Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 482 276
  • 21 714

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin sinulla palvelu toimii lupausten mukaisesti eli kaikki maassa hyvin.

Ei varmasti, mutta pari juttua näissä ketjuissa on pistänyt silmään.

Kirjoittajat olettavat, että jokaisella matopurkilla tulee huipputason kuvaa avaamalla televisio/ tietokone.

Että Telia vastaa heti ja muuttaa käytännöt seuraavana päivänä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olet kirjoittanut kahteen Telia ketjuun yhteensä yli 250 viestiä. Kun huutaa sutta tarpeeksi monta kertaa, pelastajat jäävät kotiin nukkumaan.
Tästä viestistä tiedän heti, että et ole niitä viestejä lukenut. Jos olisit, niin sanoisit jotain ihan muuta. Viestejä on paljon, mutta niiden pääasiallinen sävy on ollut jotain ihan muuta, kuin tällä hetkellä luulet.

Jos siis lähdet tällaista tutkimustyötä tekemään, niin suosittelen tekemään sen kunnolla. Pelkkä viestimäärä ja viimeisimmät viestit eivät nimittäin osu edes lähelle totuutta.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Olen ehkä tullut vähän vainoharhaiseksi näiden Telian laskutusten kanssa. Etukäteen sovitut tilausten sulkemispäivät eivät ole pitäneet.

Sama juttu, olen tyytyväinen että laskutusaihe pysyy yllä ja toivottavasti selviää kunnolla. Oma historia Telian kanssa on niin huono, etten uskalla tilata kuin aikaisintaan siinä kohtaa kun valituksen kohde vaihtuu kuvanlaatuihin sun muuhun. Niiden kanssa pystyn yleensä elämään. Laskutuksen ongelmat ja niiden jatkuva setviminen Telian kanssa on sellaista, että hermo menee.

Odottelen siis tulevaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tästä viestistä tiedän heti, että et ole niitä viestejä lukenut. Jos olisit, niin sanoisit jotain ihan muuta. Viestejä on paljon, mutta niiden pääasiallinen sävy on ollut jotain ihan muuta, kuin tällä hetkellä luulet.

Jos siis lähdet tällaista tutkimustyötä tekemään, niin suosittelen tekemään sen kunnolla. Pelkkä viestimäärä ja viimeisimmät viestit eivät nimittäin osu edes lähelle totuutta.

Voi olla, että ylitulkitsen tilannetta, pahoitteluni siitä. Tuntuu vaan, että tämä ketju on osalle kirjoittajille mielipiteiden likakaivo ja asiallinen keskustelu peittyy näiden jätteiden alle.

Monelle itse muutos tuntuu olevan se hankalin juttu, joutuu opettelemaan jotain uutta. Telian systeemi on monelle käyttäjälle uusi ja se on kieltämättä monimutkaisempi kuin Ruutu, mutta ongelma poistuu käytön kautta. Lisäksi tuntuu hyvin erikoiselta, että porukat olettavat jokaisen vanhan matolaatikon tuottavan ensiluokkaista kuvaa.

Itse jouduin vaihtamaan kännykän, kun vanhan Lumian Windows 8 ei enää tueta eikä Telia TV:tä saanut siihen. Uusi Nokia 6.1 tuntuu hyvältä peliltä ja ainakin Telia TV toimii siinä loistavasti. Otin lisäksi Telian digiboxin kokeiluun ja eilisen Alumnipelin perusteella se jää taloon, toimi erinomaisesti Wifin kautta. Kuvan laatu oli hyvä ja hyvin pystyi kelailemaan ottelua kaukosäätimellä.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monelle itse muutos tuntuu olevan se hankalin juttu, joutuu opettelemaan jotain uutta. Telian systeemi on monelle käyttäjälle uusi ja se on kieltämättä monimutkaisempi kuin Ruutu, mutta ongelma poistuu käytön kautta. Lisäksi tuntuu hyvin erikoiselta, että porukat olettavat jokaisen vanhan matolaatikon tuottavan ensiluokkaista kuvaa.
.

Ja lisäksi monelle on hankala juttu se, että mitä on luvattu näkyvän ilmaiseksi tai miten voisi säästää kympin laskutuksessa. Perustelevat sitä valitusta sillä, että kyse on periaatteesta kun Telia ei ole vastannut kaikkiin kysymyksiin laskutuksesta. Hienoa valittaa periaatteen vuoksi.

Laskutus alkaa syyskuusta, ja se maksaa esim. oman suosikkijoukkueen osalta 19,90€/kk. Valitetaan sitten laskutuksesta, jos Telia veloittaa yli tuon sopimuksessa luvatun summan. Mutta kyllähän osa suomalaisista näköjään keksii valitusperusteita ilmaisestakin tuotteesta, jota TeliaTV toistaiseksi on ainakin itselläni ollut. Yhtään laskua ei ole tullut, eikä tule ennen syyskuuta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja lisäksi monelle on hankala juttu se, että mitä on luvattu näkyvän ilmaiseksi tai miten voisi säästää kympin laskutuksessa. Perustelevat sitä valitusta sillä, että kyse on periaatteesta kun Telia ei ole vastannut kaikkiin kysymyksiin laskutuksesta. Hienoa valittaa periaatteen vuoksi.

Laskutus alkaa syyskuusta, ja se maksaa esim. oman suosikkijoukkueen osalta 19,90€/kk. Valitetaan sitten laskutuksesta, jos Telia veloittaa yli tuon sopimuksessa luvatun summan. Mutta kyllähän osa suomalaisista näköjään keksii valitusperusteita ilmaisestakin tuotteesta, jota TeliaTV toistaiseksi on ainakin itselläni ollut. Yhtään laskua ei ole tullut, eikä tule ennen syyskuuta.
Minä tilasin ennakkoon, koska mainostettiin, ettei laskutus käynnisty ennen liigan alkua. En juurikaan välitä harjoitusotteluiden katsomisesta, kun niitä näytetään kuitenkin oman joukkueen osalta niin vähän.

Nyt sitten alkoi selviämään, että laskutus käynnistyy kaksi viikkoa ennen liigan alkua ja tilaamalla liigan alkamispäivänä maksaisin vain puolet syyskuulta. Tämä on yksinkertaisesti väärää mainontaa ja asiakkaan huijaamista. Tilasin ennakkoon lähinnä siksi, että kuvittelin maksavani kuitenkin ihan yhtä paljon kuin kaikki muutkin ja saan siinä lisänä ehkä jotain pientä. Nyt sitten selviää, että maksankin syyskuulta tuplahinnan.

En siis olisi ennakkoon tilannut, jos olisin tiennyt, että tämä menee näin. Minulla on oikeus valittaa harhaanjohtavasta mainonnasta, joka on luullakseni ihan laissa kiellettyä. En ymmärrä miksi pitää itkeä siitä, että täällä kritisoidaan ihan aiheellisesti jostain, mitä Telia on tehnyt väärin.

Muutoinhan olen lähinnä puolustanut Teliaa ja yrittänyt rauhoitella näitä eräitä, joiden mielestä Telian toiminnassa on pelkkää paskaa.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Mitähän se Telia on eilen testaillu, kun kirjastosta eilisen alumni matsin seuraaminen on aikalailla mahdotonta. Jaksaa pyöriä aina jonkun minuutin, kunnes kuva menee ensin huonoksi ja lopulta sitten pysähtyy kokonaan. Äänet kuitenkin pyörii taustalla normaalisti. Kun videon sitten keskeyttää ja poistuu siitä ja aloittaa alusta, niin jaksaa taas minuutin pari, kunnes sama ruljanssi toistuu. Aikaisemmin Tappara - HIFK peli toimi ihan ok, mutta täältä kirjastosta tuo alumni ottelun seuraaminen on käytännössä mahdotonta.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä tilasin ennakkoon, koska mainostettiin, ettei laskutus käynnisty ennen liigan alkua. En juurikaan välitä harjoitusotteluiden katsomisesta, kun niitä näytetään kuitenkin oman joukkueen osalta niin vähän.

Nyt sitten alkoi selviämään, että laskutus käynnistyy kaksi viikkoa ennen liigan alkua ja tilaamalla liigan alkamispäivänä maksaisin vain puolet syyskuulta. Tämä on yksinkertaisesti väärää mainontaa ja asiakkaan huijaamista. Tilasin ennakkoon lähinnä siksi, että kuvittelin maksavani kuitenkin ihan yhtä paljon kuin kaikki muutkin ja saan siinä lisänä ehkä jotain pientä. Nyt sitten selviää, että maksankin syyskuulta tuplahinnan.

En siis olisi ennakkoon tilannut, jos olisin tiennyt, että tämä menee näin. Minulla on oikeus valittaa harhaanjohtavasta mainonnasta, joka on luullakseni ihan laissa kiellettyä. En ymmärrä miksi pitää itkeä siitä, että täällä kritisoidaan ihan aiheellisesti jostain, mitä Telia on tehnyt väärin.

Muutoinhan olen lähinnä puolustanut Teliaa ja yrittänyt rauhoitella näitä eräitä, joiden mielestä Telian toiminnassa on pelkkää paskaa.

Olen sinun kirjoituksistasi täällä lähes kokonaan samaa mieltä, ja olen huomioinut sen, että myös "puolustat" Teliaa kaikista turhimmilta valittajilta. Enkä ole näitä kirjoituksiani sinuun kohdistanut, vaikka olenkin eri mieltä tuosta harhaanjohtavasta mainonnasta. Tai itse en koe, että minua on harhautettu, jos olen saanut ilmaiseksi jotain, ja maksan sitten syyskuussa sen 19,90€. Jos sitten jotkut saavat sen syyskuun hintaan 9,90€, niin vähän harmi joo, mutta mua ei periaatteen vuoksi ainakaan se haittaa. Mutta ehkä tässä itse on turhaunut näihin "kaikki on paskaa" valittajiin, ja sen vuoksi helposti vetää samaan kastiin vähän muitakin, asiallisia reklamoijia.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan tuo hiukan kyseenalaista, että houkutellaan asiakkaita ennakkotilaamaan ja toimimaan betatestaajina heidän kiekkolähetykissään, mutta myöhemmin ilmenee tämän olevankin maksullista. Lisäksi esim. Kärpiltä näytetään tasan yksi harjoitusottelu. Joutuisin siis maksamaan puolen kuun kuukausimaksun yhdestä ainoasta harjoituspelistä.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mulle ennakkotilaajana on yks hailee maksaa 20e koko syyskuulta, mutta se että Telian tarjoama palvelu ei ole toiminut itselläni ketuttaa enemmän.

En tajua miten tuo tv:n sisäinen cast toimii muilla palveluntarjoajilla, muttei Telialla.

Todennäköisesti joudun hommaamaan erillisen chromecastin ja ultra version suosiolla, koska omistan 4k television.

Olkaa tuosta 10e summasta valittavat onnellisia, jos teillä edes ko. Palvelu toimii ilman ongelmia. Te pääsette helpolla.

Telian asiakaspalvelu on ollut kiitettävän hyvää, valitettavasti päättävät henkilöt ovat ryssineet suunnittelun, jos tuota html5 nyt on vasta viime hetkellä ruvettu kiireellä vääntämään.
 

TaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onneksi en kiireellä tilannut. Linux käyttäjänä olisi maksanut ihan turhaan.

Ja se mainos telkkarissa on ääliömäinen. Viimakauden ruutu.fi tarjosi kaikki pelit 15e/kk, ja nyt on "hienoa" kun ei tartte maksaa kuin oman joukkueen peleistä 20e/kk. Ennen ruudun viimeisenkauden alennusta toi 20e oli koko liigan hinta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onneksi en kiireellä tilannut. Linux käyttäjänä olisi maksanut ihan turhaan.

Ja se mainos telkkarissa on ääliömäinen. Viimakauden ruutu.fi tarjosi kaikki pelit 15e/kk, ja nyt on "hienoa" kun ei tartte maksaa kuin oman joukkueen peleistä 20e/kk. Ennen ruudun viimeisenkauden alennusta toi 20e oli koko liigan hinta.
Ennen viime kautta se 20€/kk oli hintana vain määräaikaisissa tilauksissa, jolloin maksettiin myös kesäkuukausilta. 30€/kk oli normaalihintana yleensä, jos en ihan väärin muista.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi en kiireellä tilannut. Linux käyttäjänä olisi maksanut ihan turhaan.

Ja se mainos telkkarissa on ääliömäinen. Viimakauden ruutu.fi tarjosi kaikki pelit 15e/kk, ja nyt on "hienoa" kun ei tartte maksaa kuin oman joukkueen peleistä 20e/kk. Ennen ruudun viimeisenkauden alennusta toi 20e oli koko liigan hinta.

24,95€/kk oli Ruudun 12kk määräaikainen tilaus, ja 29,95€ piti maksaa jos otti kuukaudeksi kerrallaan.

e. Liitteenä kuva hinnoista.
 

Liitteet

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    20,5 KB · kertaa luettu: 281

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Taas taitaa käydä niin että tilaajat maksavat nämä kehityskulut&toimivat betatestaajina tahtomattaan ainakin ensimmäisen vuoden.
Näin oli myös Ruudulla ja Urholla,Urho nyt ei tosin ikinä taitanut 100% toimintavarmuutta saavuttaa.

1.8 oli kovat puheet kun vastaava tuottaja päästeli suustaan mm. seuraavan lauseen ”– Tekniikan ja ottelutuotantojen lisäksi viemme myös sisältötarjooman uudelle tasolle.”
Nyt on paljastunut että alusta on rakennettu silverlightille. Ei voi muuta kun nauraa,taas.
 

Wire

Jäsen
Jengi maksaa 19,99€/kk. Sitten kun mennään esim Nordikselle maksetaan puolikylmästä ja puoli raakasta Pizza Hutin slicesta sekä 0,3l kolasta 9,5€. Todennäköisesti hinta on tällä kaudella vieläkin korkeampi.

Noh kaikki on suhteellista...

Nyt on paljastunut että alusta on rakennettu silverlightille. Ei voi muuta kun nauraa,taas.

Kun niin kovasti tiedät niin kerrotko meille tyhmille miten Silverlight on huono.

Tyhjän päiväiset "se on vaan vanha" selitykset ei kelpaa.
 
Viimeksi muokattu:

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Sitten kun mennään esim Nordikselle. Maksetaan puolikylmästä ja puoli raakasta Pizza Hutin slicesta sekä 0,3l kolasta 9,5€. Todennäköisesti hinta on tällä kaudella vieläkin korkeampi.

Ihan offtopiccia, mutta myydäänkö Nordiksella pizza hutin slicejä? Meinaan vaan, että eikai nyt vaan mene Nordis ja Jaffala sekaisin?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jonkun osaavan kannattaisi varmaan avata äänestys Telian toimivuudesta, saisi edes suuntaa antavaa tietoa palstalaisten kokemuksista.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kun niin kovasti tiedät niin kerrotko meille tyhmille miten Silverlight on huono.

Tyhjän päiväiset "se on vaan vanha" selitykset ei kelpaa.
Ainakin omat kokemukset ko. ohjelmasta ovat kovin negatiiviset.
Vanha katsomo oli silverlight-pohjainen ja sai minut luopumaan katsomo-palvelun käytöstä ja siirtymään takaisin kaapelikorttiasiakkaaksi takavuosina,tästä oli isoa tilitystä silloin kun maikkari näytti Valioliigaa tuon palvelun kautta.
Tuskinpa siitä huvikseen jo vuosia sitten luovuttiin joka puolella maailmaa,ei se varmasti ohjelman hyvyyttä ollut. Mitä ohjelmasta on tullut luettua niin eipä sitä kukaan ole kehunut.
 

Wire

Jäsen
Ihan offtopiccia, mutta myydäänkö Nordiksella pizza hutin slicejä? Meinaan vaan, että eikai nyt vaan mene Nordis ja Jaffala sekaisin?

Kun kävin Kärppäsarjan game 6 katsomassa niin joku niitä sliceja möi. Muistelin että Pizza Huti olisi ollut.

@Pallister silverlight on käytössä ainoastaan selaimessa. Sovellus, mobiili, digiboxi, appletv ympäristöissä sitä ei käytetä.

@pernaveikko Sellaiset riittää jossa on jotain sisältöä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös