaatio. Kauppoihin nuo tulevat marraskuussa. Vaikuttaisi olevan tällä hetkellä pätevin ranteesta mittaava mittari.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mulla ollut Polarin V800 nyt käytössä sellaiset 1,5 kuukautta ja tyytyväinen olen ollut kaikin puolin. Polarin V800 ei lue sykettä ranteesta vaan vyön kautta. Mitään turhaa ei tässä mallissa ole, mutta käsittääkseni tämä on Polarin viimeisin malli, joten hetkeen ei uutta kelloa ole kehitelty. Varmasti siis jää jälkeen noille parhaille Suunnon ja Garminin vastaaville, mutta suosittelut tästä ehdottomasti peruskuntoilijalle. Ortostaattiset testit onnistuvat myös tällä jos ne kiinnostavat.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tuo mainitsemani Vantage V on tämän seuraaja.

No niinpä onkin. Hyvänoloinen laite kaikkinensa ja kieltämättä tuo kellon ruutu on miellyttävämpi kuin nämä entisten Polar-mallien neliskantikkaat vastaavat. Ken harrastaa yhtään keskimääräistä vakavemmin eri kestävyyslajeja, on tuo värkki kyllä tehty siihen kuin Makarov punakoneen ylivoimaan.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Rannemittaus on yksilöllistä. Mä kävin hakemassa tuon @tinkezione mainitseman mittarin koekäyttöön Amer Brand Storesta. Vertasin sykkeitä sykevyön antamiin lukemiin ja ainakin juostessa oli mun ranteessa tarkkuus luokkaa hyvä. Pyöräilyssä rannemittaus on käden asennosta johtuen hyvin haasteellista. Polarilta tuli juuri julkistus Vantage-sarjasta, V (500 €) pro-tason kavereille ja M (280 €) tavallisille kuntoilijoille. Mullistavaa tuossa on punaisen ledin käyttö vihreän rinnalla, mikä mittaa ihosta hiukan syvemmältä, lisäten näin tarkkuutta. Sitten on vielä jotkut ihoelektrodit, mikä lienee myös joku innovaatio. Kauppoihin nuo tulevat marraskuussa. Vaikuttaisi olevan tällä hetkellä pätevin ranteesta mittaava mittari.

Kas kiitos vinkista. Vantage M vaikuttaisi melko prikulleen vastaavanlaiselta vempeleelta Suunto Spartaniin nahden, mutta paremmalta varsinkin noiden oheistoimintojen osalta. Minka tasoinen Polarin alypuhelinsovellus on, tai tuleeko Vantage-malliston myota paivitysta?

Tuo punainen ledi kuulostaa hyvalta parannukselta, vihrean ja punaisen valon aallonpituudet poikkeavat kuitenkin sen verran toisistaan, etta mittausutulos tulee kahden erilaisen linssin lapi. Tata Suunto Spartanin pohjaa tutkiskellessani siella on kylla joku pieni metallinen pylpyra, mutta sen tarkemmin en osaa sanoa, onko se jonkin sortin ihoelektrodi vai mika. (Se pylpyra, joka ei siis ole lataus/dataportin liitin.)
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kas kiitos vinkista. Vantage M vaikuttaisi melko prikulleen vastaavanlaiselta vempeleelta Suunto Spartaniin nahden, mutta paremmalta varsinkin noiden oheistoimintojen osalta. Minka tasoinen Polarin alypuhelinsovellus on, tai tuleeko Vantage-malliston myota paivitysta?
En ole kuullut mistään uudesta appsista, joten Flow lienee edelleen käytössä. Ehkä hiukan karvalakimpi kuin Movescount. Tykkään jälkimmäisestä hiukan enemmän. Ero lähinnä synkkauksen nopeudessa. Se on sitten omista mieltymyksistä kiinni, kummasta tykkää muuten vaan enemmän. Tarkemmin noita katsotaan kuitenkin selaimella.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
I
Tiedan, etta ranteesta mittaaminen on kovin epatarkkaa jne. mutta huolestuttavaa tassa on lueskella siita, etta myos vyon kanssa olisi tarkkuuden kanssa ongelmia. Mihin naita Suunnon sporttikelloja on sitten tarkoitus kayttaa jos ei sporttaamiseen?

Oman kokemukseni mukaan ainakaan näitä Spartan rannesykemalleja ei voi käyttää mihinkään urheiluun tai edes järkevään palautumisen/aktiivisuuden seurantaan. Sykkeet vetää ihan omiaan niin ranteesta kuin vyöstäkin ja unimittaukset oli vähän sinnepäin eikä niitä tietenkään voi mitenkään korjata koska ne eivät tallennu mihinkään. Myös 24/7 syketilastot ei tallennu mihinkään joten mitään pitkäaikaistrendejä ei pysty seuraamaan. Puoli vuotta Sport Wrist HR:n kanssa riitti ja sitten hain kaupasta Garminin Fenixin, jossa kaikki edellä mainitut asiat vaan toimii.
 

Kozel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Oman kokemukseni mukaan ainakaan näitä Spartan rannesykemalleja ei voi käyttää mihinkään urheiluun tai edes järkevään palautumisen/aktiivisuuden seurantaan. Sykkeet vetää ihan omiaan niin ranteesta kuin vyöstäkin ja unimittaukset oli vähän sinnepäin eikä niitä tietenkään voi mitenkään korjata koska ne eivät tallennu mihinkään. Myös 24/7 syketilastot ei tallennu mihinkään joten mitään pitkäaikaistrendejä ei pysty seuraamaan. Puoli vuotta Sport Wrist HR:n kanssa riitti ja sitten hain kaupasta Garminin Fenixin, jossa kaikki edellä mainitut asiat vaan toimii.

Samanlaisia kokemuksia meidänkin taloudessa. Kaksin kappalein. Tuntuu että Suunnolta on kadonnut fokus viime vuosina ja perusasiat näissä mittareissa on aivan retuperällä. Hyvältähän nuo Suunnon kellot näyttää ja se ilmeisesti riittää heille tällä hetkellä.

Vuosi sitten meille hankittiin pari Suuntoa. Itse vaihdoin Garminiin n. Kuukaudessa. Vaimo jaksoi yrittää kymmenisen kuukautta, mutta nyt meillä on vain tyytyväisiä Garminin käyttäjiä. Perusasiat toimii, mikä on itselle tärkeintä, eikä nämäkään pöllömmältä näköisiä ole.

Suuntoa ei tähän talouteen ihan heti olla hankkimassa. Garmineilla mennään, vaikkakin Polarilta on tullut mielenkiintoisia uutuuksia.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... meillä on vain tyytyväisiä Garminin käyttäjiä. Perusasiat toimii, mikä on itselle tärkeintä, eikä nämäkään pöllömmältä näköisiä ole.

Suuntoa ei tähän talouteen ihan heti olla hankkimassa. Garmineilla mennään, vaikkakin Polarilta on tullut mielenkiintoisia uutuuksia.
Tämä on niin totta. Garmin on omassa luokassaan. Itsellä ollut Suunto ja Polar aiemmin, mutta Garmin ekosysteemi ja yleinen laatu on eri tasolla. Vaimolla on Polar ja jatkuvasti jotain säätöä tai ihmeellisiä mittaustuloksia.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Tämä on niin totta. Garmin on omassa luokassaan. Itsellä ollut Suunto ja Polar aiemmin, mutta Garmin ekosysteemi ja yleinen laatu on eri tasolla. Vaimolla on Polar ja jatkuvasti jotain säätöä tai ihmeellisiä mittaustuloksia.

Mikähän Polar mahtaa olla kyseessä? Käsittääkseni Polareissa ei ole mitään isompaa ongelmaa ollut ainakaan, jos käyttää vyötä. Muuten kyllä suosittelen uuden vyön ostia ja pariston vaihtoa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikähän Polar mahtaa olla kyseessä? Käsittääkseni Polareissa ei ole mitään isompaa ongelmaa ollut ainakaan, jos käyttää vyötä. Muuten kyllä suosittelen uuden vyön ostia ja pariston vaihtoa.
Ei se mikään patteriongelma ole, että esimerkiksi uimisesta näyttää joka toisen tai kolmannen altaanmitan. V800 on kyseessä.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Ostin viimeisen syke kello Suunnon Ambit 2 R 2015 syksyllä ja nyt kun kellolla on kolme vuotta mittarissa niin olen ruvennut miettimään että milloin se kannattaisi vaihtaa ja kannattaako vaihtaa? Pääasiallinen urheilu on juoksu ja muutama asioita, jotka ärsyttää on:
- Jos ei ole vähään aikaan päivittänyt kelloa koneen kanssa niin GPS signaalin löytäminen kestää kauan
- Kaikki synkkaus tapahtuu koneen kautta

Itse olen tykännyt kellosta ja haluaisin jatkaa Suunnon asiakkaan. En ole ihan varma tarviinko lisää ominaisuuksia (muuta kuin yllä olevat), mutta jos joku perustelee hyvin niin olen avoin vaihtoehdoille.
 

Fordél

Jäsen
Ostin viimeisen syke kello Suunnon Ambit 2 R 2015 syksyllä ja nyt kun kellolla on kolme vuotta mittarissa niin olen ruvennut miettimään että milloin se kannattaisi vaihtaa ja kannattaako vaihtaa? Pääasiallinen urheilu on juoksu ja muutama asioita, jotka ärsyttää on:
- Jos ei ole vähään aikaan päivittänyt kelloa koneen kanssa niin GPS signaalin löytäminen kestää kauan
- Kaikki synkkaus tapahtuu koneen kautta

Itse olen tykännyt kellosta ja haluaisin jatkaa Suunnon asiakkaan. En ole ihan varma tarviinko lisää ominaisuuksia (muuta kuin yllä olevat), mutta jos joku perustelee hyvin niin olen avoin vaihtoehdoille.

Itsellä on Ambit 1, johon olen ollut hyvin tyytyväinen. Löytää pääosin yvin gps:n. Toki kaikki synkkaus tapahtuu koneen kautta. Käyttö on lähinnä kuntosalia, vaeltelua ja juoksua, sykkeen ja matkan mittaamista, joten mitäpä sitä suotta vaihtamaan. En ole kaivannut mitään ylimääräisiä ominaisuuksia, joten mulla ei ole tullut mieleen uuden laitteen hankinta. Korkeintaan uusi ranneke vanhan vähän kärsineen tilalle. Mahtaakohan mistäön enää löytyä?

Aika harva näistä itse asiassa taitaa repiä läheskään kaikkia ominaisuuksia irti. Ja jos ei ole tähänkään mennessä kaivannut mitään erityistä niin miksi ostaa uutta?

Sori, aika turha vastaus:)
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse olen tykännyt kellosta ja haluaisin jatkaa Suunnon asiakkaan. En ole ihan varma tarviinko lisää ominaisuuksia (muuta kuin yllä olevat), mutta jos joku perustelee hyvin niin olen avoin vaihtoehdoille.
Suunto tekee tyylikkäitä kelloja. Ainoa miinus, ehkä mallista riippuen, on mahdollisesti sykevyö. Mulla meni viime viikolla Spartan Sportin kanssa sukset lopullisesti ristiin, kun se vyö on aivan paska ja kellon softa ei ole juuri parempi. Sykkeet heittelivät pääasiallisesti ihan omiaan ja parin kuukauden välein kello piti buutata, kun sykemittaus ei vain toiminut erityisen luotettavasti. Ranteesta mittaavista malleista mulla on tasan yhden lenkin kokemus Spartan Trainer Wristillä, oli ihan kiva. Tosin en tiedä, onko siinäkin softassa probleema. En jaksanut googlailla, kun viime viikolla ostin juoksukäyttöön Polar Vantage M:n. Kolmen lenkin jälkeen ei mitään negatiivista noista sykemittauksista. Urheilutilojen näytöt ovat molemmilla merkeillä täysin räätälöitävissä, mistä täydet pinnat kummallekin. Kaikille tuo rannemittaus ei toimi kunnolla, mä kuulun onnellisten ryhmään tässä. Vyön kanssa peuhaaminen on ainakin mulla taakse jäänyttä elämää. Talvella on tehtävä hiukan kompromisseja sen kanssa, mutta mä en olekaan urheilija. Kaikenlaista käppyrää tuokin piirtää ja ominaisuuksista puuttuu vain roadmapilla oleva älykkäät ilmoitukset puhelimesta.

Jos Polar ei olisi tuonut vihdoin noita uusia malleja markkinoille, olisin hommannut viimeistään keväällä Suunnolta tuon Trainer Wristin. Vaakakupissa oli painavin tekijä Polarin "mullistava" rannemittaus. Vilkkuu kuin joulukuusi ja pitäisi olla parempi kuin muut yhteensä, holtittoman pitkä akkukesto gps-käytässä. Uskoo ken haluaa nuo markkinointipuheet, mutta mä olen tyytyväinen, ainakin toistaiseksi. Kolmen lenkin jälkeen akku näyttää vielä jotain n. 80 % varausta. Kosketusnäyttö ja pröö-urheilijalle tarkoitetut ominaisuudet eivät houkuttaneet ihan niin paljon, että olisin viitsinyt maksaa melkein tuplahinnan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös